Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puuhis
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 77
    • Turku

    Meninpä sitten painamaan asc nappia pitkään.
    Lopputulos on että asc toimii mutten saa sitä enää napista pois hetkellisesti.

    Teinkö nappia pitkään painmalla jonkin resetin vai ???
    BMW E87 120d -04

    Ex-
    E46 320d Touring M-sport II -01
    E36 316ti compact -94
    E46 320 DAT -00
    E39 530 dAT -03
    E46 318i AT -01

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1176
      • Tuusula

      Jaahans, pienen viattoman ruopasun jälkeen alkoi DSC/ASC+T, ABS ja käsijarrun huutomerkkien(?) valot palamaan keltaisena. Korkkaskohan toi DSC-boxi nyt?:think Sammuuttamalla auto hetkeksi valot sammuu ja auto toimii varmaan 30s ja sitten mätkähtää taas valot palamaan.

      Huoltoon menossa maanantaina, jolloin pääsee vasta vikakoodin lukuun.

      Edit. Valot syttyi kun auto oli juuri piuhan nokasta käynnistetty ja muutama sata metriä ajettu.
      Last edited by 174000; 29-01-2010, 21:58.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • claude
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 144
        • Hollola

        Originally posted by claude View Post
        Voihan vi..u, reilu vuoden pysy keltavalot pimeenä boksin korjauksen jälkeen... Eilen sitten sytty absin valot palamaan,täytyy käyttää autoa piuhan päässä jos ois vaikka anturivika.. Mut pahaa pelkään...Prkle....

        Nonnii,nyt ois uus boksi kiinni ja kaikki pelaa.. En saanu tota boksin korjaajaa kiinni millään vaikka lupas korjata takuuseen,niin tuli sitten laitettua uus.....



        F31 320d lci
        ex bemut.
        e92 325i -07
        e91 325d -08
        e60 530da "m-sport" -04
        e39 525iat -01

        Comment

        • jp_olli
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 101
          • Kalajoki

          Voin lunastaa rikkinäisen boksin pois. Korjaan noita ja varastossakin on hyvä olla yksiköitä.
          Autoelektroniikan huoltoa
          Teho-optimointeja
          Varaosia pikselikorjauksiin
          www.sercap.fi
          044-0760422

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1176
            • Tuusula

            Originally posted by 174000 View Post
            Jaahans, pienen viattoman ruopasun jälkeen alkoi DSC/ASC+T, ABS ja käsijarrun huutomerkkien(?) valot palamaan keltaisena. Korkkaskohan toi DSC-boxi nyt?:think Sammuuttamalla auto hetkeksi valot sammuu ja auto toimii varmaan 30s ja sitten mätkähtää taas valot palamaan.

            Huoltoon menossa maanantaina, jolloin pääsee vasta vikakoodin lukuun.

            Edit. Valot syttyi kun auto oli juuri piuhan nokasta käynnistetty ja muutama sata metriä ajettu.

            Osaisikohan joku tulkita näitä vikakoodeja? Viittaako nämä tuohon DSC boxivikaan vai mitä mahtaa olla hätänä?


            Variant: DSC57
            -------------------------------------------------------------
            RESULT: 1 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            81 pressure Sensor Open circuit
            Error frequency : 255
            Vehicle speed 2.63 km/h
            ASC not passiv
            ABS-control passiv
            stop light switch off
            ASC-control passiv
            ACB passive
            HBA passive
            ECD passive


            115 pressure Sensor interference
            Error frequency : 255
            Vehicle speed 2.63 km/h
            ASC not passiv
            ABS-control passiv
            stop light switch off
            ASC-control passiv
            ACB passive
            HBA passive
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              Originally posted by 174000 View Post
              Osaisikohan joku tulkita näitä vikakoodeja? Viittaako nämä tuohon DSC boxivikaan vai mitä mahtaa olla hätänä?


              Variant: DSC57
              -------------------------------------------------------------
              RESULT: 1 errors in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              81 pressure Sensor Open circuit
              Error frequency : 255
              Vehicle speed 2.63 km/h
              ASC not passiv
              ABS-control passiv
              stop light switch off
              ASC-control passiv
              ACB passive
              HBA passive
              ECD passive


              115 pressure Sensor interference
              Error frequency : 255
              Vehicle speed 2.63 km/h
              ASC not passiv
              ABS-control passiv
              stop light switch off
              ASC-control passiv
              ACB passive
              HBA passive
              Kurkkaapa tuosta. KLIK

              Omatoimisesti kannattaa tarkistaa paineanturin (hydrauliosan takana) liitin ja putsata contact cleanerillä se sekä DSC-yksikön pääliitin. Vianhakua rajaisi myös, jos varmasti ehjän boksin saisi kokeeksi vaihdettua tilalle.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                Originally posted by 174000 View Post
                Osaisikohan joku tulkita näitä vikakoodeja? Viittaako nämä tuohon DSC boxivikaan vai mitä mahtaa olla hätänä?


                Variant: DSC57
                -------------------------------------------------------------
                RESULT: 1 errors in error memory !
                -------------------------------------------------------------
                81 pressure Sensor Open circuit
                Error frequency : 255
                Vehicle speed 2.63 km/h
                ASC not passiv
                ABS-control passiv
                stop light switch off
                ASC-control passiv
                ACB passive
                HBA passive
                ECD passive


                115 pressure Sensor interference
                Error frequency : 255
                Vehicle speed 2.63 km/h
                ASC not passiv
                ABS-control passiv
                stop light switch off
                ASC-control passiv
                ACB passive
                HBA passive
                Mulla oli nuo samat koodit e38:ssa juuri ja valot syttyi aina killumaan mittaristoon auton ollessa kylmä, sitten kun lämpimänä lähti liikkeelle, niin ne ei syttynyt. Tuossa lauantaina Rahun "pajalle" tuo paineanturin liitin putsattiin ja nyt sen jälkeen ei pariin päivään ole ABS/DSC-valoja näkynyt .. saas nyt sitten nähä kuinka kauan ne pysyy poissa .
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1176
                  • Tuusula

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kurkkaapa tuosta. KLIK

                  Omatoimisesti kannattaa tarkistaa paineanturin (hydrauliosan takana) liitin ja putsata contact cleanerillä se sekä DSC-yksikön pääliitin. Vianhakua rajaisi myös, jos varmasti ehjän boksin saisi kokeeksi vaihdettua tilalle.
                  Originally posted by jartsa02 View Post
                  Mulla oli nuo samat koodit e38:ssa juuri ja valot syttyi aina killumaan mittaristoon auton ollessa kylmä, sitten kun lämpimänä lähti liikkeelle, niin ne ei syttynyt. Tuossa lauantaina Rahun "pajalle" tuo paineanturin liitin putsattiin ja nyt sen jälkeen ei pariin päivään ole ABS/DSC-valoja näkynyt .. saas nyt sitten nähä kuinka kauan ne pysyy poissa .
                  Ok, kiitoksia neuvoista. Noista putsailuista voisi lähteä liikkeelle. Kertoisitteko vielä mistä löydän nuo molemmat liittimet(paineanturin ja DSC-yksikön liittimet)? Hanskalokeron takaa?
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    Originally posted by 174000 View Post
                    Ok, kiitoksia neuvoista. Noista putsailuista voisi lähteä liikkeelle. Kertoisitteko vielä mistä löydän nuo molemmat liittimet(paineanturin ja DSC-yksikön liittimet)? Hanskalokeron takaa?
                    Konehuoneesta, linkissä paineanturin liitin ja DSC-boksin etupuolella pääliitin. Tuo iso liitin aukeaa, kun sen sivussa näkyvästä kolosta kampeaa muoviosaa moottoria kohti. KLIK
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • jori
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1010
                      • Vantaa

                      Laitetaanpa omatkin kokemukset tänne, eli ABS ja ASC valot sytty ekan kerran kolme viikkoa sitten, auton kun sammutti niin meni hyvin pari päivää ja sit sytty taas, kerran hävis kaikki mittaritkin toimimasta. Ajattelin et ois sitten taka vasen ABS anturi paskana. Testeri näytti etu oikea ja vasen ABS anturi sekä mittaristo häiriö. Vika muisti nollattiin ja hetki ajamista ja taas sytty ABS/ASC valot palamaan, takas testeriin ja näytti vain oikeaa etu anturia. No se vaihdettiin, n.130 km ajoa ja taas syttyi molemmat valot palamaan PRKL!!

                      Eli nyt varmaankin kannattaisi putsata contact cleanerillä paineanturin sekä ASC yksikön liittimet ja sit käyttää testerissä taas...?
                      Mittarit ei oo sammunu sen yhden kerran jälkeen ollenkaan ja nyt lämpimällä autolla valot syttyy palamaan n.1min ajon jälkeen, auto siis E39 540 vm-96. Tässäkin voisi boksi vika olla todennäköinen, se ei vissiin näy testerissä?
                      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by jori View Post
                        Eli nyt varmaankin kannattaisi putsata contact cleanerillä paineanturin sekä ASC yksikön liittimet ja sit käyttää testerissä taas...?
                        Mittarit ei oo sammunu sen yhden kerran jälkeen ollenkaan ja nyt lämpimällä autolla valot syttyy palamaan n.1min ajon jälkeen, auto siis E39 540 vm-96. Tässäkin voisi boksi vika olla todennäköinen, se ei vissiin näy testerissä?
                        Näkyy juurikin anturi vikoina. Eli linjat pätkii boksin sisällä.
                        Ja jos toimii kylmänä pitempään kuin lämpimänä niin aika varmasti itse boksissa vikaa.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • jori
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1010
                          • Vantaa

                          Osaakohan kukaan näitä bokseja korjata täällä Lappeenrannan alueella vai otaisisko suoraan elektromekaan Lohjalle yhteyttä kun taas koko loppu kuun olen pääkaupunki seudulla niin ei ois pitkä matka mennä sinnekkin, jos niiltä vaan saa aikoja tässä kuussa...
                          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1176
                            • Tuusula

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Konehuoneesta, linkissä paineanturin liitin ja DSC-boksin etupuolella pääliitin. Tuo iso liitin aukeaa, kun sen sivussa näkyvästä kolosta kampeaa muoviosaa moottoria kohti. KLIK
                            Lähteekö tuo paineanturin muoviosa irti vai otetaanko avaimella metallihässäköineen irti? Pääliitin lähti nätisti.

                            OT: Nyt kun tuo ajonvakautus ei toimi niin Murphyn lain mukaisesti juuri tänään joutui tilanteeseen, jossa piti tehdä 60 km/h vauhdissa jäisellä tiellä nopea väistöliike vastaantulijoiden kaistalla. Onneksi pysyi lapasessa ilman ajonvakautusta...
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              Originally posted by 174000 View Post
                              Lähteekö tuo paineanturin muoviosa irti vai otetaanko avaimella metallihässäköineen irti? Pääliitin lähti nätisti.
                              Onhan siinä anturin perässä liitin. Itse anturi irtoaa metalliosasta kiertämällä, jos siis se on tarkoitus vaihtaa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Onhan siinä anturin perässä liitin. Itse anturi irtoaa metalliosasta kiertämällä, jos siis se on tarkoitus vaihtaa.
                                Kannattaa huomioida anturin vaihdossa että jos systemiin pääsee ilmaa näyttää anturi väärin ja taas palaa keltasta valoa kojetaulussa
                                Ja jotta ilmaantuu kunnolla niin ohjeiden mukaan (ja käytännön kokemuksella) vaatii testerillä venttiileiden avauksen/väristelyn samaan aikaan kun tehdään normi ilmaus.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎