Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3828
    • California

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mulla taajamassa n.9l, joten eipä tuo 3-4l olekkaan paljoa



    Ai ei häpeä, et ikinä aja 535i samoille lukemille kuin 528i/530i:tä normaali työmatka ajossa vaikka itsehillintä olisi millainen.

    Mutta jokainen ajaa vaikka pyörillä varustetulla vuotavalla bensatynnyrillä jos haluaa.
    Ajan helposti. Testataan vaikka. Mullakun on ajotyyli sellainen, että mitä vähemmän tehoa, sitä herkemmin tulee poljettua auto rukkaa. Kun pienempi koneinen ei kuitenkaan pienillä kierroksilla tarjoa mitään mielenkiintoista niin tulee herkemmin kierrätettyä ja kulutuslukemat karkaavat kauas tehtaan ilmoitetuista pihistely kulutuksista. Isolla mosalla on suorastaan hauskaa käyttää julmaa vääntöä pienillä kierroksilla jolloin tuo kulutus pysyy hanskassa. Tämä ei tarkoita sitä että sinä, tai välttämättä kukaan muu tässä maailmassa ajaisi kuten minä, mutta näin itsellä
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      Originally posted by Behemoth View Post
      Muistappa MayheM, että jos stepillä varustettu auto laukeaa tielle niin sitä ei sieltä hinailla Corollalla pois. Pitää tilata pelit ja vehkeet, että saa takapyörät ilmaan.
      Eikös sen samallalailla voi hinata kuin manuaalinkin, tosin sitä en tiedä että pystyykö korolla siihen mutta jos se hinaa manuaalin niin kyllä se jaksaa sitten sen automaatinkin..Ehkä
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Behemoth
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 561

        Originally posted by bemu2000 View Post
        nyt tulee taas sellasta paskaa että ei paremmasta väliä tosi kevyesti alle 8L varmasti menee ja tuohon 12-13L kaupunki kulutukseen ei usko edes itse bmw:n suunnittelu insinööri
        Ei tämä mitään paskaa ole. Itse testanneena. En puhunut kaupunkiajosta, puhuin taajama-ajosta, jossa päästellään lähinnä 60 km/h ja sitten 30% kierrellään rinkiä. Alle kahdeksan litran se menee maantiellä kun ajelee noin 90 km/h vakkari päällä. Sitten kun pistää vakkarin 160 km/h niin puhutaan jo vähän eri lukemista. Puhtaassa kaupunkipyörityksessä menee sitten omat ja muittenki rahat.
        E66 730Ld LCI

        ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

        Comment

        • Behemoth
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 561

          Originally posted by Rahu View Post
          Eikös sen samallalailla voi hinata kuin manuaalinkin, tosin sitä en tiedä että pystyykö korolla siihen mutta jos se hinaa manuaalin niin kyllä se jaksaa sitten sen automaatinkin..Ehkä
          Liekkö tämä sitten paskapuhetta, mutta käsittääkseni steppiä ei voi hinata normaalisti? Hemi varmaan kertoo totuuden.
          E66 730Ld LCI

          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            Originally posted by Behemoth View Post
            Liekkö tämä sitten paskapuhetta, mutta käsittääkseni steppiä ei voi hinata normaalisti? Hemi varmaan kertoo totuuden.
            no kyllä sitä N:llä voi hiukan hinata... ei tietysti paljoa parane, kun ei ole öljyt kierrossa. tiiä sit onko tosta millanen virallinen ohje.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3828
              • California

              Originally posted by Behemoth View Post
              Liekkö tämä sitten paskapuhetta, mutta käsittääkseni steppiä ei voi hinata normaalisti? Hemi varmaan kertoo totuuden.
              Muistaakseni se oli 20km (jokatapauksessa se oli joitain kymmeniä kilometrejä) mitä BMW suosittaa maksimihinausmatkaksi kardaani kiinni, mikäli ei ole muuta vaihtoehtoa kuin rullaava hinaus.

              Hyväähän se ei koskaan tee, kun nuo tomaatit on herkempiä kuin tyttöystävät.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                Tuossa ohjeet stepin hinaamiseen:

                Place the selector lever in position N

                Towing speed:
                Max. 45 mph (70 km/h)

                Towing distance:
                Max. 95 miles (150 km)

                Ei kai tuo nyt ainakaan mun mielestä käytännössä paljoa poikkea manuaalin hinaamisesta
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by Behemoth View Post
                  Muistappa MayheM, että jos stepillä varustettu auto laukeaa tielle niin sitä ei sieltä hinailla Corollalla pois. Pitää tilata pelit ja vehkeet, että saa takapyörät ilmaan.
                  Onnistuu ihan todisteiden kera, palstalta löydettyä. KLIK

                  Ohjekirjassa mainitaan stepillisen hinauksesta: Vaihdevalitsin N, max hinausnopeus 70 km/h, enintään 150 km.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Behemoth
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 561

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Onnistuu ihan todisteiden kera, palstalta löydettyä. KLIK

                    Ohjekirjassa mainitaan stepillisen hinauksesta: Vaihdevalitsin N, max hinausnopeus 70 km/h, enintään 150 km.
                    Tämä selvä. Aikoinaan sitten kustiin urakalla silmään kun BMW-merkkiliikkeen mies ilmoitti, että autoa ei sitten hinailla kun bensapumppu sano "kaput".
                    E66 730Ld LCI

                    ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by Behemoth View Post
                      Ei tämä mitään paskaa ole. Itse testanneena. En puhunut kaupunkiajosta, puhuin taajama-ajosta, jossa päästellään lähinnä 60 km/h ja sitten 30% kierrellään rinkiä. Alle kahdeksan litran se menee maantiellä kun ajelee noin 90 km/h vakkari päällä. Sitten kun pistää vakkarin 160 km/h niin puhutaan jo vähän eri lukemista. Puhtaassa kaupunkipyörityksessä menee sitten omat ja muittenki rahat.
                      ja tosta V8:n kulutuksesta vielä sen verran, että mulla 540i meni parhaillaan 8,3 litraan matka-ajossa, mutta todellinen keskikulutus olikin sitten 14-15L noin 2 litraa oli kulutus ero 528i:hin verrattuna... ja taitaa 535i kulutus olla aika lailla sama kun 540:ssä.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • juu-das
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 756
                        • Kuopio

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        ja tosta V8:n kulutuksesta vielä sen verran, että mulla 540i meni parhaillaan 8,3 litraan matka-ajossa, mutta todellinen keskikulutus olikin sitten 14-15L noin 2 litraa oli kulutus ero 528i:hin verrattuna... ja taitaa 535i kulutus olla aika lailla sama kun 540:ssä.
                        tässä nyt aika tasan vuoden olen tuota omaa -00 535ia:ta pyöritellyt, keskikulutus obc:een mukaan 14.4L/100km. tämä on siis sillä päivitetyllä koneella 245/345nm

                        faijalla on tuomonen -98 528 manuaali (ennen tekniikka päivitystä)

                        ja kulutus on n.2L pienempi seka-ajossa!

                        maantiellä menee kulutukset lähes samaan, mutta kaupunki pyörityksessä se ero tulee.

                        528i on autona varmasti oikein mainio ja luotettava, mutta manuaalina jotenkin niin rempulan ja tönkön oloinen.. muutamilla manuaali e39:llä olen ajanut mutta yhestäkään en ole oikein tykännyt.
                        Last edited by juu-das; 09-01-2008, 21:35.

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3828
                          • California

                          Originally posted by Rahu View Post
                          Tuossa ohjeet stepin hinaamiseen:

                          Place the selector lever in position N

                          Towing speed:
                          Max. 45 mph (70 km/h)

                          Towing distance:
                          Max. 95 miles (150 km)

                          Ei kai tuo nyt ainakaan mun mielestä käytännössä paljoa poikkea manuaalin hinaamisesta
                          Oho, aika erilaiset lukemat mitä sain kerran laakkoselta. Mutta tosiaan, kyse olikin vanhasta ZF 5HP18 laatikosta.
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by MayheM View Post
                            Tapahtuiko nyt 9/98 - 3/99 välillä jotain oleellista E39:n myllyissä?
                            Tekniikkapuolella ei enään 9/98-jälkeen tapahtunut muutoksia, mutta toki tekniikkaa ohjaavien järjestelmien softiin tuli päivityksiä sitä mukaa kun mallisarja eteni(eli moottorin, laatikon, jarrujen, luistoneston/ajonhallinnan, korinohjaukseen,jne).
                            3/99 tuli sitten päivitys airbagjärjestelmään miim että se muuttui autoliv:n kaksivaiheiseen järjestelmään. Tämä on monille ainakin jälkikäteen sikäli merkityksellistä että samalla mahdollisui noiden uudempien pyöreäbagisten M-rattien käyttämahdollisuus. Toki turvallisuuden kannalta tämä on edistysaskel muutenkin jos sitä arvostaa.
                            Täällä on nyt taas muuten ihmeellistä jupinaa siitä että minä leimaan nuo 9/98-vanhemmat jotenkin paskoiksi ja joka suhteessa epäkelvoiksi valinnoiksi, vaikka näin siis ei todellakaan ole. Jos kuitenkin ollaan ostamassa 98-99 e39:iä, niin on kuitenkin hyvä tietää ennen rahojen latomista siitä että 9/98-uudempi ja vanhempi on yli 60%:sti osiltaan eri auto, vaikka korimalli toki samalta näyttääkin. Eli itse en näe mitään järkeä ostaa 7/98-valmistuskuukauden mallia jos samaan rahaan saa selkeästi kuitenkin joka suhteessa uudempaa tekniikkaa sisältävän 10/98:n? Toki Saksassa kauppiaat eron ymmärtävät ja sitä helposti Suomiostajan kohdalla hyödyntävät josta syystä täällä on erityisen hyvin edustettuna 2-8/98 malliset e39:it.
                            Toki rehellisen vm.-96:n hinta on jo ihan eri muutenkin jolloin suoraa vertailua on 99-uudempiin enään tehdä, mutta jos rahat kuitenkin jo tuohon 9/98-uudempaan riittävät niin ainakin minun mielestä kannattaa silloin ottaa kolme-neljä vuotta uudempaa tekniikkaa kuin mitä tätä vanhemmat e39:t edustaa.
                            Vikatiheyden suhteen kuitenkin tuon kuukauden e39:n kohdalla on selvä pudotus ja samalla saa selkeästi suuremmalla vääntöalueella, pienemmällä polttoaineen kulutuksella ja hienommin toimivaa tekniikkaa kuin tätä vanhemmissa. Moni Pentti Peruskuluttaja voi toki olla jotain muutakin mieltä, mutta varmasti siksi että alla nyt juuri sattuu olemaan 9/98-vanhempi, ilman kokemusta tuosta uudemmasta, jolloin polustava kanta on toki ymmärrettävä.
                            Alkuperäinen kysyjä voi toki käydä hieman pidemmällä koeajolenkillä eri tekniikan autoilla, jolloin myös nämä erot helpommin hahmottaa. Erityisesti se uudempi stepillinen kannattaakäydä koeajamassa ennen manualivalintaa.
                            Se bensankulutus ei ihan aikuisten oikeasti ole enään tuossa uudemmassa stepillisessä yhtään sen suurempaa kuin manualimallissa.

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19178
                              • -

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Jälkikäteen laitettu M-puskurit, koska niitä ei ollut tarjolla tehtaalta vielä 1998 vuonna. Eikä ole aito M-sport malli, koska puuttuu mm. M-kynnyslistat, M-lepuutustuki jne..

                              Isolla M-paketilla olevia pidän itse autoja, joista löytyy tehtaalla asennettuna mm. M-puskurit / korisarja / kylkilistat, M-ratti / vaihdekepin nuppi manuaalissa, tumma kattoverhoilu, M-lepuutustuki, M-kynnyslistat, sporttipenkit jne. Eikä mitään turkkilaisen itse väsäämiä viritelmiä.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Jälkikäteen laitettu M-puskurit, koska niitä ei ollut tarjolla tehtaalta vielä 1998 vuonna. Eikä ole aito M-sport malli, koska puuttuu mm. M-kynnyslistat, M-lepuutustuki jne..

                                Isolla M-paketilla olevia pidän itse autoja, joista löytyy tehtaalla asennettuna mm. M-puskurit / korisarja / kylkilistat, M-ratti / vaihdekepin nuppi manuaalissa, tumma kattoverhoilu, M-lepuutustuki, M-kynnyslistat, sporttipenkit jne. Eikä mitään turkkilaisen itse väsäämiä viritelmiä.
                                ei muuten ole jälkeenpäin laitettu, koska kaikki palikat löytyy varustelistasta... :think tai sit sen oli joku printannu itse
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎