Originally posted by aae30
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Stitch View PostOhivuototesti -02 530d suuttimille. Puteleissa kuvan osoittama määrä naftaa n. 2min tyhjäkäynnin jälkeen. Kakkossuutin on tehdaskorjattu joten lie voi pitää jonkinlaisena mittatikkuna.
Onko se sitten noin yksinkertaista että 1 ja 3 aiheuttaa lämpimänä käynnistysvaikeudet? Mitään nykimisiä eikä sammumisia ei ole ollut.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostKarkeasti 20ml/2min on se ohivuodon raja jolloin suutin vaihtoon. Mittaa noista puteleista missä se 20 ml raja menee.
Tai sitten on tuo tehdaskorjatukkin p*ska, ja 6 suutin ainoa joka pysyy arvon alla.
Ohessa kuva jossa tasan 20ml ja alkuperäinen mittauskuva.
Mitäs noista raati sanoo? Paaliin?Last edited by Stitch; 23-07-2021, 04:40.
Comment
-
-
Originally posted by Stitch View PostOhivuototesti -02 530d suuttimille. Puteleissa kuvan osoittama määrä naftaa n. 2min tyhjäkäynnin jälkeen. Kakkossuutin on tehdaskorjattu joten lie voi pitää jonkinlaisena mittatikkuna.
Onko se sitten noin yksinkertaista että 1 ja 3 aiheuttaa lämpimänä käynnistysvaikeudet? Mitään nykimisiä eikä sammumisia ei ole ollut.
E: Siis joo, enemmän mahdollista, että kaikki suuttimet vuotaa liikaa. Mut vois vielä toimii kun vaihtaa noi kaks huonointa?
E2: Kuka, missä ja milloin tuo 2. korjattu? Ei pitäs ehjä suutin paljon vuotaa...Last edited by -Markus-; 16-07-2020, 16:04.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostHiukan kyllä ihmettelen jos nuo kaksi suutinta ainoat ongelman aiheuttajat. Mun silmään melko tasaset suuttimet. Mut jos ei muuta syytä löydy ni voihan sen vaikka tuon huonoimman vaihtaa uuteen ja kattoo mihin muuttuu.
E: Siis joo, enemmän mahdollista, että kaikki suuttimet vuotaa liikaa. Mut vois vielä toimii kun vaihtaa noi kaks huonointa?
E2: Kuka, missä ja milloin tuo 2. korjattu? Ei pitäs ehjä suutin paljon vuotaa...
Tuo uusittu suutin ostettu autodoc/mister-auto/autovaraosat24, ja vaihdettu marraskuun puolessa välissä 2018. Noin vuosi ja 8kk sitten.
Tyhjäkäynti lopetti ravistamisen, käynnistykseen muutos oli nippa nappa parantava tai sitten ei.
Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu viime talvena Hella merkkiseen, ei muutosta.
Vikakoodeista en onnistu mitään tuonne viittaavaa löytämään, tai sitten en vaan osaa. Ei kyllä löytänyt kaverikaan.
Railipaine startatessa tai tyhjäkäynnissä muistaakseni luokkaa 348bar, antoi istan mukaan pyydetyn myös kaasuttaessa.
Eihän paineensäädin voisi antaa liikaa painetta??
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSopii. Huomaa katalysaattori erot.
Comment
-
-
Kolinaa laatikolta
Eli autona 528i 1996 manuaali ja vapaalla vaihteella kun kytkin ei ole painettuna, kuuluu laatikon luota kolinaa joka menee moottorin kierrosten mukaan. Eli jos kierroksia nostaa kolina nopeutuu. Juuri vaihdettu: asetelma, levy, painelaakeri ja silmälaakeri. Vauhtipyörä oli aivan virheettömän oloinen, mutta en oikeen muutakaan keksi mikä voisi olla syynä tuohon kolinaan. Vaihteetkaan ei omasta mielestä vaihdu kuten ZF-laatikolla kuuluisi.
Comment
-
-
Originally posted by alppiE39 View PostMeneekö kojelaudan irroitukseen vai pääsekö jotenki käsiks pulttiin ja liittimeen?
Jenkkifoorumilta:
You have to remove the top portion of the dash. No way around it. I've tried. And the connector is clipped on. Pop the lock with a pocket screw driver and pull the connector off.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Stitch View PostNo kyllä jälkeenpäin mietityttää miksi kaikki noin paljon lorotti.
Tuo uusittu suutin ostettu autodoc/mister-auto/autovaraosat24, ja vaihdettu marraskuun puolessa välissä 2018. Noin vuosi ja 8kk sitten.
Tyhjäkäynti lopetti ravistamisen, käynnistykseen muutos oli nippa nappa parantava tai sitten ei.
Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu viime talvena Hella merkkiseen, ei muutosta.
Vikakoodeista en onnistu mitään tuonne viittaavaa löytämään, tai sitten en vaan osaa. Ei kyllä löytänyt kaverikaan.
Railipaine startatessa tai tyhjäkäynnissä muistaakseni luokkaa 348bar, antoi istan mukaan pyydetyn myös kaasuttaessa.
Eihän paineensäädin voisi antaa liikaa painetta??
Ne on vähintään yhtä hyviä kuin omani!
Kiitokseni etukäteen!
Comment
-
Comment