Tänään luettiin vikakoodit autosta ja moottorin merkkivalon palamisen syyksi paljastui "nokka-akselin asentotunnistin, ryhmä 2". Kumpaahan anturia tuo "ryhmä 2" mahtaa tarkoittaa kun jäi kysymättä?
Onko 523ia syylarin vaihdossa mitään erikoisempaa huomiota vaativaa asiaa, eli onko homma muutako vanha vittuun ja uusi paikoilleen. Ja toki pitää huokioida ilmaus, että tulee hartaudella tehtyä. Auto on -96.
Ei mitään ihmeellistä, nimimerkillä kuukauden sisään kolmesti vai neljästi irrottanut ja ilmannut Tosin ei sieltä itellä tullu kuin max 3l pois ainetta niin ilmausta ei tarvinnut ees periaatteessa paljon tehdä.
Ei mitään ihmeellistä, nimimerkillä kuukauden sisään kolmesti vai neljästi irrottanut ja ilmannut Tosin ei sieltä itellä tullu kuin max 3l pois ainetta niin ilmausta ei tarvinnut ees periaatteessa paljon tehdä.
Kiitän ja kummaran. En jännitä nyt hommaa ollenkaan.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Vaimon kasvava masu tekee vaikeaksi ulottua e39:n polkimille (vakiopenkin kaikki säädöt on käytetty + tyyny selän takana ja ratti on niin ylhäällä ja sisällä kuin mahdollista). Korottaako nuo alumiiniset polkimen"pinnat" niitä? Pari senttiä jo auttaisi, niin masu ei likisty rattiin seuraavien kuukausien aikana.
Muuten vaimo on ollut joulukuussa ostettuun '01 530i farkkuun oikein tyytyväinen. Loppujen lopuksi sen käännyttäminen isolla ja turvallisella autolla ajajaksi oli yllättävän helppoa.
Vaimon kasvava masu tekee vaikeaksi ulottua e39:n polkimille (vakiopenkin kaikki säädöt on käytetty + tyyny selän takana ja ratti on niin ylhäällä ja sisällä kuin mahdollista). Korottaako nuo alumiiniset polkimen"pinnat" niitä? Pari senttiä jo auttaisi, niin masu ei likisty rattiin seuraavien kuukausien aikana.
Muuten vaimo on ollut joulukuussa ostettuun '01 530i farkkuun oikein tyytyväinen. Loppujen lopuksi sen käännyttäminen isolla ja turvallisella autolla ajajaksi oli yllättävän helppoa.
t tommi
eikai ne nyt ihan paria senttiä nosta ne alumiinit...:think
meillä vaimo mahansa kanssa ylettää, tosin automaatti niin ei tarvi ylttää kytkintä pohjatakaan. Hassua, e46:ssa (man.) ei vaimolla, eikä itelläkään (173cm) ylttäny kytkinjalka kunnolla pohjaan, jos penkki ei ollu ihan edessä ja korkeussäätö ylempänä kuin pohjassa...
ja tuohon isoon autoon; sama juttu, vaimo oli kovasti vastaan ensimmäistä e39:ä, vielä farkkua. Sitte ku tottu ajaan, niin pienempi ei ollu yhtään niin kiva
Tänään luettiin vikakoodit autosta ja moottorin merkkivalon palamisen syyksi paljastui "nokka-akselin asentotunnistin, ryhmä 2". Kumpaahan anturia tuo "ryhmä 2" mahtaa tarkoittaa kun jäi kysymättä?
Oliskohan mahdollisesti vasenlohko/kansi kyseessä.
Kuskinpaikallakin voi istua väärin päin, mutta vasen ja oikea katsotaan auton etenemissuuntaan.
Voihan auto edetä taaksepäinkin.. No öh miten turha postaus. Anteeksi.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Semmonen kysymys tälläkertaan, että pystyykö karvalakki eekolmeysissä jotenkin ohjelmoimaan ajovaloja? Esim, syttyy kun painaa napista ovet auki tms? :think Vai pystyykö missään? . (Olis niinpaljon muutakin kysyttävää autosta, koska itselle on auto aika uusi. Mutta tällä mennään tälläkertaa )
Sitten tähän en ole vastausta saanut vielä, eli ohjaus on jäykkä välillä. Välillä ohjaus tehostuu normaalisti, mutta välillä on jäykkä jostain kohtaan. Mikähän mahtaa mättää? Onko tehostimen pumppu viimeisimmillään, vai mikäs on ongelmana? Nesteet on vaihdettu, eikä ollut vaikutusta.
Öljynkulutus ei missään minun autoissani ole koskaan ollut lineaarista.
Nykyisessä 530:ssä ensimmäiset 8 tkm menee lähes ilman mittatikussa näkyvää kulutusta, sen jälkeen 15 tkm mennessä öljyä on tullut lisätyksi n.7 dl, joten öljynkulutus on tuolla 15 tkm vaihtovälillä 5 dl/10 tkm. Tuo em. on nahkahousun öljynvaihtolipukkeen mukaisella Valvoline 10w40-öljyllä. Talveksi vaihdoin Mobilin 0w40:n, mutta olen viitsinyt saksankitkoilla luistella vain muutaman tuhat km, jona aikana öljynkulutus näyttäisi suuremmalta. En varmaankaan enää laita 0w-:tä, mutta 15w- toisaalta varmaan on ainakin talvikäytössä liian jäykkää.
Öljynvaihtovälillä lisääntyvä öljynkulutus kertoo minun laiselleni romanttiselle ylihuoltajalle, että moottori pyytää uutta öljyä vanhan öljyn ominaisuuksien heikentyessä ja tätä pyyntöä olen aina noudattanut huoltovihoista ja -valoista riippumatta. Eikä ole koskaan tarvinnut viedä autoa autokorjaamoon huoltoon tai korjaukseen.
Nojoo, mutta nyt kuitenkin puhutaan useiden litrojen/10tkm kulutuksista näissä kyseisissä moottoreissa, vaihteluvälin ollessa juuri mainitsemasi muutamasta desistä hirmuisiin lukemiin (~10ltr/10tkm). Ja tuo vielä olisi netistä löytyvien huhupuheiden mukaan täysin normaalia BMW:n mukaan.
Onko näin ja mikä tuon aiheuttaa? Mikä aiheuttaa vaihtelun eri yksilöiden välillä? Mitä on odotettavissa jos kone syö litratolkulla öljyä esim. 10tkm ajosuoritteella? Mm. näihin olisi mielenkiintoista saada vastaukset. :think
Ite ihmetelly tota entisen kiesini öljynkulutusta 523iA, kun ruuttas ylärajaan asti niin ei montaa hetkeä mee ku on jo alarajassa mutta siitä ei sitten kuitenkaan enää hupene? Mikähän tuollaiseenkin on selitys?
Omasta 530d:stä meni jäähdyttimen viskokytkin, tähän kysynkin: Mitä eroa on eri mallien (bensa/diesel + eri konetyypit) viskoilla? Koska löysin käytettynä viskon joka on kuvassa TÄYSIN samannäköinen mutta 528i:stä.
Comment