Venttiilipaketti. KLIK
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Perä ylhäälä
Mittariin tuli vikakoodi self.subs. inac.Perä tipahti aivan kenttään. Rupesin sitte tutkimaan ja ilmatyynyssä oli vuoto. Vaihoin uuden jousen tilalla. Perä nousi mutta ihan ylös asti.
Mikäs nyt neuvoksi? Vikakoodia en ole nollannu voiko vikajohtua siitä ? Vai jostakin tason säätö anturasta. Kokeilen nollata omalla lukijalla muttta en usko että saan nollattu kun ei se löytänytkään sitä vikakoodia.
bmw 530 i vm 2000 e39
Comment
-
-
Tuli hankittua 525 -01 tourinki, jossa oli tiedossa apumiehen perän tippuminen.
Nousee ylös ajoon, perä valuu parissa tunnissa auton sammuttua.
Vuotoja en löytänyt, rakeet kuivatettu ja nyt hakuammuntana vaihoin pussin, mutta ei vaikutusta.
Perä valuu muutamassa tunnissa auton sammuttua. Kuskin puoli ei ole valunut kertaakaan.
Seuraavaksi tutkia magneettiventtiilit ja akku auton alta, sekä koodit lukea, kun bc on herjaillut ajovaloista.
Liittyykö peränsäätö ja valojen säätö toisiinsa ?E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
ex E39 525i
ex E46 323 sedan
ex E36 325 coupe
Comment
-
-
Originally posted by pallonivel View PostLiittyykö peränsäätö ja valojen säätö toisiinsa ?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Olisi samalla paketilla venttiilisysteemi tullut, jos olisi raaskinut.
Vielä ne tilata, jos sitten persus pysyisi ylhäällä
Ihan ajatuksena, voiko venttiilien toimintaa kokeilla vaihtamalla putket ristiin, silloinhan kuskin puoli valuisi alas ?
Venttiilipaketissahan se vika oli, nyt perä pysyy ylhäällä ja toimii.
Ois pussin verran säästänyt, kun olisi heti alkuun kokeillut letkuja ristiin.Last edited by pallonivel; 27-01-2014, 21:42.E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
ex E39 525i
ex E46 323 sedan
ex E36 325 coupe
Comment
-
-
Miten tuon vuotopaikan helpoiten löytäisi kun vänkärin puoli tippuu vaihtelevasti muutamassa tunnissa / yön aikana (530i 2001)? Joskus saattaa pysyä päivänkin ylhäällä.
Tarkastettu seuraavat:
Venttiilipaketti vaihdettu, ei vaikutusta.
Ryynit kuivattu.
Ilmasäiliöön (peltipurkki auton alla) laitoin vuodon ilmaisijaa ja ajoin inpalla perää ylös, ei näkyvää vuotoa. Ainoa hieman ruostunut kohta tuossa oli letkuliitos, mutta ei ainakaan näyttänyt vuotavan.
Ilmapussi näyttää päällisin puolin ehjältä, ei murtumia ainakaan alaosassa. Kokeilin siihenkin vuodon ilmaisijaa eikä löydy vuotoa.
Mitään vikakoodeja ei tule.
Kun inpalla ajaa perää ylös niin kompura käy hetken sammuu, sitten päästää varmaankin ylimääräiset paineet pois kun suhahtaa ja sitten vielä pieni suhina kuuluu hetken aikaa jostakin kompuran kohdasta. Kuuluko sieltä hetken täytön jälkeen vielä tulla ilmaa pois vai onko siellä jokin muu komponentti joka voi vuotaa? Ventiilipaketin liitokset tarkastin ja siitä ei vuoda.Last edited by mika_z; 16-02-2014, 16:16.Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS
Comment
-
-
Originally posted by mika_z View PostMiten tuon vuotopaikan helpoiten löytäisi kun vänkärin puoli tippuu vaihtelevasti muutamassa tunnissa / yön aikana (530i 2001)? Joskus saattaa pysyä päivänkin ylhäällä.
Tarkastettu seuraavat:
Venttiilipaketti vaihdettu, ei vaikutusta.
Ryynit kuivattu.
Ilmasäiliöön (peltipurkki auton alla) laitoin vuodon ilmaisijaa ja ajoin inpalla perää ylös, ei näkyvää vuotoa. Ainoa hieman ruostunut kohta tuossa oli letkuliitos, mutta ei ainakaan näyttänyt vuotavan.
Ilmapussi näyttää päällisin puolin ehjältä, ei murtumia ainakaan alaosassa. Kokeilin siihenkin vuodon ilmaisijaa eikä löydy vuotoa.
Mitään vikakoodeja ei tule.
Kun inpalla ajaa perää ylös niin kompura käy hetken sammuu, sitten päästää varmaankin ylimääräiset paineet pois kun suhahtaa ja sitten vielä pieni suhina kuuluu hetken aikaa jostakin kompuran kohdasta. Kuuluko sieltä hetken täytön jälkeen vielä tulla ilmaa pois vai onko siellä jokin muu komponentti joka voi vuotaa? Ventiilipaketin liitokset tarkastin ja siitä ei vuoda.Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS
Comment
-
-
Linkki oli vanhentunut. Nyt samasta kaupasta tällä linkillä KLIK
Edit: vaikka pikatoimituksen hintaero normaaliin on alle 1 euron ei sitä kannata maksaa. Minä valitsin pikatoimituksen ja silti meni viikko paketin saapumisessa. Rahtikirja päivätty kyllä 7.10. eli tilauspäivänä ja normaalipakettina olivat lähettäneet.Last edited by O.K.; 14-10-2014, 15:56.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostLinkki oli vanhentunut. Nyt samasta kaupasta tällä linkillä KLIK
Edit: vaikka pikatoimituksen hintaero normaaliin on alle 1 euron ei sitä kannata maksaa. Minä valitsin pikatoimituksen ja silti meni viikko paketin saapumisessa. Rahtikirja päivätty kyllä 7.10. eli tilauspäivänä ja normaalipakettina olivat lähettäneet.
Comment
-
-
Ilmapussien lisäksi painevaraajat (Nr.6), jotka voivat ruostua puhki. Alapuolelta katsottaessa nuo ovat aika hyvin jemmassa vetareiden yläpuolella.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by JuhanaK View PostHomma selvä! Pitääpä alkaa tutkimaan. Pääseekö noihin painevaraajiin käsiksi helposti? Voiko olla myös niin että joku liitos siellä vuotaa? Noita saa ilmeisesti varaosana jostain.. Onko merkkiliike ainoa joka toimittaa?
Painevaraajien vaihdosta löytyy mm. mun kirjoittamaa tekstiä tästä topikista.
Ne painevaraajat ruostuu puhki sisältä päin (voivat siis näyttää hyvällekin ulkoapäin), koska kosteutta keräävät papanat eivät enää pysty keräämään enempää kosteutta ja kondenssivesi valuu letkuja pitkin systeemin alimpaan kohtaan eli nuihin painevaraajiin auton pohjassa.Last edited by Ha2; 24-10-2014, 10:15.E61 525d LCI
Comment
-
Comment