Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ARDler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 146
    • Pori

    ei kyllä pitäis olla tommosta muhjua palotilassa. onko palopuhallin imenyt tota muhjua weban sisään ja leiponut sen takia?
    E38 730i -95

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14526
      • Oulu

      Ettei tuo mähmä ole tullut nimeomaan palopuhaltimesta, kun on leiponut kiinni. Muovisiivethän siinä on. :think
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Originally posted by zener View Post
        Ettei tuo mähmä ole tullut nimeomaan palopuhaltimesta, kun on leiponut kiinni. Muovisiivethän siinä on. :think
        Tämä kävi itelläkin mielessä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2016
          • Kangasala

          Originally posted by bmw523i View Post
          Elikkäs ei ollukaa vuoto webastolta vaan ilmeisesti paluuputkihan siellä tiputtelee.. Eli kysymys kuuluuluukin. Vuoto on jakotukin jälkeen (missä on weban pumppu ym) eli jos ottaa siitä muovisesta jakotukista sen paluu puolen letkun irti(koneen päästä) vuotaako löpöt tankista pihalle vai onko välissä jonkunlainen takaiskuventtiili?
          Ei tule tyhjäksi asti, tai en ainakaan jäänyt odottelemaan, laitoin muistaakseni lukkotongit siihen kumiletkuun . Uusi alkuperäinen paluuputki maksaa Kl -varaosissa n. 20€ ja on melkoinen vänkkyrä asentaa, mutta onnistuu kyllä. Mikäli autolla on jo paali lähellä, katkaisee teräsputken ruosteettomasta kohdasta ja laittaa hieman pidemmän kumiletkun
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • /PETE/
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 430
            • Seutula City / Vantaa

            Jäi sen verran vaivaamaan että kävin avaamassa palopuhaltimen vielä.

            Siipi oli jumissa tuossa mustassa liimamaisessa mönjässä.



            Siivestä lohkesi pala kun vääntelin sitä irti



            Kyllä tämä vaahtomuovilta vaikuttaa



            Olisko kuitenkin päässyt imaisemaan vaahtomuovin kappaleita imuputkesta.
            Vai onko imuputkessa joku suodatin? YouTubessa jollakin samanlainen tapahtuma jossa oli imassu suodattimen puhaltimeen.
            Last edited by /PETE/; 26-01-2014, 23:09.
            E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
            EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Mikä mahtaa mättää E39:n webastossa, kun se sekoittaa koko muun auton toiminnan?

              Kirjoitin aiheesta jo toiseen topikkiin, mutta laitetaan vielä tänne:

              Originally posted by Ramzez View Post
              Mikähän helkkari tuossa sigun E39:ssä on kun se ei suostu puhaltamaan lämmintä n. 1500-1700 kierroksen paikkeilla? Tyhjäkäynnillä ja sport-asennossa (kierrosten ollessa yli 2000 rpm) lämmintä tulee oikein erittäin hyvin. Katsoin salavalikosta auton lämpöjä ja ne olivat siinä 89-94C. Mielenkiintoista oli se, että tyhjäkäynnillä ja korkeammilla kierroksillä lämmöt olivat n. 90C, ja tuossa 1600 rpm kohdalla 93C.

              Ongelmat alkoivat kun korjasin webaston. Ilmattu on kyllä kunnolla. Webasto myös kävi koko 50km matkan.
              Originally posted by Ramzez View Post
              Vikadiagnoosi on edennyt siinä määrin, että ennen paluumatkan aloitusta, nyppäsin webaston sulakkeen irti. Nyt kaikki viat sitten korjaantuivat. Lämmintä tulee kabiiniin kierrosluvusta huolimatta. Ei tosiaan ollut ilmauksessa vika.

              Seuraava kysymys on sitten se, että miten helvetissä tuo webasto sekoittaa tuon auton vesikierron niin totaalisesti? Kaikki letkut ja kiertovesipumppu tuli asennettua oikeinpäin, kun webaston pumppua vaihdoin. Nyt kuitenkin sitten webastosta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Lisäksi webasto pöhisee koko ajan, oli koneen lämpötila mikä tahansa. Toisin sanoen normaalissa käyntilämpötilassakin pöhisee, eikä sammu ollenkaan.

              Vielä mystisemmäksi ongelma meni paluumatkan päätyttyä, kun otin avaimen virtalukosta ja ihmettelin, miksi sisäilmapuhallin jäi päälle, vaikka ilmastoinnin paneelistakin virrat katkesivat. Jouduin irroittamaan akun navan, jotta ei enää tehnyt tuota.

              Vikakoodeja ei pumpun vaihdon jälkeen enää esiinny.

              Voiko vika olla viallisessa webaston piirikortissa, joka nyt sekoittaa koko muun auton toiminnan? :think

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1329
                • Tornio

                Originally posted by Ramzez View Post
                Mikä mahtaa mättää E39:n webastossa, kun se sekoittaa koko muun auton toiminnan?

                Kirjoitin aiheesta jo toiseen topikkiin, mutta laitetaan vielä tänne:
                Vahva veikkaus vialliseksi Webaston piirikortiksi. Oireet sopii todella hyvin taudin kuvaan.
                kortti irti ja osaavaan huoltoon.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Mikä mahtaa mättää E39:n webastossa, kun se sekoittaa koko muun auton toiminnan?

                  Kirjoitin aiheesta jo toiseen topikkiin, mutta laitetaan vielä tänne:
                  Tarvikevesipumppu ja sähköjohdot pyörähti väärinpäin?
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • bmw523i
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 42
                    • lahti

                    Originally posted by schwarze View Post
                    Ei tule tyhjäksi asti, tai en ainakaan jäänyt odottelemaan, laitoin muistaakseni lukkotongit siihen kumiletkuun . Uusi alkuperäinen paluuputki maksaa Kl -varaosissa n. 20€ ja on melkoinen vänkkyrä asentaa, mutta onnistuu kyllä. Mikäli autolla on jo paali lähellä, katkaisee teräsputken ruosteettomasta kohdasta ja laittaa hieman pidemmän kumiletkun
                    Eli nappasin pätkän putkee pois ja pitempi kumiletku tilalle. Kiitti vinkistä! Ois muuten marmoril mokoma putki maksanu 72€ onneks löyty tallista sopivaa bensaletkuu eli tälläkertaa halpa korjaus

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by exautisti View Post
                      Tarvikevesipumppu ja sähköjohdot pyörähti väärinpäin?
                      Originaali pumppu ja liitin sen mallinen, ettei oikein voinut laittaa väärinpäin.

                      Comment

                      • topsi
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 225
                        • Oulu

                        Kerrotaanpa oma webaston vikakorjaus tässä.

                        Eli vesipumppu vaihdettu uuteen alkuperäiseen. Webastoa tutkiessa onnistuin kuitenkin katkaisemaan lämpötila-anturin jalat

                        No, Sp-elektroniikasta 10kΩ NTC-vastus tilalle (hinta 1€), (luin jostain että alkuperäinen olis 12kΩ), ja teippiä sen suojaksi / eristeeksi kompensoimaan liian pientä vastusarvoa. Beta-arvoa ei sp-elektroniikan myyjä osannut sanoa mutta ajattelin kuitenkin kokeilla.

                        Lopputulos: Webasto toimii hienosti ja INPAn kautta katsotut lämpötilat varsinkin lämpimänä ovat parin asteen sisällä samat kuin mitä koneen lämmöt salavalikosta.
                        E46 ///M3 -01
                        Ex: E39 530d -01 M-sport
                        Ex: E39 525tds touring -97

                        Comment

                        • timppa811
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 855
                          • Pohojammaa

                          Kuinka lämpimäksi vedenlämpö pitäisi webastolla tulla? Tuossa omassa näyttää heti käynnistyksen jälkeen olevan noin 30astetta 30min käytön jälkeen -15asteen pakkasessa. Etuikkuna on sulanut hieman, muttei sisällä mikään lämmin todellakaan. Onko normaalia?

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14526
                            • Oulu

                            Originally posted by timppa811 View Post
                            Kuinka lämpimäksi vedenlämpö pitäisi webastolla tulla? Tuossa omassa näyttää heti käynnistyksen jälkeen olevan noin 30astetta 30min käytön jälkeen -15asteen pakkasessa. Etuikkuna on sulanut hieman, muttei sisällä mikään lämmin todellakaan. Onko normaalia?
                            Eipä se puolessa tunnissa kerkee sisätiloja paljoa lämmittää, mutta lämpenee kyllä nopeasti kun auton lyö tulille. Lämmin neste on jo kennossa valmiina.

                            Omassa -9c ja nesteet 30min jälkee ~37c.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Rotax
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 30

                              Onkohan webaston kortti hajalla, kun vikakoodi oli liekkivahdista? Webasto lähtee hurisemaan kellon liekkinapista mutta käy noin 30sek ja sitten sammuu. Pumpun naksutusta ei kuulu ja webaston pakoputkesta tulee kylmää?

                              Auto on e39 530d jossa alkuperäinen ajonaikainen webasto johon on laitettu kello.

                              Comment

                              • Kiwes
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 707
                                • JKL

                                Täällä kun on asenneltu jälkiasenteista kelloa ja kaukokäynnistystä... Oisko kellään tietoo, et tartteeko se nasta 1 jatkuvan virran vai riittääkö käynnistykseen pelkkä pulssi?
                                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎