Tulipas hyvä listä, mutta ihan kaikkea en itse allekirjoita.
-automaatti on asia joka ei ole hallussa kaikilla, turbiinien lukitukset ja miten missäkin sen pitää vaihtaa, tulee foorumilla väärääkin infoa. Kaikissa ei ole samat välitykset eli esim ne kierrokset satasen vauhdissa ei ole kaikilla kutosbensoillakaan samat.
Bensa-automaatit on osoitautuneet melkoisen kestäviksi, samoin moni vedellyt +300tkm lukemia alkuperäisellä kytkimellä jne... Toiset vaihtaa osi yhden narskahdukset tai täryytyksen takia, toiset ajaa vielä 100tkm.
Jos +/-10-vuotiaan E39 bemun aikoo pitää ns uuden veroisena jatkossakin joka nippeliä myöten, sitten rahaa palaa. Jos ei joistain pikkujutuista välitä mitä ikä ja kilsat tuo tullessaan, perustekniikka kestää varsin isoja kilsoja.
Toiset ostaa normaalia 10-vuotiasta autoa, toinen bemarin ostaja nostaa riman niin korkealle, ettei siitä moni pari/kolme vuotias perusmerkkinen ex-liisari selviä kun perfectiä vaihturia etsivä bemaristi tulee kohdalle.
Etuiskarit enemmänkin kulutustavaraa E39 korisissa. Mun omassa +250tkm ajettuna vielä touringin alkuperäiset rautajousisessa 525 mallissa ja sekä ajossa että katsastuskontorilla ovat vielä ihan ookoot
Myöskään pienistä korin maali tai ruostevirheistä ei kannata hyppiä seinille. Niitä on tai tulee lähes kaikkiin yli 10-vuotiaisiin bemuihin vaikka vahais joka viikko. Toisissa on enemmän, toisissa hyvin vähän. Jostain se maalikupla/virhe kuitnekin löytyy ja jos ei löydy, joku on tehnyt sen +3000€ maalauksen, mutta kestääkö sekään virheettömänä ympärivuotisessa arkiajossa paria vuotta pidempään.
Markkinoila on paljon hyviä ja mielenkiintoisia E39 bemuja, halvimmat on jo syntisen halpoja. Vuosimallien sisäiset hintaerotkin suuria, paljon yli tuplasti kalliimpia kuin mitö edullisemmat. Sitten pitää miettiä haluaako maksaa M-varusteista ym harrastehiluista ja ehkä keskimääräistä paremmin pidetystä yksilöstä yli 5000€ enemmän kun alle 5000€ e39 on jo pilvinpimein 6-koneilla.
Älä osta ekaa katsomaasi ei pidä aina paikkaansa, smoin, osta kallein ei myöskään ole aina paras.
Tunteiden ja järjen suhde hallintaan ostopäätöksiä tehdessä, helppoa kuin paskalla käynti
-automaatti on asia joka ei ole hallussa kaikilla, turbiinien lukitukset ja miten missäkin sen pitää vaihtaa, tulee foorumilla väärääkin infoa. Kaikissa ei ole samat välitykset eli esim ne kierrokset satasen vauhdissa ei ole kaikilla kutosbensoillakaan samat.
Bensa-automaatit on osoitautuneet melkoisen kestäviksi, samoin moni vedellyt +300tkm lukemia alkuperäisellä kytkimellä jne... Toiset vaihtaa osi yhden narskahdukset tai täryytyksen takia, toiset ajaa vielä 100tkm.
Jos +/-10-vuotiaan E39 bemun aikoo pitää ns uuden veroisena jatkossakin joka nippeliä myöten, sitten rahaa palaa. Jos ei joistain pikkujutuista välitä mitä ikä ja kilsat tuo tullessaan, perustekniikka kestää varsin isoja kilsoja.
Toiset ostaa normaalia 10-vuotiasta autoa, toinen bemarin ostaja nostaa riman niin korkealle, ettei siitä moni pari/kolme vuotias perusmerkkinen ex-liisari selviä kun perfectiä vaihturia etsivä bemaristi tulee kohdalle.
Etuiskarit enemmänkin kulutustavaraa E39 korisissa. Mun omassa +250tkm ajettuna vielä touringin alkuperäiset rautajousisessa 525 mallissa ja sekä ajossa että katsastuskontorilla ovat vielä ihan ookoot
Myöskään pienistä korin maali tai ruostevirheistä ei kannata hyppiä seinille. Niitä on tai tulee lähes kaikkiin yli 10-vuotiaisiin bemuihin vaikka vahais joka viikko. Toisissa on enemmän, toisissa hyvin vähän. Jostain se maalikupla/virhe kuitnekin löytyy ja jos ei löydy, joku on tehnyt sen +3000€ maalauksen, mutta kestääkö sekään virheettömänä ympärivuotisessa arkiajossa paria vuotta pidempään.
Markkinoila on paljon hyviä ja mielenkiintoisia E39 bemuja, halvimmat on jo syntisen halpoja. Vuosimallien sisäiset hintaerotkin suuria, paljon yli tuplasti kalliimpia kuin mitö edullisemmat. Sitten pitää miettiä haluaako maksaa M-varusteista ym harrastehiluista ja ehkä keskimääräistä paremmin pidetystä yksilöstä yli 5000€ enemmän kun alle 5000€ e39 on jo pilvinpimein 6-koneilla.
Älä osta ekaa katsomaasi ei pidä aina paikkaansa, smoin, osta kallein ei myöskään ole aina paras.
Tunteiden ja järjen suhde hallintaan ostopäätöksiä tehdessä, helppoa kuin paskalla käynti

Comment