memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    Originally posted by aripaa View Post
    Taisi koko maffi kuolla kun antaa kokoajan vikakoodia, hommahan on selvä sillä, ei muuta kuin uutta hommaamaan.
    Vastaa itselleni jälleen kerran.

    Nyt vetää ja toimii hyvin kun on uunituores maffi tai oikeastaan uusi anturi (95 €), ei tarvinnut ostaa koko pakettia.
    Vanhassa anturissa numerot F00C-2G2-029 ,uudessa F00C-2G2-032 onko tuolla paljonkin merkitystä, osa on kuitenkin Boschin orggis osa Bmw:en.

    Imuvuodot ja viallinen Maffi aiheutti ilmeisesti kaikki mainitsemani viat joista olen kysellyt marraskuulta -09 alkaen, esim. laatikon vaihtoongelmat, sammuilu tyhjäkäynniltä lämpimänä, tyhjäkäynnin humppaaminen, DSC:n valon vilkuttelu kuivalla kelillä rajummassa kiihdytyksessä ( ei nämä jaksa tyhjää pyöriä näillä tehoilla ). No näillä mennään nyt, toivottavasti pitkään.
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3727
      • Raisio

      Minkäs merkkisen vesipumpun uskaltaa ostaa e39 bensaan. Tekeekös noilla 40€ muovisiipisillä mitään vai ehdottomasti täysmetallista peliin. Ainakin kun käsissä pyörittelee muovisiipistä pumppua, on varsin siistin näköistä tekoa.

      Entäs termari M54 koneeseen, onko väliä merkillä, Behriä vai Wahleria sisään vai molemmat ns OEM tuotteita.

      Näyttää wetterillä olevan tuplahinnat tarvikeliikkeisiin nähden ja pelkästä pahvipaketin BMW tarroista en ole valmis vajaata satasen extraa maksamaan.

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        No nythän se myrkyn lykkäs. Venttiilikopantiivisteen vaihdossa koppaa ruuvailessa kiinni yksi pultti meni ja katkesi :F,
        Noh, kaiketi onneksi se oli siinä keskellä tulppien kohdalla. Toivottavasti ei aiheuta hämminkiä. On kumminkin ajettava töihin huomena tuolla ja sitten liikkeeseen hakemaan uutta pulttia.
        liikaa voimaa käsissä :(, en edes ottanu vipuvartta 5cm pidempää, enkä temponu olan takaa.
        Vieläkin häiritsee tuo suhina? kuulostaa siltä että ääni tulisi imusarjan kaaren alapuolelta, eli kun edestä katsoo niin imusarja on kaarella siinä moottorin päällä niin sieltä alta kuulostaa tulevan suhina.
        kaasun nostaessa pois mielestäni tuo auto reagoi hiukan liian hitaasti siihen että nyt pitäisi hidastaa. missä mättää?

        Eli moottorina siis M52

        Venakopan tiivisteen reunaosa oli iha ok kunnossa, oli sekin kyllä jo koppuroitunu mutta ei pahasti. tulppien tiivisteet taas oli ihan koppurat ja halkeillukin. Sieltä tämä kyseinen auto siis vuoti.

        Comment

        • Jh5xx
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 495
          • Kiuruvesi

          Jäähdytin

          onko kenelläkään tietoa käykö vm:-97 520i automaatti vaihteisen jäähdytin 523 vm:-00 automaattiin onko minkään laisia eroja jäähdyttimissä?????
          E70 X5 LCI
          - P-Sawo Connection -
          - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
          -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

          Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

          Ex: E91 318d
          Ex: E61 525d toukka
          Ex: E46 330d sedan
          Ex: E46 328 Coupe
          Ex: E39 530d Sedan

          Ex: E39 525i Sedan
          Ex: E39 523i Toukka
          + Useita ex kikottimia

          Comment

          • Nenone
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 266
            • Ruovesi

            Mitä öljyä prefacelift 530d manuaalilaatikkoon?
            kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              Originally posted by Jph523 View Post
              onko kenelläkään tietoa käykö vm:-97 520i automaatti vaihteisen jäähdytin 523 vm:-00 automaattiin onko minkään laisia eroja jäähdyttimissä?????
              realoem.com
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Heiiii!. onkos noissa venttiiilikopan pulteissa olevissa tiivisteissä jotain eroa. Menin ostamaan ensin 10kpl pelkkiä tiivisteitä kun tänään mega-autossa käydessä olisin halunnut pelkkiä pultteja niin sain paketin, eli pultti + prikka + tiiviste.
                Eilen purkaessa katselinkin että vanha tiiviste oli korkeampi kuin uusi. Ensin en kiinnittäny sen ihmeellisempää huomiota. kuvat kyllä otin. Tänään kun sain muutaman kipaleen noita pakettimalleja niin niissäkin oli korkeampi tiiviste O.o,
                Eli onko siis noitakin olemassa nyt eri paksuisia.. Olenko saanut viimeksi siis liian pieniä. Saamari kun mega-auton hyllyt on niin pienet niin ei voi saada kerralla edes koko moottorille vaan menee tilaustavaraks kaikki :(

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  V8 moottoreissa on kahta eri paksuutta, ei mun mielestä kutosissa ole kuin yhtä joka on se ohuempi.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Originally posted by Cell View Post
                    V8 moottoreissa on kahta eri paksuutta, ei mun mielestä kutosissa ole kuin yhtä joka on se ohuempi.
                    Selvä homma, toivottavasti ei ala vuotamaan sitten jos on väärää kokoa , ei se kokoero kumminkaa hurja ollu mutta kyl ihmetytti, suurin osa siitä "paksummasta"osasta kyllä uppoaa sinne koloseen.

                    Kunhan nyt sais ne pirun pinnapultit ja sitten ruuvattua kiinni uudelleen venakopan ja vaihettua kaikki muutki härpättimet mitä on tarkotus.
                    Jänskättää ajella kun yks pultti keskeltä poikki

                    Comment

                    • DriveFast
                      BTCF Member
                      • Apr 2010
                      • 165
                      • Turku

                      Kaipa tuohon menopeliin tarvitsee katsastukseen mennessä joki katalysaattori hommata.. Nyt sitten kysymys kuuluukin, että mistä saada 3" putkeen sellainen hyväksytty katalysaattori?
                      Löysin esim. tällaisen, muttei tuokaan 99-vuosimallin autoon enää käy.. Vai onko katsastussetä miten tarkka tuosta, että onko hyväksytty vai ei kunhan tuo motti vaan löytyy? Parempi tuokin oman järjen mukaan mitä pelkkä suora putki =D
                      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                      Exät:
                      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                      Comment

                      • Riuhruih
                        Newbiemmer
                        • Jun 2010
                        • 16
                        • Naantali

                        En löytänyt haulla juttua E39 540IA -99 M-sportin ajonvakautusjärjestelmän "toimintahäiriöistä".

                        Voi olla, että on vain totuttelukysymys, mutta sellanen kutina kuitenkin on, että ajonvakautuksen ei pitäisi ottaa otteita siihen malliin kuin sen kuvittelen ratin kääntelyyn puuttuvan.
                        Kuivalla asfaltilla ilman sen suurempia nopeuksia tai muutakaan dramatiikkaa, tulee käännettäessä ratista yllättäen sen verran jäykkää kamaa, että siinä meni rimpulammalta ranteet poikki Ehkä aavistuksen liioiteltua, mutta meno ei kuitenkaan ole "smoothia" ja itseäni tuo ainakin häiritsee.

                        Kokemusta on 540:stä -97:stä(tämä stepillä samoin kuin nykyinenkin) ja verraten komean rentoa kääntelyä oli tarjolla.

                        Järjestelmä tosin on vissiin tähän 02/-99:in päivitetty joten on kai eri kaliiberiakin, mutta jos on tapoja esim. "kalibroida" tuota jotenkin niin haluaisin kuulla tapoja. Kyydistä pitäisi mielestäni ehdottomasti saada parempaa sikäli ettei tuo pentele puutu turhanpäiten peliin risteyksistä normaalisti lähdettäessä EIKÄ myöskään "suoralla tiellä" kurvaillessa taajamanopeuksissa, kuten tähän asti.

                        Rengastus on oikea eikä autossa toistaiseksi ole ilmennyt muuta vikaa kuin kuskin puolen aavistuksen löysä alatukivarsi, joka aiheuttanee ainakin osan pienestä jarrutuksen yhteydessä ilmenevästä tärinästä.

                        Ajoa takana vasta marginaalisesti ja kokemusta saman verran.

                        Edit: auto on alkuperäinen M-sport

                        Comment

                        • 174000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2008
                          • 1178
                          • Tuusula

                          Originally posted by Riuhruih View Post
                          En löytänyt haulla juttua E39 540IA -99 M-sportin ajonvakautusjärjestelmän "toimintahäiriöistä".

                          Voi olla, että on vain totuttelukysymys, mutta sellanen kutina kuitenkin on, että ajonvakautuksen ei pitäisi ottaa otteita siihen malliin kuin sen kuvittelen ratin kääntelyyn puuttuvan.
                          Kuivalla asfaltilla ilman sen suurempia nopeuksia tai muutakaan dramatiikkaa, tulee käännettäessä ratista yllättäen sen verran jäykkää kamaa, että siinä meni rimpulammalta ranteet poikki Ehkä aavistuksen liioiteltua, mutta meno ei kuitenkaan ole "smoothia" ja itseäni tuo ainakin häiritsee.

                          Kokemusta on 540:stä -97:stä(tämä stepillä samoin kuin nykyinenkin) ja verraten komean rentoa kääntelyä oli tarjolla.

                          Järjestelmä tosin on vissiin tähän 02/-99:in päivitetty joten on kai eri kaliiberiakin, mutta jos on tapoja esim. "kalibroida" tuota jotenkin niin haluaisin kuulla tapoja. Kyydistä pitäisi mielestäni ehdottomasti saada parempaa sikäli ettei tuo pentele puutu turhanpäiten peliin risteyksistä normaalisti lähdettäessä EIKÄ myöskään "suoralla tiellä" kurvaillessa taajamanopeuksissa, kuten tähän asti.

                          Rengastus on oikea eikä autossa toistaiseksi ole ilmennyt muuta vikaa kuin kuskin puolen aavistuksen löysä alatukivarsi, joka aiheuttanee ainakin osan pienestä jarrutuksen yhteydessä ilmenevästä tärinästä.

                          Ajoa takana vasta marginaalisesti ja kokemusta saman verran.

                          Edit: auto on alkuperäinen M-sport
                          Ymmärsinköhän nyt oikein, että auton ratille tapahtuu jotain omituista ajossa? Ajonvakautus se ei ainakaan ole, sillä DSC ei vaikuta rattiin millään tavalla.

                          Jos autossa on servotronic niin ohjauksen tulee jäykistyä nopeuden kasvaessa.
                          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                          '02 VW Golf 1.4i
                          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                          Comment

                          • Riuhruih
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 16
                            • Naantali

                            Asia vilpitön.

                            Ongelmakin poistunut :think
                            Tein tosin seuraavan toimenpiteen eilen:

                            1. Auto käyntiin
                            2. Käänsin saamani ohjeen mukaan täydet vasemmalle
                            3. Täydet oikealle
                            4. Ratti keskelle
                            5. Auto sammuksiin
                            6. Avain 1-asentoon vähintään 60 sekunnin ajaksi.
                            7. Avain takaisin 0-asentoon.

                            En tiedä mitä tuolla sitten resetoitui, mutta sanotaan näin, että olin huomaavinani ensimmäisen tempun jälkeen ajossa pientä puoltoa oikealle enkä ollutkaan keskittänyt rattia toimenpiteessä sataprosenttisesti.
                            Toistin em. toimenpiteen nyt keskittyen siihen, että ratti tulee myöskin keskelle ja kyllä mielestäni tällä oli taas vaikutus siihen puoltoon ratin ollessa suorassa.

                            Saattaa olla plasebo-vaikutustakin tuolla enkä voi mennä nyt vielä vannomaan tuon tehneen mitään johtuen toimenpiteen jälkeisestä pienestä ajomäärästä noin viisi kilometriä, mutta sanotaan etten kokenut enää näitä epämiellyttäviä tuntemuksia vaikka otin kurveihin vauhtia tuplat aikaisempaan
                            Alkutuntuma siis "back in the business" ja "on vähän niinkun ison auton tuntua taas"

                            Katsellaan, mutta illalla/yöllä kotiin ajaessani ja saamani ohjeen mukaan toimittuani ongelma katosi.

                            Comment

                            • heijani
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 220
                              • Turku

                              Peilit vuotaa?

                              Kauhukseni huomasin eilen, että sekä kuskin että matkustajan oveen on ilmestynyt muutama outo likarantu. No ei kun autoa pesemään, mutta rannuille ei tapahtunut mitään. Edes ruskeahko väri ei muuttunut. Vähän vaikuttaisi siltä, että peilien sisältä on vuotanut jotain. Autossa on tummentuvat peili, jos sillä voi olla merkitystä. Äsken testasin vahaa noihin rantuihin, mutta ei vaikutusta.

                              Mitä ihmettä nuo rannut mahtavat olla ja meneeköhän puleeraushommiksi? Vai jopa maalaushommiksi? Ketuttaa ihan pikkasen kun muuten maalipinta on virheetön ja vähintään neljä kertaa vuodessa vahannut jne. ja nyt ilmestynyt tuollaiset rannut
                              BMW e61 525dA 2006
                              ex BMW e39 530dT 2000
                              ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                              ex BMW e39 540iA sedan 1999
                              ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                              ex BMW e46 316i sedan 2000

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by Riuhruih View Post
                                En tiedä mitä tuolla sitten resetoitui, mutta sanotaan näin, että olin huomaavinani ensimmäisen tempun jälkeen ajossa pientä puoltoa oikealle enkä ollutkaan keskittänyt rattia toimenpiteessä sataprosenttisesti.
                                Toistin em. toimenpiteen nyt keskittyen siihen, että ratti tulee myöskin keskelle ja kyllä mielestäni tällä oli taas vaikutus siihen puoltoon ratin ollessa suorassa.

                                Saattaa olla plasebo-vaikutustakin tuolla enkä voi mennä nyt vielä vannomaan tuon tehneen mitään johtuen toimenpiteen jälkeisestä pienestä ajomäärästä noin viisi kilometriä, mutta sanotaan etten kokenut enää näitä epämiellyttäviä tuntemuksia vaikka otin kurveihin vauhtia tuplat aikaisempaan
                                Sun autossa taitaa olla edessä iskarin yläpään laakeri(t) menossa rikki, joka aiheutti tuon puoltamaan jäämisen.

                                Ohjaustehostimen aiempi kummaileminen johtuu joko tehostimen öljyn vähyydestä, ko. järjestelmän vuodosta tai tehostimen pumpun alkavasta viasta.
                                E39:n turvajärjestelmät ei seuraa ratin asentoa.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X