Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    Originally posted by Samppae39 View Post
    Kerran vaihdoin Motonetistä ostetun anturin eteen. En muista merkkiä, mutta kolme kirjainta. Uusi anturi oli viallinen ja teki ihan samaa, eli normi ajossa sutimisenesto päällä. Hae takuuseen uus anturi, niin vika korjaantuu.
    Surullisen kuuluisa PEX?

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      Originally posted by tomppa_045 View Post
      Eikös tässä tapauksessa pitäs palaa vain luistonesto valo? Sercapin huollon jälkeen mulla palaa nyt abs ja luistonesto jatkuvasti, eli vika muuttunut. Ennen sentään kaikki toimi aamun ekalla käynnistyksellä. Joutookohan tässä nyt sit ostelee kuitenkin uutta boksi. Mistähän sen sais halvimmalla?
      Tullut joku lanka kaiketi huonosti kiinni tai katkennut viereinen. Vikakoodeista selviää mistä johtuu, boksi sitten tarkistukseen. Toki ei aivan tavatonta ole sekään että autoon on tullut anturi- tai johtovika silläaikaa kun boksi on ollut korjauksessa, johtovika lähinnä siksi kun abs yksikön liitintä on liikuteltu ja varsinkin oikealle etupyörälle menevällä johtimella on taipumusta katkeilla läpiviennin tiimoilta ajan mittaan. Suhteellisen harvinaisia nämä yhtäaikaiset tapaukset ja johtoviat yleensäkään kuitenkin ovat. Vikakoodien luku selventää asian mistä piiristä vikaa kannattaa lähteä hakemaan oli se sitten boksissa, anturissa tai johdotuksessa.

      "anturiviat" muutoin yleisimmin johtuvat jousitusliikkeen aiheuttamasta nitkutuksesta anturin ja korin välisessä johdossa (joka siis on kiinteästi liitetty itse anturiin). Patentteja en suosittele tekemään koska kukaan ei kuitenkaan tee niitä kunnolla mutta osan "anturivioista" saa toki korjattua korjaamalla antruin kaapelin. Toinen aiheuttaja on muovin haurastuminen ja sitäkautta itse tunnistinosaan päätyvä kosteus ja sen sille aihetuttama korroosio, myös puolijohdeantureiden johdon kiinnitykset ruostuvat anturin sisältä. Kolmas jo alunperinkin huonolaatuinen anturi (nykyisin kun noita on markkinoilla jo kaikenlaisia...). Eräs yleinen "anturivian" aiheuttaja E39 edessä on anturin kiinnityspinnan hapettuminen pyörännavassa mikä nostaa anturia millin pari ylöspäin jolloin pulssia ei enää saada kehältä, moni vaihtaa anturia turhaan vaikka irroitus ja kiinnitystason puhdistus riittää. Tällöin toki abs valot syttyvät vasta sen jälkeen kun on lähdetty liikkeelle. ASC:n liika aktiivisuus on ensioire tästä, toinen vaihtoehto sille on huonolaatuinen anturi (tai viallinen / väärinasennettu pulssikehä jos vika ilmenee laakerin vaihdon jälkeen).

      Comment

      • Korpraali
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 524
        • Turku

        Elikkäs elikkäs. Tuossa vaihdoin reaktiotangon autooni ja ajoin parisen metriä niin nuo valot syttyivät. Elikkäs oikeasta etupyörästä vaihdoin. Eli siellä on ilmeisesti anturi huonosti tai irronnut? Kun tuskin hajosi kummiskaan? :think

        e: Ja jos roplaan sitä abs anturia ja katson että kaikki on kunnossa, niin pitkää autoa käyttää johdonpäässä vai häviikö valot itsestään jos anturi on kunnossa?
        Last edited by Korpraali; 02-05-2011, 22:52.
        BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

        Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Anturi kunnossa - valot sammuu
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Anturi kunnossa - valot sammuu
            Mutta ei välttämättä sammu paikallaan vaan pitää ajaa muutama metri.
            E39 528iA

            Comment

            • Välimalli jätkä
              Newbiemmer
              • Sep 2010
              • 9
              • Oulu

              Originally posted by Samppae39 View Post
              Kerran vaihdoin Motonetistä ostetun anturin eteen. En muista merkkiä, mutta kolme kirjainta. Uusi anturi oli viallinen ja teki ihan samaa, eli normi ajossa sutimisenesto päällä. Hae takuuseen uus anturi, niin vika korjaantuu.
              Jep, oli viallinen anturi, hain toisen ja nyt pelittää

              Comment

              • Rami72
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 68
                • Kauhajoki

                ABS-boxivika?

                Jaahans, tuli sitten taas päivä, milloin raportoida "uudesta" viasta. Ei jaksa koko seiskyt sivua kahlata, kun suurin osa on anturivikaa. Kaasuläpän tuossa jokin aika sitten korjasin ja siltä osin asia kunnossa, mutta nyt uusi vika.

                ABS, ASC valot syttyy silloin tällöin sekä nopeusmittari menee pois pelistä melkein samaan aikaan, ei kuitenkaan aina. Takarenkaan kuskin puolelta abs-anturi vaihdettu ja vikakoodi nollattu. Ei auttanut. Kokeiltiin toisella uudella anturilla, ei auttanut. Vika tulee vaikka takarengasta ei pyörittäisi. Pikkukorjaamon testeri ei kerro, onko vika boxissa.

                Auto pesty konetilasta joku aika sitten ennen ongelman tuloa. Moninapaliitin pumpun vierestä tsekattu. Näyttää vähän siltä kuin olisi saanut aavistuksen kosteutta (tummat osat liittimen reunoilla). Jos saanu kosteutta ja boxi kipeää, riittääkö boxin vaihto (tai korjaus, jos mahdollista) vai pitääkö johdotkin vaihtaa? (Kaasuläppävaijeri pois paikaltaan?)
                Attached Files
                Last edited by Rami72; 03-06-2011, 18:52.
                ///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99

                Comment

                • Dalglish
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2009
                  • 468
                  • Ylöjärvi

                  Originally posted by Rami72 View Post
                  Jaahans, tuli sitten taas päivä, milloin raportoida "uudesta" viasta. Ei jaksa koko seiskyt sivua kahlata, kun suurin osa on anturivikaa. Kaasuläpän tuossa jokin aika sitten korjasin ja siltä osin asia kunnossa, mutta nyt uusi vika.

                  ABS, ASC valot syttyy silloin tällöin sekä nopeusmittari menee pois pelistä melkein samaan aikaan, ei kuitenkaan aina. Takarenkaan kuskin puolelta abs-anturi vaihdettu ja vikakoodi nollattu. Ei auttanut. Kokeiltiin toisella uudella anturilla, ei auttanut. Vika tulee vaikka takarengasta ei pyörittäisi. Pikkukorjaamon testeri ei kerro, onko vika boxissa.

                  Auto pesty konetilasta joku aika sitten ennen ongelman tuloa. Moninapaliitin pumpun vierestä tsekattu. Näyttää vähän siltä kuin olisi saanut aavistuksen kosteutta (tummat osat liittimen reunoilla). Jos saanu kosteutta ja boxi kipeää, riittääkö boxin vaihto (tai korjaus, jos mahdollista) vai pitääkö johdotkin vaihtaa? (Kaasuläppävaijeri pois paikaltaan?)
                  Varmaan boxi menossa rikki,korjaukseen vaan!Juuri samat ongelmat oli mullakin!

                  Comment

                  • Rami72
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 68
                    • Kauhajoki

                    Originally posted by Dalglish View Post
                    Varmaan boxi menossa rikki,korjaukseen vaan!Juuri samat ongelmat oli mullakin!
                    Kukahan noita osaa korjata? Jartsa02?
                    ///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99

                    Comment

                    • tigu
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 947
                      • Oulu

                      Originally posted by Rami72 View Post

                      ABS, ASC valot syttyy silloin tällöin sekä nopeusmittari menee pois pelistä melkein samaan aikaan, ei kuitenkaan aina. Takarenkaan kuskin puolelta abs-anturi vaihdettu ja vikakoodi nollattu. Ei auttanut. Kokeiltiin toisella uudella anturilla, ei auttanut. Vika tulee vaikka takarengasta ei pyörittäisi. Pikkukorjaamon testeri ei kerro, onko vika boxissa.
                      No et ole kokeillut uutta anturia vänkärin puolelle taakse?koska käsittääkseni mittaa nopeutta juurikin sillä anturilla.Itsellä sama vikaa tällähetkellä ja vänkärin puoleinen anturi temppuilee.Omassa myös kulutusmittari lopettaa toiminnan ja poltoainemittari sekoilee.
                      -e21 m50-

                      Comment

                      • Dalglish
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 468
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by Rami72 View Post
                        Kukahan noita osaa korjata? Jartsa02?
                        Lähetä tuonne Sercapille se.
                        Elektromeka tuskin kerkiää,tai en tiedä kuinka kovat ruuhkat siellä nykyään on?


                        Comment

                        • Rami72
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 68
                          • Kauhajoki

                          Originally posted by tigu View Post
                          No et ole kokeillut uutta anturia vänkärin puolelle taakse?koska käsittääkseni mittaa nopeutta juurikin sillä anturilla.Itsellä sama vikaa tällähetkellä ja vänkärin puoleinen anturi temppuilee.Omassa myös kulutusmittari lopettaa toiminnan ja poltoainemittari sekoilee.
                          Juurikin samat oireet myös eli polttoainemittari sekoilee ja kulutustusmittari lopettaa toimimisen. Voiko olla vänkärin puolimmainenkin rikki, vaikka antaa vikakoodia kuskin puolelle? :think
                          Last edited by Rami72; 04-06-2011, 02:37.
                          ///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99

                          Comment

                          • tigu
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 947
                            • Oulu

                            Originally posted by Rami72 View Post
                            Juurikin samat oireet myös eli polttoainemittari sekoilee ja kulutustusmittari lopettaa toimimisen. Voiko olla vänkärin puolimmainenkin rikki, vaikka antaa vikakoodia kuskin puolelle? :think
                            Ai niin se antaa vikakoodia kuskinpuolelle:think
                            No ei se iso homma ole kokeilla
                            -e21 m50-

                            Comment

                            • BCS-Beemer
                              Newbiemmer
                              • Aug 2010
                              • 16
                              • Vantaa

                              Onkos kellään tullu mieleen että jos se vika ei oiskaan anturissa vaan pyörän laakerissa tai renkaasta mikä antaa anturille pyörintä nopeuden?

                              Comment

                              • Dalglish
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 468
                                • Ylöjärvi

                                Kannattaa lukea koko topikki läpi,niin jo viisastuu kummasti!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎