M57 moottori. Haluan siis saada myös moottorin lämeämään. Jos m62 on suunnilleen samanlaiset letkut niin olisin kiitollinen kuvasta. Mietin vaan että mitå tarvikkeita tarvii ostaa jotta saan letkut laiteltua niin ettå neste kiertää koneen kautta. 20mm letkua ja klemmareita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
En osaa sanoa m57 moottorin vedenkierrosta yhtään. Muistelen että sen sai helpommalla kierrättämään nesteen moottorin kautta, taitaa olla tämän ketjun alkupuolella ohjeet siihen, kannattaa lukaista läpi.
Tuossa alla joku kuva miten mulla on nuo liitännät. En kyllä yhtään muista miten aikoinaan tuon vedenkierron järkeilin, mutta kiertää moottorin kautta kuitenkin ja ei ole mitään vastusvirityksiä. Laitoin kuvauksen ajaksi tuon kansien välisen kappaleen hollille, että näkee kuinka letkut menee.
Yksi webaston putki jäi pois käytöstä ja näkyy kuvissa (missä ei ole letkuja kiinni), pari t-haaraa piti laitta tästä syystä ja niiden pitäisi näkyä noista kuvista. En muista enää kuinka muut meni, eli onko ne alkuperäisillä paikoilla, vai vaihdoinko joittenkin paikkaa webaston päässä (mielikuva neljän vuoden takaa että ois pari letkua pitänyt laittaa toisin päin että vesi kiertää oikein, mutta en muista varmaksi)
Last edited by bemmeri; 12-12-2016, 09:52.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Bemmiee39 View PostMulla loppuvuoden 2000 530d ja ei lämpeä kuin sisältä ja on ohjelmoitu esilämmittimeksi webasto. Epäilen vähän ettei saa lämpeneen moottoria muuten kuin letkuvirityksellä.
Mielenkiinnolla kuulen teorian siihen että ohjelmoinnilla sais nesteen kiertämään moottoriinkin.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostTeoria on semmonen että webastossa on vesipumppu, mikä pumppaa lämpösen veden kiertoon, kennon kautta moottorille.
Comment
-
-
Originally posted by Bemmiee39 View PostKun ei kierrä kuin kennolle ja takasi. Vai voiko tuossa minun ajokissa olla joku häikkä ja kuvittelen ettei neste kierrä myös moottorille?
Näin silloin kun alkuperäisessä varustelistauksessa 536, kuten oletan sinulla olevan.
Comment
-
-
kuinkahan kalliiks tulee webaston korjaus kun vikakoodit
3 Cirulaction pump
7 under voltage cut off
eiks noi tarkoita että vesipumppu pimeenä ja sit hehkutulppa pimeenä myös? onks järkee korjata vai etinkö suosiolla uuden ehyen?
Edit:olen yrittänyt netist hakea ton pumpun sain selville se on oikkaris mut mistä toi 7 vika koodi tulee ei kai ihjain kortti ole kärähtänytLast edited by erä-koira; 13-12-2016, 21:18.NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Originally posted by erä-koira View Postkuinkahan kalliiks tulee webaston korjaus kun vikakoodit
3 Cirulaction pump
7 under voltage cut off
eiks noi tarkoita että vesipumppu pimeenä ja sit hehkutulppa pimeenä myös? onks järkee korjata vai etinkö suosiolla uuden ehyen?
Edit:olen yrittänyt netist hakea ton pumpun sain selville se on oikkaris mut mistä toi 7 vika koodi tulee ei kai ihjain kortti ole kärähtänyt
Comment
-
-
Originally posted by Bemmiee39 View PostVeikkaisin vesipumppua ja tuo 7 koodi laittaa epäilemään akkua..NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostHei jos jollakin on tuoreessa muistissa tämä letkumuutostyö, niin viitsisitkö listata hieman millaisia liitoksia hommassa tarvitsee.
Se lähinnä mietityttää kun joku taisi jossain mainita että letkujen välille tarvii letkuliittimiä missä toinen pää on 19mm ja toinen 21mm, tuollaisia liikkeistä kyselin aika heikoin tuloksin. Joten saako jobin hoidettua 19mm/19mm liitoksilla?
Siis tämä letkumuutos homma.
Heti tuli ongelma. Omassa autossa kuvassa näkyvästä vesiventtiilistä menee letku suoraan kennolle. Tai yhteen niistä kolmesta lähdöstä. Ja tuo haaroitukselta menevä letku joka pitäisi mennä vesiventtiilille, menee vesiventtiilin alapuolella olevaan kirtovesipumppuun..
Hermot menee ku on niin vaikea tapaus.
Jos joku oulun seudulla asuva bemarimies haluaa korvausta vastaan laittaa nuo letkut niin että lämpeää konekin niin tuon heti auton sinne
Comment
-
-
Originally posted by Bemmiee39 View PostAloin tekemään tuota letkumuutosta 530d -2000
Heti tuli ongelma. Omassa autossa kuvassa näkyvästä vesiventtiilistä menee letku suoraan kennolle. Tai yhteen niistä kolmesta lähdöstä. Ja tuo haaroitukselta menevä letku joka pitäisi mennä vesiventtiilille, menee vesiventtiilin alapuolella olevaan kirtovesipumppuun..
Hermot menee ku on niin vaikea tapaus.
Jos joku oulun seudulla asuva bemarimies haluaa korvausta vastaan laittaa nuo letkut niin että lämpeää konekin niin tuon heti auton sinne
Comment
-
-
Moi lämpeämätön webasto
Originally posted by WSE1 View PostEi E39 530 DIESELIIN tartte mitään letku- tai muitakaan muutoksia tehdä, weballa lämpenee niissä aina sekä kabiini että kone. Jos ei kierrä eikä lämpene sulla on weban vesipumppu rikki.
30min mulla puhaltaa weba mutta koneen lämmöt vaan 30c(ulkona -2) tuulilasikaan ei sula
Täälläkin pumppu rikki?E87 130i M-Sport
EX : E39 530d 242/548
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEi E39 530 DIESELIIN tartte mitään letku- tai muitakaan muutoksia tehdä, weballa lämpenee niissä aina sekä kabiini että kone. Jos ei kierrä eikä lämpene sulla on weban vesipumppu rikki.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment