Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    Venttiilipaketti. KLIK
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • JuhanaK
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 11
      • Helsinki

      Originally posted by Clavurion View Post
      Venttiilipaketti. KLIK
      Kiitos! Vaikuttaa ok hintaseltakin. Onko vaihto monimutkanen homma?

      Comment

      • Tumekz
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 2
        • oulu

        Perä ylhäälä

        Mittariin tuli vikakoodi self.subs. inac.Perä tipahti aivan kenttään. Rupesin sitte tutkimaan ja ilmatyynyssä oli vuoto. Vaihoin uuden jousen tilalla. Perä nousi mutta ihan ylös asti.
        Mikäs nyt neuvoksi? Vikakoodia en ole nollannu voiko vikajohtua siitä ? Vai jostakin tason säätö anturasta. Kokeilen nollata omalla lukijalla muttta en usko että saan nollattu kun ei se löytänytkään sitä vikakoodia.

        bmw 530 i vm 2000 e39

        Comment

        • stancedream
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 64
          • N/A

          Tuli hommattua tuollainen -96 528i sedan, ei ole mitään hajua onkos noissa sitä tasonsäätöä? Näin alustasarjaa hommatessa se olisi hyvä tietää.
          '96 E38 728iA vermontgrün

          ex:
          '96 E39 528i cosmosschwarz

          Comment

          • pallonivel
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 65
            • Southern lappi

            Tuli hankittua 525 -01 tourinki, jossa oli tiedossa apumiehen perän tippuminen.
            Nousee ylös ajoon, perä valuu parissa tunnissa auton sammuttua.

            Vuotoja en löytänyt, rakeet kuivatettu ja nyt hakuammuntana vaihoin pussin, mutta ei vaikutusta.
            Perä valuu muutamassa tunnissa auton sammuttua. Kuskin puoli ei ole valunut kertaakaan.
            Seuraavaksi tutkia magneettiventtiilit ja akku auton alta, sekä koodit lukea, kun bc on herjaillut ajovaloista.
            Liittyykö peränsäätö ja valojen säätö toisiinsa ?
            E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
            ex E39 525i
            ex E46 323 sedan
            ex E36 325 coupe

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              Originally posted by pallonivel View Post
              Liittyykö peränsäätö ja valojen säätö toisiinsa ?
              Siltä osin liittyvät toisiinsa, että taka-oik. asentoanturissa on piiri sekä perän että valojen korkeussäädölle. Anturivika tuskin kuitenkaan selittää tuota perän tippumista, jos ajossa asento on normaali. Nyt kun pussin olet vaihtanut, niin solenoidi tosiaan todennäköisin vikapaikka.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • pallonivel
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 65
                • Southern lappi

                Olisi samalla paketilla venttiilisysteemi tullut, jos olisi raaskinut.
                Vielä ne tilata, jos sitten persus pysyisi ylhäällä

                Ihan ajatuksena, voiko venttiilien toimintaa kokeilla vaihtamalla putket ristiin, silloinhan kuskin puoli valuisi alas ?


                Venttiilipaketissahan se vika oli, nyt perä pysyy ylhäällä ja toimii.

                Ois pussin verran säästänyt, kun olisi heti alkuun kokeillut letkuja ristiin.
                Last edited by pallonivel; 27-01-2014, 21:42.
                E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
                ex E39 525i
                ex E46 323 sedan
                ex E36 325 coupe

                Comment

                • mika_z
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 56
                  • Kokkola

                  Miten tuon vuotopaikan helpoiten löytäisi kun vänkärin puoli tippuu vaihtelevasti muutamassa tunnissa / yön aikana (530i 2001)? Joskus saattaa pysyä päivänkin ylhäällä.
                  Tarkastettu seuraavat:
                  Venttiilipaketti vaihdettu, ei vaikutusta.
                  Ryynit kuivattu.
                  Ilmasäiliöön (peltipurkki auton alla) laitoin vuodon ilmaisijaa ja ajoin inpalla perää ylös, ei näkyvää vuotoa. Ainoa hieman ruostunut kohta tuossa oli letkuliitos, mutta ei ainakaan näyttänyt vuotavan.
                  Ilmapussi näyttää päällisin puolin ehjältä, ei murtumia ainakaan alaosassa. Kokeilin siihenkin vuodon ilmaisijaa eikä löydy vuotoa.
                  Mitään vikakoodeja ei tule.
                  Kun inpalla ajaa perää ylös niin kompura käy hetken sammuu, sitten päästää varmaankin ylimääräiset paineet pois kun suhahtaa ja sitten vielä pieni suhina kuuluu hetken aikaa jostakin kompuran kohdasta. Kuuluko sieltä hetken täytön jälkeen vielä tulla ilmaa pois vai onko siellä jokin muu komponentti joka voi vuotaa? Ventiilipaketin liitokset tarkastin ja siitä ei vuoda.
                  Last edited by mika_z; 16-02-2014, 16:16.
                  Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

                  Comment

                  • mika_z
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 56
                    • Kokkola

                    Originally posted by mika_z View Post
                    Miten tuon vuotopaikan helpoiten löytäisi kun vänkärin puoli tippuu vaihtelevasti muutamassa tunnissa / yön aikana (530i 2001)? Joskus saattaa pysyä päivänkin ylhäällä.
                    Tarkastettu seuraavat:
                    Venttiilipaketti vaihdettu, ei vaikutusta.
                    Ryynit kuivattu.
                    Ilmasäiliöön (peltipurkki auton alla) laitoin vuodon ilmaisijaa ja ajoin inpalla perää ylös, ei näkyvää vuotoa. Ainoa hieman ruostunut kohta tuossa oli letkuliitos, mutta ei ainakaan näyttänyt vuotavan.
                    Ilmapussi näyttää päällisin puolin ehjältä, ei murtumia ainakaan alaosassa. Kokeilin siihenkin vuodon ilmaisijaa eikä löydy vuotoa.
                    Mitään vikakoodeja ei tule.
                    Kun inpalla ajaa perää ylös niin kompura käy hetken sammuu, sitten päästää varmaankin ylimääräiset paineet pois kun suhahtaa ja sitten vielä pieni suhina kuuluu hetken aikaa jostakin kompuran kohdasta. Kuuluko sieltä hetken täytön jälkeen vielä tulla ilmaa pois vai onko siellä jokin muu komponentti joka voi vuotaa? Ventiilipaketin liitokset tarkastin ja siitä ei vuoda.
                    Laitetaan nyt tähän vastaus jos olisi apua jollekin. Vika löytyi kuitenkin ilmapussista. Oikea puoli piti tunkata ylös, jotta pussi tuli kokonaan näkyviin ja sieltä sitten vuodonilmaisijalla löytyi vuotokohta.
                    Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

                    Comment

                    • O.K.
                      Moderator
                      • Nov 2003
                      • 4854
                      • Espoo

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Venttiilipaketti. KLIK
                      Linkki oli vanhentunut. Nyt samasta kaupasta tällä linkillä KLIK

                      Edit: vaikka pikatoimituksen hintaero normaaliin on alle 1 euron ei sitä kannata maksaa. Minä valitsin pikatoimituksen ja silti meni viikko paketin saapumisessa. Rahtikirja päivätty kyllä 7.10. eli tilauspäivänä ja normaalipakettina olivat lähettäneet.
                      Last edited by O.K.; 14-10-2014, 15:56.
                      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                      E34 525i

                      Comment

                      • JuhanaK
                        Newbiemmer
                        • Nov 2013
                        • 11
                        • Helsinki

                        Originally posted by O.K. View Post
                        Linkki oli vanhentunut. Nyt samasta kaupasta tällä linkillä KLIK

                        Edit: vaikka pikatoimituksen hintaero normaaliin on alle 1 euron ei sitä kannata maksaa. Minä valitsin pikatoimituksen ja silti meni viikko paketin saapumisessa. Rahtikirja päivätty kyllä 7.10. eli tilauspäivänä ja normaalipakettina olivat lähettäneet.
                        Minä tilasin edellispäivänä perustoimituksella ja tänään hain postista. Ikävä kyllä paketin vaihtaminen ei korjannut ongelmaa.. Osaako joku sanoa mistä kannattaisi hakea vikaa seuraavaksi? Perä siis putoaa (molemmat puolet) noin 10 minuutissa kun auton sammuttaa. Itse en ole järjestelmään perehtynyt kuin tuon kompurapaketin osalta. Onko siellä vielä jotain muuta kuin ilmapussit jossa vuoto voisi olla? Mitään sihinää en kuullut kummankaan renkaan takaa..

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          Ilmapussien lisäksi painevaraajat (Nr.6), jotka voivat ruostua puhki. Alapuolelta katsottaessa nuo ovat aika hyvin jemmassa vetareiden yläpuolella.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • JuhanaK
                            Newbiemmer
                            • Nov 2013
                            • 11
                            • Helsinki

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Ilmapussien lisäksi painevaraajat (Nr.6), jotka voivat ruostua puhki. Alapuolelta katsottaessa nuo ovat aika hyvin jemmassa vetareiden yläpuolella.
                            Homma selvä! Pitääpä alkaa tutkimaan. Pääseekö noihin painevaraajiin käsiksi helposti? Voiko olla myös niin että joku liitos siellä vuotaa? Noita saa ilmeisesti varaosana jostain.. Onko merkkiliike ainoa joka toimittaa?

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              Originally posted by JuhanaK View Post
                              Homma selvä! Pitääpä alkaa tutkimaan. Pääseekö noihin painevaraajiin käsiksi helposti? Voiko olla myös niin että joku liitos siellä vuotaa? Noita saa ilmeisesti varaosana jostain.. Onko merkkiliike ainoa joka toimittaa?
                              Ei saa kuin merkkiliikkeestä tai alkuperäisosia myyvistä liikkeistä, muutama vuosi sitten hinta oli n. 70 € / kpl. Osa muuttui jossain kohti ja nykyisin tulee painevaraaja ja siitä ilmapussille menevä letku yhtenä pakettina. Aikoinaan varaosaluettelon mukaan on saanut painevaraajaa ja letkua erikseen. Painevaraaja on noin maitopurkin kokoinen tollanen osa: KLIK.

                              Painevaraajien vaihdosta löytyy mm. mun kirjoittamaa tekstiä tästä topikista.

                              Ne painevaraajat ruostuu puhki sisältä päin (voivat siis näyttää hyvällekin ulkoapäin), koska kosteutta keräävät papanat eivät enää pysty keräämään enempää kosteutta ja kondenssivesi valuu letkuja pitkin systeemin alimpaan kohtaan eli nuihin painevaraajiin auton pohjassa.
                              Last edited by Ha2; 24-10-2014, 10:15.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              • Hebbu ///M3
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 1627
                                • Dallas

                                OT, mutta jos ostat varaajan letkuineen ja siinä tulee sokka mitkä pitää ilmaliittimen pussissa kii, voin ostaa poisa.
                                Sotkamo Connection

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎