Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by pyxq View Post
    Takajarruputki touring oikealle joka menee letkusta ylös,
    abs/asc+t elikkä numero 3 realoemin mukaan, olisko mitään mittoja tai vinkkejä mistä sais oikean pituisen oikeilla liittimillä
    Siellä varaosaluettelossahan lukee mitat putkille, sekä liittimien koko. Se putki kolme on kyllä vasemmalle puolelle (eli kuskin puolelle). Autoa katsotaan aina takaa ja naista edestä Vänkärin puolelle putki on 34326755344 M10/M10-3568MM. Kuskin puolelle on liitos siellä vänkärin puolella ja menee siitä sitten tankin yli kuskinpuolelle.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • JiiVee92
      BTCF Member
      • Mar 2017
      • 930
      • Kouvola/Myllykoski

      Mitäpä on porukat mieltä, öljyä menee 1L/muutama sata kilometriä, separaattorin vaihto kokeilumielessä? Vaikka mitään muuta separaattoriin viittaavaa oireilua ei ole? Öljytikunputken alapää on auki, eikä öljynsuodatinjalan tiiviste vuoda, öljypohjantiiviste ja ehkä kampiakselin takastefa vuotaa hieman, mutta ei mielestäni kyllä selitä moista kulutusta, välillä tulee "puolilämpöisenä" startissa melko mahtava sinertävä naamiosavu, mikä ei kuitenkaan haise yhtään öljysavulle. Sigun käyttistoukka kyseessä.
      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
      NYT: E61 530xd -08 käyttis
      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by JiiVee92 View Post
        Mitäpä on porukat mieltä, öljyä menee 1L/muutama sata kilometriä, separaattorin vaihto kokeilumielessä? Vaikka mitään muuta separaattoriin viittaavaa oireilua ei ole? Öljytikunputken alapää on auki, eikä öljynsuodatinjalan tiiviste vuoda, öljypohjantiiviste ja ehkä kampiakselin takastefa vuotaa hieman, mutta ei mielestäni kyllä selitä moista kulutusta, välillä tulee "puolilämpöisenä" startissa melko mahtava sinertävä naamiosavu, mikä ei kuitenkaan haise yhtään öljysavulle. Sigun käyttistoukka kyseessä.
        Se merkkaisi tuolla kulutuksella reviiriä jo ihan oikeasti jos ulos vuotaisi.

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 930
          • Kouvola/Myllykoski

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Se merkkaisi tuolla kulutuksella reviiriä jo ihan oikeasti jos ulos vuotaisi.
          Näin itsekkin arvelin.
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by JiiVee92 View Post
            Mitäpä on porukat mieltä, öljyä menee 1L/muutama sata kilometriä, separaattorin vaihto kokeilumielessä? Vaikka mitään muuta separaattoriin viittaavaa oireilua ei ole? Öljytikunputken alapää on auki, eikä öljynsuodatinjalan tiiviste vuoda, öljypohjantiiviste ja ehkä kampiakselin takastefa vuotaa hieman, mutta ei mielestäni kyllä selitä moista kulutusta, välillä tulee "puolilämpöisenä" startissa melko mahtava sinertävä naamiosavu, mikä ei kuitenkaan haise yhtään öljysavulle. Sigun käyttistoukka kyseessä.
            Täytyy palaa tuolla kulutuksella tai muuten olisi kyllä öljyä kaikkialla mihin pysähdyt.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • MeisterW
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2017
              • 306
              • Uusimaa

              Originally posted by JiiVee92 View Post
              Mitäpä on porukat mieltä, öljyä menee 1L/muutama sata kilometriä, separaattorin vaihto kokeilumielessä? Vaikka mitään muuta separaattoriin viittaavaa oireilua ei ole? Öljytikunputken alapää on auki, eikä öljynsuodatinjalan tiiviste vuoda, öljypohjantiiviste ja ehkä kampiakselin takastefa vuotaa hieman, mutta ei mielestäni kyllä selitä moista kulutusta, välillä tulee "puolilämpöisenä" startissa melko mahtava sinertävä naamiosavu, mikä ei kuitenkaan haise yhtään öljysavulle. Sigun käyttistoukka kyseessä.
              Omassa m54 huohotin oireili juuri pienillä sinertävillä käynnistyspölläytyksillä. Suht edulliset osat ja sitä majoneesia sinne kertyy lähes varmasti, eli suosittelen vaihtoa. Myös öljytikku kannattaa puhaltaa paineilmalla/rassata huohottimen tuloputkesta, sen ehkä olit jo tehnytkin?
              E39 M5 2002
              E70 X5 3.0sd 2008
              E83 X3 3.0i 2005
              G21 330e

              Comment

              • JiiVee92
                BTCF Member
                • Mar 2017
                • 930
                • Kouvola/Myllykoski

                Originally posted by MeisterW View Post
                Myös öljytikku kannattaa puhaltaa paineilmalla/rassata huohottimen tuloputkesta, sen ehkä olit jo tehnytkin?
                Joo, se tuli tehtyä siinä samalla kun vaihdoin ilmansuodattimen ja kaasuläpän väliset ilmaputket, ja putsasin joutokäyntisäätimen.

                Edit: Ja onko separaattori sarjassa "vain orkkiksena" vai onko olemassa joku sellainen tarvike minkä sinne uskaltaa laittaa?
                Last edited by JiiVee92; 12-03-2020, 14:00.
                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                Comment

                • Momoke
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2017
                  • 99
                  • Suomi

                  Syylärin korjaus???

                  En löytäny kyseisestä aiheesta juttua niin aloitin uuden.
                  Elikkäs syyläri on rikkinäinen kuten kuvasta näkee.. saako tuota mitenkään korjattua? Tiedän että helpoimmalla pääsis ku ostais uuden mutta mietin että onko mitään millä tuon sais korjattua?
                  Pystyykö noita päätyjä vaihtamaan?
                  Attached Files

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Momoke View Post
                    En löytäny kyseisestä aiheesta juttua niin aloitin uuden.
                    Elikkäs syyläri on rikkinäinen kuten kuvasta näkee.. saako tuota mitenkään korjattua? Tiedän että helpoimmalla pääsis ku ostais uuden mutta mietin että onko mitään millä tuon sais korjattua?
                    Pystyykö noita päätyjä vaihtamaan?
                    Miksi edes haluaisit tuollaisen korjata? Toki ne päädyt on vaihdettavissa, mutta miksi? Haluat kenties jäädä autolla tien päälle? Kun BMW:ssä alkaa jäähdytysjärjestelmän muoviosat lohkeilemaan, niin silloin on viimeistää aika vaihtaa. Kaikki paikkailut on ongelmien hakemista. Halvimmat tarvikkeet maksaa 50€ ja varmasti sekin on luotettavampi kun paikkailtu syyläri. Toki jos siihen teetättää uudet päädyt alan liikkeessä, niin kestää mutta tulee maksamaan varmasti enemmän kuin uusi syyläri marmorilta..
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Momoke
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2017
                      • 99
                      • Suomi

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Miksi edes haluaisit tuollaisen korjata? Toki ne päädyt on vaihdettavissa, mutta miksi? Haluat kenties jäädä autolla tien päälle? Kun BMW:ssä alkaa jäähdytysjärjestelmän muoviosat lohkeilemaan, niin silloin on viimeistää aika vaihtaa. Kaikki paikkailut on ongelmien hakemista. Halvimmat tarvikkeet maksaa 50€ ja varmasti sekin on luotettavampi kun paikkailtu syyläri. Toki jos siihen teetättää uudet päädyt alan liikkeessä, niin kestää mutta tulee maksamaan varmasti enemmän kuin uusi syyläri marmorilta..
                      Itellä hajos omasyyläri ja tuon olin ostamassa( sain nyt ilmaseks) koska se keltä ton ostin ni vahingossa hajotti ton.. auto pitäs saaha äkkiä ajoon koska ajan laina autolla toista viikkoo.. niin mietin et saisko ton korjattua sillee että kestäs iha viikon verra et sais uuden syylärin. Mulla siinä vanhassa syylärissä on ne päädyt ehjät ni sillä mietin et voiko ne vaihtaa

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Momoke View Post
                        Itellä hajos omasyyläri ja tuon olin ostamassa( sain nyt ilmaseks) koska se keltä ton ostin ni vahingossa hajotti ton.. auto pitäs saaha äkkiä ajoon koska ajan laina autolla toista viikkoo.. niin mietin et saisko ton korjattua sillee että kestäs iha viikon verra et sais uuden syylärin. Mulla siinä vanhassa syylärissä on ne päädyt ehjät ni sillä mietin et voiko ne vaihtaa
                        Et saa millään järkevällä hinnalla korjattua. Jäähdytysjärjestelmässä on niin kova paine, että mitkään kotipatentit ei tule kestämään ajaa edes viikkoa. Kuten sanoin asiansa osaava voi sulle tehdä ja hitsata kiinni päädyt, mutta tulee maksamaan enemmän kuin uusi syyläri marmorilta. Olisit suoraan ostanut uuden. Näissä kun nämä kaikki muoviosat murenee käsiin vanhemmiten, niin näissä aika turha alkaa säästämään, ellei kiinnosta jäädä matkalle.

                        Ja kyllä ymmärrän, että kaikilla ei ole rahaa jne. mutta näissä ei vaan mitkään patentit auta. Et tule kotioloissa saamaan vaihdettua niitä päätyjä, niin että nesteet vielä pysyisi sisällä. BMW ei ole persaukisen auto. Osat maksaa ja niitä menee kun puhutaan tämän ikäisistä autoista. Eli osta toinen käytetty tai sitten uusi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Momoke
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2017
                          • 99
                          • Suomi

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Et saa millään järkevällä hinnalla korjattua. Jäähdytysjärjestelmässä on niin kova paine, että mitkään kotipatentit ei tule kestämään ajaa edes viikkoa. Kuten sanoin asiansa osaava voi sulle tehdä ja hitsata kiinni päädyt, mutta tulee maksamaan enemmän kuin uusi syyläri marmorilta. Olisit suoraan ostanut uuden. Näissä kun nämä kaikki muoviosat murenee käsiin vanhemmiten, niin näissä aika turha alkaa säästämään, ellei kiinnosta jäädä matkalle.

                          Ja kyllä ymmärrän, että kaikilla ei ole rahaa jne. mutta näissä ei vaan mitkään patentit auta. Et tule kotioloissa saamaan vaihdettua niitä päätyjä, niin että nesteet vielä pysyisi sisällä. BMW ei ole persaukisen auto. Osat maksaa ja niitä menee kun puhutaan tämän ikäisistä autoista. Eli osta toinen käytetty tai sitten uusi.
                          Nii se pittää varmaa tehä:think

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            Originally posted by Momoke View Post
                            Nii se pittää varmaa tehä:think


                            Tossa jotain esimerkkejä....

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • Vi[[e
                              Newbiemmer
                              • Jan 2018
                              • 12
                              • Southern-Savonia

                              Bmw 540i -96 katalysaattorit

                              Toinen katalysaattori sylki arvometallit putkesta pihalle ja nyt mietityttää meneeköhän leimasta läpi? Tästä aiheesta kun ei ole mitään tietoa

                              Loppu kesä tuli ajeltua sit toinen katalysaattori tyhjänä, lieneekö tuosta haittaa vai tyhjennänkö toisenkin?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Vi[[e View Post
                                Toinen katalysaattori sylki arvometallit putkesta pihalle ja nyt mietityttää meneeköhän leimasta läpi? Tästä aiheesta kun ei ole mitään tietoa

                                Loppu kesä tuli ajeltua sit toinen katalysaattori tyhjänä, lieneekö tuosta haittaa vai tyhjennänkö toisenkin?
                                Eipä siitä autolle haittaa ole, mutta katsastuksessa ei mene päästöistä läpi. Eli älä tyhjennä, jos meinasit vielä leimata ilman kikkailuja.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎