Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    Originally posted by Teppis83 View Post
    Itel oli sama homma, kiertovesipumppu oli jumissa, lähti toimii ku oli irti ja sai vähän kopauttelua, ja sen lisäks paisarinkorkki oli rikki ni ei ollu kunnolla painetta järjestelmässä, alavesiletku oli aina aivan lötkö, nyt tuntuu uudella korkilla ihan piukeelta..
    Kokemukselta sanon että tohon voi olla vaikka mitä vaihtoehtoja Vaihatin omaa kiertovesipumpun,termostaatin ja vaik mitä. Loppujenlopuks selvis, että kannentiiviste oli paskana :s Syyöökö nestettä?
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • arzi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 453
      • Vantaa

      Miten yleisiä isofix kiinnikkeet on näissä kolmeyseissä? Onko saanut vain lisävarusteena vai onko vakiokamaa vm -xx alkaen?

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by arzi View Post
        Miten yleisiä isofix kiinnikkeet on näissä kolmeyseissä? Onko saanut vain lisävarusteena vai onko vakiokamaa vm -xx alkaen?
        Ainakin touringeissa on facelifteissä. Voip olla sedaneissakin :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Teppis83
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 50
          • Lahti

          Originally posted by djs^ View Post
          Kokemukselta sanon että tohon voi olla vaikka mitä vaihtoehtoja Vaihatin omaa kiertovesipumpun,termostaatin ja vaik mitä. Loppujenlopuks selvis, että kannentiiviste oli paskana :s Syyöökö nestettä?
          Siis ittellä ainaskii toimii ny, ei tarvi näil kovilkaa pakkasil olla ku 22 säädetty lämmöt ni hyvin pöhöttää

          Kyl tol bensa-autol on niin lysti ajaa ku vertaa vaikkas tohon emännän S80 D5 Volvoon mistä tulee pelkkää lehmänhenkäystä sisälle..

          Comment

          • asdf1
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 162
            • interweb

            Huollossa sanoivat että iskarin yläpää takana on vaihtokunnossa, kun perä pitää melkosta narinaa kun sitä pompottaa.. Unohdin vaan kysyä niiltä että kuinka tolla raaskii ajella? Viikon verran se on jo kuulunu ja ens viikolla vasta saa uuden osan. :think
            -05 e61 530d msport

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by asdf1 View Post
              Huollossa sanoivat että iskarin yläpää takana on vaihtokunnossa, kun perä pitää melkosta narinaa kun sitä pompottaa.. Unohdin vaan kysyä niiltä että kuinka tolla raaskii ajella? Viikon verran se on jo kuulunu ja ens viikolla vasta saa uuden osan. :think
              Onkohan tuo nyt ihan varma diagnoosi...? Eikös narisija ole yleensä ns. narinahela ja sehän on akselistossa eikä iskarin yläpäässä. Eli tämä osa:
              E39 528iA

              Comment

              • asdf1
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 162
                • interweb

                Originally posted by TJJ View Post
                Onkohan tuo nyt ihan varma diagnoosi...? Eikös narisija ole yleensä ns. narinahela ja sehän on akselistossa eikä iskarin yläpäässä. Eli tämä osa:
                http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
                Jaa.. Nyt pistit pahan. En mä sitä osaa aijo maksaa jos se ei ookaan tuo iskarin yläpää. Pitää ottaa puheeks kun vien auton takasin sinne huoltoon. :think

                Vaikka se viallinen osa olisi joko/tai niin viitsiikö autolla rallatella ihan normaalisti ens viikon puolelle? Ettei siellä mitään isompaa rikki mene sitten?
                -05 e61 530d msport

                Comment

                • luikas
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 644
                  • Oulu area

                  Originally posted by asdf1 View Post
                  Jaa.. Nyt pistit pahan. En mä sitä osaa aijo maksaa jos se ei ookaan tuo iskarin yläpää. Pitää ottaa puheeks kun vien auton takasin sinne huoltoon. :think

                  Vaikka se viallinen osa olisi joko/tai niin viitsiikö autolla rallatella ihan normaalisti ens viikon puolelle? Ettei siellä mitään isompaa rikki mene sitten?
                  Kyllä sillä kestää ajaa jos viittii kuunnella sitä narinaa, pyöränkulma siinä voi muuttua kun nivel on väljä. Sitten kun se "narinanivel" alkaa oleen vaihtokunnossa niin jo autoon istahtaessa kuuluu takapyörän kohdalta narahdus.

                  Kannattaa vaihtaa molemmille puolille samalla kertaa kun tahtovat yhtäaikaisesti väsyä.
                  Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                  Past:
                  F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                  F31 318d xdrive -14
                  F07 530d GT-11
                  E90 330xda LCI -09
                  E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                  E39 530d M-Sport -03
                  E39 530iA M-Sport -02
                  E39 528i -97
                  E30 320i -88

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Jahas. Kierros parkkihallissa sulattelemassa autoa ja tuli tutkattua että koko syylärin leveydeltä keulan alla oli jäähdytysneste läikät.
                    Jos paisarin alta vuotaa niin valuttaako se kuinka helposti leveämmälle alueelle?
                    Vai onko nyt käyny vanhanaikaiset ja kun jouluna pääsi jäätymään nesteet niin se oisi aiheuttanut tuon.
                    Tuo on siis jo vuotanut pidemmän aikaa (muistaakseni syksyisen kansirempan jälkeen), mutta nyt huomasin että noin leveälle teki lammikoita.

                    Paljonkos nuo syylärit on maksanu tuohon?

                    Comment

                    • Tomppa80
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2088
                      • Raahe

                      Originally posted by kaikkone View Post
                      Jahas. Kierros parkkihallissa sulattelemassa autoa ja tuli tutkattua että koko syylärin leveydeltä keulan alla oli jäähdytysneste läikät.
                      Jos paisarin alta vuotaa niin valuttaako se kuinka helposti leveämmälle alueelle?
                      Vai onko nyt käyny vanhanaikaiset ja kun jouluna pääsi jäätymään nesteet niin se oisi aiheuttanut tuon.
                      Tuo on siis jo vuotanut pidemmän aikaa (muistaakseni syksyisen kansirempan jälkeen), mutta nyt huomasin että noin leveälle teki lammikoita.

                      Paljonkos nuo syylärit on maksanu tuohon?
                      NISSIN valmistajan paska maksoi 195€. Jos joudut vaihtaan jäähdyttimen niin laita suosiolla BEHR valmistajan jäähdytin.
                      Mercedes Benz E -07
                      BMW 523i -96
                      Volvo v70t5 -99
                      Harley Davidson Electra Glide -00
                      Solifer SM -75

                      Comment

                      • TeemuT
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 329
                        • Muhos

                        älä suoraan jäähdytintä vielä ala ostamaan vaan katso mistä se vuotaa koska pohjamuovit levittävät nesteen jokapuolelle auton alustaa.
                        Parhaimmillaan vain paisarin ala O-rengas on kovettunut ja vuotaa siitä pakkasella(pari euroa ja 15min kun vaihtaa oikein hitaasti :-) )



                        Originally posted by Tomppa80 View Post
                        NISSIN valmistajan paska maksoi 195€. Jos joudut vaihtaan jäähdyttimen niin laita suosiolla BEHR valmistajan jäähdytin.
                        -TT-
                        F30 320d

                        Comment

                        • marko83
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 222
                          • Raahe

                          Originally posted by Tomppa80 View Post
                          NISSIN valmistajan paska maksoi 195€. Jos joudut vaihtaan jäähdyttimen niin laita suosiolla BEHR valmistajan jäähdytin.
                          Mikäs tossa oli niin paskaa? Eikö noi halppikset kestä vai? Ois vaihto itelläki eessä ja kattelin ,että ois tuolla ebayssa hinnat vähä enemmän kohillaan, ku täällä susi rajalla.

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1627
                            • Dallas

                            Kiertääkö 528 moottorissa neste kannesta, kennoon ja sitten vesiventtiileille vai kannesta venttiileille ja siitä kennoon? Autossa on automaatti ilmastointi ja kiertovesi pumppu.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10065
                              • KVLA

                              Originally posted by Tomppa80 View Post
                              NISSIN valmistajan paska maksoi 195€. Jos joudut vaihtaan jäähdyttimen niin laita suosiolla BEHR valmistajan jäähdytin.
                              Onko noissa sitten ollut ongelmia?Esson baarissa vaan tänään kehuivat hyväksi ja uskalsin siten omaanikin tilata.Mitä noissa on ollut vikana,vai onko yksittäiskappaleesta kyse?Tuttu varaosa kauppiaskin suositteli vaihtoehtoja pohdiskellessani.

                              Comment

                              • vaappu
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 1189
                                • Rovaniemi/Pyhätunturi

                                Vika on kun ei lähde edes -15c pakkasilla käyntiin..

                                Kaverin e39 530d ei hehkuta ennen starttausta /yms...

                                Auto Ajettu lämpimään halliin, kone lämmin. 1pytyn hehkun piuha pois , ennen starttia ei hehkuttanu mutta kun lähti käyntiin niin jälki hehku toimi.
                                Kävikö niin että moottori ÄLYSI olla hehkuttamatta?

                                Jos oli noin että toimi ok lämpimänä , mutta mikä on että kylmänä ei yritäkkään???

                                Mutta kun käytin 1pytyn hehkun pois ja testasin. Hehku oli ehjä.

                                (joo en muista hehkuista tiedä,en jaksanu ottaa imusarjaa pois)
                                Last edited by vaappu; 18-02-2011, 19:27.
                                mb 519 täys pitkä
                                mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                                e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                                e31 850i Miljoonan markan bmw.
                                e21. Kimppa rassi.
                                Awd corolla turbo.+420whp..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎