Mitenkähän hyvin e39 530da -00 laatikko kestää yleensä? 200-300tkm ? Onko joku päässy pidemmälle
Hirvee autokuume ja yks olis kiikarissa mikä on lastutettu, vaihtaa nätisti mutta pelko perseessä että laatikko leviää.
Onko nää varotellu toiminnan loppumisesta vai yks kaks vaan lakannu toimimasta?
Sopi pitkittäin kun otti koiraverkon pois ja laittoi kärryn ihan reunaan, ettei osu pyyhkijän "korotukseen" takankontissa. Tällöinkin kärryn pehmusteet ja rakenteet vähän antoivat periksi kun kontin laittoi kiinni... Aika netonnetto kyllä tuo kontin koko, mutta sentään isompi kuin E46:sen.
Jouhevaa ja mukavaa voimaa V8 mallissa, omaani vaihdoin vesipumpun (135tkm), leikkasi kiinni.(130eur marmoritiskillä) ja ventiilikopan tivisteet ja kumit. Tietenkin öljynvaihdot hiukan arvokkaampia (100eur).
mut pisteet V8 mallille (vaikka 528 oli hakusessa)
Elikkä vaihdossa tarjottiin -96 vuosimallin 540iA:ta, kyseisellä yksilöllä ajettu 279000 ja kuulemma täydellinen huoltokirja.. Olisinkin halunnut kysyä käyttökustannuksista, ja yleensäkin että kannattaako tuollaista "päivittämätöntä" E39:ä harkita tosissaan? ps. jonkinverran lueskelin topicia, mutta kovin vähän on juttua 540 mallista. Kiitoksia vastaajille jo etukäteen
Kävin tänään kattomassa 528 manu askilla, ihan ok peli muuten, mutta kytkin oli melko raskas/jäykkä. Kytkimen vaihto lienee edessä vai onko muita veikkauksia :think
Kävin tänään kattomassa 528 manu askilla, ihan ok peli muuten, mutta kytkin oli melko raskas/jäykkä. Kytkimen vaihto lienee edessä vai onko muita veikkauksia :think
Voi olla :think
Mielestäni näissä e39:ssä on suht kevyt kytkin vakiona.
Mielestäni näissä e39:ssä on suht kevyt kytkin vakiona.
No ei mulla ainakaan mitenkään kevyt ole koskaan ollut jos johonkin perus-Tojoon yms. vertaa. Mutta ei toi nyt mitään lihaksikasta jalkaa kuitenkaan vaadi.
No ei mulla ainakaan mitenkään kevyt ole koskaan ollut jos johonkin perus-Tojoon yms. vertaa. Mutta ei toi nyt mitään lihaksikasta jalkaa kuitenkaan vaadi.
Joo ei tuota omankaan E39:n kytkintä kyllä kevyeksi voi sanoa, jos vaikka moneen muun merkkiseen autoon vertaa. Tosin tykkäänkin enempi vähän raskaamman tuntusesta, ettei ole sellainen löysä lelun tuntuinen
Sanoisin, että ihan ominaisuus on tuo suht raskas kytkintuntuma E39:ssä ainakin jos suurimpaan osaan muita autoja vertaa.
Joo ei tuota omankaan E39:n kytkintä kyllä kevyeksi voi sanoa, jos vaikka moneen muun merkkiseen autoon vertaa. Tosin tykkäänkin enempi vähän raskaamman tuntusesta, ettei ole sellainen löysä lelun tuntuinen
Sanoisin, että ihan ominaisuus on tuo suht raskas kytkintuntuma E39:ssä ainakin jos suurimpaan osaan muita autoja vertaa.
Jos japskeihin vertaa, niin onhan tuo silloin vähän joka bemarissa "jäykkä". Ehkä parempi sana olisi jämäkkä
Siihen tottuu ja sen jälkeen löysät kytkimet tuntuvatkin jo aika leluilta.
Eli tuskinpa se kytkin vielä on menossa, autolle tyypillistä.
No ei mulla ainakaan mitenkään kevyt ole koskaan ollut jos johonkin perus-Tojoon yms. vertaa. Mutta ei toi nyt mitään lihaksikasta jalkaa kuitenkaan vaadi.
No tokihan tuo johonkin nipponiin verrattuna on jämäkkä. Mutta mitä nyt aikaisemmin jotain opeleita oli ja maamoottorilla varustettuja bemareita niin niiden jälkeen kevyelle tuo poljin tuntuu :think
Jos japskeihin vertaa, niin onhan tuo silloin vähän joka bemarissa "jäykkä". Ehkä parempi sana olisi jämäkkä
Siihen tottuu ja sen jälkeen löysät kytkimet tuntuvatkin jo aika leluilta.
Eli tuskinpa se kytkin vielä on menossa, autolle tyypillistä.
Itse vertailin niihin edellisiin seitsemään bmwhen mitä olen omistanut, en tohon riisiin
Minkälainen homma on vaihtaa venttiilinkopantiivisteet e39 540?
Mitä pitää ottaa tieltä, että ne saa vaihdettua?
Ilmeisesti kone voi olla paikallaan vai?
Minkälainen homma on vaihtaa venttiilinkopantiivisteet e39 540?
Mitä pitää ottaa tieltä, että ne saa vaihdettua?
Ilmeisesti kone voi olla paikallaan vai?
Ei siihen muuta tarvitse kuin venttiilinkopat irroittaa, ja niitä varten taas ruiskun sähköt+puolat, helppo rojekti, ensikertalainen tekee päivässä. Kannattaa sitten putsata samalla ne venakoppien tiivisteurat huolella, omassa oli koppien "pinnoite" ruvennut hilseilemään sen verran pahasti että irtos melkein kaikki. Suuttimien klipsit ovat aika v-mäisiä, mutta kyllä nekin irtoavat.
Comment