Originally posted by ^Henkk4
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostOnko aturit tarvikkeet vain alkuperäiset:thinke39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic
Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Tommi View PostValot sammuvat itsestään muutaman metrin ajettua.
Edit: vai syttyivätkö sen takia, että vikamuistissa vielä tuo?e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic
Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic
Comment
-
-
Minulla vika oli ABS-ohjaimen kortissa. Sercap huollossa keminmaassa korjasivat kortin ja nollasivat vikakoodin.
Joskus sain ajettua 10km ennen valojen syttymistä ja joskus valot syttyivät välittömästi liikkeellelähdön jälkeen. Vikakoodia näytti abs-ohjainkorttiin ja vasemman etupyörän anturiin. Anturin putsasin ja tarkistin johdot jotka näytti siistiltä. Anturia en vaihtanut uuteen.
Sercapin huoltomies sanoi että ei kannattaisi ajaa pitkään kun vika on ohjainkortissa. Hajoittaa kuulemma jossain välissä sen maadoituksen jonka jälkeen kortti on korjauskelvoton. Itse taisin ajaa noin 2000km valojen palaessa ja kuntoon kuitenkin tuli.
Comment
-
-
Originally posted by ^Henkk4 View PostBoschin anturit vaihdettu.. muutaman metrin ajoin valot sammui.. sitten ajelin jonku 10 km niin valot syttyi taas.. mitä vittua.. alkaa palaa hermot.
Edit: vai syttyivätkö sen takia, että vikamuistissa vielä tuo?Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89
Comment
-
-
Originally posted by Tommi View PostNiin tais olla viallinen ohjain boxi toimii kylmänä ja lämpimänä ei. Tämä pätee jos langat on murtunut/ poikki kortista. Boxi tarkistukseen niin sillä selviää.e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic
Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic
Comment
-
-
Hmm, pakko nyt tulla täältä kysymään että mistä aloittaa vianhaku, joo tietysti auto piuhan päähän ja boschin testerillä tänään yritin, mutta ei päässyt käsiksi.
Eli absit eikä luistonesto toimi, eikä myöskään abs valo syty kun kääntää virrat päälle? Mahdollisesti polttimo otettu mittarista pois, jos on palanut koko ajan?
Anturiteita yksitellen mittailemaan? Vai millä testerillä/softalla pääsee varmasti abseihin käsiksi?
Edit: Huomasin tänään että, kun otin mittariston käteen ja lampun kanssa kattelin sisälle purkamatta sitä, niin huomasin että abs ja asc valo on kenties peitetty...Last edited by Stafety; 24-10-2012, 19:47.
Comment
-
-
Originally posted by Stafety View PostHmm, pakko nyt tulla täältä kysymään että mistä aloittaa vianhaku, joo tietysti auto piuhan päähän ja boschin testerillä tänään yritin, mutta ei päässyt käsiksi.
Eli absit eikä luistonesto toimi, eikä myöskään abs valo syty kun kääntää virrat päälle? Mahdollisesti polttimo otettu mittarista pois, jos on palanut koko ajan?
Anturiteita yksitellen mittailemaan? Vai millä testerillä/softalla pääsee varmasti abseihin käsiksi?
Edit: Huomasin tänään että, kun otin mittariston käteen ja lampun kanssa kattelin sisälle purkamatta sitä, niin huomasin että abs ja asc valo on kenties peitetty...
Kannattaa siitä alottaa tutkiminen.
Comment
-
-
Noniin, eli purin mittariston ja yllätys yllätys, mittaristosta oli valot peitetty teipillä
Antoi se vikakoodiakin edestä oikealta, noh anturin vaihdoin ja kehää yritin cleanerilla putsailla. Heitin parinkymmenen metrin testilenkin ja valot katosivat, auto takasin halliin ja hetken päästä sieltä kotiin, auto käyntiin ja tadaa, valot syttyivät takaisin.
Boxi vikaa, vai pitäisikö putsailla kaikki anturit ja kehät ja sitten ihmetellä boxia?
Comment
-
-
Samaa mutta vm 97
Teredys!
Mulla on samaa vikaa pyöritetty nyt pari kuukautta. INPA:lla luin, että vika olisi "right front sensor", no sen vaihdoin uuteen mutta vika ei poistunut, edes koodien nollauksen jälkeen. Muistaakseni viimeisimmässä testauksessa vika oli "ACS control off" tuossa samaisessa sensorissa. Eli, tilanne parani koska aikaisemmin se valitti myös ABS control off:a.
Kaiken lukemani jälkeen vika olisi siis ABS-boksissa, sen irroitinkin juuri. Mutta kysymys kuuluu, onko tuossa Bosch 5.0 systeemissä yleisesti ottaen vikoja? Laitanko sen Sercapille huoltoon, vai pitääkö jostain tilata suoraan uusi? :think
Comment
-
-
Ei ole juurikaan vikoja vanhemmassa järjestelmässä.
Todennäköisesti anturilinja poikki jostain taikka laakerin pulssikehä paskainen/liian kaukana.
Katso koodin lisäselitys. Onko siis vain että ei saa selvää signaalista vai että yhteys anturille on poikki.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEi ole juurikaan vikoja vanhemmassa järjestelmässä.
Todennäköisesti anturilinja poikki jostain taikka laakerin pulssikehä paskainen/liian kaukana.
Katso koodin lisäselitys. Onko siis vain että ei saa selvää signaalista vai että yhteys anturille on poikki.
Vaihtaessa anturia, jouduttiin käyttämään hieman silikonia, että ruuvit lähtivät liikenteeseen (perus crc:tä kun ei ollut mukana), voisiko silikoni anturissa heikentää toimintaa?
Hain koneeltani vanhat vikatiedot ja tällaisia näytti kyseinen vika:
64 continuous control
Error frequency : 248
Vehicle speed 12.56 km/h
ASC passive
ABS-control active
stop light switch on
ASC-control passive
6 wheel sensor front right
Error frequency : 255
Vehicle speed 12.06 km/h
ASC passive
ABS-control active
stop light switch off
ASC-control passive
Samanlainen vika ennen ja jälkeen sensorin vaihdon. Ja nimenomaan tuota asc-control:a valittaa.
Comment
-
Comment