Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripattila
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 389
    • Wonderland

    Viheltääkö/ujeltaako bensa e39 kenelläkään?

    Haeskelen selitystä mystiselle vaimealle ujellukselle joka kuuluu tosiaan noin 2000rpm paikkeilla. Vihellys on vaimea ja katkonainen, eikä suinkaan kuulu koko aikaa.
    Huohotin pelittää, eikä letkuissakaan näkynyt halkeamia...Voisiko se olla joku hihnankiristin tai hihna?

    Pakko tämä ääni on jollain muullakin kuulua, koska itselläni se on kuulunut jo kahdessa e39 m54b25:ssa. Tai sit mulla viheltää pääkopassa
    E39 523iA Touring
    E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

    Comment

    • MikkoK
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 748
      • Oulu

      Originally posted by Rios View Post
      Viheltääkö/ujeltaako bensa e39 kenelläkään?

      Haeskelen selitystä mystiselle vaimealle ujellukselle joka kuuluu tosiaan noin 2000rpm paikkeilla. Vihellys on vaimea ja katkonainen, eikä suinkaan kuulu koko aikaa.
      Huohotin pelittää, eikä letkuissakaan näkynyt halkeamia...Voisiko se olla joku hihnankiristin tai hihna?

      Pakko tämä ääni on jollain muullakin kuulua, koska itselläni se on kuulunut jo kahdessa e39 m54b25:ssa. Tai sit mulla viheltää pääkopassa
      Itellä laturi ujeltaa tuossa reilun 2000 rpm paikkeilla pakkasilla m52b28... :think

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by Rios View Post
        Viheltääkö/ujeltaako bensa e39 kenelläkään?

        Haeskelen selitystä mystiselle vaimealle ujellukselle joka kuuluu tosiaan noin 2000rpm paikkeilla. Vihellys on vaimea ja katkonainen, eikä suinkaan kuulu koko aikaa.
        Huohotin pelittää, eikä letkuissakaan näkynyt halkeamia...Voisiko se olla joku hihnankiristin tai hihna?

        Pakko tämä ääni on jollain muullakin kuulua, koska itselläni se on kuulunut jo kahdessa e39 m54b25:ssa. Tai sit mulla viheltää pääkopassa
        Kyllä ujeltaa täälläkin. Ei niinkään ole kierroksista riippuvainen vaan kaasun asennosta, mutta noin 2000rpm kohdalla tämä esiintyy. Haulla löytyy minun kirjottama oma topic aiheesta "e39 vinkuu". Silloin tämä vinkuminen kuului kesälläkin ja syyksi paljastui rikkinäinen haitariputki. Nyt vinkumiset on muuten poissa, mutta yli -20 asteen pakkasilla kuuluu vähän samantyyppinen ääni. Kokeileppa seuraavan kerran kun vinkumista esiintyy poistuuko ääni samantien pienen kaasun löysäämisen tai lisäämisen jälkeen, vaikka kierrokset eivät muuttuisikaan? Jos näin on niin samasta asiasta on kyse kuin minulla.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Onko kukaan purkanut etuoven lukko pakettia eli osaa mikä näissä tahtoo jumittua ja ovi ei pysy talvella kiinni? Mikä osa tuolla tahmaa jos vaikka purkaisi koko lukon ja herkistelisi? Itselläni ongelma on apukuskin ovi, joka ei tahdo ottaa kiinni ennenkuin on paiskonut ihan urakalla. CRC:n aseöljyä olen suihkinut tuonne jo ennen pakkasia syksystä asti melkein kaksi pullollista lukon kieli eri asennoissa ja ei juuri ole vaikutusta ollut. Öljyä on nyt jo niin paljon tuolla, että helmat on ruskeana kun valunut ylimääräiset vedenpoistorei'istä pois Onko Vielä ideoita mitä tuolle tekisi ennenkuin purkaa lukon pois?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by markok View Post
            Onko kukaan purkanut etuoven lukko pakettia eli osaa mikä näissä tahtoo jumittua ja ovi ei pysy talvella kiinni? Mikä osa tuolla tahmaa jos vaikka purkaisi koko lukon ja herkistelisi? Itselläni ongelma on apukuskin ovi, joka ei tahdo ottaa kiinni ennenkuin on paiskonut ihan urakalla. CRC:n aseöljyä olen suihkinut tuonne jo ennen pakkasia syksystä asti melkein kaksi pullollista lukon kieli eri asennoissa ja ei juuri ole vaikutusta ollut. Öljyä on nyt jo niin paljon tuolla, että helmat on ruskeana kun valunut ylimääräiset vedenpoistorei'istä pois Onko Vielä ideoita mitä tuolle tekisi ennenkuin purkaa lukon pois?
            En ole purkanut mutta siellähän on niitä vipuja ja vaijereita, ehkä vika onkin niissä ja öljyä pitäisi saada vaijerin ja suojakuoren väliin.
            E39 528iA

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Originally posted by TJJ View Post
              En ole purkanut mutta siellähän on niitä vipuja ja vaijereita, ehkä vika onkin niissä ja öljyä pitäisi saada vaijerin ja suojakuoren väliin.
              http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/i/232.png
              Näin se ehkä on. Näihin vaan ei taida päästä käsiksi ovipahvia purkamatta? Yritin ottaa oven päädystä sitä soikion muotoista tulppaa irti mistä saa ulkokahvan vapautettua ja katsoa pääsisikö siitä suihkimaan öljyä eri paikkaan, mutta sekin on jo niin kovettunut, että ei lähde ehjänä irti niin jäi sitten kokeilematta. Jos olisi tietoa, että onnistuisiko voitelu tuota kautta niin sittenhän tuon voisi rikkoa ja hakea marmorilta uuden.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • kovaluu1
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 299
                • seinäjoki

                Kävin koeajamassa 528:a ja ilmastoinnin kompura oli päältä päin aivan öljyssä. Oisko muuta vuodon aiheuttajia sille kuin venttiilikopan tiiviste. Autoon oli tehty Vanoksen huolto ja ajattelin et onko laitettu vanha tiiviste takaisin. Kysyisin kyllä omistajalta mutta auto oli liikkees myynnis ja en o saanut vanhaa omistajaa kiinni.

                Comment

                • hapaa_
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 89
                  • Vaasa

                  mitäs mieltä bmw kansa on tästä: http://www.nettiauto.com/bmw/523/3769011
                  en oo varsinaisesti tollasia katellu mutta kun itekin oon vaasasta niin vois käydä kattelemassa.. :think
                  Olis ainaki muista erottuva e39 värinsä puolesta... Hinta vaan tuntuu vähän turhan korkealta ku noita kilsojakin on??? Onko 300tkm paljo tollaselle?
                  Kertokaa muutenkin mielipiteenne tosta kyseisestä autosta.
                  525d e61
                  320i e90

                  Comment

                  • luikas
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 644
                    • Oulu area

                    Originally posted by hapaa_ View Post
                    mitäs mieltä bmw kansa on tästä: [url] Hinta vaan tuntuu vähän turhan korkealta ku noita kilsojakin on??? Onko 300tkm paljo tollaselle?
                    Myin oman -97 528i:n 199tkm ajettuna vajaalla 9 tonnilla vuosi sitten, ja kunnoltaan oli kyllä aivan toista luokkaa kuin tuo linkin auto. Itse en juuri ostaisi nuin paljoa ajettua, vaikka halvalla saisikin. Yleiskunto kertoo paljon millä pidolla ollut.
                    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                    Past:
                    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                    F31 318d xdrive -14
                    F07 530d GT-11
                    E90 330xda LCI -09
                    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                    E39 530d M-Sport -03
                    E39 530iA M-Sport -02
                    E39 528i -97
                    E30 320i -88

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by markok View Post
                      Kyllä ujeltaa täälläkin. Ei niinkään ole kierroksista riippuvainen vaan kaasun asennosta, mutta noin 2000rpm kohdalla tämä esiintyy. Haulla löytyy minun kirjottama oma topic aiheesta "e39 vinkuu". Silloin tämä vinkuminen kuului kesälläkin ja syyksi paljastui rikkinäinen haitariputki. Nyt vinkumiset on muuten poissa, mutta yli -20 asteen pakkasilla kuuluu vähän samantyyppinen ääni. Kokeileppa seuraavan kerran kun vinkumista esiintyy poistuuko ääni samantien pienen kaasun löysäämisen tai lisäämisen jälkeen, vaikka kierrokset eivät muuttuisikaan? Jos näin on niin samasta asiasta on kyse kuin minulla.
                      Bingo.
                      Täälläkin ujeltaa näin kovilla pakkasilla. Ja oireet alkoivat kun uusittiin venttiilikopan tiiviste, cold country-huohotinpaketti, haitarikumit, imusarjan päädystä tulppa jne. Eli imuvuotoja ei pitäisi olla tai ei ainakaan löydy, toki jäihän siinne muutama alipaineletku vielä vanhaa joten kaikki on mahdollista :think

                      Korjaamolla tutkittiin ja kun auto lämpesi sisällä niin oireet poistuivat, ei sitten päästy selvyyteen että mistä ääni tulee. Jarrun painamisella saattaisi hieman olla vaikutusta ääneen eli olisiko se sitten jarrutehostajalle menevässä letkussa tai liittimessä. Vai vinkuuko nyt kun huohotinkin alkoi viimein toimia oikein?

                      Niin ja autona tuo sigun e39 M54B25 moottorilla.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        vikinää ajaessa..

                        Tuosta vikinästä tuli mieleen. Kyseessä siis tommonen E39 535i automaatti-ilmastoinnilla. Eli kun auton pistää käyntiin ja puhallin alkaa puhaltamaan, niin kaikki toimii hienosti, kunnes lähtee liikkeelle.

                        Heti, kun antaa vähänkään kaasua ja auto lähtee liikkeelle, niin alkaa kuulumaan todella ärsyttävä vikinä jostain.. Eli kuulostaa siltä, kuin puhaltimen moottori vikisisi, mutta ei voi olla se, koska vikinä loppuu, kun auto pysähtyy tai vauhti hidastuu tarpeeksi. :think Samoin jos vetää vauhdista N:lle ja antaa kierroksia, niin vikinä kuuluu kaikilla kierrosalueilla samanlaisena, kunnes vauhti hidastuu tarpeeksi. Mitä helvettiä?

                        Eli kun auto on paikallaan, niin mitään ei kuulu mistään. Muuten kuuluu vikinä aina, kun auto liikkuu (vaihteesta riippumatta) ja kuulostaa AIVAN, kuin tulisi apparin jalkatilasta jostain ja olisi lämmityslaitteen ropeli... :think Apuja?

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8264
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by kmn View Post
                          Tuosta vikinästä tuli mieleen. Kyseessä siis tommonen E39 535i automaatti-ilmastoinnilla. Eli kun auton pistää käyntiin ja puhallin alkaa puhaltamaan, niin kaikki toimii hienosti, kunnes lähtee liikkeelle.

                          Heti, kun antaa vähänkään kaasua ja auto lähtee liikkeelle, niin alkaa kuulumaan todella ärsyttävä vikinä jostain.. Eli kuulostaa siltä, kuin puhaltimen moottori vikisisi, mutta ei voi olla se, koska vikinä loppuu, kun auto pysähtyy tai vauhti hidastuu tarpeeksi. :think Samoin jos vetää vauhdista N:lle ja antaa kierroksia, niin vikinä kuuluu kaikilla kierrosalueilla samanlaisena, kunnes vauhti hidastuu tarpeeksi. Mitä helvettiä?

                          Eli kun auto on paikallaan, niin mitään ei kuulu mistään. Muuten kuuluu vikinä aina, kun auto liikkuu (vaihteesta riippumatta) ja kuulostaa AIVAN, kuin tulisi apparin jalkatilasta jostain ja olisi lämmityslaitteen ropeli... :think Apuja?
                          ettei olisi legendaarinen kivi jarrukilven välissä :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by kmn View Post
                            Tuosta vikinästä tuli mieleen. Kyseessä siis tommonen E39 535i automaatti-ilmastoinnilla. Eli kun auton pistää käyntiin ja puhallin alkaa puhaltamaan, niin kaikki toimii hienosti, kunnes lähtee liikkeelle.

                            Heti, kun antaa vähänkään kaasua ja auto lähtee liikkeelle, niin alkaa kuulumaan todella ärsyttävä vikinä jostain.. Eli kuulostaa siltä, kuin puhaltimen moottori vikisisi, mutta ei voi olla se, koska vikinä loppuu, kun auto pysähtyy tai vauhti hidastuu tarpeeksi. :think Samoin jos vetää vauhdista N:lle ja antaa kierroksia, niin vikinä kuuluu kaikilla kierrosalueilla samanlaisena, kunnes vauhti hidastuu tarpeeksi. Mitä helvettiä?

                            Eli kun auto on paikallaan, niin mitään ei kuulu mistään. Muuten kuuluu vikinä aina, kun auto liikkuu (vaihteesta riippumatta) ja kuulostaa AIVAN, kuin tulisi apparin jalkatilasta jostain ja olisi lämmityslaitteen ropeli... :think Apuja?
                            Minulla taitaa kuulua ihan sama vikinä. Se kuuluu vain kovalla pakkasella eikä sille tosiaan löydy mitään järkevää selitystä. Siis se ääni on aina lähes vakio eikä siihen tosiaan tunnu vaikuttavan mikään muu kuin auton liike. En keksi mitään juttua mikä tuossa pyörisi vakionopeudella. Puhallinkaan se ei ole. Yleensä ääni on kadonnut kun on ajanut muutaman kilometrin. Ääni on kuulunut jo monena talvena ihan samanlaisena, tosin tuntuu kuin tänä talvena se olisi lähes kadonnut. Olen kuullut sen muistaakseni vain kaksi kertaa vaikka nyt on ollut kovia pakkasia jo pitkään.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Ripattila
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 389
                              • Wonderland

                              Originally posted by markok View Post
                              Kyllä ujeltaa täälläkin. Ei niinkään ole kierroksista riippuvainen vaan kaasun asennosta, mutta noin 2000rpm kohdalla tämä esiintyy. Haulla löytyy minun kirjottama oma topic aiheesta "e39 vinkuu". Silloin tämä vinkuminen kuului kesälläkin ja syyksi paljastui rikkinäinen haitariputki. Nyt vinkumiset on muuten poissa, mutta yli -20 asteen pakkasilla kuuluu vähän samantyyppinen ääni. Kokeileppa seuraavan kerran kun vinkumista esiintyy poistuuko ääni samantien pienen kaasun löysäämisen tai lisäämisen jälkeen, vaikka kierrokset eivät muuttuisikaan? Jos näin on niin samasta asiasta on kyse kuin minulla.
                              Kyllä. Nyt puhutaan juuri samasta asiasta. Kaasun asento on se juttu. Laturiko se sit ääntelee? Oire jostakin vai ominaisuus?
                              E39 523iA Touring
                              E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                              Comment

                              • Ripattila
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 389
                                • Wonderland

                                Originally posted by kovaluu1 View Post
                                Kävin koeajamassa 528:a ja ilmastoinnin kompura oli päältä päin aivan öljyssä. Oisko muuta vuodon aiheuttajia sille kuin venttiilikopan tiiviste. Autoon oli tehty Vanoksen huolto ja ajattelin et onko laitettu vanha tiiviste takaisin. Kysyisin kyllä omistajalta mutta auto oli liikkees myynnis ja en o saanut vanhaa omistajaa kiinni.
                                Venttiilikopan tiiviste vuotanee.. Kannattaa myös keskittää huomio huohottimen kuntoon. Tukkoinen huohotin pistää venttiilikopan tiivisteen herkästi vuotamaan juuri tuolta kohdalta...
                                E39 523iA Touring
                                E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎