Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Originally posted by TeemuT View Post
    älä suoraan jäähdytintä vielä ala ostamaan vaan katso mistä se vuotaa koska pohjamuovit levittävät nesteen jokapuolelle auton alustaa.
    Parhaimmillaan vain paisarin ala O-rengas on kovettunut ja vuotaa siitä pakkasella(pari euroa ja 15min kun vaihtaa oikein hitaasti :-) )
    Jep, mietin vasta , toistaseks oon kitkutellu joka päivä tarkistamalla nesteet ja lisäämäl. Näin kun opiskelijan budgetti on tiukil.
    Tiiviste pitäs tosiaa vaihella. Pitää vaa ootella leudompia kelejä tai jaksaa vaivautua pyytämää kaverilta taas hallia lainaksi

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Laitoin Nissenin kolme vuotta sitten ja hyvin on toiminut.

      Comment

      • Tomppa80
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2088
        • Raahe

        Nissin oli 15mm liian leveä ja vino. Päädyt oli kiinnitetty myös vinoon. Muutenkin jäähdytin oli todella huonolaatuinen, tyypillinen kiinan halpatuotteen oloinen. Juu ja todellakin kannattaa tsekata ne O-renkaat. Itse selvisin lopulta niiden vaihtamisella.
        Mercedes Benz E -07
        BMW 523i -96
        Volvo v70t5 -99
        Harley Davidson Electra Glide -00
        Solifer SM -75

        Comment

        • Tomppa80
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2088
          • Raahe

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Onko noissa sitten ollut ongelmia?Esson baarissa vaan tänään kehuivat hyväksi ja uskalsin siten omaanikin tilata.Mitä noissa on ollut vikana,vai onko yksittäiskappaleesta kyse?Tuttu varaosa kauppiaskin suositteli vaihtoehtoja pohdiskellessani.
          Yksittäiskappaleesta voisi olla kysymys... mutta myyjä kertoili myös, että joka viides jäähdytin palautuu syystä tai toisesta takaisin liikkeeseen.
          Mercedes Benz E -07
          BMW 523i -96
          Volvo v70t5 -99
          Harley Davidson Electra Glide -00
          Solifer SM -75

          Comment

          • miq
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 352
            • Hyvinkää

            Lämpöongelmia pukkaa:

            M52b28 -98, ajettu jonku verran alle 240 km. Ei hajuakaan onko koskaan vaihdettu termaria, vesipumppua etc, en ole jaksanut niin tarkkaan sitä kuittipinoa tsekata kun iso osa niistä on saksaksi niin ei kieli taivu..

            Se ongelma: lämmöt seilaa edes takas ajaessa, maantielläkin välissä on mittari suoraan "kello 12" (vain hetkittäin), välissä sillä ensimmäisellä väliviivalla ja tämä eestaas seilaaminen tapahtuu ihan jatkuvalla syötöllä.

            Lisäksi kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille niin lakkaa lämmöntuotto kabiiniin, pukkaa vain raitista. Het kun polkasee kierroksille niin taas tulee lämmintä tupaan.
            Tähän liittyen: mikä kiertovesipumppu, never heard..? Mistä löytyy, minkä hintainen, varaosanumero?

            Nestettä vähän häviää, muutama desi usean viikon aikana. Eilen yöllä kun tulin takaisin reissusta niin näytti että paisarin tyvi oli kosteana sekä jostain oli saanut kasteltua alavesiletkun, kun sitä puristelin niin näpit kastu, tosin vain vähän. (termarin koppa?)

            Vai voiko ylläoleva tapahtua pelkästään sököstä termostaatista/vesipumpusta johtuen?

            Mitäs veikkaatte, meniskö näillä: :think

            - Paisuntasäiliön tyveen se OOO-rengas,
            - termari + uus kotelo
            - vesipumppu
            Hullu saa olla muttei tyhmä.

            e61 530xd LCI

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16364
              • Leppävirta

              Originally posted by miq View Post
              Lämpöongelmia pukkaa:

              M52b28 -98, ajettu jonku verran alle 240 km. Ei hajuakaan onko koskaan vaihdettu termaria, vesipumppua etc, en ole jaksanut niin tarkkaan sitä kuittipinoa tsekata kun iso osa niistä on saksaksi niin ei kieli taivu..

              Se ongelma: lämmöt seilaa edes takas ajaessa, maantielläkin välissä on mittari suoraan "kello 12" (vain hetkittäin), välissä sillä ensimmäisellä väliviivalla ja tämä eestaas seilaaminen tapahtuu ihan jatkuvalla syötöllä.

              Lisäksi kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille niin lakkaa lämmöntuotto kabiiniin, pukkaa vain raitista. Het kun polkasee kierroksille niin taas tulee lämmintä tupaan.
              Tähän liittyen: mikä kiertovesipumppu, never heard..? Mistä löytyy, minkä hintainen, varaosanumero?

              Nestettä vähän häviää, muutama desi usean viikon aikana. Eilen yöllä kun tulin takaisin reissusta niin näytti että paisarin tyvi oli kosteana sekä jostain oli saanut kasteltua alavesiletkun, kun sitä puristelin niin näpit kastu, tosin vain vähän. (termarin koppa?)

              Vai voiko ylläoleva tapahtua pelkästään sököstä termostaatista/vesipumpusta johtuen?

              Mitäs veikkaatte, meniskö näillä: :think

              - Paisuntasäiliön tyveen se OOO-rengas,
              - termari + uus kotelo
              - vesipumppu
              http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...t_heat_buffer/ Kiertovesipumput 3 & 9 ymmärtääkseni

              http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ve_water_hose/ Vesiventtiili 1


              Mutta joo vaihtaisin termarin+kotelo ja vesipumpun alkuun jos ei tietoa milloin vaihdettu.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Tsuissi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 96
                • Seinäjoki

                Pitäiskö tuon kiertovesipumpun surista jatkuvalla syötöllä, ku virrat on päällä ja lämmityslaite puhaltamassa? Ku se pyörii äänestä päätellen sillee et pysähtyy välillä ja taas menee päälle yms...
                Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
                Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
                Nyk. 636 kawasaki

                "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

                >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

                Comment

                • Basso
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 566
                  • Lahti

                  käykö e39 avaimeen ainoastaa toi cr2016 nappiparisto esim käykö cr2032:think
                  E21 IKUINEN PROJEKTI
                  sigpic

                  ex E87 120i
                  EX.E39 523ia touring 97
                  EX. E30 320i 88

                  Comment

                  • JoSa
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 155
                    • Pyhäjärvi

                    Osaisko joku sanoa minkä palikan onnistuin hajottaa? Eli PA-suodattimen jälkeen haarautuu letku johonki "palikkaan" ja tästä palikasta taas lähtee letkuja johonkin. Tuosta kyseisestä "palikasta" onnistuin katkasemaan yhen PA letkun kohan ja pitäs uus jostakin hommata. Ja autohan on 530d.. Tuli kyllä niin vaikeesti selitettyä mutta toivottavasti joku saa selvää..

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      Originally posted by JoSa View Post
                      Osaisko joku sanoa minkä palikan onnistuin hajottaa? Eli PA-suodattimen jälkeen haarautuu letku johonki "palikkaan" ja tästä palikasta taas lähtee letkuja johonkin. Tuosta kyseisestä "palikasta" onnistuin katkasemaan yhen PA letkun kohan ja pitäs uus jostakin hommata. Ja autohan on 530d.. Tuli kyllä niin vaikeesti selitettyä mutta toivottavasti joku saa selvää..
                      Korkeapainepumppu:think

                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • JoSa
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 155
                        • Pyhäjärvi

                        Originally posted by jsr85 View Post
                        Korkeapainepumppu:think


                        Näyttäis ihan tolta osa nro. 8. Sellanen litteä ja siitä vaan lähtee letkuja eri suuntiin. Se mikä meni hajalle menee lokasuojan sisään.
                        Millä nimellä tuon osa 8. saisi tilattua? Ja mahtaakohan varaosaliikkeestä saada?
                        Last edited by JoSa; 19-02-2011, 16:26.

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Jep, mietin vasta , toistaseks oon kitkutellu joka päivä tarkistamalla nesteet ja lisäämäl. Näin kun opiskelijan budgetti on tiukil.
                          Tiiviste pitäs tosiaa vaihella. Pitää vaa ootella leudompia kelejä tai jaksaa vaivautua pyytämää kaverilta taas hallia lainaksi
                          Jepjep. Tänään sit ku ajoin aamulla n 4km. Nousin autosta ja samantien tuli lammikkoa paisarin alle. oli pakko avata konepelti ja katsoa. Paisarin alaosasta ihan puhisten ja pihisten puski nestettä ulos.
                          Kylmyys tekee tepposia.
                          Sitten kun auto oli lämmenny ja samoin neste ei enää vuotanut.
                          Eli tiivisteen vaihto jossain välissä kun on aikaa ja tilat

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9158
                            • Oulu

                            Originally posted by JoSa View Post
                            Näyttäis ihan tolta osa nro. 8. Sellanen litteä ja siitä vaan lähtee letkuja eri suuntiin. Se mikä meni hajalle menee lokasuojan sisään.
                            Millä nimellä tuon osa 8. saisi tilattua? Ja mahtaakohan varaosaliikkeestä saada?
                            Suodattimelta suora linja menee korkeapainepumpulle. Välissä paluulinjaan T-haara, jossa siirtopainetta ylläpitävä regulaattori/kuristin. Veikkaisin, että kyseessä on juuri tuo regulaattori, joka tulee osan nr. 11 mukana. Osa nr. 8 on lämpötilaventtiili, joka säätää paluulinjan suoraan tankkin tai jäähdyttimen kautta.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • JoSa
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 155
                              • Pyhäjärvi

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Suodattimelta suora linja menee korkeapainepumpulle. Välissä paluulinjaan T-haara, jossa siirtopainetta ylläpitävä regulaattori/kuristin. Veikkaisin, että kyseessä on juuri tuo regulaattori, joka tulee osan nr. 11 mukana. Osa nr. 8 on lämpötilaventtiili, joka säätää paluulinjan suoraan tankkin tai jäähdyttimen kautta.

                              Jahas. elikkä tämä minkä tartteisin on sellanen litteä palikka. letku siihen päälle tulee suodattimelta T-haaralla ja tosta palikasta lähtee letku siihen jäähyttimelle,lokarin sisään ja jonnekkin imusarjan alle..

                              Comment

                              • Ripattila
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 389
                                • Wonderland

                                Originally posted by toukopouko View Post
                                Ei varmaan kyseessä ole sama aiheuttaja, mutta kerronpa omani kuitenkin: olen kuunnellut jo viime talvesta että välissä jostain kuuluu lyhyt vihellys. Tuo tuntuu olevan tuolla noin 2krpm kohdalla, ja pelti auki kuunneltuna se ei olekaan vihellys vaan sellainen sirinä/ujellus ja se tulee joko laturista tai sen moniurahihnan jostain ohjari/kiristysrullasta. Todennäköisesti syyllinen on mulla just se laturin viereinen kiristysrulla... pitää pistää seuraavan huollon yhteydessä ne rullat ja hihna vaihtoon vesipumpun kans (sehän ilmeisesti on syytä kans vaihtaa kun ajettu 185tkm).
                                Onko tämä sellainen hyvin vaimea tuulenomainen vihellys, joka on toisinaan pidempi ja hieman voimakkaampi sekä katkonainen? Itselläni kuului edellisessä e39:ssä, jossa huohotin reistaili. Nyt se kuuluu pakkasella tässäkin uudemmassa, mutta huohotin pelaa hyvin. Letkujenkin pitäisi olla ehjät. Todella hermostuttava ääni, kun ei tiedä mistä se voisi kuulua?

                                Ja vielä tuohon. Minullakin kuuluu pakkasella liikkeelle lähdettäessä KUMIANKKA-ÄÄNI... "VIIIIK" ...ja vain kerran. Kovaa ja korkealta, mittarin vasemmalta.
                                E39 523iA Touring
                                E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎