memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3732
    • Raisio

    Motonetista hain sylillisen hiomavälineitä joten sillä mennään aluksi.

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2016
      • Kangasala

      Originally posted by ritariässä View Post
      Motonetista hain sylillisen hiomavälineitä joten sillä mennään aluksi.
      Oot mun ässä
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • Worldfuture
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 324
        • Forssa

        Mimmonen projekti on vaihtaa taakse vasemmalle tuo abs-anturi? Tai tarviiko siinä jotain ihmeellisiä työkaluja tai niksejä:think sen tiedän että sattaa olla vähän ryytynyt kiinni.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14578
          • Oulu

          Originally posted by Worldfuture View Post
          Mimmonen projekti on vaihtaa taakse vasemmalle tuo abs-anturi? Tai tarviiko siinä jotain ihmeellisiä työkaluja tai niksejä:think sen tiedän että sattaa olla vähän ryytynyt kiinni.
          Yleensä nuo on joutunut poraamaan pois, mutta tuurilla se voi tulla pihteillä nitkuttamalla pois.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Worldfuture
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 324
            • Forssa

            Originally posted by zener View Post
            Yleensä nuo on joutunut poraamaan pois, mutta tuurilla se voi tulla pihteillä nitkuttamalla pois.
            Aa okei, eikös se ole pultilla kiinni? Ja eipä se paha oo porata jos mahtuu vaan pora väliin.

            Comment

            • tansju
              Bimmer Rookie
              • Apr 2015
              • 96
              • Nokian perämettällä

              Originally posted by Worldfuture View Post
              Aa okei, eikös se ole pultilla kiinni? Ja eipä se paha oo porata jos mahtuu vaan pora väliin.
              Pultti estää anturin nousemisen poies paikaltaan, mutta kun anturi muhiin kolossaan parhaimmillaan useita vuosia niin se muuttuu aikaslailla yhdeksi puuksi. Poraamiseen paikka ei ole paha, kannattaa vaan olla varovainen ettei poraa liian pitkälle, laakerin vaihtaminen kun on asteen kettumaisempi operaatio

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Originally posted by tansju View Post
                Pultti estää anturin nousemisen poies paikaltaan, mutta kun anturi muhiin kolossaan parhaimmillaan useita vuosia niin se muuttuu aikaslailla yhdeksi puuksi. Poraamiseen paikka ei ole paha, kannattaa vaan olla varovainen ettei poraa liian pitkälle, laakerin vaihtaminen kun on asteen kettumaisempi operaatio
                Joo tarvii kattoo vähän mittaa siitä uudesta anturista, jos tämmönen operaatio eteen tulee. Onnistuukohan ihan tunkkikorkeudella:think

                Comment

                • tansju
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2015
                  • 96
                  • Nokian perämettällä

                  Originally posted by Worldfuture View Post
                  Joo tarvii kattoo vähän mittaa siitä uudesta anturista, jos tämmönen operaatio eteen tulee. Onnistuukohan ihan tunkkikorkeudella:think
                  Pyörän kun nappaa poies niin ainakin toukassa on tilaa hienosti, toki asennosta johtuen on oman terveytensä kannalta hyvin suotavaa varmistaa ettei pääse tipahtamaan.

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Takana ABS-anturi tulee napaan sivusta ja lukupintakin on siinä kyljessä. Poratessa tosiaan tärkeintä, ettei vahingoita laakerin kehää. Jos ei nitkuttelemalla lähde, niin ensin pieni reikä ja puuruuvi anturiin kiinni, niin saa paremmin kammettua.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Worldfuture
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 324
                      • Forssa

                      Juu kiitti vinkeistä ja juu ei viitti ikinä pelkän tunkin varassa olla.

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1762
                        • HKI/Orimattila

                        Minkäs valmistajien etutukivarsia näihin E39-korisiin kannattais laittaa? Halvinta paskaa ei kiinnosta laittaa muttei nyt ehkä kaikista kalleintakaan. Mikä on ns hyväksi koettu tarvike, jonka kanssa ei heti (seuraavaan 150tkm) kiroa väljistymistä? :think
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 963
                          • Kouvola/Myllykoski

                          Ulkomailta lemförderiä samaan hintaan kuin täältä paska-tarviketta, jos ei ole kiire.
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • E39Fin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2013
                            • 1762
                            • HKI/Orimattila

                            Euroopan sisältä vielä kerkeää mun tarpeisiin, mutta en ihan heti löytänyt lemförderin settiä missä tulis pakettina molemmat etupään tukivarret molemmin puolin. Täytyy jatkaa netin selaamista.
                            Onko meyle hd tai trw kuinka surkeaa?
                            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                            E39 523iA Oxfordgreen

                            Comment

                            • MeisterW
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2017
                              • 311
                              • Uusimaa

                              Originally posted by E39Fin View Post
                              Minkäs valmistajien etutukivarsia näihin E39-korisiin kannattais laittaa? Halvinta paskaa ei kiinnosta laittaa muttei nyt ehkä kaikista kalleintakaan. Mikä on ns hyväksi koettu tarvike, jonka kanssa ei heti (seuraavaan 150tkm) kiroa väljistymistä? :think
                              Lemförder on alkuperäiset ja kestävä. Voi olla muitakin hyviä, mutta nuo nyt ainakin perusvarmat.
                              E39 M5 2002
                              E70 X5 3.0sd 2008
                              E83 X3 3.0i 2005
                              G21 330e

                              Comment

                              • MeisterW
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2017
                                • 311
                                • Uusimaa

                                Originally posted by E39Fin View Post
                                Euroopan sisältä vielä kerkeää mun tarpeisiin, mutta en ihan heti löytänyt lemförderin settiä missä tulis pakettina molemmat etupään tukivarret molemmin puolin. Täytyy jatkaa netin selaamista.
                                Onko meyle hd tai trw kuinka surkeaa?
                                Nettikirjoittelun perusteella Meyle ”HD” ei kestä. TRW (ZF omistaa nykyisin) tekee mm. e39 V8 malleihin alkup. raidetangot, eli saattaa olla ihan ok, mutta ei kokemusta. Kyl ne osat melkein yksitellen pitää löytää/tilata.
                                E39 M5 2002
                                E70 X5 3.0sd 2008
                                E83 X3 3.0i 2005
                                G21 330e

                                Comment

                                Working...
                                X