memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

Originally posted by TheRipper View Post
    Itse ainakin tarkistin niin että vaihteisto on suunnilleen vaakasuorassa...sitä sen maalaisjärjellä kuvittelin tarkoittavan.
    Joo, mutta mikä osa vaihteistosta? Minä huomasin, että vaihteiston pohja ja vaihteiston runko (sauma johon pohja tulee kiinni) myöskin ovat eri kulmissa...

Vaihteiston pohjan ja auton kylkilistan mukaan tuon nyt laitoin. Minulla ei ole tasainen/vaakasuora paikka vaan takapyörät jää hiukan eri tasolle ja nostan perää tunkilla.
    E39 528iA

Comment

• TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5142
      • Paimio

Originally posted by TJJ View Post
      Joo, mutta mikä osa vaihteistosta? Minä huomasin, että vaihteiston pohja ja vaihteiston runko (sauma johon pohja tulee kiinni) myöskin ovat eri kulmissa...

Vaihteiston pohjan ja auton kylkilistan mukaan tuon nyt laitoin. Minulla ei ole tasainen/vaakasuora paikka vaan takapyörät jää hiukan eri tasolle ja nostan perää tunkilla.
      Ohhoh... itse en noin tarkkaan katsonut. Katsoin vaan että auto tasaisella alustalla ja vaihteiston pohja suht suorassa ja siinä se.
      F10 523iA 2010

Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

Comment

• DarkWarder65
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 279
        • Helsinki

e39 535 M62 1998

Mittaristossa ja tv näytössä on toi kulutus satkulla, ja moni nyt sanonut että kummattkaan ei pidä paikkaansa, mittaristossa näyttää kulutuksen noin 2 litraa vähemmän mitä tv näytöllä. saako noita tai jompaa kumpaa kalibroitua tai koodattua niin että näyttäs sen oikean kulutuksen,, mulla kaupungissa noin 17 litraa satkulla ja maantielläkin tollaset 12 litraa satkulla nyt mitä noi näyttää, tv:ssä 14.7 litraa?
        E39 535i M62 1998

Comment

• E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 949
          • Espoo

Originally posted by TheRipper View Post
          Ohhoh... itse en noin tarkkaan katsonut. Katsoin vaan että auto tasaisella alustalla ja vaihteiston pohja suht suorassa ja siinä se.
          En näistä varmasti tiedä, mutta eikö tällä aina tarkoiteta, että auto on vaakasuorassa(?). Näin olen itse aina katsonut ja tuossa BMW:tä tuntevalla pajalla myös. Ei kai näitä kukaan ajele millekään kiiloille tai laudoille, jotta vaihteiston joku osa olisi suorassa. :think
          E92 335iA -08

---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

Comment

• DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

E39 535i M62 1998 LCM III

Käykö kaikki e39 LCM III valomoduulit kunhan ne koodaa tuohon mun vehkeeseen, kun yksi hemmo sano että ei käy että valomoduulin pitää myös tukea valojen automaattista korkeudensäätöä, tohon kuulus LCM 4 mutta ovat pirun kalliita niin mulle riittää toi LCM III moduuli, ja muutenkin mitä pitää ottaa huomioon että saa koodattua ja kaikki toimii niin kun pitääkin koodauksen jälkeen?
            E39 535i M62 1998

Comment

• HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

Originally posted by DarkWarder65 View Post
              Käykö kaikki e39 LCM III valomoduulit kunhan ne koodaa tuohon mun vehkeeseen, kun yksi hemmo sano että ei käy että valomoduulin pitää myös tukea valojen automaattista korkeudensäätöä, tohon kuulus LCM 4 mutta ovat pirun kalliita niin mulle riittää toi LCM III moduuli, ja muutenkin mitä pitää ottaa huomioon että saa koodattua ja kaikki toimii niin kun pitääkin koodauksen jälkeen?
              Pitää olla oikea korkeudensäätö eli manuaali/automaatti riippuen kumpi on autossa. Missä sanottiin, että autoon kuuluu LCM 4? Tehtaalta lähetiessä ei varmasti ole ollut LCM 4 kun on 98 auto. Jos autossa ei ole facelift takavaloja, niin LCM III käy. Facelift takavalojen kanssa pitää olla sitten LCM IIIB tai LCM 4.
              e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

Originally posted by HTK12 View Post
                Facelift takavalojen kanssa pitää olla sitten LCM IIIB tai LCM 4.
                Tai sovitinboksit johtojen välissä, jolloin LCM:llä ei ole väliä.
                E39 528iA

Comment

• DarkWarder65
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 279
                  • Helsinki

Originally posted by HTK12 View Post
                  Pitää olla oikea korkeudensäätö eli manuaali/automaatti riippuen kumpi on autossa. Missä sanottiin, että autoon kuuluu LCM 4? Tehtaalta lähetiessä ei varmasti ole ollut LCM 4 kun on 98 auto. Jos autossa ei ole facelift takavaloja, niin LCM III käy. Facelift takavalojen kanssa pitää olla sitten LCM IIIB tai LCM 4.
                  Bmw maahan tuonnissa sanottiin ja annettiin osanumero mikä on facelift? Mikä ero normaaliin? tuon valomoduuli osanumeron anto ja sano bemulla että tämä kuuluu olla autossa 61356961141.
                  Mulla on molemmat valon säädöt, kojelaidassa rulla mistä voi säätää valojen korkeutta ja sitten on toi kun löaitat valot päälle niin menee ylös ja alas ja sitten oikeelle kohdalle.
                  Last edited by DarkWarder65; 27-08-2019, 17:57.
                  E39 535i M62 1998

Comment

• Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

Bmw maahan tuonnissa sanottiin ja annettiin osanumero mikä on facelift? MIkä ero normaaliin? tuon valomoduuli osanumeron anto ja sano bemulla että tämä kuuluu olla autossa 61356961141.
                    Ei ole alkujaan LCM 4 mutta se sopii autoosi ja niitä mahdollisesti merkkiliikkeestä vielä saa.
                    Noita vanhempia malleja sieltä ei enään löydy joten sait uudemman osan numeron.
                    Tämän jo kyllä kerran taisimme sinulle selittääkkin.

Facelift mallissa on erilaiset valot prefaceliftiin verrattuna. Faceliftin takavaloissa on ledit ja nämä vaativat uudemman LCM:n kuin prefacelift valot tai nuo boksit johtoihin.

Comment

• Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

Jep, tuo 61356961141 (LCM4) on ainut, jota BMW varaosana enää tarjoaa, koska se on koodaamalla käypäinen kaikkiin E39 malleihin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• DarkWarder65
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 279
                        • Helsinki

Originally posted by Muurahainen View Post
                        Ei ole alkujaan LCM 4 mutta se sopii autoosi ja niitä mahdollisesti merkkiliikkeestä vielä saa.
                        Noita vanhempia malleja sieltä ei enään löydy joten sait uudemman osan numeron.
                        Tämän jo kyllä kerran taisimme sinulle selittääkkin.

Facelift mallissa on erilaiset valot prefaceliftiin verrattuna. Faceliftin takavaloissa on ledit ja nämä vaativat uudemman LCM:n kuin prefacelift valot tai nuo boksit johtoihin.
                        normi polttimot on takavaloissa.
                        E39 535i M62 1998

Comment

• alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1277
                          • Kajjjaani

Mulla on molemmat valon säädöt, kojelaidassa rulla mistä voi säätää valojen korkeutta ja sitten on toi kun löaitat valot päälle niin menee ylös ja alas ja sitten oikeelle kohdalle.
                          Onko sulla alkuperäsenä halogeenit vai ksenonit? Sillä jos sulla on rulla kojelaudassa niin se kielii siitä että sulla on manuaalinen korkeudensäätö. Ne valot tekee sen ylös-alas liikkeen ilman automaattista korkeudensäätöäkin.
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

Comment

• TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5142
                            • Paimio

Originally posted by BMWjunkie View Post
                            Onko sulla alkuperäsenä halogeenit vai ksenonit? Sillä jos sulla on rulla kojelaudassa niin se kielii siitä että sulla on manuaalinen korkeudensäätö. Ne valot tekee sen ylös-alas liikkeen ilman automaattista korkeudensäätöäkin.
                            Halogeenit on oltava. Xenonien kanssa automaattinen korkeudensäätö on pakollinen.
                            F10 523iA 2010

Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

Comment

• DarkWarder65
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2013
                              • 279
                              • Helsinki

Originally posted by BMWjunkie View Post
                              En tiedä alkuperäsyydestä onko, mutta noi mitkä siinä nyt on niin on siihen laitettu myöhemmin, ja ollu mun aikana koko ajan mutta ei ne xenonit ole kuitenkaan.
                              E39 535i M62 1998

Comment

• HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

Bmw maahan tuonnissa sanottiin ja annettiin osanumero mikä on facelift? MIkä ero normaaliin? tuon valomoduuli osanumeron anto ja sano bemulla että tämä kuuluu olla autossa 61356961141.
                                Kuten tuossa edellä todettiin, niin se ainut jota saa uutena BMW:ltä. Ei tosin tarkoita, että olisi ainut autoon sopiva. Varaosaluettelosta löytyy myös niitä vanhempia osanumeroita, joita ei enää voi tilata BMW:ltä. Katso kumpi siellä on paikallaan, niin etsit sen mukaan sopivan.
                                e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

Working...
                                X