Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jucke
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 518
    • Keski-suomi

    Tänään luettiin vikakoodit autosta ja moottorin merkkivalon palamisen syyksi paljastui "nokka-akselin asentotunnistin, ryhmä 2". Kumpaahan anturia tuo "ryhmä 2" mahtaa tarkoittaa kun jäi kysymättä?
    E34 ///M5 3.8 '93,
    ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Originally posted by Tomppa80 View Post
      Onko 523ia syylarin vaihdossa mitään erikoisempaa huomiota vaativaa asiaa, eli onko homma muutako vanha vittuun ja uusi paikoilleen. Ja toki pitää huokioida ilmaus, että tulee hartaudella tehtyä. Auto on -96.
      Ei mitään ihmeellistä, nimimerkillä kuukauden sisään kolmesti vai neljästi irrottanut ja ilmannut Tosin ei sieltä itellä tullu kuin max 3l pois ainetta niin ilmausta ei tarvinnut ees periaatteessa paljon tehdä.

      Comment

      • Tomppa80
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2088
        • Raahe

        Originally posted by jukkae View Post
        Ei mitään ihmeellistä, nimimerkillä kuukauden sisään kolmesti vai neljästi irrottanut ja ilmannut Tosin ei sieltä itellä tullu kuin max 3l pois ainetta niin ilmausta ei tarvinnut ees periaatteessa paljon tehdä.
        Kiitän ja kummaran. En jännitä nyt hommaa ollenkaan.
        Mercedes Benz E -07
        BMW 523i -96
        Volvo v70t5 -99
        Harley Davidson Electra Glide -00
        Solifer SM -75

        Comment

        • EDF7X40
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 89
          • Pääkaupunkiseutu

          Vaimon kasvava masu tekee vaikeaksi ulottua e39:n polkimille (vakiopenkin kaikki säädöt on käytetty + tyyny selän takana ja ratti on niin ylhäällä ja sisällä kuin mahdollista). Korottaako nuo alumiiniset polkimen"pinnat" niitä? Pari senttiä jo auttaisi, niin masu ei likisty rattiin seuraavien kuukausien aikana.

          Muuten vaimo on ollut joulukuussa ostettuun '01 530i farkkuun oikein tyytyväinen. Loppujen lopuksi sen käännyttäminen isolla ja turvallisella autolla ajajaksi oli yllättävän helppoa.

          t tommi

          Comment

          • mixxis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2009
            • 1877
            • Jyväskylä / Uurainen

            Originally posted by EDF7X40 View Post
            Vaimon kasvava masu tekee vaikeaksi ulottua e39:n polkimille (vakiopenkin kaikki säädöt on käytetty + tyyny selän takana ja ratti on niin ylhäällä ja sisällä kuin mahdollista). Korottaako nuo alumiiniset polkimen"pinnat" niitä? Pari senttiä jo auttaisi, niin masu ei likisty rattiin seuraavien kuukausien aikana.

            Muuten vaimo on ollut joulukuussa ostettuun '01 530i farkkuun oikein tyytyväinen. Loppujen lopuksi sen käännyttäminen isolla ja turvallisella autolla ajajaksi oli yllättävän helppoa.

            t tommi
            eikai ne nyt ihan paria senttiä nosta ne alumiinit...:think

            meillä vaimo mahansa kanssa ylettää, tosin automaatti niin ei tarvi ylttää kytkintä pohjatakaan. Hassua, e46:ssa (man.) ei vaimolla, eikä itelläkään (173cm) ylttäny kytkinjalka kunnolla pohjaan, jos penkki ei ollu ihan edessä ja korkeussäätö ylempänä kuin pohjassa...

            ja tuohon isoon autoon; sama juttu, vaimo oli kovasti vastaan ensimmäistä e39:ä, vielä farkkua. Sitte ku tottu ajaan, niin pienempi ei ollu yhtään niin kiva
            ___________________________________
            __________________________________________________
            At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



            [ Focus stw ]
            [ A6 C7 3.0tdi Q ]

            Comment

            • aripaa
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 520
              • Kuhmo

              Originally posted by Jucke View Post
              Tänään luettiin vikakoodit autosta ja moottorin merkkivalon palamisen syyksi paljastui "nokka-akselin asentotunnistin, ryhmä 2". Kumpaahan anturia tuo "ryhmä 2" mahtaa tarkoittaa kun jäi kysymättä?
              Oliskohan mahdollisesti vasenlohko/kansi kyseessä.
              Ext. bmw:t
              e28 518i -87
              e34 518i -92
              e39 540ia sedan 7/98
              e39 540ia sedan 9/98
              e39 540ia tour. 12/98
              E34 525i Touring 7/92

              Vikakoodien lukua/nollausta.

              e39 540 ia sedan 7/96

              Comment

              • Jucke
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 518
                • Keski-suomi

                Originally posted by aripaa View Post
                Oliskohan mahdollisesti vasenlohko/kansi kyseessä.
                Kiitokset, ja luonnollisesti kuskinpaikalta katsottuna vasen kai?
                E34 ///M5 3.8 '93,
                ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Jucke View Post
                  Kiitokset, ja luonnollisesti kuskinpaikalta katsottuna vasen kai?
                  Kuskinpaikallakin voi istua väärin päin, mutta vasen ja oikea katsotaan auton etenemissuuntaan.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16364
                    • Leppävirta

                    Originally posted by kaol View Post
                    Kuskinpaikallakin voi istua väärin päin, mutta vasen ja oikea katsotaan auton etenemissuuntaan.
                    Voihan auto edetä taaksepäinkin.. No öh miten turha postaus. Anteeksi.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Jucke
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 518
                      • Keski-suomi

                      Originally posted by kaol View Post
                      Kuskinpaikallakin voi istua väärin päin, mutta vasen ja oikea katsotaan auton etenemissuuntaan.
                      Juu voi tai vaikka ylösalaisin
                      Ei vaan tämä oli minulle selvää mutta kaikille ei aina tunnu olevan joten ajattelin ybervarmuudeksi kysyä vielä.
                      E34 ///M5 3.8 '93,
                      ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                      Comment

                      • Korpraali
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 524
                        • Turku

                        Semmonen kysymys tälläkertaan, että pystyykö karvalakki eekolmeysissä jotenkin ohjelmoimaan ajovaloja? Esim, syttyy kun painaa napista ovet auki tms? :think Vai pystyykö missään? . (Olis niinpaljon muutakin kysyttävää autosta, koska itselle on auto aika uusi. Mutta tällä mennään tälläkertaa )

                        Sitten tähän en ole vastausta saanut vielä, eli ohjaus on jäykkä välillä. Välillä ohjaus tehostuu normaalisti, mutta välillä on jäykkä jostain kohtaan. Mikähän mahtaa mättää? Onko tehostimen pumppu viimeisimmillään, vai mikäs on ongelmana? Nesteet on vaihdettu, eikä ollut vaikutusta.
                        Last edited by Korpraali; 02-02-2011, 23:30.
                        BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                        Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Voihan auto edetä taaksepäinkin..
                          Eihän se silloin ole etenemistä vaan peruuttamista

                          Comment

                          • Martti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 787
                            • Suomi

                            Originally posted by Macinaggio View Post
                            Öljynkulutus ei missään minun autoissani ole koskaan ollut lineaarista.

                            Nykyisessä 530:ssä ensimmäiset 8 tkm menee lähes ilman mittatikussa näkyvää kulutusta, sen jälkeen 15 tkm mennessä öljyä on tullut lisätyksi n.7 dl, joten öljynkulutus on tuolla 15 tkm vaihtovälillä 5 dl/10 tkm. Tuo em. on nahkahousun öljynvaihtolipukkeen mukaisella Valvoline 10w40-öljyllä. Talveksi vaihdoin Mobilin 0w40:n, mutta olen viitsinyt saksankitkoilla luistella vain muutaman tuhat km, jona aikana öljynkulutus näyttäisi suuremmalta. En varmaankaan enää laita 0w-:tä, mutta 15w- toisaalta varmaan on ainakin talvikäytössä liian jäykkää.

                            Öljynvaihtovälillä lisääntyvä öljynkulutus kertoo minun laiselleni romanttiselle ylihuoltajalle, että moottori pyytää uutta öljyä vanhan öljyn ominaisuuksien heikentyessä ja tätä pyyntöä olen aina noudattanut huoltovihoista ja -valoista riippumatta. Eikä ole koskaan tarvinnut viedä autoa autokorjaamoon huoltoon tai korjaukseen.
                            Nojoo, mutta nyt kuitenkin puhutaan useiden litrojen/10tkm kulutuksista näissä kyseisissä moottoreissa, vaihteluvälin ollessa juuri mainitsemasi muutamasta desistä hirmuisiin lukemiin (~10ltr/10tkm). Ja tuo vielä olisi netistä löytyvien huhupuheiden mukaan täysin normaalia BMW:n mukaan.

                            Onko näin ja mikä tuon aiheuttaa? Mikä aiheuttaa vaihtelun eri yksilöiden välillä? Mitä on odotettavissa jos kone syö litratolkulla öljyä esim. 10tkm ajosuoritteella? Mm. näihin olisi mielenkiintoista saada vastaukset. :think

                            Comment

                            • Teppis83
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 50
                              • Lahti

                              Ite ihmetelly tota entisen kiesini öljynkulutusta 523iA, kun ruuttas ylärajaan asti niin ei montaa hetkeä mee ku on jo alarajassa mutta siitä ei sitten kuitenkaan enää hupene? Mikähän tuollaiseenkin on selitys?

                              Comment

                              • Jax_KiBez
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 2062
                                • Pirkanmaa

                                Omasta 530d:stä meni jäähdyttimen viskokytkin, tähän kysynkin: Mitä eroa on eri mallien (bensa/diesel + eri konetyypit) viskoilla? Koska löysin käytettynä viskon joka on kuvassa TÄYSIN samannäköinen mutta 528i:stä.

                                Onko näissä mitään eroja?
                                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                                _____________________________________
                                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                                Tästä mun kaluston showroomiin
                                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎