Originally posted by jumbo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eikai tuon perusteella kannata vielä huolestua, jos kone toimii kunnolla. Kesällä tein saman rempan omaani ja hiukan sai nestettä lisätä muutaman päivän päästä, sitten pysyi kohdallaan.
Pinnan taso tottakai nousee kun paine vapautuu, jos kuuman koneen korkki aukaistaan
Nestepinnan taso kaiketi katsotaan kylmällä koneella, siksi cold-merkki paisarin pytyssä. 1,4bar korkki minullakin 523:ssa ja hyvin skulaa
Originally posted by Nik-las View PostSaako sitä kansipaffia alkaa tilailemaan vai onko ilmalukko jäänyt jonnekkin tms.?
Eli tänään vaihdettua ; vesipumppu, termostaatti, termostaatin kotelo, paisuntasäiliön korkki ja moniurahihna. Ilmailin varmaan tunnin ja lämpöä hönki sisällekkin niinkuin ohjeissa kerrottiin. Lämmöt pysyy siinä iänikuisessa puolivälissä, eikä viisari ole kertaakaan nytkähtänykään lämpimämmälle vaikka polkaisisi kunnollakin.
Auto tuntui toimivan kunnolla, ei tiputtanut nestettä enään mistään. Kuitenkin ongelmaksi tuli se, että kun merkkasin nestepinnan säiliöön pihasta lähtiessäni ja perille päästessä nestettä oli kulunut noin 7cm verran, avasin korkin ja kaikki palasivat takaisin.. Eli nestepinta laskee, mutta nousee takaisin / yli alkuperäisen pisteen korkin avatessa.
Itse luulin korkkivikaa, mutta tuttu autovaraosamyyjä oli varma, ettei korkissa vikaa ollut? KL-partsilta tilattu korkki oli 1.4b vaikka vakio 2.0b. Tällä osaa kuitenkin? Öljykorkin sisäpuolella ei majoneeseja, tikusta en ainakaan silmällä erota vettä / kuplia ja valkoiseen paperiin jaa vain ruskehtavaa öljyä, ei harmaata.
Jatkanko ilmaamista vai mitä veikkaatte?
ps. ovat nuo ilmausruuvit kovin herkkiä. kaksi sain poikki kierteeseen. maanantaina uusi yritys..
Comment
-
-
Originally posted by Välimalli jätkä View PostAutoni kävi eilen Bosch car servicellä koodattavana. Muiden muassa pyysin koodaamaan webaston kellolaitteen ajotietokoneeseen, mutta kertoivat, että koodi ei mennyt läpi elikkä ei onnistunut... Muut ohjelmoinnit kyllä onnistuivat. Missähän vika? Epäilivät, että Webasto ei olisi alkuperäinen, mutta konehuoneen peltilätkän mukaan malli on Thermo top Z/C ja eikös se ole juuri se tehtaalla asennettu malli? Mistä tiedän onko se orkkis vai ei? Auto on 530d -99, tuotu kuluneena kesänä Saksasta.
Mutta kandee kysellä myös noissa webasto ketjussa siellä pyörii porukkaa jotaka on näistä enemmän perillä.
Comment
-
-
Oli tänään leimaus tuossa -99 528iA:ssa. Kaikki muuten ok, paitsi lähivalojen korkeussäätö ei toiminut kummallakaan puolella. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Sulakkeet tsekkasin hansikaslokerosta ja päällisin kaikki sulakkeet näytti ehjiltä. Yks kaveri kertoi, että vian saattaa löytää myös vikatesterillä, jos se olisi anturityyppinen säätäjä tjsp. Vinkkejä?-BMW F10 530D M-sport
Comment
-
-
Automaattinen korkeudensäätö ja xenonit? Kurkkaappa onko korkeusanturin tanko ehjä, menee apparinpuolen tukivarresta anturiin.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostAutomaattinen korkeudensäätö ja xenonit? Kurkkaappa onko korkeusanturin tanko ehjä, menee apparinpuolen tukivarresta anturiin.-BMW F10 530D M-sport
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostEi xenoneita, ei automaattista korkeudensäätöä. Vaikuttaisi että vika on siinä säätörullassa.-BMW F10 530D M-sport
Comment
-
-
Originally posted by Luoti View PostMutta se on outoa, että kummatkaan puolet ei pelaa? Vai onko kummallakin puolella oma säätö? Ja mistä se koko höskä ottaa sen säädön?
...se anturi on oik. etutukivarressa...Last edited by Jürgen_; 01-10-2010, 19:43.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostTietenkään ei kumpikaan puoli toimi jos se säätöanturi on särki
...se anturi on oik. etutukivarressa...Last edited by WSE1; 01-10-2010, 22:28.
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostEi vieläa vaimessa oikeastaan mitään vikaa, kuhan taas valmistaudun pahimpaan. on siis tallella vain tuo yksi avain ja jos se hukkuu niin itku pääsee.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEi ole anturia jos ei ole xenon valoja alunperin! Säätömoottorit, säätötangot (umpioden käsintehtävä perussuuntaus) poikki umpioiden sisöltä, tyyppivika! tai rulla, johdotus tai virransyöttö/ valomoduuli vialla. Onko joku poistanut xenonit, ei pitäisi olla automaattisäätöa ilman xenoneita, löytyykö säätörullaa kojelaudasta? Valomoduulihan on toki voitu vaihtaa tai sinne koodailtu vahingossa mitä sattuu jolloin säätö "toimii" sen mukaan.
Jos tangot poikki, onko kalliita?-BMW F10 530D M-sport
Comment
-
-
Originally posted by Välimalli jätkä View PostAutoni kävi eilen Bosch car servicellä koodattavana. Muiden muassa pyysin koodaamaan webaston kellolaitteen ajotietokoneeseen, mutta kertoivat, että koodi ei mennyt läpi elikkä ei onnistunut... Muut ohjelmoinnit kyllä onnistuivat. Missähän vika? Epäilivät, että Webasto ei olisi alkuperäinen, mutta konehuoneen peltilätkän mukaan malli on Thermo top Z/C ja eikös se ole juuri se tehtaalla asennettu malli? Mistä tiedän onko se orkkis vai ei? Auto on 530d -99, tuotu kuluneena kesänä Saksasta.
Oulussa mm. nimimerkki Clavurion omaa softat joilla koodaus onnistuu.
Comment
-
Comment