Ma tutisen ja tutisen..maailman tappiin asti..No joo.E38 omistajat vois myös sekaantua tähän topikkiin vähän ja kertoilla onko tuossa kunkkumallissa samaa vikaa, seiskahan uusitaan aina ennen vitosta, joten osaltaan samoja alusta systeemejä varmaankin käytetään.Vai onko e38 akselisto myös alumiinia?Tosin käsitykseni on että e38 oli simpukka-ohjauksella koko elinkaarensa?Toisin kun e39 jossa kys.ratkaisua käytettiin vain v8 malleissa.Korjatkaa jos väärää infoa.Onko tuo simpukka-ohjaus "huonompi" välittämään ei enää niin uuden alustan rengas/vanne epätasapainon aiheuttamaa tärinää?e39 v8 onnelliset omistajat, kertokaa myös kokemuksianne, kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Vee-eitEikö se vika tuossa jo ole. Kummisuutarille ja veivaatte sitä takarengasta eri asentoihin niin kauan, että siinä ei ole pystyheittoa. Jos ei onnistu, niin pari uutta kumia ja myyt vanhat drifting-renkaiksi.
Laittakaas alle Michelinit niin loppuu ravistelut. Ne on niin suoria että näyttää kun ne olis sorvissa ajettu.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Jaahas...eli täälläkin päin kärry tutisee niin perkeleesti heti kun vauhtia yli 60km/h. Vauhdin ylittäessä 110km/h niin vähän helpottaa. Ratti vapisee voimakkaasti. Perä huutaa niin perkeleesti ja joka töyssyssä kuluu särähtävä ääni.
Eli jos oikein ymmärsin niin tässä lääke: alatukivarret, poikittaiset takatukivarret, apurungon puslat, narinahelat taakse ja jos rahaa jää niin reaktiotangot puslineen.
Huh huh ja rahaa menee. Vaihtoakin koitan ainakin ensin itse
Jos jollakin on mielenkiintoa etsiä niin saisinko varmuuden vuoksi realoem sivuilta vielä noi osien numerot.
Comment
-
-
Originally posted by BCNJaahas...eli täälläkin päin kärry tutisee niin perkeleesti heti kun vauhtia yli 60km/h. Vauhdin ylittäessä 110km/h niin vähän helpottaa. Ratti vapisee voimakkaasti. Perä huutaa niin perkeleesti ja joka töyssyssä kuluu särähtävä ääni.
Omalta osaltani kysäisisin vielä, että onko sillä merkitystä onko pystyheitto etu- vai takarenkaissa? Itselläni kun on toisessa takarenkaassa. Meinaan, että pitäisikö kokeeksi ensin vaihtaa eturenkaat taakse ja takarenkaat eteen? Jos auttaa niin sitten korjata se yhden renkaan pystyheitto vasta. Tarkemmin tutinaa tutkiessani se tuntuu ehkä kuitenkin eniten siinä etupenkkien kohdalla niinkuin koko auton alustasta mutta ei välity rattiin millään tavalla. Heti aamulla kun lähtee liikkeelle, tutina on tosi paha, sitten 5-10 km:n jälkeen häviää lähes täysin ja tulee pikkuhiljaa takaisin mitä pidemmän matkan ajaa. Talvella ei pakkasaamuina tullut lainkaan alle 40 km ajossa.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by creative 22Ma tutisen ja tutisen..maailman tappiin asti..No joo.E38 omistajat vois myös sekaantua tähän topikkiin vähän ja kertoilla onko tuossa kunkkumallissa samaa vikaa, seiskahan uusitaan aina ennen vitosta, joten osaltaan samoja alusta systeemejä varmaankin käytetään.Vai onko e38 akselisto myös alumiinia?Tosin käsitykseni on että e38 oli simpukka-ohjauksella koko elinkaarensa?Toisin kun e39 jossa kys.ratkaisua käytettiin vain v8 malleissa.Korjatkaa jos väärää infoa.Onko tuo simpukka-ohjaus "huonompi" välittämään ei enää niin uuden alustan rengas/vanne epätasapainon aiheuttamaa tärinää?e39 v8 onnelliset omistajat, kertokaa myös kokemuksianne, kiitos.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkusJoo e38:sit on simpukalla joka on tunteettomampi tärinöille ja näin sopii paremmin edustusauton tyyliin kuin käsille "hakkaava" hammastanko. Ainakaan omassa autossa ei ole ilmennyt mitään tärinöitä 168tkm-195tkm välillä ja ainoastaan koiranluut olen uusinut alustaan tuolla välillä.
Autoon on vaihdettu molemmat pitkittäistukivarret eteen ja etuiskarit. Syynä osien vaihtoon oli pieni ääntely terävissä montuissa jonka halusin vaimentaa. Kyyti oli ennen osien vaihtoa lähes yhtä hyvä kuin nyt = ei tutinoita vaikka vähän väljääkin / iskarit puolitehoiset.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by E38Sama juttu täällä. 135tkm-170tkm:n välillä ei ole mitään tutinaa ollut. Seiskakin on kuitenkin tosi tarkka renkaille ja jos niissä on jotain vikaa (painoja tippunut, väärät paineet etc) niin sen huomaa kyllä kyydissä / ratissa helposti. Renkaina on 225/60/16 "paappat" joiden kanssa elämä on helppoa.
Autoon on vaihdettu molemmat pitkittäistukivarret eteen ja etuiskarit. Syynä osien vaihtoon oli pieni ääntely terävissä montuissa jonka halusin vaimentaa. Kyyti oli ennen osien vaihtoa lähes yhtä hyvä kuin nyt = ei tutinoita vaikka vähän väljääkin / iskarit puolitehoiset.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by vaviahOmalta osaltani kysäisisin vielä, että onko sillä merkitystä onko pystyheitto etu- vai takarenkaissa? Itselläni kun on toisessa takarenkaassa. Meinaan, että pitäisikö kokeeksi ensin vaihtaa eturenkaat taakse ja takarenkaat eteen? Jos auttaa niin sitten korjata se yhden renkaan pystyheitto vasta. Tarkemmin tutinaa tutkiessani se tuntuu ehkä kuitenkin eniten siinä etupenkkien kohdalla niinkuin koko auton alustasta mutta ei välity rattiin millään tavalla. Heti aamulla kun lähtee liikkeelle, tutina on tosi paha, sitten 5-10 km:n jälkeen häviää lähes täysin ja tulee pikkuhiljaa takaisin mitä pidemmän matkan ajaa. Talvella ei pakkasaamuina tullut lainkaan alle 40 km ajossa.
Ratissa ei tuntunut tutinaa vaan ns kuskin kohdalla ja vänkärin etupenkki antaa merkit tutinasta..eli se "heiluu" ajossa ..
Aikasta yleinen ongelma muuten niin mukavassa e39:ssäF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by BCNJuu en todellakaan oo Metrosta hakemassa osia. KL ja Motonet saavat auttaa meikäläistä osahankinnoissa. Osien englannin kieliset nimet helpottaisivat ymmärrystäni jos jolla kulla on ylimääräistä aikaa katsoa
Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
No tulipa sitten renkaiden vaihtoa edestä taakse ja päinvastoin testattua. Samalla putsasin kaikki pyörännavat ja vanteiden kiinnityskohdat aivan kiiltävikisi. Kiristelin vanteet huolella hakien momenttiavaimella mahdollisimman tarkkaan. Tässä tulos:
1. tutinan määrä tuplaantui
2. ratti vatkaa
3. ohjaus on niin uraherkkä, että ratista ei voi pitää yhdellä kädellä kiinni tai auto haukkaa ojaan!!!
Eli eikun takaisin vaihtamaan toisinpäin. Miten tutina voi lisääntyä jos pystyheitollisen renkaan siirtää takaa eteen?!? No - enpä voi suositella Kumhon 235 leveitä renkaita eteen... Ne toiset renkaat ovat Firestone 225 leveät ja ovat etupään osalta lähes täydelliset ajaa. Ei minkäänlaista uraherkkyyttä - tarkka ja tunnokas ohjaus.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Minulla on Falkenit, 235/45/17, Dezent vanteilla ja tutisee 110kmh ylöspäin..misukat on normikoossa myös testattu ja sama juttu.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Itse ihmetellyt taas sitä, että aamuisin kun lähtee niin silloin tällöin vapisee juuri tuossa 60km/h ei siis joka aamu, mutta n. kilsan ajon jälkeen vapina häviää täysin ja kulkee kuin juna. Mikä hemmetti voi tuollaisen aiheuttaa! Renkaista ei voi johtua kun ne pyörii kohtuullisen hiljaa vielä tuossa 60:ssä ja vapina on sellaista todella tiheää. Täytyy tulla jostain vetopuolelta, mutta mistä kun mitään välyksiä ei ole löytynyt vaikka kahdessa paikassa ovat asiaa tutkineet????
Ed: puslat, tukivarret ym. tarkastettu eikä moitteita niissäkään. Voisiko olla esim. toinen vetari? Se voisi selittää tuon ajoittaisen tärinän jos tasauspyörästö jakaa voimaa puolin ja toisin? En tiedä, antakaa nyt jotain vinkkejä..Last edited by Stone; 03-06-2006, 20:11.
Comment
-
Comment