Oik.taka-anturi vaihdettu ja rupesi toimimaan. Boksin hyvä kuntokin selvisi, nimittäin siitä löytyi valmistuspäivä 01/2009, eli se on vaihdettu uuteen ed. omistajan toimesta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
99 e39 ja takavasen anturi pätkii nopeussignaalia.. juuri vaihdettu bmw original laakeri, uudehko anturi yms..toimii moitteetta alle 10km/h nopeudessa mutta sitten alkaa pätkimään..ei pätki joka kierroksella jonka pyörä pyörähtää vaan ehkä joka kymmenes. Autologic ilmoittaa vikakoodiksi "no signal from sensor", Inpa löytää kyllä anturin ja näyttää livedatalla nopeuden pätkimisen..samoin myös mittariston salavalikosta näkee nopeuden pätkimisen. Onko jostain vaan eksynyt joku roska anturin ja laakerin väliin vai löytyykö vika mahdollisesti jostain muualta.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Uusi BMWn omistaja ongelmissa ABS ja DSC valojen kanssa
Täällä ois tuore BMW 525i:n vm. 2001 omistaja ja heti ilmaantui huolia. Kävin hakemassa auton Lundista eikä ruotsin läpi ajaessa eikä parina ekana päivänä suomessakaan ollut ongelmia ja kaikki autossa toimi kuten pitääkin. Yhtenä räntäsateisena aamuna syttyivät ABS ja DSC valot ja siitä lähtien ne ovat pääasiassa palaneet. Välillä kylminä aamuina ovat sammuksissa ja saattavat pysyä pimeinä moottoritiellä ajettaessa mutta syttyvät kun vauhti hiljenee. Joskus ne satunnaisesti sammuvat, mutta syttyvät uudelleen pian. Kun valot palavat ei nopeus- eikä kulutusmittari toimi. Lisäksi cruise ei ole toiminut lainkaan valojen ensimmäisen syttymisen jälkeen. Ei siis edes silloin kun valot satunnaisesti eivät pala. Bonuksena myös moottorin vikavalo syttyi yhtenä päivänä ja on palanut siitä lähtien (mutta tämähän ei itsekseen nollaannukaan käsittäkseni).
Tätä ketjua lukiessani olen ymmärtänyt että vikaa pitäis olla molemmissa taka-antureissa, sillä vasemmalta tulee tieto nopeusmittariin ja oikealta cruiseen. Onko ymmärrykseni oikea? Mikäli on niin tuntuu erikoiselta, että molemmat olisivat hajonneet samaan aikaan. Tämä tietty laittaa pelkäämään, että ohjausboksissa olisi vikaa.
Verottajalta tuli päätös, joten nyt pitäis saada auto katsastettua, joten ei kai tässä muu auta kuin käydä korjaamolla lukemassa vikakoodit ja alkaa vaihtelemaan antureita.
Kommentteja olettamusteni paikkansa pitävyydestä ja vinkkejä siitä kuinka toimia otetaan kiitollisena vastaan.
Comment
-
-
Abs ongelmat
Laitetaan tähän nyt omakin tarina liittyen mystisiin apsi vikoihin.
Autona 528-97 ja valot killottaa mittaristossa. Valo syttyi, kun oikea eturengas osui kuoppaan, josta päättelin vian olevan oikeassa apsi-anturissa, jonka vaihdoin KL-varaosista tilattuun ainakin Bossin laatikossa olevaan. ( valot paloi vaihtelevalla menestyksellä alkujaan )
Tästä huolimatta valot eivät sammuneet ja käytin auton vikakoodin luennassa, jossa todettiin vian olevan vasemmassa etusessa. Vikakoodit nollattiin, valot sammui ja sen jälkeen auto ei liikkunut kuin kävelyvauhtia luistoneston vilkkuessa mittarissa. Valot syttyi hetken ajelun jälkeen ja auto alkoi kulkea normaalisti.
Tilasin uuden anturin Tullin varaosasta jälleen Bossi, vaihdoin anturin ja valot jatkaa palamistaan. Tänään uudestaan vikakoodinlukuun, joka ilmoitti vian olevan vasemmassa ja oikeassa anturissa. Koodit nollattiin, valot sammuu, mutta taaskaan auto ei kulje, kuin kävelyvauhtia, ajelin koeajoa hetken ympyrää ja valot lävähti tauluun ja auto alkoi kulkea normaalisti.
Koitettu katsoa läpivientejä, ettei olisi vain johtovikaa, mutta ei vielä ainakaan tulosta saatu aikaan.
Täytyy vissiin ristiä kätensä ja odotella korkeampia voimia, kun ei enää tiedä mitä tehdä?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Lisätään nyt omat ongelmat ja niiden ratkaisut tänne, jos vaikka jotain auttaisi ratkomaan vastaavia vikatilanteita.
Alkutilanteessa paloi heti abs ja asc valot. Muuta ongelmaa ei ollut. Vaihdon oikean taka-anturin ja sen jälkeen valot sammuivat, mutta heti kun nopeus nousi yli 2km/h, niin alkoi asc pätkiä vetoja pois. Asc:n kun otti pois, niin tuntui toimivan. Jälkikäteen voin kyllä todeta, ettei abseja ollut silloinkaan.
Tämän jälkeen useiden koeajolenkkien jälkeen vihdoin jäi vikakoodit molemmista etuantureista muistiin. Ja tuo vetojen pätkiminen ilmeisesti johtui siitä, että etu- ja takarenkaiden pyörimisnopeudessa oli liikaa eroa. Edessä kun renkaat eivät antureiden mukaan pyörineet.
Tämän jälkeen vaihdoin etuanturit ja alkuun näytti, että kaikki ongelmat olivat poissa. Mutta kun nopeus nousi yli 40km/h, niin taas syttyi valot kojetauluun. Tämän vian aiheuttajaksi selvisi tuo jo vaihdettu taka-anturi, joka oli ehkä vajaan millin liian kaukana abs-kehästä.
Tämän jälkeen sitten tuntuikin olevan viat poissa.
Ja auto oli -96 vuotinen 535, jossa siis vielä tuota vanhaa mallia oleva boksi.
Taka-anturista voin sanoa, että ne voi olla uskomattoman piukassa. Pienissä palasissa sain anturin irtoamaan, kun ei auttanut vaikka porasi reijän ja kiersi ruuvin siihen.
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostLaitetaan tähän nyt omakin tarina liittyen mystisiin apsi vikoihin.
Autona 528-97 ja valot killottaa mittaristossa. Valo syttyi, kun oikea eturengas osui kuoppaan, josta päättelin vian olevan oikeassa apsi-anturissa, jonka vaihdoin KL-varaosista tilattuun ainakin Bossin laatikossa olevaan. ( valot paloi vaihtelevalla menestyksellä alkujaan )
Tästä huolimatta valot eivät sammuneet ja käytin auton vikakoodin luennassa, jossa todettiin vian olevan vasemmassa etusessa. Vikakoodit nollattiin, valot sammui ja sen jälkeen auto ei liikkunut kuin kävelyvauhtia luistoneston vilkkuessa mittarissa. Valot syttyi hetken ajelun jälkeen ja auto alkoi kulkea normaalisti.
Tilasin uuden anturin Tullin varaosasta jälleen Bossi, vaihdoin anturin ja valot jatkaa palamistaan. Tänään uudestaan vikakoodinlukuun, joka ilmoitti vian olevan vasemmassa ja oikeassa anturissa. Koodit nollattiin, valot sammuu, mutta taaskaan auto ei kulje, kuin kävelyvauhtia, ajelin koeajoa hetken ympyrää ja valot lävähti tauluun ja auto alkoi kulkea normaalisti.
Koitettu katsoa läpivientejä, ettei olisi vain johtovikaa, mutta ei vielä ainakaan tulosta saatu aikaan.
Täytyy vissiin ristiä kätensä ja odotella korkeampia voimia, kun ei enää tiedä mitä tehdä?
T Jukka
Liekkö oli antureilla lukihäiriö ja tai liian kaukana, kun nyt valot sammui.
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Anturit irroitettu ja puhdistettu sekä niiden reiät putsattu CRC:llä samaan tapaan kuten edellisessä viestissä. Ei mitään vaikutusta vaan valot palavat edelleen. Ilokseni voin kuitenkin todeta, että myös takarenkaiden anturit lähtivät irti kokonaisina.
Tänään ohjelmassa vikakoodien luku ja vasemman taka-anturinosto + vaihto.
Comment
-
-
Originally posted by Pmak View PostJatkuu
Eli siis vikakoodit oli oikeelta eestä, ja samasta antoi virheellistä nopeustietoa. (Kiitos vielä kerran vikakoodien luvusta!)
Ajattelin ensiksi kokeilla puhdistaa sekä anturin sekä sen laakerin pinnan. Eikös se anturi siitä laakerinpinnasta just mittaa sitä nopeutta? Ja jos ei puhdistamalla selviä, niin sittenhän sitä joutuu uutta anturia
Uskaltaako sinne brake cleaneria tunkea, vai rikkooko sillä jotakin?
Kuukausi siinä meni, mutta selvisi
Eli uusi anturi(Topran) mätänetistä, brake cleaneria ja paineilmaa kehälle, että puhdistuisi kunnolla. Näillä ei edennyt minnekkään:think , mutta sitten reilusti viilaa siihen mihin se anturi laitetaan ja kappas. Valot poissa ja muutenkin toimii ihan nätisti. Eli vissiin ollut miullakin vaan liika kaukana siitä kehästä se anturi.
Comment
-
-
Originally posted by örvellys View PostE39 520 -97 Abs ja luistoneston valo palaa. Vikakoodia antoi vas taka-anturille. Anturi vaihdettu ja sama laulu. Paitsi että ennen anturin vaihtoa valo syttyivät yleensä töyssyyn ajaessa ja sammui uudelleen käynnistäessä. Nyt vika on päällä kokoajan ei voi ymmärtää
Jos noista ei apuja, mittaa abs-boksin liittimestä johtojen kunto, aloita vaikka siitä takavasemmasta.540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Originally posted by merbau View PostEli vikakoodi edelleen vasen taka-anturi? livedataa katsottuna, antaako nopeustietoa? Oliko uusi orkkisanturi vai tarvike?
Jos noista ei apuja, mittaa abs-boksin liittimestä johtojen kunto, aloita vaikka siitä takavasemmasta.
Ainoa asia joka tulee mieleen on ,että vanhasta anturista jäi palanen jonnekkin sinne pesään pyörimään.
Comment
-
-
Niin ja unohtui vielä mainita että anturi on tarvike Bosch. Tai mikä mikälie valmistaja tekee alkuperäiset.Originally posted by örvellys View PostVikamuistia en ole vielä ehtinyt ihmettelemään. Nopeusmittari ainakin lopetti toimintansa anturin vaihdon jälkeen. Vanhalla anturilla nopeusmittari toimi moitteettomasti. Koitin vielä ottaa tuolta anturin pesästä kaikki mahd porausmujut pois ja en usko eetä lukijan pinta olisi saanut kolhuja.
Ainoa asia joka tulee mieleen on ,että vanhasta anturista jäi palanen jonnekkin sinne pesään pyörimään.
Comment
-
Comment