E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimer
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 359
    • Hkää

    Onko noissa kattoluukuissa jotain ohjelmointi kikkaa kun tuli pientä ongelmaa, todennäköisesti sen jälkeen kun sahasin akun tyhjäksi. Eli luukku liikkuu kaikkiin asentoihin ilman takertelua mutta kerta-painalluksella kiinni laitettaessa luukku ei pysähdy normaali-asentoon vaan jatkaa ikäänkuin matkaa "lippa"-asentoon ja nousee katon tasosta noin 5 cm. Joku varmaan tietäis antaa jotain ohjetta?
    Talvella: Ford Sierra iS
    Kesällä: E92 335d

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1960
      • Hki

      Originally posted by Bimer View Post
      Onko noissa kattoluukuissa jotain ohjelmointi kikkaa kun tuli pientä ongelmaa, todennäköisesti sen jälkeen kun sahasin akun tyhjäksi. Eli luukku liikkuu kaikkiin asentoihin ilman takertelua mutta kerta-painalluksella kiinni laitettaessa luukku ei pysähdy normaali-asentoon vaan jatkaa ikäänkuin matkaa "lippa"-asentoon ja nousee katon tasosta noin 5 cm. Joku varmaan tietäis antaa jotain ohjetta?
      These photos should be close to what you will see on your 528i, 540i, 728i, 730i, 730d, 735i, 740i 740d and 750i.


      googlesta lisää

      Comment

      • Bimer
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 359
        • Hkää

        Originally posted by Vanquish View Post
        Kiitos tästä, pitää käydä näppäilemässä kuntoon.
        Talvella: Ford Sierra iS
        Kesällä: E92 335d

        Comment

        • jakkeri530d
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 231
          • Oulu

          Originally posted by Dunky View Post
          Oisko kuitenkin johto poikki saranan tienoilta
          Joutuukohan paljon purkamaan verhoiluja kun vaihtaa johtosarjan tourinkiin? oli 5 piuhaa poikki saranan luota eikä tunnu paljon pelivaroja olevan johdoissa.
          Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
          Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
          Ex. MB C 200cdi farkku -03
          Ex. Bmw 540iA T -98/99
          Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
          Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Originally posted by jakkeri530d View Post
            Joutuukohan paljon purkamaan verhoiluja kun vaihtaa johtosarjan tourinkiin? oli 5 piuhaa poikki saranan luota eikä tunnu paljon pelivaroja olevan johdoissa.
            Eiköhän toi kannata vaan korjata ettei koko johtosarjaa tarvi vaihtaa. Mistaakseni noihin johtoihin pääsi käsiksi kattokaiuttimien alta. Eli kaiutin pois niin pitäis näkyä. Tai sit raottaa kattoverhoilua senverran et pääsee käsiksi. Palat pois johdoista ja uusi pätkä tilalle tinaamalla kiinni ja liimakutistesukat päälle.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • jakkeri530d
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 231
              • Oulu

              Originally posted by Thuppu View Post
              Eiköhän toi kannata vaan korjata ettei koko johtosarjaa tarvi vaihtaa. Mistaakseni noihin johtoihin pääsi käsiksi kattokaiuttimien alta. Eli kaiutin pois niin pitäis näkyä. Tai sit raottaa kattoverhoilua senverran et pääsee käsiksi. Palat pois johdoista ja uusi pätkä tilalle tinaamalla kiinni ja liimakutistesukat päälle.
              Joo tuon kaiuttimen reiästä voisi tosiaan päästä johtoihin käsiksi paremmin. Ovat saranan kohdalta poikki mutta niin tiukkoja ettei tahdo venyä edes johtojen päät takaisin yhteen.
              Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
              Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
              Ex. MB C 200cdi farkku -03
              Ex. Bmw 540iA T -98/99
              Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
              Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

              Comment

              • Hemu__
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 972
                • Kirkkonummi

                Kertokaahan, että mitä tuollaisesta e39:stä pitää katsoa, kun saattaisi olla tiedossa paljon ajettu (455tkm) vanha taksi vm-98, mutta kuulemma hyvässä kunnossa jne. Mitähän tuollaisesta uskaltaisi maksaa?

                Auto siis 525tds e39, ilman ilmastointia ja muita herkkuja.

                On ruosteeton, koska ollut lapissa ikänsä.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17572
                  • Turku

                  Originally posted by hemu__ View Post
                  kertokaahan, Että Mitä Tuollaisesta E39:stä Pitää Katsoa, Kun Saattaisi Olla Tiedossa Paljon Ajettu (455tkm) Vanha Taksi Vm-98, Mutta Kuulemma Hyvässä Kunnossa Jne. Mitähän Tuollaisesta Uskaltaisi Maksaa?

                  Auto Siis 525tds E39, Ilman Ilmastointia Ja Muita Herkkuja.

                  On Ruosteeton, Koska Ollut Lapissa Ikänsä.
                  4000€?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2016
                    • Kangasala

                    Originally posted by Hemu__ View Post
                    Kertokaahan, että mitä tuollaisesta e39:stä pitää katsoa, kun saattaisi olla tiedossa paljon ajettu (455tkm) vanha taksi vm-98, mutta kuulemma hyvässä kunnossa jne. Mitähän tuollaisesta uskaltaisi maksaa?

                    Auto siis 525tds e39, ilman ilmastointia ja muita herkkuja.

                    On ruosteeton, koska ollut lapissa ikänsä.
                    Eiköhän pelkkä kuuntelu riitä arviointiin, ja tonttu paremmaksi.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Hemu__
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 972
                      • Kirkkonummi

                      Kiitoksia tiedoista, katsotaan josko tulis tehtyä kaupat ja pieni pomppu autolla.

                      4500e näyttää olevan halvin, missä ilmastointi ja muut rensselit joka ajettu n.430tkm, sekä toinen 515tkm ajettu ilman kummempia varusteita 5000euron pintaan liikkeessä. Aika hintavia mielestäni kun noin paljon ajettu, mutta kaippa nuo koneet sitten kestää.

                      Comment

                      • JuhLa
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 94
                        • Rovaniemi

                        540 Webasto

                        Eli mitä letkumuutoksia pitää tehdä, että webasto alkaa lämmittämään myös konetta? Kyseessä siis -99 540i.
                        e87
                        e36

                        Comment

                        • arpuC
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1377

                          Tuota tuota, mikä hemmetti sen tekee, että M62:n kuusi tulppaa oli irti/löysällä? Sekä yksi lohkon tulpparivistön päällä lillu joku puol litraa öljyä ja kaikki tulpat löysällä? Nyt selvis syykin, että miksi tuo tikitti, kuin sveitsiläinen kello.

                          Kuivasin ja löin kaikki kasaan, niin nyt tuntuu käynnistyvän hyvin ja säksätyskin katosi. Ainoo vaan, että kauheat savut löi, kun käynnisti tuon operaation jälkeen

                          Miksi tulpat siis löystyvät tuolla tavalla?
                          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                          En löydä enää sun luo
                          Teitkö sä tän tahallaan?
                          Nyt kaikki palaa.

                          Comment

                          • aripaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 520
                            • Kuhmo

                            Originally posted by arpuC View Post
                            Tuota tuota, mikä hemmetti sen tekee, että M62:n kuusi tulppaa oli irti/löysällä? Sekä yksi lohkon tulpparivistön päällä lillu joku puol litraa öljyä ja kaikki tulpat löysällä? Nyt selvis syykin, että miksi tuo tikitti, kuin sveitsiläinen kello.

                            Kuivasin ja löin kaikki kasaan, niin nyt tuntuu käynnistyvän hyvin ja säksätyskin katosi. Ainoo vaan, että kauheat savut löi, kun käynnisti tuon operaation jälkeen

                            Miksi tulpat siis löystyvät tuolla tavalla?
                            Onkohan jätetty löysälle, eikös noille ole kiristys momenttikin olemassa.
                            Alumiinihan laajenee erilailla kuin rauta joten löystyvät varmaan itsekseen jos jäävät löyhälle.
                            Ext. bmw:t
                            e28 518i -87
                            e34 518i -92
                            e39 540ia sedan 7/98
                            e39 540ia sedan 9/98
                            e39 540ia tour. 12/98
                            E34 525i Touring 7/92

                            Vikakoodien lukua/nollausta.

                            e39 540 ia sedan 7/96

                            Comment

                            • arpuC
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1377

                              Jaa-a, kaksi tulppaa oli kuitenkin hyvin tiukassa. En tiedä sitten, että tuliko itsekään laitettua tarpeeksi kireälle, kun momenttiavainta ei ollut käytössä, joten muturäikällä tuli vedettyä. Putos ainakin kivi sydämeltä, kun kattelin toista foorumia, jossa tikityksen sanottiin olevan rikkinäisistä ketjun ohjaimista, jotka murenevat ja jäävät jumiin. Toistaseks selvittiin ainoastaan muutaman tunnin operaatiolla ja todella kipeällä selällä. :think
                              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                              En löydä enää sun luo
                              Teitkö sä tän tahallaan?
                              Nyt kaikki palaa.

                              Comment

                              • Macinaggio
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 119
                                • Espoo

                                En löytänyt parempaa treadia tälle kysymykselle, mutta otsikon mukaisesta autosta kyse kuitenkin...

                                Kyseessä siis e39 da 2003, eli GM:n automaatilla.
                                1. Onko vaihteisto "oppiva"?
                                2. Mitkä ovat kevyellä kaasulla normaalit vaihtamiskierrokset normaali/sport asennossa? Noin 90 normaaliasennosta sportille siirtyessä laatikko vaihtoi 3:lle ja piti kierrokset pintakaasulla 3000 rpm, eli ei tuntunut normaalilta. Stepillä vaihtoi normaalisti ja nätisti.

                                Olisin kiitollinen jos joku tietäjä viitsisi vastata mahdollisimman laajasti, kaupasta pitäisi päättää.

                                Comment

                                Working...
                                X