Originally posted by Samppae39
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tomppa_045 View PostEikös tässä tapauksessa pitäs palaa vain luistonesto valo? Sercapin huollon jälkeen mulla palaa nyt abs ja luistonesto jatkuvasti, eli vika muuttunut. Ennen sentään kaikki toimi aamun ekalla käynnistyksellä. Joutookohan tässä nyt sit ostelee kuitenkin uutta boksi. Mistähän sen sais halvimmalla?
"anturiviat" muutoin yleisimmin johtuvat jousitusliikkeen aiheuttamasta nitkutuksesta anturin ja korin välisessä johdossa (joka siis on kiinteästi liitetty itse anturiin). Patentteja en suosittele tekemään koska kukaan ei kuitenkaan tee niitä kunnolla mutta osan "anturivioista" saa toki korjattua korjaamalla antruin kaapelin. Toinen aiheuttaja on muovin haurastuminen ja sitäkautta itse tunnistinosaan päätyvä kosteus ja sen sille aihetuttama korroosio, myös puolijohdeantureiden johdon kiinnitykset ruostuvat anturin sisältä. Kolmas jo alunperinkin huonolaatuinen anturi (nykyisin kun noita on markkinoilla jo kaikenlaisia...). Eräs yleinen "anturivian" aiheuttaja E39 edessä on anturin kiinnityspinnan hapettuminen pyörännavassa mikä nostaa anturia millin pari ylöspäin jolloin pulssia ei enää saada kehältä, moni vaihtaa anturia turhaan vaikka irroitus ja kiinnitystason puhdistus riittää. Tällöin toki abs valot syttyvät vasta sen jälkeen kun on lähdetty liikkeelle. ASC:n liika aktiivisuus on ensioire tästä, toinen vaihtoehto sille on huonolaatuinen anturi (tai viallinen / väärinasennettu pulssikehä jos vika ilmenee laakerin vaihdon jälkeen).
Comment
-
-
Elikkäs elikkäs. Tuossa vaihdoin reaktiotangon autooni ja ajoin parisen metriä niin nuo valot syttyivät. Elikkäs oikeasta etupyörästä vaihdoin. Eli siellä on ilmeisesti anturi huonosti tai irronnut? Kun tuskin hajosi kummiskaan? :think
e: Ja jos roplaan sitä abs anturia ja katson että kaikki on kunnossa, niin pitkää autoa käyttää johdonpäässä vai häviikö valot itsestään jos anturi on kunnossa?Last edited by Korpraali; 02-05-2011, 22:52.BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostKerran vaihdoin Motonetistä ostetun anturin eteen. En muista merkkiä, mutta kolme kirjainta. Uusi anturi oli viallinen ja teki ihan samaa, eli normi ajossa sutimisenesto päällä. Hae takuuseen uus anturi, niin vika korjaantuu.
Comment
-
-
ABS-boxivika?
Jaahans, tuli sitten taas päivä, milloin raportoida "uudesta" viasta. Ei jaksa koko seiskyt sivua kahlata, kun suurin osa on anturivikaa. Kaasuläpän tuossa jokin aika sitten korjasin ja siltä osin asia kunnossa, mutta nyt uusi vika.
ABS, ASC valot syttyy silloin tällöin sekä nopeusmittari menee pois pelistä melkein samaan aikaan, ei kuitenkaan aina. Takarenkaan kuskin puolelta abs-anturi vaihdettu ja vikakoodi nollattu. Ei auttanut. Kokeiltiin toisella uudella anturilla, ei auttanut. Vika tulee vaikka takarengasta ei pyörittäisi. Pikkukorjaamon testeri ei kerro, onko vika boxissa.
Auto pesty konetilasta joku aika sitten ennen ongelman tuloa. Moninapaliitin pumpun vierestä tsekattu. Näyttää vähän siltä kuin olisi saanut aavistuksen kosteutta (tummat osat liittimen reunoilla). Jos saanu kosteutta ja boxi kipeää, riittääkö boxin vaihto (tai korjaus, jos mahdollista) vai pitääkö johdotkin vaihtaa? (Kaasuläppävaijeri pois paikaltaan?)Last edited by Rami72; 03-06-2011, 18:52.///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Originally posted by Rami72 View PostJaahans, tuli sitten taas päivä, milloin raportoida "uudesta" viasta. Ei jaksa koko seiskyt sivua kahlata, kun suurin osa on anturivikaa. Kaasuläpän tuossa jokin aika sitten korjasin ja siltä osin asia kunnossa, mutta nyt uusi vika.
ABS, ASC valot syttyy silloin tällöin sekä nopeusmittari menee pois pelistä melkein samaan aikaan, ei kuitenkaan aina. Takarenkaan kuskin puolelta abs-anturi vaihdettu ja vikakoodi nollattu. Ei auttanut. Kokeiltiin toisella uudella anturilla, ei auttanut. Vika tulee vaikka takarengasta ei pyörittäisi. Pikkukorjaamon testeri ei kerro, onko vika boxissa.
Auto pesty konetilasta joku aika sitten ennen ongelman tuloa. Moninapaliitin pumpun vierestä tsekattu. Näyttää vähän siltä kuin olisi saanut aavistuksen kosteutta (tummat osat liittimen reunoilla). Jos saanu kosteutta ja boxi kipeää, riittääkö boxin vaihto (tai korjaus, jos mahdollista) vai pitääkö johdotkin vaihtaa? (Kaasuläppävaijeri pois paikaltaan?)
Comment
-
-
Originally posted by Rami72 View Post
ABS, ASC valot syttyy silloin tällöin sekä nopeusmittari menee pois pelistä melkein samaan aikaan, ei kuitenkaan aina. Takarenkaan kuskin puolelta abs-anturi vaihdettu ja vikakoodi nollattu. Ei auttanut. Kokeiltiin toisella uudella anturilla, ei auttanut. Vika tulee vaikka takarengasta ei pyörittäisi. Pikkukorjaamon testeri ei kerro, onko vika boxissa.-e21 m50-
Comment
-
-
Originally posted by Rami72 View PostKukahan noita osaa korjata? Jartsa02?
Elektromeka tuskin kerkiää,tai en tiedä kuinka kovat ruuhkat siellä nykyään on?
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostNo et ole kokeillut uutta anturia vänkärin puolelle taakse?koska käsittääkseni mittaa nopeutta juurikin sillä anturilla.Itsellä sama vikaa tällähetkellä ja vänkärin puoleinen anturi temppuilee.Omassa myös kulutusmittari lopettaa toiminnan ja poltoainemittari sekoilee.Last edited by Rami72; 04-06-2011, 02:37.///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Originally posted by Rami72 View PostJuurikin samat oireet myös eli polttoainemittari sekoilee ja kulutustusmittari lopettaa toimimisen. Voiko olla vänkärin puolimmainenkin rikki, vaikka antaa vikakoodia kuskin puolelle? :think
No ei se iso homma ole kokeilla-e21 m50-
Comment
-
Comment