Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    Originally posted by Jagu81 View Post
    On ehdoton.. järjestelmässä nousee paineet muuten liian korkeaksi.. ja jostain lopulta paikka pettää.. ajossa voi käyttää ilmastointia ajo viima jäähdyttää mutta paikallaan ollessa EI. ilmastointi lähtee kyllä päälle vaikka flekti ei toimi..
    4 vuotta ollu pimeänä flekti ja hyvin on toiminu
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • Administrator
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 76
      • Tre

      Originally posted by TJJ View Post
      Onhan niissä IHKR, se pitäisi olla K-väylässä, mutta ei ole omakohtaista kokemusta tuon diagnostiikasta. Oletko mitannut paineanturin liittimen jännitteet? Yksi pitäisi olla maa, toinen 5V ja kolmas muuttua paineen mukaan. Siis liitin paikallaan.

      IHKR:n takana 26-pin sininen liitin ja siinä nasta 10 on tuo paine, 20 on maa ja 21 on 5V.
      IKHR on ilmeisesti yhtä kuin säädin paneeli, siellä ainakin muistan nähneeni sinisen noin 26 pinnisen liittimen. Yritän huomena mitata tuonkin.

      Tänään pientä testailua jälleen. Vaihdoin ilmastoinnin releet, sinisen ja vihreän, ei vaikutusta.
      Kompura lähtee siis päälle INPAlla mutta jos paineanturin liitin on irti kompura ei toimi INPAllakaan. Em. syystä luotan, että uusi paineanturi toimii.
      Epäilyksen alaisena on tällä hetkellä säädinpaneeli sekä järjestelmän väärä täyttö. Järjestelmään laitettiin lukkopellissäkin mainittu 750g ainetta.
      Jostain syystä siis DME ei lähetä nyt kompuran magneettikytkimelle käskyä kiinnittää kehää.

      Onhan tämä hieman hanurista.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by Administrator View Post
        IKHR on ilmeisesti yhtä kuin säädin paneeli, siellä ainakin muistan nähneeni sinisen noin 26 pinnisen liittimen. Yritän huomena mitata tuonkin.

        Tänään pientä testailua jälleen. Vaihdoin ilmastoinnin releet, sinisen ja vihreän, ei vaikutusta.
        Kompura lähtee siis päälle INPAlla mutta jos paineanturin liitin on irti kompura ei toimi INPAllakaan. Em. syystä luotan, että uusi paineanturi toimii.
        Epäilyksen alaisena on tällä hetkellä säädinpaneeli sekä järjestelmän väärä täyttö. Järjestelmään laitettiin lukkopellissäkin mainittu 750g ainetta.
        Jostain syystä siis DME ei lähetä nyt kompuran magneettikytkimelle käskyä kiinnittää kehää.
        IHKR on käytännössä se säädinpaneeli/-yksikkö. Kyllä minä ymmärsin noista WDS:n kaavioista, että magneettikytkimen aktivointi tulee suoraan IHKR:ltä. Mitäs höyrystimen lämpötila-anturi (evaporator sensor) näyttää? Höyrystimen lämpötilan oltava >+4C, että kompura kytkeytyy.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Administrator
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 76
          • Tre

          Originally posted by Clavurion View Post
          IHKR on käytännössä se säädinpaneeli/-yksikkö. Kyllä minä ymmärsin noista WDS:n kaavioista, että magneettikytkimen aktivointi tulee suoraan IHKR:ltä. Mitäs höyrystimen lämpötila-anturi (evaporator sensor) näyttää? Höyrystimen lämpötilan oltava >+4C, että kompura kytkeytyy.
          Höyrystimen lämpötila-anturia en ole vielä edes huomoinutkaan, tuo oletettavasti löytyy jommasta kummasta etujalkatilasta keskikonsolin huitteilta. Kertoisitko miten saan mitattua/todettua sensorin toimivuuden?




          Hyvä linkki IHKR toiminnasta, http://www.spod.net/bmw/5.5%20IHKR%20E39%20Internet.pdf

          Tuleepa hyvä mieli kun täällä on näin avuliasta ja tietävää porukkaa, tattis!

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Originally posted by Administrator View Post
            Höyrystimen lämpötila-anturia en ole vielä edes huomoinutkaan, tuo oletettavasti löytyy jommasta kummasta etujalkatilasta keskikonsolin huitteilta. Kertoisitko miten saan mitattua/todettua sensorin toimivuuden?
            Mitä INPA näytää IHKR:n "Status"-tiedoissa? Ainankin IHKA:ssa se näyttää kaikkien anturien arvot, myös evaporator sensor ja high pressure switch. Niistä pitäisi nähdä, onko kompuran kytkemiselle mitään esteitä.

            WDS:stä löytyy myös tarinaa. KLIK
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Administrator
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 76
              • Tre

              Tänään menin taas nysväämään autoa, kun juuri ja juuri vaimo antoi luvan.

              Ilmastointiin ei pitänyt pahemmin edes paneutua mutta, koska löytyi pari ilmastoinnin flektiä niin pakkohan sitä oli taas tutkia.

              Toinen flekti johtoon kiinni ja kokeilua, ei pyörinyt flekti eikä kompura. Pyyhe valmiiksi esiin, jotta sen voisi heittää mutta kaverini, joka on "aavistuksen" minua viisaampi BMWn kanssa kehotti tarkastamaan, että tuleeko flektin ohjauksen piuha ehjänä DME:ltä keulalle.
              Yleismittari näytti johdon olevan poikki, joten ensin hyppylanka DME:ltä flektille ja avot, siivet viuhuu ja kompura pumppaa.

              Johtonippu auki ja uusi johto vanhan katkenneen tilalle, nyt autoilu taas maittaa.

              Ilmeisesti siis toimiva flekti on elinehto ilmastoinnille, tai ainakin tuon ohjauksen yhteyden tulee olla kunnossa.


              Suuret kiitokset pähkäilyyn osallistuneille, sain Teiltä paljon tietoa ja vinkkejä.

              Mitähän vikaa sitä ensi viikolla saa korjata?

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                Originally posted by Administrator View Post



                Mitähän vikaa sitä ensi viikolla saa korjata?


                E39 on siitä kiitollinen harrastuskohde, että siitä löytyy aina joku vika korjattavaksi...
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Originally posted by Administrator View Post
                  Toinen flekti johtoon kiinni ja kokeilua, ei pyörinyt flekti eikä kompura. Pyyhe valmiiksi esiin, jotta sen voisi heittää mutta kaverini, joka on "aavistuksen" minua viisaampi BMWn kanssa kehotti tarkastamaan, että tuleeko flektin ohjauksen piuha ehjänä DME:ltä keulalle.
                  Yleismittari näytti johdon olevan poikki, joten ensin hyppylanka DME:ltä flektille ja avot, siivet viuhuu ja kompura pumppaa.

                  Johtonippu auki ja uusi johto vanhan katkenneen tilalle, nyt autoilu taas maittaa.

                  Ilmeisesti siis toimiva flekti on elinehto ilmastoinnille, tai ainakin tuon ohjauksen yhteyden tulee olla kunnossa.
                  Mielenkiintoista! Kyllä kompuran pitäisi tietääkseni kytkeytyä, vaikka flekti olisi kokonaan pois pelistä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Administrator
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2009
                    • 76
                    • Tre

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Mielenkiintoista! Kyllä kompuran pitäisi tietääkseni kytkeytyä, vaikka flekti olisi kokonaan pois pelistä.
                    Näin minäkin kuvittelin enkä wds ohjelmasta löytyvistä ilmastoinnin käynnistymisen edellytyksistä löytänyt viitteitä, että flektin pitäisi olla toimintakuntoinen.

                    Comment

                    • Jagu81
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 115
                      • 03

                      Mielenkiintoista! Kyllä kompuran pitäisi tietääkseni kytkeytyä, vaikka flekti olisi kokonaan pois pelistä.[/QUOTE]

                      Aika mielenkiintoista tosiaan et on yhteydessä.. mut mitä täs enempää miettiin kun ongelma ratkes sillä johdon vaihdolla ja pelaa nyt vaan ilmastointi päälle säällä kun säällä

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Originally posted by Jagu81 View Post
                        Aika mielenkiintoista tosiaan et on yhteydessä.. mut mitä täs enempää miettiin kun ongelma ratkes sillä johdon vaihdolla ja pelaa nyt vaan ilmastointi päälle säällä kun säällä
                        Näitä ongelmia ja ratkaisuja on aina välillä ihan hyvä pohdiskella.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Vee-eit View Post
                          E39 on siitä kiitollinen harrastuskohde, että siitä löytyy aina joku vika korjattavaksi...
                          Kyllä! Ja jos ei löydy korjattavaa, niin voi huoltaa jonkun kohdan ihan vaan varmuuden vuoksi ja varmaan samalla löytyykin joku ongelma jonka voi korjata.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • whector
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 169
                            • N/a

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Kyllä! Ja jos ei löydy korjattavaa, niin voi huoltaa jonkun kohdan ihan vaan varmuuden vuoksi ja varmaan samalla löytyykin joku ongelma jonka voi korjata.
                            Tää on niin totta. Mutta ei ainakaan mua haittaa yhtään. Ja kiitokset niistä vinkeistä liittyen rikkinäiseen vastukseen. Olihan se jostain syystä hajonnut vaikka näytti ehjältä. Vetäsin sen virtapiuhan suoraan vastuksen ohi niin nyt pyörii taas flekti.

                            Comment

                            • Terou
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 791
                              • Tampere

                              Originally posted by Terou View Post
                              Oiskohan täälläkin tuo flekti kuollut. Ei ole hetkeen toiminut. Käsillä pyörittäen ropeli pyörii varsin helposti, eli ei ole jumissa. Näkyy olevan tuo uudempi malli. Mustan ja ruskean johdon välillä on jännite, eli virta tulee. Kelta/ruskeasta johdosta mittari värähti, että se ohjausjohtokaan ei ole ainakaan irtipoikki. Ja INPA sanoo:
                              125 E-fan
                              KS-->VB/Ground or open circuit

                              Voiko olla muuta vielä kuin tuo itse flekti sökö? Varmaan uutta tilailtava.

                              Auto: E39 530iAT -01 108tkm
                              Nyt on flekti vaihdettu ja alkoi pelaamaan. Parin tunnin homma ensikertalaiselta. Ahkeraan tuntuu pyörivän ainakin näin +25C keleillä. Jännä että ilmastoinnin toiminnassa ei ole huomannut mitään ongelmaa vaikka flekti ei ole toiminutkaan.
                              E46 M3 perän lukkoyksikkö
                              Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                              www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                              Comment

                              • juse132
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2004
                                • 163
                                • Preiviiki

                                Paineanturin vaihto

                                Tuossa jo joku kyselikin, vaan ei vastausta vielä. Eli siis siis voiko kuivaimessa olevan paineanturin vaihtaa omin voimin ilman "ilmastointihuoltoa". Jonkun tiedon mukaan anturin alla on sulkuventtiili, jonkun tiedon mukaan ei. Mikähän se totuus on?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎