Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiP
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1734
    • Tampere

    Kun kukaan ei kehdannut tulla näyttämään E39 farkkuaan niin piti ostaa sitten semmoinen, että voi kokeilla.

    Tv: E39 530iAT
    Official member of BTCF-Sauna Team
    E46 316i -03
    Ex:
    E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      Originally posted by JiiP View Post
      Kun kukaan ei kehdannut tulla näyttämään E39 farkkuaan niin piti ostaa sitten semmoinen, että voi kokeilla.

      Tv: E39 530iAT
      No sopiiko?
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • pekka_
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 151
        • Vaasa/Laihia oligopoly

        Mitenkähän hyvin e39 530da -00 laatikko kestää yleensä? 200-300tkm ? Onko joku päässy pidemmälle
        Hirvee autokuume ja yks olis kiikarissa mikä on lastutettu, vaihtaa nätisti mutta pelko perseessä että laatikko leviää.
        Onko nää varotellu toiminnan loppumisesta vai yks kaks vaan lakannu toimimasta?
        Die turkisen, jeden tag so schnell

        Comment

        • JiiP
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1734
          • Tampere

          Originally posted by 174000 View Post
          No sopiiko?
          Sopi pitkittäin kun otti koiraverkon pois ja laittoi kärryn ihan reunaan, ettei osu pyyhkijän "korotukseen" takankontissa. Tällöinkin kärryn pehmusteet ja rakenteet vähän antoivat periksi kun kontin laittoi kiinni... Aika netonnetto kyllä tuo kontin koko, mutta sentään isompi kuin E46:sen.
          Official member of BTCF-Sauna Team
          E46 316i -03
          Ex:
          E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

          Comment

          • Mr T
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 35
            • PRV

            e39 540iA

            Jouhevaa ja mukavaa voimaa V8 mallissa, omaani vaihdoin vesipumpun (135tkm), leikkasi kiinni.(130eur marmoritiskillä) ja ventiilikopan tivisteet ja kumit. Tietenkin öljynvaihdot hiukan arvokkaampia (100eur).

            mut pisteet V8 mallille (vaikka 528 oli hakusessa)

            -T-

            Originally posted by tupacalle View Post
            Elikkä vaihdossa tarjottiin -96 vuosimallin 540iA:ta, kyseisellä yksilöllä ajettu 279000 ja kuulemma täydellinen huoltokirja.. Olisinkin halunnut kysyä käyttökustannuksista, ja yleensäkin että kannattaako tuollaista "päivittämätöntä" E39:ä harkita tosissaan? ps. jonkinverran lueskelin topicia, mutta kovin vähän on juttua 540 mallista. Kiitoksia vastaajille jo etukäteen
            - BMW 540iA Touring -
            - BMW 330Xi Touring -

            Comment

            • arzi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 453
              • Vantaa

              Kävin tänään kattomassa 528 manu askilla, ihan ok peli muuten, mutta kytkin oli melko raskas/jäykkä. Kytkimen vaihto lienee edessä vai onko muita veikkauksia :think

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8974
                • Kellokoski

                Originally posted by arzi View Post
                Kävin tänään kattomassa 528 manu askilla, ihan ok peli muuten, mutta kytkin oli melko raskas/jäykkä. Kytkimen vaihto lienee edessä vai onko muita veikkauksia :think
                Voi olla :think
                Mielestäni näissä e39:ssä on suht kevyt kytkin vakiona.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7456
                  • Oulu

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Mielestäni näissä e39:ssä on suht kevyt kytkin vakiona.
                  No ei mulla ainakaan mitenkään kevyt ole koskaan ollut jos johonkin perus-Tojoon yms. vertaa. Mutta ei toi nyt mitään lihaksikasta jalkaa kuitenkaan vaadi.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Erh4be
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 341
                    • Helsinki

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    No ei mulla ainakaan mitenkään kevyt ole koskaan ollut jos johonkin perus-Tojoon yms. vertaa. Mutta ei toi nyt mitään lihaksikasta jalkaa kuitenkaan vaadi.
                    Joo ei tuota omankaan E39:n kytkintä kyllä kevyeksi voi sanoa, jos vaikka moneen muun merkkiseen autoon vertaa. Tosin tykkäänkin enempi vähän raskaamman tuntusesta, ettei ole sellainen löysä lelun tuntuinen

                    Sanoisin, että ihan ominaisuus on tuo suht raskas kytkintuntuma E39:ssä ainakin jos suurimpaan osaan muita autoja vertaa.
                    E90 325i M-Sport -06
                    --------------------------
                    Ex: E36 325i Coupe -94
                    Ex: E39 523i -98

                    Comment

                    • S4Driver
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 571
                      • Kaukana

                      .....
                      Last edited by S4Driver; 24-08-2009, 10:20.

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        Originally posted by Erh4be View Post
                        Joo ei tuota omankaan E39:n kytkintä kyllä kevyeksi voi sanoa, jos vaikka moneen muun merkkiseen autoon vertaa. Tosin tykkäänkin enempi vähän raskaamman tuntusesta, ettei ole sellainen löysä lelun tuntuinen

                        Sanoisin, että ihan ominaisuus on tuo suht raskas kytkintuntuma E39:ssä ainakin jos suurimpaan osaan muita autoja vertaa.
                        Jos japskeihin vertaa, niin onhan tuo silloin vähän joka bemarissa "jäykkä". Ehkä parempi sana olisi jämäkkä
                        Siihen tottuu ja sen jälkeen löysät kytkimet tuntuvatkin jo aika leluilta.

                        Eli tuskinpa se kytkin vielä on menossa, autolle tyypillistä.
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8974
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          No ei mulla ainakaan mitenkään kevyt ole koskaan ollut jos johonkin perus-Tojoon yms. vertaa. Mutta ei toi nyt mitään lihaksikasta jalkaa kuitenkaan vaadi.
                          No tokihan tuo johonkin nipponiin verrattuna on jämäkkä. Mutta mitä nyt aikaisemmin jotain opeleita oli ja maamoottorilla varustettuja bemareita niin niiden jälkeen kevyelle tuo poljin tuntuu :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • arzi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 453
                            • Vantaa

                            Originally posted by ka00z View Post
                            Jos japskeihin vertaa, niin onhan tuo silloin vähän joka bemarissa "jäykkä". Ehkä parempi sana olisi jämäkkä
                            Siihen tottuu ja sen jälkeen löysät kytkimet tuntuvatkin jo aika leluilta.

                            Eli tuskinpa se kytkin vielä on menossa, autolle tyypillistä.
                            Itse vertailin niihin edellisiin seitsemään bmwhen mitä olen omistanut, en tohon riisiin

                            Comment

                            • Dase
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 123
                              • Helsinki

                              Minkälainen homma on vaihtaa venttiilinkopantiivisteet e39 540?
                              Mitä pitää ottaa tieltä, että ne saa vaihdettua?
                              Ilmeisesti kone voi olla paikallaan vai?

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by Dase View Post
                                Minkälainen homma on vaihtaa venttiilinkopantiivisteet e39 540?
                                Mitä pitää ottaa tieltä, että ne saa vaihdettua?
                                Ilmeisesti kone voi olla paikallaan vai?
                                Ei siihen muuta tarvitse kuin venttiilinkopat irroittaa, ja niitä varten taas ruiskun sähköt+puolat, helppo rojekti, ensikertalainen tekee päivässä. Kannattaa sitten putsata samalla ne venakoppien tiivisteurat huolella, omassa oli koppien "pinnoite" ruvennut hilseilemään sen verran pahasti että irtos melkein kaikki. Suuttimien klipsit ovat aika v-mäisiä, mutta kyllä nekin irtoavat.

                                http://www.bimmerboard.com/forums/posts/124059
                                Last edited by Supra^; 10-09-2009, 13:54.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎