Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1265
    • Kajjjaani

    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    ei ollu noista apuja.
    Eikö selvinny edes mihin johtoihin pitäs tulla virta ja mihin maa?
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • alppiE39
      Bimmer Rookie
      • Jun 2019
      • 106
      • RIIHIMÄKI

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Ilmeisesti korkki rikki.

      Alavesiletkun kuuluukin olla kylmä kun jäähdyttimestä sinne viileää virtaakin jos kaikki toimii kuten kuuluu.

      Lämpö pysyy aika tulevasti tuossa 96 asteessa ja jos on ei TU mallinen M52 ei kuulukkaan paljon elää kaasun mukaan. Vasta TU koneissa availlaan termaria sähköllä
      Uus korkki laitettu ja nyt vissii pitelee paineet. Ja termoki vissii toimii iha niiku pitää.
      Mistä tuo ottaa sitte paisariin niin kovan paineen että korkki luovuttaa? Vanha ei kestäny ku joku 6tkm
      Vai voiko vaa syyttää motonetin 10e korkkia

      Comment

      • Jesse93
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 938
        • Mustio

        Originally posted by alppiE39 View Post
        Vai voiko vaa syyttää motonetin 10e korkkia
        Kyllä
        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

        Comment

        • DarkWarder65
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 281
          • Helsinki

          Originally posted by alpine3 View Post
          Eikö selvinny edes mihin johtoihin pitäs tulla virta ja mihin maa?
          ei selvinnyt, uskoisin että kuuluisi tulla virta myös tuolle vesipumpun moottorille kun kerran tulee sinne yläpuolellekkin, kun ei tule virtaa virrat päällä eikä kun auto käynnissä. mutta onko noi sulakkeen takana, ja mikä sulake sitten on kyseessä, kun mulla ohjekirja saksankielellä.
          E39 535i M62 1998

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by DarkWarder65 View Post
            ei selvinnyt, uskoisin että kuuluisi tulla virta myös tuolle vesipumpun moottorille kun kerran tulee sinne yläpuolellekkin, kun ei tule virtaa virrat päällä eikä kun auto käynnissä. mutta onko noi sulakkeen takana, ja mikä sulake sitten on kyseessä, kun mulla ohjekirja saksankielellä.
            Koitappas pistää lämmöt täysille. Tuleeko sitten virtaa?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              ei selvinnyt, uskoisin että kuuluisi tulla virta myös tuolle vesipumpun moottorille kun kerran tulee sinne yläpuolellekkin, kun ei tule virtaa virrat päällä eikä kun auto käynnissä. mutta onko noi sulakkeen takana, ja mikä sulake sitten on kyseessä, kun mulla ohjekirja saksankielellä.
              Kyllä sieltä näkyy ihan selvästi mistä tulee ja minne menee. Tuossa edellä linkitettiin jo sähkökaaviot, joista näkyy johtojen värit, liittimet ja mihin pinniin tulee mitäkin. Siellä ei ole mitään omia sulakkeita sille lisävesipumpulle/vesiventtiileille. Tämän olisit itsekin nähnyt, jos olisit vaivautunut edes avaamaan ne linkitetyt sähkäkaaviot.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • DarkWarder65
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2013
                • 281
                • Helsinki

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Koitappas pistää lämmöt täysille. Tuleeko sitten virtaa?
                ei tule virtaa, ei lähde moottori pyörimään.
                E39 535i M62 1998

                Comment

                • DarkWarder65
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 281
                  • Helsinki

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Kyllä sieltä näkyy ihan selvästi mistä tulee ja minne menee. Tuossa edellä linkitettiin jo sähkökaaviot, joista näkyy johtojen värit, liittimet ja mihin pinniin tulee mitäkin. Siellä ei ole mitään omia sulakkeita sille lisävesipumpulle/vesiventtiileille. Tämän olisit itsekin nähnyt, jos olisit vaivautunut edes avaamaan ne linkitetyt sähkäkaaviot.
                  kyllä mä niitä kattelin, en oikein vaan ymmärrä noiden kaavioiden päälle.
                  E39 535i M62 1998

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Jos pumpun johtoihin ei tule mitään missään vaiheessa niin voi olla ilmastoinnin paneeli rikki.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by DarkWarder65 View Post
                      kyllä mä niitä kattelin, en oikein vaan ymmärrä noiden kaavioiden päälle.
                      No sitten on aika hankala tälläistä diagnosoida. IHKA paneelille tulee muistaakseni virtaa 4 eri pinniin ym, joten pitäisi kuitenkin nuo kaikki varmistaa, katsoa että maa on kunnossa jne. Pelkällä yleismittarilla ei sitten voi varmistaa kun pitäisi saada kuormitettua se tarkasteltava piiri. Yleismittarilla huono maa voi näyttää olevan kunnossa, kun yleismittari ei kuormita piiriä jne. Eli melkein kyllä veisin jollekkin sähköjä ymmärtävällä katsottavaksi.

                      Originally posted by JJT View Post
                      Jos pumpun johtoihin ei tule mitään missään vaiheessa niin voi olla ilmastoinnin paneeli rikki.
                      Sekin on hyvin mahdollista, tosin huono liitos/katkennut johto jne. myös täysin mahdollista. Vaatisi kunnon diagnosoinnin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • DarkWarder65
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 281
                        • Helsinki

                        Originally posted by JJT View Post
                        Jos pumpun johtoihin ei tule mitään missään vaiheessa niin voi olla ilmastoinnin paneeli rikki.
                        se toimi siihen saakka kun toi ylimääränen vesipumppu hajos, pumpun moottori ja myöskin ilmastoinnin namikka.

                        on koitettu katella johtoja ja paneelistakin kateltu mutta ei ole vikaa löytynyt ei vain tule virtaa tuohon johtoon joka tulee moottoriin, alkaa olla aika neuvoton olo ja se rest valokaan ei syty kun nappia painaa. Ja vaikka on lämmitys laitettu puhaltamaan kylmään eli tuon 16 astetta niin siltikin puhaltaa kuumaa.
                        Last edited by DarkWarder65; 27-01-2020, 15:13.
                        E39 535i M62 1998

                        Comment

                        • Tudmas
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 294
                          • Tornio

                          Miten tuo sivupeilien lämmitys kuuluisi toimia? Tourinki tyhjää akkua satunnaisesti ja tänään huomasin että peilit höyryää ja lumi sulaa vaikka autoa ei ole käynnistetty.


                          Etuovet ei myöskään pelaa kaukosäädöllä, eikä kuskin ovesta lukkoa kääntäessä mikään muu ovi/luukku reagoi. Onko ovimoduuleissa häikkää? Käsittääkseni tuo peilien lämmityskin menee niiden kautta?


                          Voinko ottaa jonki sulakkeen irti nyt väliaikaisesti että pääsee aamulla töihin? Käytän autoa inpan nokassa jahka kerkeän.
                          Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
                          ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            Originally posted by Tudmas View Post
                            Miten tuo sivupeilien lämmitys kuuluisi toimia? Tourinki tyhjää akkua satunnaisesti ja tänään huomasin että peilit höyryää ja lumi sulaa vaikka autoa ei ole käynnistetty.


                            Etuovet ei myöskään pelaa kaukosäädöllä, eikä kuskin ovesta lukkoa kääntäessä mikään muu ovi/luukku reagoi. Onko ovimoduuleissa häikkää? Käsittääkseni tuo peilien lämmityskin menee niiden kautta?


                            Voinko ottaa jonki sulakkeen irti nyt väliaikaisesti että pääsee aamulla töihin? Käytän autoa inpan nokassa jahka kerkeän.
                            Kuljettajan ovimoduli sulake F29, apukuskin F6. Noilta sulakkeilta ei pitäisi mennä syöttöjä muualle.

                            Mirror Heating

                            Mirror heating is controlled by the peripheral modules in the doors. The heating function is active as of terminal 15 (ignition lock position 2). The activation time is dependent on the outside temperature.

                            The general module receives the outside temperature from the IKE via the K-bus and determines a cycle time for heating operation. This time is transferred to the peripheral modules where it is carried out. Heating is no longer active at an outside temperature greater than 25 oC and it is switched on permanently at a temperature lower than -10 oC.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Kuljettajan ovimoduli sulake F29, apukuskin F6. Noilta sulakkeilta ei pitäisi mennä syöttöjä muualle.

                              Mirror Heating

                              Mirror heating is controlled by the peripheral modules in the doors. The heating function is active as of terminal 15 (ignition lock position 2). The activation time is dependent on the outside temperature.

                              The general module receives the outside temperature from the IKE via the K-bus and determines a cycle time for heating operation. This time is transferred to the peripheral modules where it is carried out. Heating is no longer active at an outside temperature greater than 25 oC and it is switched on permanently at a temperature lower than -10 oC.
                              Eli jostain ilmestyy mahdollisesti ylimääräinen terminal 15 jännite. Virtalukonpohja kenties?

                              Comment

                              • Tudmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 294
                                • Tornio

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Eli jostain ilmestyy mahdollisesti ylimääräinen terminal 15 jännite. Virtalukonpohja kenties?

                                Auto on ollut vasta vähän aikaa mulla, mutta mitä olen kurkkinut ympäriinsä niin edellisen omistajan sähköasennukset ei oikein vakuuta. ajovalot, takavalot, lisävalot ja vetokoukun sähköt komeasti rosvoliittimillä... Pitää tutkia onko sinne rakenneltu joku reitti mistä jatkuva virta pääsee kiertämään.
                                Sitten alkaa tutkimaan virtalukonpohja ja takaluukun johtosarja.
                                Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
                                ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎