Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    semmosta tälläkertaa, että avasin kattoluukun lippa-asentoon.
    niin yhtäkkiä kuuluin napsahdus ja luukku läpsähti alas,luukku on ihan veltto, eikä enää nouse ylös kun napista painaa. katonsisään sen sain kyllä menemään mutta sitte kiinni kun yrittää saada, niin ei mene kokonaan. vasemmanpuolen vaijerissa näkyy jonkulainen palanen. onko se lähteny pois paikaltaan jostain?

    vaijeritko napsahti pois paikaltaan vai mitä?:think voiko vaijereita säätää mitenkään?
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • KuPa
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 282
      • suomi

      Originally posted by TKGL View Post
      Vika 99% takaluukun johtosarjassa.
      Oikeassa olit, siitä saranan kohdalta oli piuha poikki, liitin väliin ja johan alko pelittää, kiitokset vinkistä!

      Ps. hyvä että ennen tota tuli kuitenkin purettua kokonaan se takaluukku, nooooh ompahan nyt tsekattu kaikki liittimet sieltä ja rasvattu kaik mahdollinen!
      "530da touring -00"

      Comment

      • herni
        BTCF Member
        • Mar 2005
        • 264
        • Kalajoki

        mistähän kannattaisi ostaa takapyörän laakerit? minkälaista laatua nuo scmiedmannin myyvät ovat entäs motonet?
        Last edited by herni; 04-02-2011, 10:01.
        e91 330d m-sport
        ex: e39 530da m-sport
        ex: e39 535i m-sport
        ex: e28 518i
        ex: e36 320

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          Originally posted by herni View Post
          mistähän kannattaisi ostaa takapyörän laakerit? minkälaista laatua nuo scmiedmannin myyvät ovat entäs motonet?
          Sinänsä aivan sama, mistä ostat. Varmista vain ensin, että on FAG:n tai KOYO:n valmistama, niin ei mene pieleen. Motonetista harvemmin osuu kohdalle ja Schmiedmann:lta kannattaa ensin kysyä (kuvissa FAG, mutta toimitettu jotain aivan muuta).
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2062
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Jax_KiBez View Post
            Omasta 530d:stä meni jäähdyttimen viskokytkin, tähän kysynkin: Mitä eroa on eri mallien (bensa/diesel + eri konetyypit) viskoilla? Koska löysin käytettynä viskon joka on kuvassa TÄYSIN samannäköinen mutta 528i:stä.

            Onko näissä mitään eroja?
            Kukaan?
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Jax_KiBez View Post
              Kukaan?
              Sinne vaan jos sopii.

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Kauan saa varata aikaa autotalliolosuhteissa tukivarsijumppaan? Vaihdettavana siis ainakin reaktiotangot, tukivarret ja koiranluut. Ehkä raidetangonpäätki mutta taidan jättää vielä ne paikalleen.

                Comment

                • KuPa
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 282
                  • suomi

                  Terppa! Searchilla löytyi jos jonninmoista akku/virta asiaa, mutta kysäsempä nyt tästä omasta ongelmasta, jos sais vastauksia suoraan siihen!

                  Elikkä virrat loppuu aikast nopiasti. Mulla on 90:nen akku ja kuulemma pari vuotta vanha. tarkastusreikä näyttää vihreetä (tiiä sitten onko siihen uskominen). Akku on c-tekillä latauksessa ainakin öisin, ku laittaa piuhaan niin laturi näyttää akun olevan lähes tyhjä, ku aamulla ottaa laturin pois niin näyttää täyttä. Viimeksi toissapäivänä tein pientä remppaa ja silloin oli sisävalot (about pari tuntia) päällä ja muutaman kerran käytin virrat päällä...niin ja auto oli yön ollu piuhan päässä, mutta johan kuitenni akkun perkele loppu tossa ajassa, siispä kaapeleilla käyntiin ja tää ei ollu ainoa kerta! Salavalikon test.9 näyttää ajossa 13,6-13,7v, mitä se muuten näyttää laturin latausta vai..? :think Siis onkohan akun vaihto vai laturin vaihto edessä vai WTF..?

                  Ps. Niin ja mikään puhallin tai vastaa ei omia aikojaan tunnu puhaltelevan.
                  Last edited by KuPa; 05-02-2011, 15:42.
                  "530da touring -00"

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by jukkae View Post
                    Kauan saa varata aikaa autotalliolosuhteissa tukivarsijumppaan? Vaihdettavana siis ainakin reaktiotangot, tukivarret ja koiranluut. Ehkä raidetangonpäätki mutta taidan jättää vielä ne paikalleen.
                    Riippuu työkaluista/ulosvetäjästä :think

                    Muutamasta tunnista(3-4?) muutamaan päivään?
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • valsukki
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 61
                      • Kouvola

                      e39

                      Lähin liikenne valoista ihan normaalisti ja yht äkkiä auto hyytyi sytty luistoneston valo ja kierrokset hävis. ei kulkenut, missä vika vois olla. auto toimii normaalisti ku sammuttamisen jälkee?

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Riippuu työkaluista/ulosvetäjästä :think

                        Muutamasta tunnista(3-4?) muutamaan päivään?
                        Työkaluina kaikki normityökalut lukuunottamatta pulttipyssyä, mihin tossa ulosvetäjää muka tarvii?

                        Comment

                        • -BMW-
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 179
                          • Klaukkala

                          Originally posted by KuPa View Post
                          Terppa! Searchilla löytyi jos jonninmoista akku/virta asiaa, mutta kysäsempä nyt tästä omasta ongelmasta, jos sais vastauksia suoraan siihen!

                          Elikkä virrat loppuu aikast nopiasti. Mulla on 90:nen akku ja kuulemma pari vuotta vanha. tarkastusreikä näyttää vihreetä (tiiä sitten onko siihen uskominen). Akku on c-tekillä latauksessa ainakin öisin, ku laittaa piuhaan niin laturi näyttää akun olevan lähes tyhjä, ku aamulla ottaa laturin pois niin näyttää täyttä. Viimeksi toissapäivänä tein pientä remppaa ja silloin oli sisävalot (about pari tuntia) päällä ja muutaman kerran käytin virrat päällä...niin ja auto oli yön ollu piuhan päässä, mutta johan kuitenni akkun perkele loppu tossa ajassa, siispä kaapeleilla käyntiin ja tää ei ollu ainoa kerta! Salavalikon test.9 näyttää ajossa 13,6-13,7v, mitä se muuten näyttää laturin latausta vai..? :think Siis onkohan akun vaihto vai laturin vaihto edessä vai WTF..?

                          Ps. Niin ja mikään puhallin tai vastaa ei omia aikojaan tunnu puhaltelevan.

                          Akkuliikkeessä kannattaa tehdä akulle se kuntotesti, mutta saattaa olla että akku vetelee viimeisiään. Itellä oli kanssa yksi yö tyhjentynyt akku kokonaan, eikä suostunut enää ottamaan edes virtaa vastaan, oli kanssa jo 2,5 talvea nähnyt. Viaiksi paljastui hanskalokeron valo joka ei sammunut vaikka oli luukku kiinni. Nyt ampeeri mittarilla mitattuna kun auton sammuttaa vie n.20min ajan 3-4A virtaa mutta sitten menee lepotilaan ja mittari näyttää lähes 0,0 amppeeria.
                          BMW 328 Ci -00

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by valsukki View Post
                            Lähin liikenne valoista ihan normaalisti ja yht äkkiä auto hyytyi sytty luistoneston valo ja kierrokset hävis. ei kulkenut, missä vika vois olla. auto toimii normaalisti ku sammuttamisen jälkee?
                            Vaikka en näe tuosta pöydällä olevasta ennustuspallosta autosi tarkempia tietoja, niin veikkaampa silti... Mikäli auto on alkupään E39, niin luistoneston läpän vaijeri saattaa olla rispaantunut ja liikkuu kuoressaan huonosti.

                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • KuPa
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 282
                              • suomi

                              Originally posted by -BMW- View Post
                              Akkuliikkeessä kannattaa tehdä akulle se kuntotesti, mutta saattaa olla että akku vetelee viimeisiään. Itellä oli kanssa yksi yö tyhjentynyt akku kokonaan, eikä suostunut enää ottamaan edes virtaa vastaan, oli kanssa jo 2,5 talvea nähnyt. Viaiksi paljastui hanskalokeron valo joka ei sammunut vaikka oli luukku kiinni. Nyt ampeeri mittarilla mitattuna kun auton sammuttaa vie n.20min ajan 3-4A virtaa mutta sitten menee lepotilaan ja mittari näyttää lähes 0,0 amppeeria.
                              Just, kiva tollanen hanskalokeron valoylläri, eipä tulis ekana itelle mieleen!

                              Ton c-tekin näytön mukaan akku on mennynnä täyteen yön aikan, eli ilmeisesti ottaa virtaa vastaan..? Jos jostain taikoisin ampeerimittarin, niin mistä mitailen ton mahdollisen virrankulutuksen auton olleessa sammuksissa, sorry tietämättömyyteni??? Voisin meinaan kokeilla ton ennen ku lähden akkuliikkeeseen...
                              "530da touring -00"

                              Comment

                              • mijuko
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 951
                                • ۩□□۩

                                Originally posted by KuPa View Post
                                Just, kiva tollanen hanskalokeron valoylläri, eipä tulis ekana itelle mieleen!

                                Ton c-tekin näytön mukaan akku on mennynnä täyteen yön aikan, eli ilmeisesti ottaa virtaa vastaan..? Jos jostain taikoisin ampeerimittarin, niin mistä mitailen ton mahdollisen virrankulutuksen auton olleessa sammuksissa, sorry tietämättömyyteni??? Voisin meinaan kokeilla ton ennen ku lähden akkuliikkeeseen...
                                Akku voi olla viallinen vaikka kestää kuormitustestinkin... itelläni kesti kuormituksen hyvin, mutta alkoi epäilys kun latasin tyhjän akun (88Ah) täyteen 4 tunnissa 3,6A laturilla.. ei lukemat natsaa. Silti akku aina toimi useita päiviä/ viikkoja latauksen jälkeen:think Talveksi pelasin varman päälle uusimalla akun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎