Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by jukkae View Post
    Työkaluina kaikki normityökalut lukuunottamatta pulttipyssyä, mihin tossa ulosvetäjää muka tarvii?
    Meinasitko ihan näppivoimin napata tukivarret navasta irti

    Ei vaan, lukaise tuo ketju:


    Korjaamolla on yleensä mennyt n.3 tuntia kun on vaihdettu kaikki tukivarret, reaktiotangot ja raidetangot uusiin :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Jakuza
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 516
      • Brisbane

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Meinasitko ihan näppivoimin napata tukivarret navasta irti

      Ei vaan, lukaise tuo ketju:


      Korjaamolla on yleensä mennyt n.3 tuntia kun on vaihdettu kaikki tukivarret, reaktiotangot ja raidetangot uusiin :think
      Bilteman lyöntihaarukkasetillä lähti hyvin, kun itse vaihdoin, tosin näitäkin piti smirkelillä lyhentää. Meniköhän jotain 5-6h hiekkapihalla ihmettelyjen kanssa ja ensimmäistä kertaa. Vaihdoin siis koiranluut, raidetangonpäät, alatukivarret ja reaktiotangot. Sanoisin, että pitäisi tossa ajassa onnistua, jos ei suurempia ongelmia tule vastaan.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by valsukki View Post
        Lähin liikenne valoista ihan normaalisti ja yht äkkiä auto hyytyi sytty luistoneston valo ja kierrokset hävis. ei kulkenut, missä vika vois olla. auto toimii normaalisti ku sammuttamisen jälkee?
        Vikakoodienlukuun ihan aluksi
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • KuPa
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 282
          • suomi

          Originally posted by mijuko View Post
          Akku voi olla viallinen vaikka kestää kuormitustestinkin... itelläni kesti kuormituksen hyvin, mutta alkoi epäilys kun latasin tyhjän akun (88Ah) täyteen 4 tunnissa 3,6A laturilla.. ei lukemat natsaa. Silti akku aina toimi useita päiviä/ viikkoja latauksen jälkeen:think Talveksi pelasin varman päälle uusimalla akun
          Pitääkin kattoa että kuinka nopesti toi menee muka täyteen tolla laturilla. Ei kai siinä sitten muu auta, pitää kaiten ens viikolla kipasta Motonetistä Sznajderin 100Ah akku.
          "530da touring -00"

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Meinasitko ihan näppivoimin napata tukivarret navasta irti

            Ei vaan, lukaise tuo ketju:


            Korjaamolla on yleensä mennyt n.3 tuntia kun on vaihdettu kaikki tukivarret, reaktiotangot ja raidetangot uusiin :think
            Ai.. Luulin että lekalla pärjäis niikun n. 10 edellisen auton aikana

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by jukkae View Post
              Ai.. Luulin että lekalla pärjäis niikun n. 10 edellisen auton aikana
              Napa on alumiinia, sitä ei saisi moukaroida kun voi murtua :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Macinaggio
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 119
                • Espoo

                Originally posted by Jakuza View Post
                Sanoisin, että pitäisi tossa ajassa onnistua, jos ei suurempia ongelmia tule vastaan.
                Todennäköinen ongelma joka voi tulla vastaan on että teräsholkit, jotka ovat alumiinisessa navassa pallonivelien kartioita varten, lähtevät pallonivelen mukana navasta kun kiristetään ulosvetäjällä. Jos näin pääsee käymään, ne saa (ehkä) vain prässillä irti pallonivelen kartiosta. Holkkia ei kannata hakata takaisin napaan vasaralla, koska helposti tulee lyödyksi holkissa olevan laipan reunaan, jolloin se vääntyy eikä holkki mene pohjaan asti. Kannattaa kiristää holkki takaisin kierretangon ja muttereiden sekä prikkojen avulla. Ei mikään paha homma kaikenkaikkiaan kuitenkaan, mutta en ryhtyisi ulkona tekemään.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Macinaggio View Post
                  Todennäköinen ongelma joka voi tulla vastaan on että teräsholkit, jotka ovat alumiinisessa navassa pallonivelien kartioita varten, lähtevät pallonivelen mukana navasta kun kiristetään ulosvetäjällä. Jos näin pääsee käymään, ne saa (ehkä) vain prässillä irti pallonivelen kartiosta. Holkkia ei kannata hakata takaisin napaan vasaralla, koska helposti tulee lyödyksi holkissa olevan laipan reunaan, jolloin se vääntyy eikä holkki mene pohjaan asti. Kannattaa kiristää holkki takaisin kierretangon ja muttereiden sekä prikkojen avulla. Ei mikään paha homma kaikenkaikkiaan kuitenkaan, mutta en ryhtyisi ulkona tekemään.
                  Ja tuota holkkia ei sitten saa erikseen merkkiliikkeestä joten ei kannata hajoittaa sitä
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Jakuza
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 516
                    • Brisbane

                    Originally posted by Macinaggio View Post
                    Todennäköinen ongelma joka voi tulla vastaan on että teräsholkit, jotka ovat alumiinisessa navassa pallonivelien kartioita varten, lähtevät pallonivelen mukana navasta kun kiristetään ulosvetäjällä. Jos näin pääsee käymään, ne saa (ehkä) vain prässillä irti pallonivelen kartiosta. Holkkia ei kannata hakata takaisin napaan vasaralla, koska helposti tulee lyödyksi holkissa olevan laipan reunaan, jolloin se vääntyy eikä holkki mene pohjaan asti. Kannattaa kiristää holkki takaisin kierretangon ja muttereiden sekä prikkojen avulla. Ei mikään paha homma kaikenkaikkiaan kuitenkaan, mutta en ryhtyisi ulkona tekemään.
                    Joo voi olla. Noissa lyöntihaarukoissa mitä itse käytin niin sovitus oli sen verran tiukka että ne kun hakkasin sinne väliin niin se haarukka blokkasi samalla muistaakseni sen holkin poistulemisen. Melko vaivattomasti irtosi kaikki tällä tavoin.

                    Comment

                    • -JMV-
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 840
                      • Etelä-Pirkanmaa

                      Tuli pakkasilla yritettyä avata etuikkunoita ja jokin antoi periksi. Ajoin auton lämpimään ja nyt kummatkaan ikkunat ei aukea, pelkkä kisko vaan liikkuu. Mitäköhän hajonnut ja onko vaikea korjata?
                      F82 harraste

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        En tiedä millainen rakenne E39:ssä on mutta lasi irronnut kiskosta, kannattaa varoa ettei koko lasi tipahda oven sisään, nimim. kokemusta on. Pahvi irti ja tutkailemaan.

                        Comment

                        • nut
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1613
                          • Vaasa/Kauhajoki

                          Niin mahtuuko nuo tukivarret ottamaan irti etupäästä ilman raidetankojen irrottamista? Vai kai nekin samalla kannattais uusiksi laittaa...

                          Helvetti näitä moternin maailman ihmeitä, kun tuota silumiinia on pitäny joka paikkaan laittaa - näin jo ihania päiväunia kuinka Hultaforssi heiluu kolmeysin keulan alla mutta ei kun ei
                          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                          Comment

                          • KuPa
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 282
                            • suomi

                            Terve,

                            Olen huomanna että auto on alkanut kuluttaa enemmän muutamalla viime tankillisella! Mistäköhän kannattaisi etsiä syytä?? :think Siis..Viime ja edellinen tankillinen riitti about 700km, eli pikkasta vajaan 10l/100km vie tällä hetkellä (ajotietokonen näyttää 8,1 l ja salavalikossa 7,4)! Tuossa vuodenvaihteen korvilla pääsin kuitenni jonkun 2l/100km vähemmällä (ajotietokone näytti silloin aikast oiken, jotain 7,8l), niin ja päivittäiset ajot on ollu koko ajan käytännössä samat ja webastoakin on tullu käytettyä kelejen takia jopa vähemmän (ainakin viime tankillisessa). Ollut tässä ongelmia laatikon kanssa ja ne pitäis kuitenni olla korjattu, mut kuitenni tuntuisi silti päästävän jengat liika korkealle ennen vaihtoa (laatikko ei anna mitään vikakoodeja!!)..mut toisaalta eräs ystävällinen foorumilainen laitto omat vaihtovälit ja about samolla mullakin vaihtaa...joten ehkä ongelma ei ehkä ole siellä?:think Siis mistä mahtaakaan johtua tuo perkeleen kulutus??
                            "530da touring -00"

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by KuPa View Post
                              Terve,

                              Olen huomanna että auto on alkanut kuluttaa enemmän muutamalla viime tankillisella! Mistäköhän kannattaisi etsiä syytä?? :think Siis..Viime ja edellinen tankillinen riitti about 700km, eli pikkasta vajaan 10l/100km vie tällä hetkellä (ajotietokonen näyttää 8,1 l ja salavalikossa 7,4)! Tuossa vuodenvaihteen korvilla pääsin kuitenni jonkun 2l/100km vähemmällä (ajotietokone näytti silloin aikast oiken, jotain 7,8l), niin ja päivittäiset ajot on ollu koko ajan käytännössä samat ja webastoakin on tullu käytettyä kelejen takia jopa vähemmän (ainakin viime tankillisessa). Ollut tässä ongelmia laatikon kanssa ja ne pitäis kuitenni olla korjattu, mut kuitenni tuntuisi silti päästävän jengat liika korkealle ennen vaihtoa (laatikko ei anna mitään vikakoodeja!!)..mut toisaalta eräs ystävällinen foorumilainen laitto omat vaihtovälit ja about samolla mullakin vaihtaa...joten ehkä ongelma ei ehkä ole siellä?:think Siis mistä mahtaakaan johtua tuo perkeleen kulutus??
                              Moottorin lämmöt?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by nut View Post
                                Niin mahtuuko nuo tukivarret ottamaan irti etupäästä ilman raidetankojen irrottamista? Vai kai nekin samalla kannattais uusiksi laittaa...

                                Helvetti näitä moternin maailman ihmeitä, kun tuota silumiinia on pitäny joka paikkaan laittaa - näin jo ihania päiväunia kuinka Hultaforssi heiluu kolmeysin keulan alla mutta ei kun ei
                                Itse oon pruukannut pyörittää raidetangon sisäpään irti hammastangosta, niin muu työstäminen on helpompaa. Jos meinaat kummatkin reaktiotangot ja alatukivarret vaihtaa, niin joudut myös nostamaan iskaria navan kiinnityksestä, että saat osat irti.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎