Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by ^Henkk4 View Post
    Eilen anturit vaihdettu eteen molemmille puolille, vikakoodit nollattu.. valot sytty siitä huolimatta kun nopeus nousi yli 10 km/h ja nyt palavat kokoajan.. illalla sit avasin anturit uudestaan, putsasin reijästä kehät brakecleanerillä ja muutenki putsasin paskat pois ja paineilmaa perään kans.. ei vaikutusta.. pitäiskö laakerit vaihtoon vai joutuuko valot nollaamaan aina että ne sammuis vai sammuvatko itsestään ku vika ei ole enää päällä? ja auto on sigun bemu.
    Onko aturit tarvikkeet vain alkuperäiset:think
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • ^Henkk4
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 430
      • Raahe

      Originally posted by janke View Post
      Onko aturit tarvikkeet vain alkuperäiset:think
      merkistä ei oo tietoa, mutta uskon että tarvikkeet ja siksi epäilen että eivät toimi.. onko tarvikkeissa ja alkuperäisissä oikeasti niin iso ero? :O
      e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

      Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
      Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
      Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
      Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
      Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
      Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
      Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
      Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
      Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
      Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

      Comment

      • Tommi
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 289
        • Kajaani

        Valot sammuvat itsestään muutaman metrin ajettua.
        Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
        Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
        e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

        Comment

        • ^Henkk4
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 430
          • Raahe

          Originally posted by Tommi View Post
          Valot sammuvat itsestään muutaman metrin ajettua.
          Boschin anturit vaihdettu.. muutaman metrin ajoin valot sammui.. sitten ajelin jonku 10 km niin valot syttyi taas.. mitä vittua.. alkaa palaa hermot.

          Edit: vai syttyivätkö sen takia, että vikamuistissa vielä tuo?
          e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

          Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
          Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
          Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
          Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
          Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
          Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
          Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
          Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
          Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
          Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

          Comment

          • Ileri
            Newbiemmer
            • Oct 2012
            • 4
            • Tornio

            Minulla vika oli ABS-ohjaimen kortissa. Sercap huollossa keminmaassa korjasivat kortin ja nollasivat vikakoodin.

            Joskus sain ajettua 10km ennen valojen syttymistä ja joskus valot syttyivät välittömästi liikkeellelähdön jälkeen. Vikakoodia näytti abs-ohjainkorttiin ja vasemman etupyörän anturiin. Anturin putsasin ja tarkistin johdot jotka näytti siistiltä. Anturia en vaihtanut uuteen.

            Sercapin huoltomies sanoi että ei kannattaisi ajaa pitkään kun vika on ohjainkortissa. Hajoittaa kuulemma jossain välissä sen maadoituksen jonka jälkeen kortti on korjauskelvoton. Itse taisin ajaa noin 2000km valojen palaessa ja kuntoon kuitenkin tuli.

            Comment

            • Tommi
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 289
              • Kajaani

              Originally posted by ^Henkk4 View Post
              Boschin anturit vaihdettu.. muutaman metrin ajoin valot sammui.. sitten ajelin jonku 10 km niin valot syttyi taas.. mitä vittua.. alkaa palaa hermot.

              Edit: vai syttyivätkö sen takia, että vikamuistissa vielä tuo?
              Niin tais olla viallinen ohjain boxi toimii kylmänä ja lämpimänä ei. Tämä pätee jos langat on murtunut/ poikki kortista. Boxi tarkistukseen niin sillä selviää.
              Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
              Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
              e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

              Comment

              • ^Henkk4
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 430
                • Raahe

                Originally posted by Tommi View Post
                Niin tais olla viallinen ohjain boxi toimii kylmänä ja lämpimänä ei. Tämä pätee jos langat on murtunut/ poikki kortista. Boxi tarkistukseen niin sillä selviää.
                aamulla (kone kylmänä) valot palaa kokoajan.. ajan koneen lämpimäksi ja annan vähän aikaa auton olla ja lähden ajamaan valot sammuu.. mutta saattaa syttyä sitten huonolla tuurilla jossain välissä.. putsailen vielä taka-anturit varmuuden vuoks ja sitten jos ei se vaikuta niin sitte boxin kimppuun.
                e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

                Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
                Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
                Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
                Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
                Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
                Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
                Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
                Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
                Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
                Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

                Comment

                • Stafety
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 13
                  • Helsinki

                  Hmm, pakko nyt tulla täältä kysymään että mistä aloittaa vianhaku, joo tietysti auto piuhan päähän ja boschin testerillä tänään yritin, mutta ei päässyt käsiksi.

                  Eli absit eikä luistonesto toimi, eikä myöskään abs valo syty kun kääntää virrat päälle? Mahdollisesti polttimo otettu mittarista pois, jos on palanut koko ajan?

                  Anturiteita yksitellen mittailemaan? Vai millä testerillä/softalla pääsee varmasti abseihin käsiksi?

                  Edit: Huomasin tänään että, kun otin mittariston käteen ja lampun kanssa kattelin sisälle purkamatta sitä, niin huomasin että abs ja asc valo on kenties peitetty...
                  Last edited by Stafety; 24-10-2012, 19:47.

                  Comment

                  • |jaakko|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 1542
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by Stafety View Post
                    Hmm, pakko nyt tulla täältä kysymään että mistä aloittaa vianhaku, joo tietysti auto piuhan päähän ja boschin testerillä tänään yritin, mutta ei päässyt käsiksi.

                    Eli absit eikä luistonesto toimi, eikä myöskään abs valo syty kun kääntää virrat päälle? Mahdollisesti polttimo otettu mittarista pois, jos on palanut koko ajan?

                    Anturiteita yksitellen mittailemaan? Vai millä testerillä/softalla pääsee varmasti abseihin käsiksi?

                    Edit: Huomasin tänään että, kun otin mittariston käteen ja lampun kanssa kattelin sisälle purkamatta sitä, niin huomasin että abs ja asc valo on kenties peitetty...
                    Esim INPAlla näkyy ja löytyy aika monelta varmaan siltä suunnalta.
                    Kannattaa siitä alottaa tutkiminen.

                    Comment

                    • Stafety
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 13
                      • Helsinki

                      Noniin, eli purin mittariston ja yllätys yllätys, mittaristosta oli valot peitetty teipillä

                      Antoi se vikakoodiakin edestä oikealta, noh anturin vaihdoin ja kehää yritin cleanerilla putsailla. Heitin parinkymmenen metrin testilenkin ja valot katosivat, auto takasin halliin ja hetken päästä sieltä kotiin, auto käyntiin ja tadaa, valot syttyivät takaisin.

                      Boxi vikaa, vai pitäisikö putsailla kaikki anturit ja kehät ja sitten ihmetellä boxia?

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        Antaako se "open circuit" täsmennyksen siihen vikakoodin perään? Jos antaa ja johdot kunnossa niin sitten lähes satavarmasti boksivika?

                        Eli jos pystyt niin kirjoita tähän se täsmällinen inpan vikakoodi.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Missä vika kun ABS-boksissa on tuollainen virhe:
                          66 power supply engine speed sensor, control unit error

                          Boksi on uusittu 4 vuotta sitten, nytkö se paska levisi taas.. Vai onko vika muualla?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • thehokkanen
                            Newbiemmer
                            • Oct 2011
                            • 7
                            • Merirastila

                            Samaa mutta vm 97

                            Teredys!

                            Mulla on samaa vikaa pyöritetty nyt pari kuukautta. INPA:lla luin, että vika olisi "right front sensor", no sen vaihdoin uuteen mutta vika ei poistunut, edes koodien nollauksen jälkeen. Muistaakseni viimeisimmässä testauksessa vika oli "ACS control off" tuossa samaisessa sensorissa. Eli, tilanne parani koska aikaisemmin se valitti myös ABS control off:a.

                            Kaiken lukemani jälkeen vika olisi siis ABS-boksissa, sen irroitinkin juuri. Mutta kysymys kuuluu, onko tuossa Bosch 5.0 systeemissä yleisesti ottaen vikoja? Laitanko sen Sercapille huoltoon, vai pitääkö jostain tilata suoraan uusi? :think

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Ei ole juurikaan vikoja vanhemmassa järjestelmässä.
                              Todennäköisesti anturilinja poikki jostain taikka laakerin pulssikehä paskainen/liian kaukana.

                              Katso koodin lisäselitys. Onko siis vain että ei saa selvää signaalista vai että yhteys anturille on poikki.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • thehokkanen
                                Newbiemmer
                                • Oct 2011
                                • 7
                                • Merirastila

                                Originally posted by Supa View Post
                                Ei ole juurikaan vikoja vanhemmassa järjestelmässä.
                                Todennäköisesti anturilinja poikki jostain taikka laakerin pulssikehä paskainen/liian kaukana.

                                Katso koodin lisäselitys. Onko siis vain että ei saa selvää signaalista vai että yhteys anturille on poikki.
                                Mitenköhän asiaa kannattaa lähteä purkamaan? Pitäisi auto saada leimalle jossain vaiheessa. Sercapilla sanoivat, että kyseisessä boksissa ei yleensä ole vikaa, tosin joskus on siinäkin löytynyt. Jos lähetän sen postissa Rolloon, katsovat sisään ja tutkivat, mutta kannattaisiko ensin vielä tutkia tuota anturilinjaa?

                                Vaihtaessa anturia, jouduttiin käyttämään hieman silikonia, että ruuvit lähtivät liikenteeseen (perus crc:tä kun ei ollut mukana), voisiko silikoni anturissa heikentää toimintaa?
                                Hain koneeltani vanhat vikatiedot ja tällaisia näytti kyseinen vika:

                                64 continuous control
                                Error frequency : 248
                                Vehicle speed 12.56 km/h
                                ASC passive
                                ABS-control active
                                stop light switch on
                                ASC-control passive

                                6 wheel sensor front right
                                Error frequency : 255
                                Vehicle speed 12.06 km/h
                                ASC passive
                                ABS-control active
                                stop light switch off
                                ASC-control passive

                                Samanlainen vika ennen ja jälkeen sensorin vaihdon. Ja nimenomaan tuota asc-control:a valittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎