Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by AnttiHi View Post
    Vaihdoin etupyörien anturit keskenään ja puhdistin kiinnityspinnat. Edelleen on sama vika päällä muutaman kilometrin ajolenkin jälkeen. = Boksivika:think
    Siirtyikö vika toiselle puolen vai ei?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • AnttiHi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 90

      Siirtyikö vika toiselle puolen vai ei?
      Siis ei siirtynyt vaan edelleen on vasen etu. Vähän epäselvästi tuli aiemmin sanottua.

      Comment

      • tarke
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 73
        • Ikaalinen

        Otetaanpa osaa erilaisen oireilun muodossa eli joskus liikkeelle lähtiessä asc/abs valot ei pala mutta useamman kilometrin jälkeen valot syttyvät jolloin cruise lähtee päältä ja ehkä nopeusmittari saattaa lakata toimimasta, en ole ihan varma koska tämän jälkeen ei kuitenkaan ole toiminnoissa puutteita; nopeusmittari ja vakkari + muut informaatiolähteet toimivat, ainoastaan valot palavat. Auton sammutus ei välttämättä aina sammuta valoja.

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5150
          • Joensuu

          Originally posted by reekoon View Post
          Itselläni ilmeni samanlaista ongelmaa kuin aikaisemmissa postauksissa, eli;

          Käynnistää auton jarrut/abs toimii. Moottori normaalilämpöinen abs valot syttyvät aivan itsestään päälle (myös luistonesto) autossa puhdistettu kaikki navat, takana uudet laakerit ja edessä uudet anturit. Kävin tuossa juuri paikallisesta elektroniikka kaupasta poistamassa "tarkkuus" kolvin ja tänään otan boxin auki. Jos sitä on nuorempana emolevyjen, näytönohjainten ja jopa prossujen pinneja juoteltu volttien nostamiseksi niin eiköhän sitä yhdet johdotkin osaa kolvata kiini.

          Olla netistä poimittu hyvä kuva kyseisestä kapistuksesta. Koitan muistaa ottaa jotain kuvia kun touhuan.

          Originally posted by WSE1 View Post
          Kansi aukeaa parhaiten terävällä mattoveitsellä kohtisuoraan sivusta terä enintään sentin ulkona, leikataan takareunaa lukuunottamatta kaikki useammalla vedolla viiltoa pikkuhiljaa syventäen (ei keralla repimällä). Toki kuumalankaleikkuri olisi vielä parempi. Takareuna lähtee kääntämällä kansi pystyyn (konepelti auki) ja nostamalla toisesta reunasta niin että se kansi irtoaa kokonaan (parempi ottaa pois edestä, ei toki pakko).
          Uusittavat kohteet ovat nuo 8 linjaa tuossa tuon nettikuvan yläreunassa (yhtä ei kannata koska tällöin saat korjata huomenna uudestaan), sen lisäksi aivan oikeassa reunassa oleva maadoitus kannattaisi myös tehdä vaikka lankoja siinä onkin kolme rinnan, silti se vikaantuu joskus. Maadoitus kytketään mielellään parin piirilevylle menevän linjan rinnalle. Muut kestävät kyllä. Jos DSC yksiköstä irroittaa (tarpeettomasti) tuolle vasemmassa reunassa olevalle pienemmälle painopiirille menevät langat korjaus ei onnistu kolvilla koska yksi johdin menee suoraan transistorille (kyseinen liitoskin onnistuu toki meillä kyllä).
          kannattaa varoa alumiinilankojen vieressä olevia kultalankoja (toki nekin voi korjata). Alumiinilangat tulisi poistaa nitkuttelemalla niitä niin kauan kunnes irtoavat, raaka veto voi irroittaa kontaktit levyn puolelta. Tämän jälkeen tulee poistaa kaikki (aivan kaikki) suojausaine tulevista liitoskohdista ja esitinata pinnat ennen lankojen kiinnitystä. Tina ei välttämättä tartu kuin hiertämällä se pintaan, piirilevyn puoli kannattaa juottaa kondensaattorien juotospisteisiin, varo oikosulkuja. Kaikki tinatyypit eivät välttämättä tartu ollenkaan (meillä noihin korjauksiin käytettävä maksaa noin 100€/rulla...). Myös vähänkään liian fluxaava tina on haitaksi. Varo oikosulkuja...
          Yhdyslankoihin tulisi jättää elämisvaraa eli kaarellle ne. Ohutta yksisäiettä, mieluiten aluminoitua (ei hapetu). Lopuksi testaus /mittaus ja suojalakkaus.
          Kansi kiinni muovihitsauksella, ht silikonilla tai jollakin kunnon liimalla, tärkeintä että tiiviys on 100%.
          Kärsivällisyyttä ja aikaa hommaan. Piirilevyn muiden kohteiden vahingoittumista on vältettävä viimeiseen asti! Kaikki suojausaineen alla olevat muut kytkennät tulee jättää koskemattomaksi, mikään ei edes saa osua näihin, siellä on pienenpieniä kultalankoja myös joilla muut ict ovat kytkettyinä itse levyn kontakteihin, näiden korjaaminen on erittäin työlästä... jos jokin pintaliitoskondensaaattori vaurioituu liikalämmöstä sen vaihto ei ole vielä kovin paha rasti.. Jollei onnistu niin ebay tai puh nro alla auttaa...
          Teen tästäkin korjaustopikin joskus jos on aikaa, varmaan jouluna kai seuraavan kerran.

          EDITTIÄ: Yllämainittu pätee siis autoihin jotka ovat valmistettu 9/98 jälkeen. Vanhermmissa on harvemmin boksiongelmia.
          99 530da kyseessä ja vika täsmälleen sama kuin reekoon nimimerkillä.
          Osaatteko sanoa tästä alla olevasta kuvasta mikä on tässä boxissa vikana, eli mistä lähetän kolvailemaan? Reekoon kuva erilainen mitä tässä kyseisessä yksilössä. Lankoja tästä meidän boxista ainakin uupuu, joten pitäskö noissa langat olla?

          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Toisessa kuvassa on dsc ja toisessa asc yksikkö, siitä erot. Ei tosin DSC yksikössäkään nuo 2 punaisella ympyröityä kohdetta mene käytännössä ikinä vialle, ainoastaan tuo ylimmäinen. Kun yksikön saa 120€ kuntoon niin kannattaa kuitenkin miettiä lähteekö sitä ite korjailemaan ellei tee vastaavia hommia ammatikseen, jos nuo ohuet kultalangat noiden alumiinilankojen viereltä menevät poikki ja niitä korjatessa paditkin ehkä irtoavat niin yksikön voi toki vielä saada kuntoon, silloin puhutaan noin parinsadan summista.

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5150
              • Joensuu

              Originally posted by WSE1 View Post
              Toisessa kuvassa on dsc ja toisessa asc yksikkö, siitä erot. Ei tosin DSC yksikössäkään nuo 2 punaisella ympyröityä kohdetta mene käytännössä ikinä vialle, ainoastaan tuo ylimmäinen. Kun yksikön saa 120€ kuntoon niin kannattaa kuitenkin miettiä lähteekö sitä ite korjailemaan ellei tee vastaavia hommia ammatikseen, jos nuo ohuet kultalangat noiden alumiinilankojen viereltä menevät poikki ja niitä korjatessa paditkin ehkä irtoavat niin yksikön voi toki vielä saada kuntoon, silloin puhutaan noin parinsadan summista.
              Ilmankos on erilainen Ei tätä ihan omilla olemattomilla taidoilla lähetä korvaa, vaan siihen etitään siihen "amattimies".

              Tänään sitten tuli lueskeltuun vikakoodeja enempi ja vähempi, eikä tuo nyt herjaa kuin vasemmasta takasesta enää. Ennen herjas molemmista puolista. Tuli sit ostettuun uus anturikin, mut paskat se auttanut mitään. Voiko boxi vika siis oireilla pelkästään vasempaan takaseen?

              Eli kateuksissa nopeus, vakkari, ABS ja ASC+T. Todella paljon tuo imee kiisseliäkin + bensamittari näyttelee omiaan, joten voiko sekin liittymä tähän?
              Muita vikakoodeja autossa ei ole ja pelaa normaalisti.

              Edit: muista pyöristä saa nopeustiedon, mutta tästä herjaa vain "katkosta".
              Last edited by ruupanen; 28-09-2011, 20:35.
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5150
                • Joensuu

                Ja uskaltaako noita nyt mennä mittailee yleismittarilla vai ei ?
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • mikim
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 79

                  Täällä myös ilmennyt tuota abs+asc valojen vilkkumista toisinaan ja kyseessä tosiaan -99 vuoden e39. Yleensä syttyvät palamaan vasta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ts. ensimmäisellä käynnistyskerralla tai kesken ajon ne valot ei syty palamaan.

                  Kaikki nopeusmittarit jne. toimii ja abs:t toimii myös, eli ilmeisesti anturivika ja vika jossain muussa pyörässä kuin vasemmassa takakulmassa?
                  Last edited by mikim; 02-10-2011, 23:45.
                  E39 1999 520i

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by ruupanen View Post
                    Ja uskaltaako noita nyt mennä mittailee yleismittarilla vai ei ?
                    Digitalisella kyllä, analogista en suosittele. Normaalit mittapäät on liian isoja, turmelee paikkoja, tarvitaan ohuet mittapäät. Siis jos haluaa mittailla lankojen johtavuksia, antureiden mittaaminen ei välttämättä hyödytä. Irti olevan langan huomaa kyllä heti pinseteillä kiinni ottaessa, ja jokatapauksessa ne kannattaa uusia kaikki kerralla ellei halua avata boksia kovin tiheään. Myös maadoituksen (kolme lankaa oikeassa laidassa) vahvistaminen on erittäin sositeltavaa eli lisää lankoja rinnalle sinne. Jos maadoitus ehtii katkoa pitkän aikaa ei boksia tarvitse enää korjata ollenkaan.

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5150
                      • Joensuu

                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Digitalisella kyllä, analogista en suosittele. Normaalit mittapäät on liian isoja, turmelee paikkoja, tarvitaan ohuet mittapäät. Siis jos haluaa mittailla lankojen johtavuksia, antureiden mittaaminen ei välttämättä hyödytä. Irti olevan langan huomaa kyllä heti pinseteillä kiinni ottaessa, ja jokatapauksessa ne kannattaa uusia kaikki kerralla ellei halua avata boksia kovin tiheään. Myös maadoituksen (kolme lankaa oikeassa laidassa) vahvistaminen on erittäin sositeltavaa eli lisää lankoja rinnalle sinne. Jos maadoitus ehtii katkoa pitkän aikaa ei boksia tarvitse enää korjata ollenkaan.
                      Tarkotin ihan ABS - antureita, kun niistäkin tuntuu olevan ristiriitaista tietoa saako mitata vai ei.

                      Alkuviikosta saan onneks kaverin boxia lainata, joten saa nyt selville onko se vika 100% siinä. Mimmosetkas jonot on teillä jos ton boxin laitan korjaukseen? Tuntuu tosiaan olevan sen verta hankala homma, et parempi korjuuttaa sellaisella, joka nuo hommat osaa 100% varmasti.
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5150
                        • Joensuu

                        Äsken tulikin puhelua WSE1 - nimimerkiltä, jolle boxin korjattavaksi lähetin. Boxi korjattu! +10 pistettä palvelusta. Kiitos vielä tätäkin kautta
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Coltti
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 333
                          • https://t.me/pump_upp

                          Alkoi pari kuukautta sitten kiilumaan abs ja asc valot + nopeusmittari lakkasi toimimasta. Pääasiallisesti tapahtui vähän aikaa ajettuaan, mutta välillä myös kylmällä koneella startatessa vika tuli päälle.

                          Vaihdettu ensin vasen takapyöränlaakeri ja vika ei selvinnyt. Sitten vaihtoon abs anturi (leoni merkkinen). Tämän homman jälkeen startatessa valo ei palanut (en kuitenkaan käynyt koeajolla). Varuilta vielä tarkistettiin jo avatun abs yksikön sisältä että kontaktit on kunnossa ja kaikki tyypilliset langat käytiin läpi ja kaikki olivat tukevasti kiinni kontaktipinnoissaan.

                          Antaa vikakoodia 30, vasen takapyörän abs anturi...

                          Voisiko se yksikkö vielä sittenkin olla viallinen, vaikka tyypilliset kohteet tarkastettu?

                          Olisiko kellään Tampereella lainata -99 sopivaa ASC-T:llistä abs boksia testiin?
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • Coltti
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 333
                            • https://t.me/pump_upp

                            Eikö kellään ole antaa vinkkiä mistä tuota absivikaa kannattaisi etsiä?
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              Onhan anturin vastinpinta puhdas olka-akselissa? Painin samanlaisten ongelmien kanssa ja syyksi paljastui se että anturi ei ollut tarpeeksi syvällä kun välissä oli likaa.
                              E61 535d -04

                              Comment

                              • Coltti
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2009
                                • 333
                                • https://t.me/pump_upp

                                Koitin putsata sen pinnan mahdollisimman hyvin, mutta onhan se aika rupunen. Minkä vikakoodin se sulla antoi ja antoiko vasta kun lähti liikkeelle?

                                Jouduin vanhan anturin hajottamaan, että sai pois ja sillon kun anturista oli johdot irti, abs vika oli heti startissa jo päällä.
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎