Sattuisko jollain olemaan kuvallista ohjetta noiden antureiden vaihtoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jaahas,asc ja absi valot syttyi täälläkin viime lumimyräkän aikana.. Ja nyt olen huomannu et tosiaan kylmänä ei pala ja ei eilen lämpösenäkään mutta tänään ei tarvinnu ajaa ku kilsa ni johan rupes loistamaan... Pitäs varmaa ekaks putsailla nuo antureiden liittimet ja toivoa parasta... Missäs nuo etupään liittimet sijaitsee vai meneekö antureista suoraan piuhat boksille? Takapäässä kaikki ilmeisesti ok kun cruise ym.toimii normaalisti
F31 320d lci
ex bemut.
e92 325i -07
e91 325d -08
e60 530da "m-sport" -04
e39 525iat -01
Comment
-
-
Mulla kans sytty abs+asc-valot ja vaihdelaatikko temppuili.
Liikkeessä (Muottikadun huolto Hyvinkää) testeri näytti etu vasemman puolen ABS-anturia. Se vaihdettiin. Auto toimi tämän jälkeen normaalisti.
Muutama päivä ja n. 1000km myöhemmin valot sytty uudestaan. Laatikon temppuilu alkoi pienellä viiveellä.
Uusi vikakoodien luku (Kiitos Robille kohtuuhintaisesta tarkastuksesta!) näytti tällä kertaa oikean etupuolen ABS-anturia.
Ostin osan Motonetistä (78,5€) ja vaihdoin pihassa tunkin varassa. Ensikertalaisena sain aikaa kulumaan operaatioon n.½h. Nyt kun tietää miten se tapahtuu, niin samassa ajassa vaihtaa kaksikin anturia.
Ja auto toimii, ainakin vielä.
Claude: Liittimet sijaitsee ERITtäin helposti havaittavassa paikassa, eli kun otat renkaan pois, niin pyörän keskiöstä kun katsot 30cm ylöspäin ja ehkä karvan verran keulaan päin, niin se on siinä. Semmonen muovirasia, joka ainakin mulla oli -skan peitossa. Mutta ei siitä voi erehtyä. Raaputtelet ylimäääräset hiekat pois ja napsautat kotelon vasemmalta puolelta auki (ainakin jos on kysessä apparin etupuolen anturi). Mulla oli se muovikotelo täynnä hiekkaa, mutta silti kotelon sisällä oleva liitin oli ihan jees. Kun sen aukas, ni liitoskohta näytti sisältä ihan uudelta. Se on sen verran suojattu, ettei sinne kyl pitäs päästä likaa. Ihmettelen, jos jollain on se liitos hapettunut. Itse veikkaan anturin vaihtoa.Last edited by sorppi; 28-03-2008, 23:25.525tdsa Touring -97
A4 2,6 V6 A -95
Avensis Wagon D4D -08
Comment
-
-
Claude: Liittimet sijaitsee ERITtäin helposti havaittavassa paikassa, eli kun otat renkaan pois, niin pyörän keskiöstä kun katsot 30cm ylöspäin ja ehkä karvan verran keulaan päin, niin se on siinä. Semmonen muovirasia, joka ainakin mulla oli -skan peitossa. Mutta ei siitä voi erehtyä. Raaputtelet ylimäääräset hiekat pois ja napsautat kotelon vasemmalta puolelta auki (ainakin jos on kysessä apparin etupuolen anturi). Mulla oli se muovikotelo täynnä hiekkaa, mutta silti kotelon sisällä oleva liitin oli ihan jees. Kun sen aukas, ni liitoskohta näytti sisältä ihan uudelta. Se on sen verran suojattu, ettei sinne kyl pitäs päästä likaa. Ihmettelen, jos jollain on se liitos hapettunut. Itse veikkaan anturin vaihtoa.[/quote]
Joo kiitosta vaan ohjeesta,täytyy piruuttaan kattoa ne liittimet..Tiistaina menee piuhan päähän ni sithän se viimestään selviää.. Toivottavasti ei oo boksi paskana..
F31 320d lci
ex bemut.
e92 325i -07
e91 325d -08
e60 530da "m-sport" -04
e39 525iat -01
Comment
-
-
Originally posted by MarTan View PostAnturin vaihto onnistuu keltä vain.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Niinpä niin, kannatti kehua kuinka korjasin boksin
Nyt se sitten hajosi: ajoin muutaman metrin kotipihasta niin ASC- ja ABS-valot syttyi ja tuli trans failsafe -teksti mittaristoon. Auto hyytyi täysin. Pääsin kuitenkin takaisin pihaan hyvin hitaalla nopeudella. Vikakoodeja löytyi aika paljon. ABS-boksin liittimen kun ottaa irti, niin toimii taas aika normaalisti ilman trans failsafea, kickdownissa auto ei kyllä osaa vaihtaa oikein. Carsoft ei saa yhteyttä koko boksiin joten siitä taisi katketa sen väylä- tai sähköjohto. Siis ne kultaiset hiuksenohuet johdot joita korjasin.
Vai onko ideoita mikä muu voisi olla vikana? Johtuuko vaihdelaatikon kickdown-ongelma tuosta vai joko sekin hajosi...?
Mistähän noita bokseja saisi ostettua halvimmalla? Onko joku ostanut boksia viimeaikoina eBaysta?
Comment
-
-
Boksista se johtuu kun nopeustieto on hukassa niin ei tiedä pitääkö vaihtaa vaiko ei..:thinkBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostASC- ja ABS-valot syttyi ja tuli trans failsafe -teksti mittaristoon. Auto hyytyi täysin.
Itellä sillo aikoinaan ei loota ilmoitellu mittään, vaikka se nopeussignaalikin oli hävöksissä. Noh, vaihtoi kieltämättä vähän oudosti, muttei sentään lootan merkkivaloa näytelly (itellä se suppeempi tietsikka). KD toimi normaalisti.
Apropoo, käytitkö kolvia korjaukseen vai juotitko muuten?E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNiinpä niin, kannatti kehua kuinka korjasin boksin
Nyt se sitten hajosi: ajoin muutaman metrin kotipihasta niin ASC- ja ABS-valot syttyi ja tuli trans failsafe -teksti mittaristoon. Auto hyytyi täysin. Pääsin kuitenkin takaisin pihaan hyvin hitaalla nopeudella. Vikakoodeja löytyi aika paljon. ABS-boksin liittimen kun ottaa irti, niin toimii taas aika normaalisti ilman trans failsafea, kickdownissa auto ei kyllä osaa vaihtaa oikein. Carsoft ei saa yhteyttä koko boksiin joten siitä taisi katketa sen väylä- tai sähköjohto. Siis ne kultaiset hiuksenohuet johdot joita korjasin.
Vai onko ideoita mikä muu voisi olla vikana? Johtuuko vaihdelaatikon kickdown-ongelma tuosta vai joko sekin hajosi...?
Mistähän noita bokseja saisi ostettua halvimmalla? Onko joku ostanut boksia viimeaikoina eBaysta?Last edited by 10+; 01-04-2008, 09:27.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by claude View PostMites on,kannattaako noita bokseja korjata/korjauttaa?? Pahalta näyttää et tarvis itekkin uuden boksin...E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostHyytyi? Veto loppui vai mitä se teki?
Itellä sillo aikoinaan ei loota ilmoitellu mittään, vaikka se nopeussignaalikin oli hävöksissä. Noh, vaihtoi kieltämättä vähän oudosti, muttei sentään lootan merkkivaloa näytelly (itellä se suppeempi tietsikka). KD toimi normaalisti.
Apropoo, käytitkö kolvia korjaukseen vai juotitko muuten?
Kolvilla juottelin, ei ollut kovin helppo homma eikä lopputulos ollut siisti. Pitäisi olla paremmat juotoslaitteet, kunnon tinaa/juoksutetta ja suurennuslasi/valaisin.
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostKL varaosat 550€ ja aikaa saa varata 3 viikkoa. Orkkis osana vajaa 800€. Kuin kauan sulla kesti se boxi ku korjasit?
Boksi kesti vähän yli vuoden. Tosin nyt aloin miettimään, että onkohan se vika varmasti boksissa vai sekosiko joku anturi. Täytyy yrittää tänään tutkia tarkemmin. Eilen meni homma "vähän" sekavaksi kun tuo vaihdelaatikon virhe pelästytti ja sitten auton akkukin näytti oudon tyhjältä, kannettavan akku tyhjeni, jatkoroikat pätki ja hermot meni.... Ostin eilen tuon vian jälkeen uuden akun, mutta ei se tuohon auttanut. Kypsymässä tuo entinen akku tosin oli, nyt starttaa aika iloisesti entiseen verrattuna.
Comment
-
-
kehutaanpas vieläki eli bba reman korjaa nuita bokseja englannissa takuuseen tuosta http://www.bba-reman.com/catalogue/P...px?category=53 listasta valitsette vaan boksin numeron. Maanantaina lähetätte boxin tuonne ja se on perjantaina takuuseen korjattuna takaisin. 100 puntaa tuo korjaus boxi kuin boxi ja sillä on takuu että toimii ja säästää huomattavasti rahaa. Ite lähetin oman tuonne ja homma pelas hienosti ja ennen kaikkea boxi pelas hienosti. Ei niitä kannata kellekkään kylä sepälle viiä kun takuu korjaus maksaa ton verran.
Comment
-
Comment