memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by Worldfuture View Post
    Siis vikakoodit meinas että takavasemmalta tulee joku häiriö tms. Ja valot jää kyllä palamaan heti kun auton käynnistää. Tai siis jatkaa palamistaan virtojen kytkemisen jälkeen. Mistäs demmosta moduulia sitten kannattas ettiä. Olin siinä luulossa ainakin että uutena ei oo halpa.
    Elektroniikkapajat pystyy korjaamaan sen. Jotain 150-200€ taitaa olla nykyään hintataso.

    Ainakin tämä osaa: https://www.elkotron.fi/

    Ja se on vaan se musta boksi, kaikki muu jää kiinni autoon.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Worldfuture
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 324
      • Forssa

      Originally posted by BeamR View Post
      Elektroniikkapajat pystyy korjaamaan sen. Jotain 150-200€ taitaa olla nykyään hintataso.

      Ainakin tämä osaa: https://www.elkotron.fi/

      Ja se on vaan se musta boksi, kaikki muu jää kiinni autoon.
      Pystyyköhän tuonne lähettämään sen boksin, tosin en tiedä pystyykö autoa käyttämään sen jälkeen:think ja jos ostaa purkuautosta, niin eikö se sitten sovi tuohon?

      Comment

      • jj5
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1364
        • pks

        Originally posted by Worldfuture View Post
        Abs valo palaa, asc valo palaa, vaihdettu motonetin topran anturi ja ei vaikutusta. Ostettu uusi alkuperäinen anturi ja putsattu se anturin kolo, ei vaikutusta. Onko seuraavana sitten koko abs-kehän/ laakerin vaihto? Auto siis 530i -01 jos merkitystä. Ei toimi nopeusmittari yms. Ainoat mittarit jotka toimii on lämpö,-bensa-ja kierroslukumittari. Itseasias huomasin ettei bensamittarikaan toimi täsmällisesti, johtuu ilmeisesti samasta viasta, kun ei matkaa pysty mittaamaan. Olis kiva saada jotain tietoo, ettei tarvis montaa kertaa enää purkaa. Vastusta ei antanut kun mittasin anturista, eli pitäis olla ilmeisesti navan päässä vika? Osaako joku sanoo varmaks ennen ku rupee suotta purkaan sitäkin?
        Kannattanee muut mahdollisuudet sulkea pois kuitenkin ennen ABS boksin syylliseksi tuomitsemista. Onko vikavalo nollattu? Syttyykö vikavalo heti uudelleen, vai vasta kun auto on liikkeellä ja muut anturit oletettavasti antavat nopeustiedon?

        Jos vikavalo syttyy vasta auton liikkuessa ->

        Onko esim. ABS anturin kehä laakerissa voinut ottaa osumaa anturien vaihdon yhteydessä? Se taitaa vaurioitua aika herkästi. Livedataa kannattais kattoa siltä anturilta, että antaako se minkäänmoista nopeustietoa.
        Jos muiden kulmien abs anturit toimii, voi myös kokeilla pukeilla syöttää toisesta renkaasta nopeustiedon siihen kulmaan joka on pimeänä, eli siis tekee jatkojohdon ABS anturin johdolle niin että yltää toisela puolelta toisen liittimiin, niin näkee osaako boksi vastaanottaa ko. kulman osalta tietoa varmasti toimivasta anturista.
        sigpic

        Comment

        • Worldfuture
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 324
          • Forssa

          Käsittääkseni se ei antanut semmosta koodia minkä olisi voinut nollata:think ja abs-kehä tuskin otti kipeetä, kun anturi tuli helposti pois kolostaan.

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 963
            • Kouvola/Myllykoski

            Kunhan mittaristo on bensa/euromalli, niin määrääkö koodaus sen "sopivuuden" ja esim 8-koneellisesta lähtöisin oleva mittaristo menee 6-koneelliseen ja ainoa "haitta" on vähän aikasemmin alkava punaraja?
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • mazaaa
              BTCF Member
              • Apr 2014
              • 73
              • Iisalmi

              Onko kellään ollu vastaavanlaista ongelmaa, e39 530d -03, ei rupea ahtamaan, vetää ahtoputkesta menevän kumiletkun imusarjaan lyttyyn kun kaasuttelee. Alipaineletkut katsottu ehjäksi, vaihdettu autopaineanturi ja ahtopaineensäädin, eikä näillä ole vaikutusta, turbo tuntuisi pelaavan, kelloon laitettu pumpulla painetta josta nähty, että tanko liikkuu... Koodia antaa: 1260 syöttöpumpun ohjausjärjestelmä, 0235 ilman kuormituksen painetunnistin

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Ja ilman tulo turbolle ei ole mistään tukkeessa?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • walopower
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 294
                  • Espoo

                  Originally posted by JiiVee92 View Post
                  Kunhan mittaristo on bensa/euromalli, niin määrääkö koodaus sen "sopivuuden" ja esim 8-koneellisesta lähtöisin oleva mittaristo menee 6-koneelliseen ja ainoa "haitta" on vähän aikasemmin alkava punaraja?
                  Kyllä, koodauksesta kiinni. Mailimittarinkin saa näyttämään kilsoja mailiasteikolla jolloin lukema on tarkempi kuin vakiossa.
                  Last edited by walopower; 21-07-2019, 16:34.
                  Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                  Comment

                  • JiiVee92
                    BTCF Member
                    • Mar 2017
                    • 963
                    • Kouvola/Myllykoski

                    Originally posted by walopower View Post
                    Kyllä, koodauksesta kiinni. Mailimittarinkin saa näyttämään kilsoja mailiasteikolla jolloin lukema on tarkempi kuin vakiossa.
                    Minä kiitän tietoni vahvistuksesta, nyt voi sitten painaa sitä "sofort-kaufen" nappia.
                    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                    NYT: E61 530xd -08 käyttis
                    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                    Comment

                    • DarkWarder65
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 279
                      • Helsinki

                      E39 535i 1998 ABS

                      Mikä on kyseisen auton abs ja kehän välinen rako, ja miten sinne pääsee mittaamaan sen?
                      E39 535i M62 1998

                      Comment

                      • Turpek2
                        Newbiemmer
                        • Nov 2012
                        • 7
                        • finland

                        E39 02 M54b25 viritys?
                        Mistä lähteä liikkeelle kuin halutaan hevosvoimia lisää ilman jälkiasennusturboa.
                        Ecun ohjelmoinnista voi saada sen +10hp, kisasähköt voisi siis olla vaihtoehto?
                        Löytyykö mistään aiheeseen liittyen esimerkiksi projekti päiväkirjaa?
                        Tallipaikka vapautumassa vuoden kahden sisällä, tulossa olisi alustan päivitys sekä tekniikkaa päivittää. Jos vaan kestää kone sinne asti kuin tuntuu tuo kansi vuotavan��
                        Taitaa jäädä päiväuneksi +300hp vapaastihengittävästä m54b25
                        Last edited by Turpek2; 24-07-2019, 20:25. Reason: Kansi

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          Originally posted by Turpek2 View Post
                          E39 02 M54b25 viritys?
                          Mistä lähteä liikkeelle kuin halutaan hevosvoimia lisää ilman jälkiasennusturboa.
                          Ecun ohjelmoinnista voi saada sen +10hp, kisasähköt voisi siis olla vaihtoehto?
                          Löytyykö mistään aiheeseen liittyen esimerkiksi projekti päiväkirjaa?
                          Tallipaikka vapautumassa vuoden kahden sisällä, tulossa olisi alustan päivitys sekä tekniikkaa päivittää. Jos vaan kestää kone sinne asti kuin tuntuu tuo kansi vuotavan��
                          Taitaa jäädä päiväuneksi +300hp vapaastihengittävästä m54b25
                          Ihan turhaa alkaa edes virittämään sitä b25. Vaihda suoraan b30 kone tai auto, varsinkin jos kannen/pahvin kanssa ongelmia. Tosin näissä kyllä melkoisen tarvinaista, kaikki vaan jostain keksii heti aloittaa kansiremontit, vaikka vika onkin ihan muualla. Melkoisen kalliita tulee olemaan ne lisähevoset vaparissa, ellei itse/kaveri voi tehdä koneistuksia jne. Ahtaminen se ainut tapa saada reilusti lisää voimaa näistä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2016
                            • Kangasala

                            Originally posted by DarkWarder65 View Post
                            Mikä on kyseisen auton abs ja kehän välinen rako, ja miten sinne pääsee mittaamaan sen?
                            Ei sitä tietääkseni pääse mitenkään järkevästi mittaamaan. Aluperäisillä osilla ja puhtain liitoksin nämä kyllä toimii varmasti. Parhaat oppirahat saa laittamalla takanapoihin jotkut "noname" laakerit. Ensin saa tehdä työlään vaihdon, päälle abs murheet ja lopuksi saa jumpata saman homman uudelleen kiusallisen pian. Tämä siis yleisenä vuodatuksena, ei DarkWarderia koskien
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Turpek2
                              Newbiemmer
                              • Nov 2012
                              • 7
                              • finland

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Ihan turhaa alkaa edes virittämään sitä b25. Vaihda suoraan b30 kone tai auto, varsinkin jos kannen/pahvin kanssa ongelmia. Tosin näissä kyllä melkoisen tarvinaista, kaikki vaan jostain keksii heti aloittaa kansiremontit, vaikka vika onkin ihan muualla. Melkoisen kalliita tulee olemaan ne lisähevoset vaparissa, ellei itse/kaveri voi tehdä koneistuksia jne. Ahtaminen se ainut tapa saada reilusti lisää voimaa näistä.
                              Äläpä tyrmää tätä, ei aivan riitä vielä b30 tehot, jäisi tavoite vasta alle puoliväliin
                              kyllä vain kannentiivisteen välistä näyttäisi vuotavan, ilmeisesti asennettu tiiviste väärin.
                              kuvitellaan että tallipaikan löydyttyä olisi säästössä varoja, tykästyin autoon itsessään, voin laittaa siihen useita kertoja auton ostohinnan.
                              Last edited by Turpek2; 25-07-2019, 01:39.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Turpek2 View Post
                                Äläpä tyrmää tätä, ei aivan riitä vielä b30 tehot, jäisi tavoite vasta alle puoliväliin
                                kyllä vain kannentiivisteen välistä näyttäisi vuotavan, ilmeisesti asennettu tiiviste väärin.
                                kuvitellaan että tallipaikan löydyttyä olisi säästössä varoja, tykästyin autoon itsessään, voin laittaa siihen useita kertoja auton ostohinnan.
                                Mutta viritys kannattaa aloittaa tuosta b30 koneesta kun siinä on valmiina suurempi tilavuus mistä kiskoa tehoa irti.

                                Koneen hankintahinta on kuitenkin sen verran pieni verrattuna kaikkeen muuhun mikä vaparin virittämisessä maksaa.

                                Comment

                                Working...
                                X