Originally posted by Jamppa81
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
BMW 530iA Touring -05
-
-
Originally posted by markok View PostVähän epäselvästi ehkä kirjoitinkin. Tosiaan rakeiden vaihtoon ei kannata kompuraa edes irrottaa autosta, mutta tarvittaessa kompurankin saa sinne keittiön pöydälle avaamatta putki liitoksia venttiileiltä. Kompura on kolmella pultilla kiinni tuossa asennuskehikossa niin jättää kehikon venttiileineen autoon ja irrottaa pelkän kompuran. Tuossa vielä yksi kuva mikä ehkä selventää. https://www.google.fi/imgres?imgurl=...BNcQMwgcKAMwAw
Comment
-
-
Monenko amperin suleke kuuluu alumperin tasonsäädölle? Nyt 25A ja saa usein vaihtaa palaneen sulakkeen tilalle uuden. Alkuperäisestä sulakkeen koosta ei siis tietoa.
Pakkasella ongelmat alkoivat, laskee välillä pelkääjänpuolen pussin tyhjäksi ja joskus myös kummatkin palkeet. Vuotoko? Mutta toisinaan pysyy ryhdissään montakin päivää ennen kuin taas alkaa. Rakeet olen ajatellut kuivata ohjeitten mukaan, jospa sillä ongelma ratkeaisi, vai meneekö palje vaihtoon. Valittaa pakkasella tasonsäätöä mutta korjaantuu kunhan tarpeeksi monta kertaa sammuttaa, käyttää ovet lukossa ja laittaa takaisin käyntiin. Toisinaan sammutuksen jälkeen kuuluu pihinä vänkärinpuolen puolelta mutta välillä tosiaan saattaa pysyä ajotasossa montakin päivää, jopa viikkoja. Mikä neuvoksi?:think
Comment
-
-
Originally posted by pepa12 View PostMonenko amperin suleke kuuluu alumperin tasonsäädölle? Nyt 25A ja saa usein vaihtaa palaneen sulakkeen tilalle uuden. Alkuperäisestä sulakkeen koosta ei siis tietoa.
Pakkasella ongelmat alkoivat, laskee välillä pelkääjänpuolen pussin tyhjäksi ja joskus myös kummatkin palkeet. Vuotoko? Mutta toisinaan pysyy ryhdissään montakin päivää ennen kuin taas alkaa. Rakeet olen ajatellut kuivata ohjeitten mukaan, jospa sillä ongelma ratkeaisi, vai meneekö palje vaihtoon. Valittaa pakkasella tasonsäätöä mutta korjaantuu kunhan tarpeeksi monta kertaa sammuttaa, käyttää ovet lukossa ja laittaa takaisin käyntiin. Toisinaan sammutuksen jälkeen kuuluu pihinä vänkärinpuolen puolelta mutta välillä tosiaan saattaa pysyä ajotasossa montakin päivää, jopa viikkoja. Mikä neuvoksi?:think
Comment
-
-
Originally posted by pepa12 View PostMonenko amperin suleke kuuluu alumperin tasonsäädölle? Nyt 25A ja saa usein vaihtaa palaneen sulakkeen tilalle uuden. Alkuperäisestä sulakkeen koosta ei siis tietoa.
Pakkasella ongelmat alkoivat, laskee välillä pelkääjänpuolen pussin tyhjäksi ja joskus myös kummatkin palkeet. Vuotoko? Mutta toisinaan pysyy ryhdissään montakin päivää ennen kuin taas alkaa. Rakeet olen ajatellut kuivata ohjeitten mukaan, jospa sillä ongelma ratkeaisi, vai meneekö palje vaihtoon. Valittaa pakkasella tasonsäätöä mutta korjaantuu kunhan tarpeeksi monta kertaa sammuttaa, käyttää ovet lukossa ja laittaa takaisin käyntiin. Toisinaan sammutuksen jälkeen kuuluu pihinä vänkärinpuolen puolelta mutta välillä tosiaan saattaa pysyä ajotasossa montakin päivää, jopa viikkoja. Mikä neuvoksi?:think
Edellä jo neuvottin että rakeet kuivaksi, ohjeet varmaan tässä säikeessä.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by pepa12 View PostMonenko amperin suleke kuuluu alumperin tasonsäädölle? Nyt 25A ja saa usein vaihtaa palaneen sulakkeen tilalle uuden. Alkuperäisestä sulakkeen koosta ei siis tietoa.
Pakkasella ongelmat alkoivat, laskee välillä pelkääjänpuolen pussin tyhjäksi ja joskus myös kummatkin palkeet. Vuotoko? Mutta toisinaan pysyy ryhdissään montakin päivää ennen kuin taas alkaa. Rakeet olen ajatellut kuivata ohjeitten mukaan, jospa sillä ongelma ratkeaisi, vai meneekö palje vaihtoon. Valittaa pakkasella tasonsäätöä mutta korjaantuu kunhan tarpeeksi monta kertaa sammuttaa, käyttää ovet lukossa ja laittaa takaisin käyntiin. Toisinaan sammutuksen jälkeen kuuluu pihinä vänkärinpuolen puolelta mutta välillä tosiaan saattaa pysyä ajotasossa montakin päivää, jopa viikkoja. Mikä neuvoksi?:thinkOfficial member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostRakeiden kuivauksen jälkeen luulin homman taas pelittävän. Päivän toimi ilman ilmoitusta. Eli oikea tipahtaa harvakseltaan, yleensä ajon aikana. Aamulla kun auton kylmästä käynnistää, kaikki on ok.
Mistä vikaa etsimään?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostItsellä vuotaa nyt palje. Uuden saapumista odotellessa...
Comment
-
-
Kannattaisi katsoa myös paisuntasäiliöiden ja letkuliitosten kunto. Jos ajossa joskus tippuu nopeasti, voisi kuitenkin viitata palkeeseen. Ja toden totta, jos järjestelmä vuotaa ja kompura käy usein, joutuu kuivainta usein huoltamaan. Omaa edellisen kerran huoltaessa jouduin kuivaamaan myös venttiilit, koska niihin oli tiivistynyt hieman vettä ja jäätyivät jumiin.
Comment
-
-
Samaa ongelmaa täälläkin..randomisti laskee kuskin puolelta perä. Välillä laskee tunninkin seisonnan aikana, toisinaan pysyy useita päiviä ylhäällä. Ei laske koskaan ajon aikana enkä ole mitään suhinaa kuullut pussien puolelta. Jouluna käytin kompurapaketin pöydällä ja kuivasin rakeet. Olivat kyllä täysin märät ja kuivainyksiköstä tuli jopa vesipisaroita kun sitä heiluttelin.
Aika hyvä yhdistelmä oli tuo vanha vokkipannu ja kuumailmapuhallin
Taitaa olla venttiilipaketin uusinta seuraavana edessä :thinkNyt: E39 530d 2002 m-sport
ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
Comment
-
Comment