memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    Originally posted by Viljo540 View Post
    Mikähän ois jarruissa kun tuntuu että ihan ku takapiiri ois poissa pelistä ja poljin menee melkein lattiaan.Ei ihan kauheen hyvin meinaa pysähtyä.

    Katsastuksen jälkeen tuli tuo vamma...nestettä on,ei sytytä mitään valoja ja tehostin tuntus toimivan.En oo kerenny tarkemmin vielä tutkia,mutta eikös härövalon pitäs syttyä jos takapiiristä on esim letku paskana?
    Ainut mitä viimeaikoina on tehty niin tuon abs-boksin vaihdoin mutta senkin jälkeen toimi ihan normaalisti.Katsastuksen jälkeen tosiaan aloitti ja sielläkin vielä oli hyvät jarrut.
    Eiköhän siellä ole jossain vuoto kun poljin painuu. Varmaan jostain antautui kun kunnolla painettiin jarrua. Ei mitenkään harvinaista, että katsastuksessa vanhemmista autoista pettää letku/putkin kun inssi painaa vähän reippaammin jarrua.

    Ei kyllä sytytä mitään häiriövaloa vuodosta, mistä se voisi edes teoriassa tietää vuodon? Sitten syttyy kun jarruneste on liian vähissä. Eli kaikki jarruputket/letkut tarkistukseen. Itse en ihan hirveästi ajelisi tutkimatta. Ei kiva jos jostain syystä pitäisi äkkiä pysähtyä ja silloin pettää lopullisesti joku letku/putki. Konehuoneen niitä kahta lyhyttä letkun pätkään ei kannata unohtaa tarkistaa, itsellä petti toinen ja poljin meni pohjaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Viljo540
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 55
      • KPO

      Joo,eipä tarvii hirveesti ajella.Arvelin vaan että toi ois tunnistanu sen jos jommassa kummassa piirissä paine romahtaa...siksi arvelin että ois joku mystisempikin vika voinu olla.Pitää yytsiä kaikki letkut ja putket.Luultavastihan se on takajarruletku mikä antautunut.Kiitoksia vastauksesta.
      Sieg Nature!

      -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

      -2001 e39 touring iA 525- "musta"
      -1998 Zetor 7431-
      -1989 w124 230-
      -1972 El Camino 383cid-
      -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
      -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        Niin se kävi omassakin, jarruputki ruostui puhki, vaihdoin suosiolla kaikki taakse menevät putket ja letkut.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Viljo540
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 55
          • KPO

          Takaputket onkin uudet,silläpä epäilenkin letkuja.Pääsylkyltä lähtevät oli kunnossa
          Sieg Nature!

          -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

          -2001 e39 touring iA 525- "musta"
          -1998 Zetor 7431-
          -1989 w124 230-
          -1972 El Camino 383cid-
          -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
          -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Originally posted by ChilileipÄ View Post
            Kiitti vastauksesta.
            Oliko eroa automaatti vs manuaali? Saattaa olla että ainakin alkuunsa mahdollisesti ohitetaan tuo ajonesto?
            Kyllähän manuaalissa/automaatissa on erikartat. Tosin ecu:lla pitäisi kyllä muistaakseni olla molemmat kartat.

            Originally posted by Viljo540 View Post
            Takaputket onkin uudet,silläpä epäilenkin letkuja.Pääsylkyltä lähtevät oli kunnossa
            Katsoitko ne abs-pumpulta taakse lähtevien putkien lyhyet letkut?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Viljo540
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 55
              • KPO

              Empäs vielä oo niitä kerenny.Pääsylkän putket katoin ku tsekkasin nesteen tilanteen
              Sieg Nature!

              -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

              -2001 e39 touring iA 525- "musta"
              -1998 Zetor 7431-
              -1989 w124 230-
              -1972 El Camino 383cid-
              -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
              -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

              Comment

              • Penahh
                Bimmer Rookie
                • Dec 2017
                • 69
                • Lappi

                Mikähän tuoho 530d manuaaliin äsken tuli, vähä vejättelin ja sudin niin rupes kytkimestä kuulumaan rallatus, kytkintä kun paino niin ääni koveni. Ajoin sitte vähänmatkaa niin loppui eikä oo sen jälkeen kuulunut vaikka kuinka on polkenut ja kokeillut luistaako kytkin niin ei luista. Ei myöskään täristä tyhjäkäynnillä tai pidä mitään muutakaan erikoisempaa ääntä.
                E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                -----------------------------
                Ex.
                E46 330D ///M-Sport vm. 04
                E61 535D ///M-Sport vm. 09
                E39 530D ///M-Sport vm. 02

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8282
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Tuntuisi olevan 65 77 6 900 727 airbag moduulissa vikaantumistiheys melkoinen. Kahdessa perättäisessä käytetyssä boksissa internal faultti päällä. Onko tuossa joku tietty juttu mikä noista saa bitit poikittain?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Jarsse
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1520
                    • Kymenlaakso

                    Onkos tollaseen e39:Iin ollu mahdollisesti jälkiasenteisena saada vakio mankkaan Sonyn 6cd boksia? Sellanen tuolla kontis on mut mitään ei tapahdu siitä... Vai onko tuossa vaan ollu joskus marketti mankka.
                    E91 325xi vm07
                    E60 530xd vm06 stage X

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Tuntuisi olevan 65 77 6 900 727 airbag moduulissa vikaantumistiheys melkoinen. Kahdessa perättäisessä käytetyssä boksissa internal faultti päällä. Onko tuossa joku tietty juttu mikä noista saa bitit poikittain?
                      Juu noita menee. Tästä on tälläkin foorumilla ollut jo vuosia sitten juttua. Näissä matala jännite saa helposti tuon sisäisen vian aikaan.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Tuntuisi olevan 65 77 6 900 727 airbag moduulissa vikaantumistiheys melkoinen. Kahdessa perättäisessä käytetyssä boksissa internal faultti päällä. Onko tuossa joku tietty juttu mikä noista saa bitit poikittain?
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Juu noita menee. Tästä on tälläkin foorumilla ollut jo vuosia sitten juttua. Näissä matala jännite saa helposti tuon sisäisen vian aikaan.
                        Noita voi korjatakkin.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Noita voi korjatakkin.
                          Juu niin pystyy, itselläkin hyllyssä pari motivaatiota odottamassa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • mikkomaa
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 336
                            • Tuusula

                            Originally posted by Viljo540 View Post
                            Mikähän ois jarruissa kun tuntuu että ihan ku takapiiri ois poissa pelistä ja poljin menee melkein lattiaan.Ei ihan kauheen hyvin meinaa pysähtyä.

                            Katsastuksen jälkeen tuli tuo vamma...nestettä on,ei sytytä mitään valoja ja tehostin tuntus toimivan.En oo kerenny tarkemmin vielä tutkia,mutta eikös härövalon pitäs syttyä jos takapiiristä on esim letku paskana?
                            Ainut mitä viimeaikoina on tehty niin tuon abs-boksin vaihdoin mutta senkin jälkeen toimi ihan normaalisti.Katsastuksen jälkeen tosiaan aloitti ja sielläkin vielä oli hyvät jarrut.
                            Itsellä oli edestä taakse menevä putki rikki kun jarrut hävisi hiljakseen työmatkan aikana. Ei hälyttänyt mitään mutta poljin tunnelma hävisi pikku hiljaa kokonaan. Auton alla varmaan näkyy sullakin vuoto kun poljinta painat, jos nestettä on.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4180

                              Mitä helkkaria.
                              Tämä maksaa yli 50€.




                              Ei saat., tuommoisen valmistuskustannus on joitain euroja. Muotoon leikatut levyt puristetaan prässillä ja liimataan joku kumi/muovi/tms. "pehmuste"/vaimmennin.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • elemo
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 44
                                • Kaakko

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Mitä helkkaria.
                                Tämä maksaa yli 50€.




                                Ei saat., tuommoisen valmistuskustannus on joitain euroja. Muotoon leikatut levyt puristetaan prässillä ja liimataan joku kumi/muovi/tms. "pehmuste"/vaimmennin.
                                No on kyllä hintaa, eikös noita ole napsahdellut useammasta E39 poikki ellen ihan väärin ole lukenut. E34/E38 vastaava osa käy kaiketi suoraan tilalle. Laakkoselta ostin kesällä ja taisi 2kpl maksaa noin 6e.



                                Googlella lisää infoa.
                                E34 540iA -94

                                Comment

                                Working...
                                X