e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bomb5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 726
    • Kivijärvi

    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllä korotin, leikkasin reikäsahalla 3mm alumiinista kaksi korotusrengasta/puoli ja laitoin ne iskarin yläpään ja korin väliin.
    Ok, pitää kattoa jos sorvais tommoset renkaat ite. Minkä verran siellä yläpään ja korin välissä on tilaa, että mahtuuko työntämään tommosen renkaan paikalleen laskemalla sitä tolppaa vain vähän? Vai pitääkö laskea ja kääntää niin paljon, että pitää irrottaa myös raidetangonpää?
    Last edited by Bomb5; 26-02-2012, 12:42.
    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Bomb5 View Post
      Ok, pitää kattoa jos sorvais tommoset renkaat ite. Minkä verran siellä yläpään ja korin välissä on tilaa, että mahtuuko työntämään tommosen renkaan paikalleen laskemalla sitä tolppaa vain vähän? Vai pitääkö laskea ja kääntää niin paljon, että pitää irrottaa myös raidetangonpää?
      Eipä ole tuosta tilasta varmaa tietoa. Otin tolpan kokonaan irti koska muutin samalla yhden pultin reikää jotta sain camberin säätöön enemmän siirtymää.
      E39 528iA

      Comment

      • Rockwell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 1713
        • Helsinki

        Tällä hetkellä K.A.W. etujouset jossa merkintä BMW E39 VA 20-50. Iskareina jotkut Konit ja niisä oleva merkintä on alhaalla peitossa joten tarkempaa tietoa niistä ei ole.

        Tarkoitus olisi saada lisää maavaraa ja parantaa ajomukavuutta. Käyköhän noiden jousien tilalle alkuperäiset M-Sport jouset vai ovatkohan iskarit liian lyhyet kun ovat noin lyhyiden jousien parina?
        BMW F31 330d M-Sport -13
        ex. BMW F21 116i -13
        ex. BMW 540i(g) Touring -01
        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
        ex. BMW 316g -99
        ex. BMW M5 Touring -92
        ex. BMW 535i -91
        ex. BMW M5 -91
        ex. BMW 325i Touring -90

        Comment

        • baier4ever
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 560
          • Jurva

          Tuli tänään paneuduttua tuohon etupään kolinaan. Kolina paikaintui iskariin/niiden tukilaakeriin...

          Tolppa pois, havaittavissa selvästi välystä laakerissa...uudet laakerit marmorilta ja kiinni...mitä paskaa sama juttu uusilla, ei ymmärrä?

          Eli laakerin reikä liian iso iskarin yläpäässä olevaan jenka osaan mihin laakeri kiinnittyy.

          Alusta siis KW variant1, ihmettelin jo alustaan uutena laittamista kiinni jolloin huomasin pienen välyksen mutta ei todellakaan noin paljon kuin nyt.

          Onko muilla variant 1 omistajilla tästä kokemuksia??
          Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
          Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

          Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
          ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
          E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

          Comment

          • jeppis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 165
            • Laihia

            Onkohan jostain saatavana laadukkaita coileja pelkästään eteen? ja onko niitä sellaisia mitkä kestää ajaa soratielläkin? Taakse tulee bilstein b6 iskarit vakio ilmapusseilla.
            BMW M535i 1986

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Osaakos joku sanoa tällaisista jousista mitään:


              Eli Bilstein B3 (36-153954), toukan takapäähän.
              Tuollaset nimittäin sain jotain.. Vuosi? sitten, kun AD:ltä kävin hakemassa HD kärrinvetojouset taakse tuohon. Enemmänkin tuntuu että nuo madaltaa jotain 30mm?
              Perä nimittäin "roikkuu", ei kiva. (Ja autolla siis vedetään paljon kärriä, niin madallus ei ole mitenkään tarkoituksellista tähän yksilöön, nytten kärri nimittäin menee nenä maassa aika rumasti!)
              Oon miettiny myös ilmapussien laittamista tuonne taakse, mutta aika härskin hintasia taitanee olla mitkä vaan sarjat, siis ihan aftermarket kamakin kävis, mutta joko en osaa sellasia oikein hakea, tai eikö niitä vaan ole tehty tälläseen? Saisko tuonne nuo orkkispussit mitenkä istumaan, meneekö ihan plug and pray? Siis ihan pelkät jousipalkeet, loppu on sitte sovellettavissa.

              JA Jos jollain on perä "korkeella" ("mahtuu" turvakenkä taakse renkaan ja kaaren väliin), ja haluis sellaiseen korkeuteen että rengas ja kaari on melkein tasan, niin voisin olla kiinnostunu vaihtamaankin vaikka takajousia keskenään!
              (yhden tälläisen vastaavan auton näinkin, ja meillä oli kyllä takajouset menny ristiin, sillä oli perä 5 cm korkeammalla kuin keula, ja mulla melkein toisinpäin, mutta eroa lienee jotain 3 cm...)
              Last edited by Bmw Dreamer; 01-04-2012, 21:01.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6023
                • Sipoo

                Noniin,

                eli meidän taloudestahan löytyy on tuollainen 528iA Touring vaimokkeelta ja tätäkin pitäisi saada vähän laskettua. Ei ole siis M-Sport ja perästä löytyy automaaginen tasonsäätö.

                Kysymys kuuluu, olenko ymmärtänyt oikein, että tasonsäätöä saa jotenkin säädettyä siten, että perä lepäisi vähän alempana? Autossa on 18" M6 Replicat alla, joten ei tarvisi laskea perää, kuin about 20mm. Onnistuuko tasonsäätöä säätämällä? :think

                Tämän lisäksi pitäisi sitten keulaa tiputtaa 40-50mm, koska vakionahan nämä on vaaterissa ja näyttää keulivan niin perkuleesti.. Onko suosituksia vakioalustan kanssa jousista, jotka olis järkeviä hintaluokaltaan? Tässä tapauksessa siis eteen vain. En mielelläni maksais yli 150e pelkistä jousista.. Satkulla saa ebaysta jo vaikka ja mitä, mutta en osaa ottaa yhtään kantaa, mikä toimii vakio pumppujen kanssa.. :think Auto on tosiaan käyttis, joten mitään rataominaisuuksia tässä ei haeta, vaan pikemminkin, jos pysyisi ajettavuus mahdollisimman lähellä alkuperäistä..

                Auto on menty vasta 215tkm, joten ei ole tarvetta alkaa vaihtamaan tolppiin suoraa, ellei joku myy halvalla jotain vähän ajettuja sitten..
                Last edited by kmn; 02-04-2012, 10:02.

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8974
                  • Kellokoski

                  INPAlla voi säätää takapään ja tuo 20mm pitäisi mennä hienosti.

                  AP, H&R tms eteen.
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14561
                    • Oulu

                    AP oli ainakin E32:ssa pirun hyvä. Ajettavuus pysyi aikalailla samana vrt. vakiojousiin, mutta keulaa sai miedosti alemmas.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6023
                      • Sipoo

                      Erinomaista, kiitos tästä!

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        eteen maksimissaan 30-35mm madallus vakio iskareilla. Monellahan on sitten madallettuna mennyt vanhat vakio iskarit aika nopeasti paskaksi, että kannattaa ehkä miettiä vaihtaako iskaritkin sitten samalla vaivalla, jos ne ei ihan tuoreet ole. Hintaahan ei tule montaa kymppiä lisää...
                        Last edited by bemu2000; 02-04-2012, 13:03.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • säkkij
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 299
                          • Rauma

                          Jaaha tuosta signaturen toukasta tuli etuiskarista nesteet pihalle ja ajattelin uusia sitten joka nurkan. Ajattelin tuollaista settiä: bilsteinin b4 iskarit ja h&r 40/15 jouset niille kavereiksi.

                          Mahtaakohan kellään olla kokemuksia tuollaisesta? Ajattelin että olisi varmaan ihan passeli normi ajoon ja saisi hiukan alaspäin kärryä.

                          Ebaysta löysin tuollaisen setin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-T...item5ae611ebfe
                          E30 325i Cabrio '87
                          E61 525d M-Sport LCI

                          Comment

                          • baier4ever
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 560
                            • Jurva

                            Nyt lähtee loputkin järjen hivenistä tuon Kw Variant 1 kanssa.
                            Tilasin uudet kw iskari patruunat eteen ja yläpäänlaakerit myös ovat uudet, tolpat nippuun ja kuinka ollakaan sama vitun välys laakerin ja tolpan välissä. Ilman sitä tolpan viimeissen lautasen ja laakerin välistä prikkaa kasattaessa ei välystä mutta laakeri ei tietenkään pyöri muuta kuin sen mitä iskari pyörii patruunan sisällä. onko tuo nyt kasatttu vain väärin?
                            Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
                            Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

                            Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
                            ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
                            E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              Originally posted by säkkij View Post
                              Jaaha tuosta signaturen toukasta tuli etuiskarista nesteet pihalle ja ajattelin uusia sitten joka nurkan. Ajattelin tuollaista settiä: bilsteinin b4 iskarit ja h&r 40/15 jouset niille kavereiksi.

                              Mahtaakohan kellään olla kokemuksia tuollaisesta? Ajattelin että olisi varmaan ihan passeli normi ajoon ja saisi hiukan alaspäin kärryä.

                              Ebaysta löysin tuollaisen setin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-T...item5ae611ebfe


                              Bilstein B4 on tarkoitettu vakio jousille, eli alkuperäistä vastaavat iskarit. Kannattaa ennemmin ostaa vaikka joku kokonainen H&R cupkit setti, missä tulee madalletulle alustalle tarkoitetut iskarit mukana.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • tmth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 2194
                                • Kangasala

                                Originally posted by baier4ever View Post
                                Nyt lähtee loputkin järjen hivenistä tuon Kw Variant 1 kanssa.
                                Tilasin uudet kw iskari patruunat eteen ja yläpäänlaakerit myös ovat uudet, tolpat nippuun ja kuinka ollakaan sama vitun välys laakerin ja tolpan välissä. Ilman sitä tolpan viimeissen lautasen ja laakerin välistä prikkaa kasattaessa ei välystä mutta laakeri ei tietenkään pyöri muuta kuin sen mitä iskari pyörii patruunan sisällä. onko tuo nyt kasatttu vain väärin?
                                kuva alkuperäisestä kasausjärjestyksestä.

                                Siis sinullako nyt tuo prikka nro. 7 jumittaa laakerin? Omastani ainoa prikka mikä on pois jätetty, on nro.8, joka kuuluisi alkuperäisen iskarin kierteen juuressa olevaan kartiomaiseen osaan. Tosin mulla on ta-technix tolpat.

                                F10 & R55
                                ex:
                                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X