Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Hcet View Post
    Jonkun verta päälle itseasiassa. Se ketju oli aatoksissa, mutta tuli nyt kysästyä olisiko olemassa valmista. e36:seen on mutta oli 3cm matala, muuten olisi sopinut kuskin puolelle.
    Sorvauta uretaanista pusla ja läpipultti. Pistää sitten vähän pehmeämpää kumia molemmille puolille puslaa vähän vaimentamaan. Lisäksi laittaisin jokatapauksessa sen ketjun, jos autolla tulee leikittyä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Hcet
      BTCF Member
      • Oct 2018
      • 124
      • Tampere

      Originally posted by HTK12 View Post
      Sorvauta uretaanista pusla ja läpipultti. Pistää sitten vähän pehmeämpää kumia molemmille puolille puslaa vähän vaimentamaan. Lisäksi laittaisin jokatapauksessa sen ketjun, jos autolla tulee leikittyä.
      Taidan koettaa tuota. Olis simppeli ja kestävä

      Comment

      • Timppeliini
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 221
        • Joensuu

        Originally posted by ekkoo1 View Post
        Itellä on sedanissa tommoset AP:t, maksaa vähän enemmän kun nuo aivan halvimmat maxpeedingrodsit ja Ta-Technixit mutta ei ole ihan yhtä kivireki myöskään. Jonkun mielestä ehkä jopa vähän liiankin pehmeää kyytiä, mutta kyllä tuo 300tkm ajetun vakioalustan ainakin päihitti.
        Kyllä etuset käy ristiin rastiin sedanissa ja touringissa vaan että mistä setti taakse? Bc vähän turhan arvokas 1000e käyttikseen
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


        Kesä: E36 cabrio m-sport
        Talvi: E36 touring
        Käyttis: E39 touring

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2538
          • Kajaani

          Originally posted by Timppeliini View Post
          Kyllä etuset käy ristiin rastiin sedanissa ja touringissa vaan että mistä setti taakse? Bc vähän turhan arvokas 1000e käyttikseen
          No siinähän se linkissä on koko setti.
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • Timppeliini
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 221
            • Joensuu

            Originally posted by Roisto View Post
            No siinähän se linkissä on koko setti.
            No niinpäs olikin! Ei näyttänyt aluksi linkkiä. Tuokin turhan arvokas 1000e matkakulkineeseen.. Mietin vaan että olisiko joku tietoinen sellaisesta jom/ta tyylisestä setistä hinnan suhteen? täysi mahdottomuus?
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


            Kesä: E36 cabrio m-sport
            Talvi: E36 touring
            Käyttis: E39 touring

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2538
              • Kajaani

              Originally posted by Timppeliini View Post
              No niinpäs olikin! Ei näyttänyt aluksi linkkiä. Tuokin turhan arvokas 1000e matkakulkineeseen.. Mietin vaan että olisiko joku tietoinen sellaisesta jom/ta tyylisestä setistä hinnan suhteen? täysi mahdottomuus?
              No vaikka siitä, tai siitä. Ebaysta löytyy vaikka sun mitä, nuokin oli hakusanalla e39 coilover touring. Takuuta en anna että nuo kaikki edellämainitut sitten passaa tourinkiin, varmista ja tarkasta itse.

              Ja nuohan on sitte aika varmasti ihan paskaa kuten hinnasta voi päätellä. Mutta jos kokeilla haluaa niin eiku vaan
              Last edited by Roisto; 12-04-2020, 17:18.
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14349
                • Oulu

                Originally posted by Roisto View Post
                No vaikka siitä, tai siitä. Ebaysta löytyy vaikka sun mitä, nuokin oli hakusanalla e39 coilover touring. Takuuta en anna että nuo kaikki edellämainitut sitten passaa tourinkiin, varmista ja tarkasta itse.

                Ja nuohan on sitte aika varmasti ihan paskaa kuten hinnasta voi päätellä. Mutta jos kokeilla haluaa niin eiku vaan
                Tarkka silmäistä hakua. Molemmat sedaniin ja sopivasti mainostellaan touringiin sopivuutta ku vain etutolpat käy... Luonnollisesti ku samat ovat.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2538
                  • Kajaani

                  Originally posted by zener View Post
                  Tarkka silmäistä hakua. Molemmat sedaniin ja sopivasti mainostellaan touringiin sopivuutta ku vain etutolpat käy... Luonnollisesti ku samat ovat.
                  Sen takia justiin sanoin että varmistaa itse
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • Petrokvich
                    Newbiemmer
                    • Nov 2017
                    • 5
                    • Lieto

                    Airbag vika

                    airbag valo palaa, valittaa
                    zk12 ignition circle -> airbag driver level 2
                    Zk0 ignition circuit -> airbag driver

                    Inpa kertoo myös Ignition circle 0 Not ok, muut ovat ok.

                    Virtalukko vaihtoon? Johdot näyttää hyviltä. Kontaktispraylla käyty läpi. Slipring myös vaihdettu toiseen toimivaan.

                    Comment

                    • heismain
                      Newbiemmer
                      • Jun 2011
                      • 11
                      • Pohjois-Savo

                      Bmw e39 520 vm 2002.

                      Elikkä auto alkanut pikkuhiljaa ajossa käymään pienillä kieroksilla ajaessa epätasaisesti ja vedot poissa. Kun lähtee vedättämään, niin sytyttää moottorin huoltovalon, jonka saanut ajossa nollattua ihan yleismallisella vikakoodinlukijalla. Tämänjälkeen lähtenyt kiihtymään normaalisti. Jottei valo jatkuvasti syttyisi vaatisi, että kierokset olisi yli 3000 rpm.

                      Inpalla lukiessa antoi seuraavat vikakoodit:

                      238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
                      TCO
                      N32
                      MAF TOL
                      MAF BOL
                      aufgetreten vor (rel. B2)
                      Mistfire CARB_A

                      Fehler ist abgasrelevant
                      Fehler enprellt
                      Fehler momentan nicht vorhanden
                      spodicher Fehler

                      Errorcode: EE B1 01 28 BD 4F 3F ED A3

                      29 Zuenoung Zyl:1
                      N32 2560.00 rpm
                      MAF 272.35 mg/stk

                      V_DUR_IGC_1 HIGH 68.27 ms

                      V_DUR_IGC_1 LOW 0.27 ms

                      auFGETRETEN VOR (REL. BZ) 0.10 h


                      Inpalla nollasin vikakoodit ja kuluttua alkoi taas nykiä samalla tavalla ja koodit palasivat.

                      Lamdaintegrator 1 ja 2 olivat 0.00. Vian tullessa päälle Rough karkasi sylinteri 1 punaiselle 8.750, samoin 3 sylinterillä 5.902. Kun koodit nollasi ja vikavalo sammui, niin arvot palasivat normaaliksi eikä kone käynyt epätasaisesti.

                      Nollasin myös adaptiiviset arvot inpalla. Tämän jälkeen ajo oli vähän aikaa laiskaa, mutta tuntuu että alkaa normalisoitumaan. Enää ei ole sytyttänyt kertaakaan moottorin häiriövaloa ajossa. Vastaavasti EML&kolmio syttyvät käynistyksen jälkeen ja ei anna kieroksia. Tämän saa inpalla kuitattua. Ajossa eivät syty ja auto toimii lähes normaalisti. Lamdaarvot myös nousivat punaiselle (28.00). Ajaessa vetää viellä hiukan huonosti n;2500 rpm asti. Tuon ylittäessä vetoja piisaa ja lamdaarvot palaavat puoleen väliin vihreälle alueelle.

                      EML valon palaessa on myös seuraavat koodit:

                      91 TEG UP:0
                      93 TEG_DOWN_2
                      133 Timeout CAM-Botschaft ASC3
                      90 TEG_UP_1
                      92 TEG_DOWN_1

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by heismain View Post
                        Bmw e39 520 vm 2002.

                        Elikkä auto alkanut pikkuhiljaa ajossa käymään pienillä kieroksilla ajaessa epätasaisesti ja vedot poissa. Kun lähtee vedättämään, niin sytyttää moottorin huoltovalon, jonka saanut ajossa nollattua ihan yleismallisella vikakoodinlukijalla. Tämänjälkeen lähtenyt kiihtymään normaalisti. Jottei valo jatkuvasti syttyisi vaatisi, että kierokset olisi yli 3000 rpm.

                        Inpalla lukiessa antoi seuraavat vikakoodit:

                        238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
                        TCO
                        N32
                        MAF TOL
                        MAF BOL
                        aufgetreten vor (rel. B2)
                        Mistfire CARB_A

                        Fehler ist abgasrelevant
                        Fehler enprellt
                        Fehler momentan nicht vorhanden
                        spodicher Fehler

                        Errorcode: EE B1 01 28 BD 4F 3F ED A3

                        29 Zuenoung Zyl:1
                        N32 2560.00 rpm
                        MAF 272.35 mg/stk

                        V_DUR_IGC_1 HIGH 68.27 ms

                        V_DUR_IGC_1 LOW 0.27 ms

                        auFGETRETEN VOR (REL. BZ) 0.10 h


                        Inpalla nollasin vikakoodit ja kuluttua alkoi taas nykiä samalla tavalla ja koodit palasivat.

                        Lamdaintegrator 1 ja 2 olivat 0.00. Vian tullessa päälle Rough karkasi sylinteri 1 punaiselle 8.750, samoin 3 sylinterillä 5.902. Kun koodit nollasi ja vikavalo sammui, niin arvot palasivat normaaliksi eikä kone käynyt epätasaisesti.

                        Nollasin myös adaptiiviset arvot inpalla. Tämän jälkeen ajo oli vähän aikaa laiskaa, mutta tuntuu että alkaa normalisoitumaan. Enää ei ole sytyttänyt kertaakaan moottorin häiriövaloa ajossa. Vastaavasti EML&kolmio syttyvät käynistyksen jälkeen ja ei anna kieroksia. Tämän saa inpalla kuitattua. Ajossa eivät syty ja auto toimii lähes normaalisti. Lamdaarvot myös nousivat punaiselle (28.00). Ajaessa vetää viellä hiukan huonosti n;2500 rpm asti. Tuon ylittäessä vetoja piisaa ja lamdaarvot palaavat puoleen väliin vihreälle alueelle.

                        EML valon palaessa on myös seuraavat koodit:

                        91 TEG UP:0
                        93 TEG_DOWN_2
                        133 Timeout CAM-Botschaft ASC3
                        90 TEG_UP_1
                        92 TEG_DOWN_1
                        Ainakin ykkösessä on sytytyskatkoja, samoin varmaan kolmosessa kun noin korkealla nousee roughness. Ei nämä koodeja nollamalla tai adaptioita nollamalla tule kuntoon. Puola vaihtoon ristiin toiseen sylinteriin. Eli ainakin 1 & 3 puolat johonkin toiseen sylinteriin, jossa ei ole ongelmia. Sitten ajomaan ja katsomaan seuraako ongelma puolia. Jos seuraa, niin sitten ne ongelma puolat vaihtoon. Ellei seuraa, niin tuplat uusiksi tai vaihto taas ristiin. Sitten kun sytyskatkoksi ei enää tule, niin voi alkaa muita vaihtoehtoja pohtimaan.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • DarkWarder65
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2013
                          • 281
                          • Helsinki

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Tuo katti on aika hyvävaihtoehto. Taas olisi hyvä nähdä niitä vikakoodeja.
                          Jos kesäkuussa laitoit ehjät katit niin mikäs siellä ne rikkoo? Seokset ihan mitä sattuu kenties?

                          Voi olla se täristyskin mitä olet havainnut olla ollut alkua tuolle...
                          mitens säädät tuosta seokset kun on ruisku?
                          E39 535i M62 1998

                          Comment

                          • DarkWarder65
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 281
                            • Helsinki

                            Missä on e39:ssä kattoluukun vedenpoisto letkut tai missä ne menee, tuli vettä kattovalon kohdalta sisään?
                            E39 535i M62 1998

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by DarkWarder65 View Post
                              mitens säädät tuosta seokset kun on ruisku?
                              Jos ei ole imuvuotoa, anturitiedot kunnossa ja suuttimet ruiskuttavat kuten kuuluu niin ruisku säätä silloin seokset itse kohdalleen.

                              Ei sitä kuulukkaan säätää itse vaikka onkin mahdollista sopivilla ohjelmilla ja laitteilla.

                              Comment

                              • DarkWarder65
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 281
                                • Helsinki

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Jos ei ole imuvuotoa, anturitiedot kunnossa ja suuttimet ruiskuttavat kuten kuuluu niin ruisku säätä silloin seokset itse kohdalleen.

                                Ei sitä kuulukkaan säätää itse vaikka onkin mahdollista sopivilla ohjelmilla ja laitteilla.
                                ei ole löytynyt imuvuotoja, ainut mitä ihmettelenettä apumiehenpuoleiset sylinterit arvot korkeemmalla kun kuskin puolella ja paljonkin ja bensan kulutus isompi mitä pitäs.
                                E39 535i M62 1998

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎