Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Originally posted by Simpel View PostJust siitä laatikon toimivuudesta..mulle kun ei ole ikinä minun tiedäkseni öljyä vaihdettu ja 300tkm mittarissa... toimii..
Ja en ymmärtänyt että mitä Hemi tarkoitti yhdellä viestillä vuosia sitten..eli..
turhaa..
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOn. Laatikko on todella herkkä väärälle rengaskoolle.
Itseasiassa renkaiden kuluminen (8mm -> 2mm) taitaa jo tehdä suuremman eron kuin tuo 215/55-16 vs 225/55-16. Uuden 225/55-16:n halkaisija pitäisi kai olla 654mm ja 215:n 643mm. Tuosta 654:stä kun vähennetään 2 x 6mm saadaan 642mm.
Tokihan on mahdollista, että 530D:n steppi ei tuota 1,7% eroakaan kestä, mutta sitten sillä ei kyllä uskaltaisi ajella edes kovin kuluneilla, oikean kokoisilla renkailla. Puhumattakaan siitä, että laittaisi autoonsa eteen lähes sileäksi ajetut renkaat ja ostaisi taakse uudet. Sehän olisi sama kuin käyttäisi sekaisin 215:a ja 225:a...
Itselläni on kesärenkaina edellisen omistajan jäljiltä 215/55-16:t, jotka kyllä vaihtuvat ensi kesäksi 225:n, mutta laskeskelin niillä kuitenkin nyt tämän kesän uskaltavani ajella.e61 535dAT -08
ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99
Comment
-
-
Ei pienellä "nopeuserolla" eri akseleiden kanssa ole juurikaan merkitystä kuin nelivedoissa. Vetävällä aksellilla eri renkaiden kokoero voi kyllä
aiheuttaa hämmennystä lustoneston suhteen,
mutta eron kyllä pitäisi olla kohtuu iso, joku 2% on vielä aika pientä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by pere View PostEn nyt kyllä oikein ymmärrä, että miten 1,7% ero halkaisijassa (tai vierintäkehässä) voisi vaikuttaa mitenkään kovin ratkaisevasti.Originally posted by MajorDrake View PostEi pienellä "nopeuserolla" eri akseleiden kanssa ole juurikaan merkitystä kuin nelivedoissa.
Tästä asiasta on väännetty monesti ja searchilla löytyy tarinaa.
Last edited by Bmw Master; 09-06-2009, 10:28.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostUskokaa pois, Bemarin uudemmat steppi laatikot ovat erittäin nirsoja rengaskoolle ja jopa rengasmallille. Väärinpäin asennetut oikean kokoiset renkaat sekoitti täysin laatikon toiminnan.
Tästä asiasta on väännetty monesti ja searchilla löytyy tarinaa.
http://www.btcf.fi/forum/showthread....%E4+rengaskoko
Toistan kuitenkin vielä itseäni ja totean, että renkaiden kulumisesta aiheutuu jo se pari prosenttia eroa halkaisijaan, joten en kyllä millään jaksa uskoa, että se laatikon toimintaan pääsisi vaikuttamaan. Tai sitten joku on ryssinyt suunnitteluvaiheessa _todella_ pahasti, mikä ei toki olisi täysin tavatonta, mutta... Onko moni huomannut, että laatikko toimisi huonommin kuluneilla kuin uusilla renkailla? Tain päin vastoin, että laatikko toimii taas paljon paremmin, kun alle on vaihdettu uudet (luonnollisesti oikean kokoiset) renkaat?
Tuo väärinpäin asennettujen renkaiden vaikutus laatikon toimintaan kuulostaa jo sen verran mielenkiintoiselta, että näin insinöörinäkökulmasta asiasta kuulisi mielellään lisääkin :o
EDIT: Oletin siis, että tässä tarkoitettiin kaikkien renkaiden asennusta väärin päin. Toisen takarenkaan asennus väärin päin kyllä varmasti jotain vaikuttaakin ja sen laatikko varmasti onnistuu haistelemaankin, mutta niin pitkään kun kaikissa nurkissa on samanlainen rengas (samoin päin jne.), lienee laatikon hyvin vaikea tietää asiasta mitään.Last edited by pere; 09-06-2009, 11:19.e61 535dAT -08
ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99
Comment
-
-
Joku viisas voisi selittää miten se ylipäätään kiinnostaa laatikkoa / laatikon elektroniikkaa onko etu ja takarenkaiden pyörimisnopeudessa jotain eroa. Eikö nämä toiminnot ole enemmän ASC+T/DSC/ABS:n huolia.
Maallikkona kuvittelisin laatikolle riittävän pelkän nopeusanturin antama tieto, mitä se tekee muiden pyörien tiedoilla.
Comment
-
-
Originally posted by rasanttu View PostJoku viisas voisi selittää miten se ylipäätään kiinnostaa laatikkoa / laatikon elektroniikkaa onko etu ja takarenkaiden pyörimisnopeudessa jotain eroa. Eikö nämä toiminnot ole enemmän ASC+T/DSC/ABS:n huolia.
Maallikkona kuvittelisin laatikolle riittävän pelkän nopeusanturin antama tieto, mitä se tekee muiden pyörien tiedoilla.Last edited by MakeH; 09-06-2009, 12:24.
Comment
-
-
Originally posted by pere View Post
Tuo väärinpäin asennettujen renkaiden vaikutus laatikon toimintaan kuulostaa jo sen verran mielenkiintoiselta, että näin insinöörinäkökulmasta asiasta kuulisi mielellään lisääkin :o
Moni väärän kokoisilla renkailla ajava luulee, että laatikko toimii hyvin. Kunnes kokeilee oikean kokoisilla renkailla ja yllättyy. Erot ovat pieniä.
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostEn nyt aivan tarkkaan muista vimme talvesta, mutta jos auto sutii, vaihteisto ei vaihda isommalle. Eli kyllähän se vaihteistokin on pyörimisnopeudesta kiinnostunut.
Comment
-
Comment