memebuy23buy

E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    Originally posted by Hemi View Post
    Renkaan koolla ei ole merkitystä mittarinäyttämien suhteeseen, eli oli rengaskoko mikä tahansa, 100kmh mittarinäyttämällä pitää kierrosnäyttämä olla juuri tuo 1850rpm. Eli kuten tässä.
    Onko tämä nyt ihan kaikissa E39:eissä sama? Eli kun on 100 km/h nopeusmittarissa, niin pitää olla kiekkamittarissa 1850 rpm? Mulla on tuo 530i 6/2002 steptronic ja minusta se laatikko kyllä lukitsee turbiinin (ja toimii muutenkin moitteetta) ihan selvästi mutta nuo kierroslukemat ei pidä paikkaansa. Käytös samanlaista molemmilla renkailla, talvella 225/55R16 ja kesällä 235/45R17. Ihan sama ajanko D vai käsivalinnalla 5. vaihde päällä.
    E61 525d LCI

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7469
      • Oulu

      Originally posted by Ha2 View Post
      Onko tämä nyt ihan kaikissa E39:eissä sama?
      Arvaisin että ei, kun onhan noissa erilaisia perän välityksiä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=110378
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1203
        • GrassLake

        Originally posted by Ha2 View Post
        Onko tämä nyt ihan kaikissa E39:eissä sama? Eli kun on 100 km/h nopeusmittarissa, niin pitää olla kiekkamittarissa 1850 rpm? Mulla on tuo 530i 6/2002 steptronic ja minusta se laatikko kyllä lukitsee turbiinin (ja toimii muutenkin moitteetta) ihan selvästi mutta nuo kierroslukemat ei pidä paikkaansa. Käytös samanlaista molemmilla renkailla, talvella 225/55R16 ja kesällä 235/45R17. Ihan sama ajanko D vai käsivalinnalla 5. vaihde päällä.
        Ei ole. Mulla on myös 530 tomaatilla, ja kierrokset on jotain 2150 / 100km/h.
        Vanhassa 528:ssa (96) taas tuo n. 1800 / 100km/h.

        P.S: Tästä johtuen 530 muuten kuluttaa huomattavasti enempi kuin vanhemmat. Tiedä häntä miksi ovat valinneet näihin lyhyemmän perävälityksen tehtaalla...:think

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3732
          • Raisio

          Originally posted by Ha2 View Post
          Onko tämä nyt ihan kaikissa E39:eissä sama? Eli kun on 100 km/h nopeusmittarissa, niin pitää olla kiekkamittarissa 1850 rpm? Mulla on tuo 530i 6/2002 steptronic ja minusta se laatikko kyllä lukitsee turbiinin (ja toimii muutenkin moitteetta) ihan selvästi mutta nuo kierroslukemat ei pidä paikkaansa. Käytös samanlaista molemmilla renkailla, talvella 225/55R16 ja kesällä 235/45R17. Ihan sama ajanko D vai käsivalinnalla 5. vaihde päällä.
          Missä nopeudessa "napsauttaa" vitosella turbiinin lukkoon? Hiukkasen päälle paritonnia kiertää oma satasen vauhdissa.

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            Pitää tänään katella nuo kierrokset. En oo pannu tarkasti mieleen tähän mennessä. Yks päivä vaan tuossa tuli mieleen tuo 1850 ja mulla se on enempi.
            E61 525d LCI

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1203
              • GrassLake

              Hmm, sulla on vielä tourinki, siinä taitaa olla entistä lyhyemmät välitykset jos oikein muistan...

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3438
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                jaa-a enpä huomannut mitään "kutos vaihteelle" menemistä. Kierros luku mittari näyttää 540 noin 1800 ja ajotietokone 1850rpm 100km/h. Eli on vissiin sitten lukossa, hä? ei tajuu.
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • kromo
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 150
                  • Etelä-Savo

                  Originally posted by ritariässä View Post
                  Missä nopeudessa "napsauttaa" vitosella turbiinin lukkoon? Hiukkasen päälle paritonnia kiertää oma satasen vauhdissa.
                  Samainen 525iA Tourinki näyttää samaa, elikkä tasan 100 mittarissa ja n. 2050 kierroksia. Ennen lukitusta sama nopeus n. 2300rpm.
                  _______
                  Kimmo
                  _______________
                  525iA Touring -01

                  Comment

                  • ApriliaMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 235
                    • Lohja

                    Originally posted by Risto113 View Post
                    Ei ole. Mulla on myös 530 tomaatilla, ja kierrokset on jotain 2150 / 100km/h.
                    Vanhassa 528:ssa (96) taas tuo n. 1800 / 100km/h.

                    P.S: Tästä johtuen 530 muuten kuluttaa huomattavasti enempi kuin vanhemmat. Tiedä häntä miksi ovat valinneet näihin lyhyemmän perävälityksen tehtaalla...:think
                    Samoissa mennään, et kait tuo mun laatikko sit toimii kunnolla. Olen ajatellu et lootassa on jotain vikaa kun kierroksia on paljon enemmän kun edellisessä 528iA touringissa.

                    Bensaa menee kyl yllättävän paljon enemmän, kun maantiellä kierroksia on noinkin paljon enempi
                    e39 530iA ///M Sport -02
                    Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                    ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                    Comment

                    • bemu530
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 163
                      • Ekenäs

                      Vertauksena omat lukemat, autona siis E39 528 -97 Touring ja automaatti

                      80 km/h: 1550 r/min
                      100 km/h: 1850 r/min
                      120 km/h: 2150 r/min

                      Rengastus 205/60/15.
                      BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                      BMW 320dA -09

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by bemu530 View Post
                        Vertauksena omat lukemat, autona siis E39 528 -97 Touring ja automaatti

                        80 km/h: 1550 r/min
                        100 km/h: 1850 r/min
                        120 km/h: 2150 r/min

                        Rengastus 205/60/15.
                        Tämä on se oikea yhtälö, eli 100kmh/1850rpm.
                        Rengaskoolla ei ole merkitystä....paitsi siinä tapauksessa että vierintäkehä on selvästi väärä ja laatikko itsessään ei lukitu. Silloin yhtälö on n.100kmh/2250rpm ja bensaa kuluu sitten sen mukaan.

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1203
                          • GrassLake

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Tämä on se oikea yhtälö, eli 100kmh/1850rpm.
                          Rengaskoolla ei ole merkitystä....paitsi siinä tapauksessa että vierintäkehä on selvästi väärä ja laatikko itsessään ei lukitu. Silloin yhtälö on n.100kmh/2250rpm ja bensaa kuluu sitten sen mukaan.
                          Kyllä!

                          ...mutta vain 528:ssa. 530 eri asia!

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3732
                            • Raisio

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Tämä on se oikea yhtälö, eli 100kmh/1850rpm.
                            Rengaskoolla ei ole merkitystä....paitsi siinä tapauksessa että vierintäkehä on selvästi väärä ja laatikko itsessään ei lukitu. Silloin yhtälö on n.100kmh/2250rpm ja bensaa kuluu sitten sen mukaan.
                            Jep, kannattais vaan vastauksessa korostaa että ylläoleva pätee vain 528 automaatin kohdalla, ei 523,525,530...

                            Tälläkin foorumilla paljon faceliftattujen e39 bemujen bensasteppeilijöitä ja monella vähän epävarmaa mitä saa kiertää ja milläkin ja näihin varmasti moni kaipaa oikeaa dataa.

                            Comment

                            • bemu530
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 163
                              • Ekenäs

                              Laitetaanpa lisää lukemia:

                              90 km/h: 1550 r/min (sama kuin 80 km/h)
                              110 km/h: 1950 r/min
                              130 km/h: 2300 r/min
                              140 km/h: 2500 r/min
                              160 km/h: 2850 r/min

                              Kyseessä siis steppilaatikko.
                              BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                              BMW 320dA -09

                              Comment

                              • Ha2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1786
                                • Oulu

                                Auto siis 6/2002 530i touring. Turbiini lukittuu ihan varmasti ja maantieajossa nopeasti ja herkästi siinä vaiheessa, kun tavoitenopeus on saavutettu ja kaasu säädetään siihen asentoon, että tämä nopeus pysyy. Vaihtoehtona laittaa vakkari päälle.

                                100 km/h mittarinopeus = 2050 rpm.
                                E61 525d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X