E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Itse hankin tällaisen:



    En ole vielä kerennyt asentaa, tuo tulee siis säteilylämmittimen yhteyteen.

    Mielestäni paljon loogisempi asennus, kuin pujotella 220v johtoja luukkujen raosta.
    Olli.

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1203
      • GrassLake

      Originally posted by teropa View Post
      Ihan mielenkiinnosta kysyttävä, kun jotkut on kovastikin epäillyt AGM akun toimivuutta bemarissa "webastoauton pelastajana", eli ettei talvisin tosiaan tarvisi lisälatausta (tähän itse haluaisin uskoa, kun mulle on niin Eberiliikkeestä kerrottu).

      - missäpäin Suomea asustat (ts. kuin kylmiä on talvet) ?
      - minkämoinen auto on alla? (akun sijainti siis kiinnostaa, lämmin moottoritila vai kylmä takakontti)
      - kuin pitkiä lämmityssyklejä käytät aamusin ja iltapäivisin?
      - onko työmatka moottoritieajoa / maanitetä / kaupunkia sekasin? (tällä tuskin hirveästi merkitystä, koska laturin pitäis ladata samalla lailla joka tilanteessa)

      Tero
      -Nurmijärvellä.
      -e39 bensa, akku kylmässä.
      -30min. molempiin suuntiin.
      -seka-ajoa, 70% motaria. n. 40min. suuntaansa.

      ...bosch AGM, isoin mikä mahtui. Olikos 95Ah vai 100Ah, en muista.
      En ole ladannut, enkä lataa, kun ei tarvitse. Akkuliikkeen setä mittasi akun viime talven loppupuolella, 75% varausta näytti ja sanoi ettei tarvitse ladata erikseen. Eihän siitä haittaa toki olisi... Akku on toki vasta 2v.

      Comment

      • äkänen peli
        Newbiemmer
        • Mar 2009
        • 7
        • Oulu

        e 39 ja vaihteistoöljyt

        Vaihdoin vaihteistoöljyt manuaalivaihteiseen e 39:ään. Öljynvaihdon jälkeen on ilmennyt ongelmaa, että kylmänä kun lähtee, vaihteet eivät meinaa mennä pykälään, kun vanhoilla öljyillä se oli huomattavasti helpompaa. Varsinkin pienillä vaihteilla on tätä ongelmaa. Luin foorumiakin ja siellä oli samanlaisia kokemuksia. Mitkä öljyt olisivat parhaat? Tarra on keltainen.

        Comment

        • äkänen peli
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 7
          • Oulu

          Abs-ongelma

          On ollut ongelmia absin kanssa. Abs-valo syttyy aina välillä, mutta logiikka on hieman hämärä. Vikakoodit herjaa katkosta vasemmalla edessä.

          Kun auton käynnistää kylmänä, abs:n merkkivalo syttyy harvoin heti varsinkin näin talviaikaan. Voi olla että pystyy ajamaan monta sataa kilometriä pitkän matkan ajoa ilman että merkkivalo syttyy. Mutta kun pysähtyy esim. huoltoasemalle, sammuttaa koneen heti ja yrittää käynnistää, merkkivalo saattaa syttyä tai olla syttymättä. Auton asennosta ei pysty logiikkaa rakentamaan eli vaikuttaako se johonkin. Kesällä merkkivalo syttyi selvästi useammin kuin talvella.

          Onko boksissa joku liitos huono vai jotain muuta?

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by äkänen peli View Post
            On ollut ongelmia absin kanssa. Abs-valo syttyy aina välillä, mutta logiikka on hieman hämärä. Vikakoodit herjaa katkosta vasemmalla edessä.

            Kun auton käynnistää kylmänä, abs:n merkkivalo syttyy harvoin heti varsinkin näin talviaikaan. Voi olla että pystyy ajamaan monta sataa kilometriä pitkän matkan ajoa ilman että merkkivalo syttyy. Mutta kun pysähtyy esim. huoltoasemalle, sammuttaa koneen heti ja yrittää käynnistää, merkkivalo saattaa syttyä tai olla syttymättä. Auton asennosta ei pysty logiikkaa rakentamaan eli vaikuttaako se johonkin. Kesällä merkkivalo syttyi selvästi useammin kuin talvella.

            Onko boksissa joku liitos huono vai jotain muuta?
            Perinteinen vika jossa kyllä selkeä logiikka. Boksi pätkii sisäisesti lämmönvaihtelun mukaan joten lähetä korjaukseen esim Sercapille.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              Originally posted by Zuppe View Post
              Tämähän tulee liian myöhään, mutta itse ratkaisin ongelman 110ah:n lyijyhyytelöakulla. Hintaa 160 euroo, ei tarvii puljata johtojen kanssa. Viides talvi lähtee eikä vielä ole tarvinnut tarvinnut tehdä mitään. Työmatkaa noin 20 kilsaa (30 - 45 min, riippuu ruuhkasta), webasto käytössä molemmissa päissä.

              Edit hinta siis silloin 5 vuotta sitten, en tiedä mitä nykyään kustantaa.
              Nyt kiinnostaisi toimiiko tuo lyijyhyytelöakku-kikka yhtä hyvin myös dieseleissä, molemmat tätä käyttäneet ilmeisesti bensakoneella. Diesel vaatii kuitenkin paljon enemmän akulta, korkeapainepumppu ja dieselin puristukset ja hehkut.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17572
                • Turku

                Originally posted by teropa View Post
                Ihan mielenkiinnosta kysyttävä, kun jotkut on kovastikin epäillyt AGM akun toimivuutta bemarissa "webastoauton pelastajana", eli ettei talvisin tosiaan tarvisi lisälatausta (tähän itse haluaisin uskoa, kun mulle on niin Eberiliikkeestä kerrottu).

                - missäpäin Suomea asustat (ts. kuin kylmiä on talvet) ?
                - minkämoinen auto on alla? (akun sijainti siis kiinnostaa, lämmin moottoritila vai kylmä takakontti)
                - kuin pitkiä lämmityssyklejä käytät aamusin ja iltapäivisin?
                - onko työmatka moottoritieajoa / maanitetä / kaupunkia sekasin? (tällä tuskin hirveästi merkitystä, koska laturin pitäis ladata samalla lailla joka tilanteessa)

                Tero
                - E-Suomessa, pk-seudulla
                - E46 330xd touring, akku BMW alkuperäinen (valmistaja Varta?) takakontissa jääkalikkana
                - Pikkupakkasissa 15-20min aamulla ja iltapäivällä
                - Työmatka alle 20km, välillä työajojaa useita kymmeniä kilometrejä, jopa satoja
                + Kovilla pakkasilla lataan Ctekillä akkua yön yli ja pidennän Eberin polttoaikaa

                Originally posted by KuPa View Post
                Laitoin sen c-tekin tonne konttiin ns. lisävarusteeksi , niin ei tarvii joka aamu/kerta ku webastoa käytän pelailla napapojen ja piuhojen kanssa, siellä se hurrutta latauksella/ylläpidolla ku olen parkissa (siis sitten ku tökkään piuhan seinään).
                Ok, sitten ymmärrän asennuksen. Osa on laturin asentanut kiinteänä myös konehuoneeseen.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Lakeson
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 649
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Lakeson View Post
                  Nostaako M52B25-motti (manuaaliaskilla) tyhjäkäyntiä korkeammat kierrokset päälle, jos heittää vauhdissa vapaalle?
                  M43 kun tekee yllämainitut, niin olis mielenkiintoinen tietää miten tämän M52:n kanssa on.
                  Ei mopolla mahottomia..

                  Comment

                  • KuPa
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 282
                    • suomi

                    Ok, sitten ymmärrän asennuksen. Osa on laturin asentanut kiinteänä myös konehuoneeseen.[/QUOTE]

                    Mietin sitä itsekkin, mutta en het hätään keksinyt hyvää paikkaa sille ja piuhoille -> onko kellään kokemusta/ideoita??
                    "530da touring -00"

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7468
                      • Oulu

                      Originally posted by KuPa View Post
                      Mietin sitä itsekkin, mutta en het hätään keksinyt hyvää paikkaa sille ja piuhoille -> onko kellään kokemusta/ideoita??
                      Täällä oli joku kuva ja keskustelua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=86582
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • äkänen peli
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 7
                        • Oulu

                        Originally posted by Supa View Post
                        Perinteinen vika jossa kyllä selkeä logiikka. Boksi pätkii sisäisesti lämmönvaihtelun mukaan joten lähetä korjaukseen esim Sercapille.
                        Kiitos vastauksesta! Oon soittanutkin Sercapille, mutta ajattelin kuitenkin kysyä, onko korjaukseen joku pikakonsti. Onko tietoa, paljonko tuollaiset rempat ovat maksaneet?

                        Comment

                        • Bimmero
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 343
                          • Harjavalta

                          Originally posted by Bimmero View Post
                          Noniin, piti tuo vanha huohotin letku putsata mutta tuli samantien ostettua uusi ja cold country versio.
                          Aluksi pelotti että oli kansi mennyt mutta täältä saatujen tietojen perusteella (kiitos nixu ja mijuko) vika ilmeisesti joku muu, toisaalta onneksi.
                          Mutta siis oire on että ei puhalla sisälle lämmintä, lämmöt nousee nätisti siihen puoleen väliin ja pysyy siinä.
                          Kun antaa kierroksia niin saattaa jossain vaiheessa alkaa puhaltaa sitä lämmintä. Kiertovesipumppu kyllä surisee mutta alavesiletkukaan ei lämpene.
                          Auto m54b25 koneella ja automaagi ilmastoinnillla.
                          Ei sattuisi löytymään tietoa kellään, nyt toimii ihan normaalisti mutta ei oikein uskaltaisi pahemmin ajaakkaan kun ei tiedä mikä vian aiheutti
                          Jääkö yleensä tuollaisista mikään vikakoodi??
                          "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                          e90 335i

                          Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                          Comment

                          • KuPa
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 282
                            • suomi

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Täällä oli joku kuva ja keskustelua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=86582

                            Sieltähän tosiaan löytyi jutunjuurta asiasta, KIITOKSET!!
                            "530da touring -00"

                            Comment

                            • rottenb
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 46
                              • -

                              Originally posted by Lakeson View Post
                              M43 kun tekee yllämainitut, niin olis mielenkiintoinen tietää miten tämän M52:n kanssa on.
                              En ole huomannut että oma M52B28 ainakaan tekis noin. Jos tekee, ero on niin pieni etten huomaa.
                              Last edited by rottenb; 26-11-2010, 18:07.

                              Comment

                              • JoSa
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2008
                                • 154
                                • Pyhäjärvi

                                Mikähän mahtaa olla vikana 530d webastossa? webaston kun laittaa päälle niin se rupeaa hurisemaan mutta joku 5sek käynnistyksestä ajotietokoneesta sammuu valo ja häviää se heiz (vai mikä se oli) mutta webasto jää silti hurisemaan.. jonkun aikaa se siinä hurisee ja sammuu sitten, tuntuu että ei edes yritä sytyttää polttoainetta. Aivan kuin joku tuuletus olisi vain päällä.. Ensimmäinen webastollinen auto joten ei ole mitään ymmärrystä noiden suhteen. Ja kun se hurina siitä loppuu niin ei tapahdu enään mitään kun koittaa saada taas päälle. Tänään rupes itsestään hurisemaan ja kahesti oven avauksen yhteydessä..? Jotenkin aivan sekasin koko mööpeli. Joka kerta kun käyttää webaston sulakkeen pois ja laittaa takaisin niin alkaa se hurina mutta ei puhettakaan että rupeaisi lämmittämään. Jos jollakin ollut samankaltasia ongelmia niin mikä on ollut lääke tolle vaivalle? Olis kyllä hyvä saada kuntoon.

                                Comment

                                Working...
                                X