ei kyllä pitäis olla tommosta muhjua palotilassa. onko palopuhallin imenyt tota muhjua weban sisään ja leiponut sen takia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostEttei tuo mähmä ole tullut nimeomaan palopuhaltimesta, kun on leiponut kiinni. Muovisiivethän siinä on. :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by bmw523i View PostElikkäs ei ollukaa vuoto webastolta vaan ilmeisesti paluuputkihan siellä tiputtelee.. Eli kysymys kuuluuluukin. Vuoto on jakotukin jälkeen (missä on weban pumppu ym) eli jos ottaa siitä muovisesta jakotukista sen paluu puolen letkun irti(koneen päästä) vuotaako löpöt tankista pihalle vai onko välissä jonkunlainen takaiskuventtiili?. Uusi alkuperäinen paluuputki maksaa Kl -varaosissa n. 20€ ja on melkoinen vänkkyrä asentaa, mutta onnistuu kyllä. Mikäli autolla on jo paali lähellä, katkaisee teräsputken ruosteettomasta kohdasta ja laittaa hieman pidemmän kumiletkun
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Jäi sen verran vaivaamaan että kävin avaamassa palopuhaltimen vielä.
Siipi oli jumissa tuossa mustassa liimamaisessa mönjässä.
Siivestä lohkesi pala kun vääntelin sitä irti
Kyllä tämä vaahtomuovilta vaikuttaa
Olisko kuitenkin päässyt imaisemaan vaahtomuovin kappaleita imuputkesta.
Vai onko imuputkessa joku suodatin? YouTubessa jollakin samanlainen tapahtuma jossa oli imassu suodattimen puhaltimeen.Last edited by /PETE/; 26-01-2014, 23:09.E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber MetallicEX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91
Comment
-
-
Mikä mahtaa mättää E39:n webastossa, kun se sekoittaa koko muun auton toiminnan?
Kirjoitin aiheesta jo toiseen topikkiin, mutta laitetaan vielä tänne:
Originally posted by Ramzez View PostMikähän helkkari tuossa sigun E39:ssä on kun se ei suostu puhaltamaan lämmintä n. 1500-1700 kierroksen paikkeilla? Tyhjäkäynnillä ja sport-asennossa (kierrosten ollessa yli 2000 rpm) lämmintä tulee oikein erittäin hyvin. Katsoin salavalikosta auton lämpöjä ja ne olivat siinä 89-94C. Mielenkiintoista oli se, että tyhjäkäynnillä ja korkeammilla kierroksillä lämmöt olivat n. 90C, ja tuossa 1600 rpm kohdalla 93C.
Ongelmat alkoivat kun korjasin webaston. Ilmattu on kyllä kunnolla. Webasto myös kävi koko 50km matkan.Originally posted by Ramzez View PostVikadiagnoosi on edennyt siinä määrin, että ennen paluumatkan aloitusta, nyppäsin webaston sulakkeen irti. Nyt kaikki viat sitten korjaantuivat.Lämmintä tulee kabiiniin kierrosluvusta huolimatta. Ei tosiaan ollut ilmauksessa vika.
Seuraava kysymys on sitten se, että miten helvetissä tuo webasto sekoittaa tuon auton vesikierron niin totaalisesti? Kaikki letkut ja kiertovesipumppu tuli asennettua oikeinpäin, kun webaston pumppua vaihdoin. Nyt kuitenkin sitten webastosta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Lisäksi webasto pöhisee koko ajan, oli koneen lämpötila mikä tahansa. Toisin sanoen normaalissa käyntilämpötilassakin pöhisee, eikä sammu ollenkaan.
Vielä mystisemmäksi ongelma meni paluumatkan päätyttyä, kun otin avaimen virtalukosta ja ihmettelin, miksi sisäilmapuhallin jäi päälle, vaikka ilmastoinnin paneelistakin virrat katkesivat. Jouduin irroittamaan akun navan, jotta ei enää tehnyt tuota.
Vikakoodeja ei pumpun vaihdon jälkeen enää esiinny.
Voiko vika olla viallisessa webaston piirikortissa, joka nyt sekoittaa koko muun auton toiminnan? :think
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostMikä mahtaa mättää E39:n webastossa, kun se sekoittaa koko muun auton toiminnan?
Kirjoitin aiheesta jo toiseen topikkiin, mutta laitetaan vielä tänne:
kortti irti ja osaavaan huoltoon.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostMikä mahtaa mättää E39:n webastossa, kun se sekoittaa koko muun auton toiminnan?
Kirjoitin aiheesta jo toiseen topikkiin, mutta laitetaan vielä tänne:-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostEi tule tyhjäksi asti, tai en ainakaan jäänyt odottelemaan, laitoin muistaakseni lukkotongit siihen kumiletkuun. Uusi alkuperäinen paluuputki maksaa Kl -varaosissa n. 20€ ja on melkoinen vänkkyrä asentaa, mutta onnistuu kyllä. Mikäli autolla on jo paali lähellä, katkaisee teräsputken ruosteettomasta kohdasta ja laittaa hieman pidemmän kumiletkun
onneks löyty tallista sopivaa bensaletkuu eli tälläkertaa halpa korjaus
Comment
-
-
Kerrotaanpa oma webaston vikakorjaus tässä.
Eli vesipumppu vaihdettu uuteen alkuperäiseen. Webastoa tutkiessa onnistuin kuitenkin katkaisemaan lämpötila-anturin jalat
No, Sp-elektroniikasta 10kΩ NTC-vastus tilalle (hinta 1€), (luin jostain että alkuperäinen olis 12kΩ), ja teippiä sen suojaksi / eristeeksi kompensoimaan liian pientä vastusarvoa. Beta-arvoa ei sp-elektroniikan myyjä osannut sanoa mutta ajattelin kuitenkin kokeilla.
Lopputulos: Webasto toimii hienosti ja INPAn kautta katsotut lämpötilat varsinkin lämpimänä ovat parin asteen sisällä samat kuin mitä koneen lämmöt salavalikosta.
Comment
-
-
Originally posted by timppa811 View PostKuinka lämpimäksi vedenlämpö pitäisi webastolla tulla? Tuossa omassa näyttää heti käynnistyksen jälkeen olevan noin 30astetta 30min käytön jälkeen -15asteen pakkasessa. Etuikkuna on sulanut hieman, muttei sisällä mikään lämmin todellakaan. Onko normaalia?
Omassa -9c ja nesteet 30min jälkee ~37c.
Comment
-
-
Onkohan webaston kortti hajalla, kun vikakoodi oli liekkivahdista? Webasto lähtee hurisemaan kellon liekkinapista mutta käy noin 30sek ja sitten sammuu. Pumpun naksutusta ei kuulu ja webaston pakoputkesta tulee kylmää?
Auto on e39 530d jossa alkuperäinen ajonaikainen webasto johon on laitettu kello.
Comment
-
-
Täällä kun on asenneltu jälkiasenteista kelloa ja kaukokäynnistystä... Oisko kellään tietoo, et tartteeko se nasta 1 jatkuvan virran vai riittääkö käynnistykseen pelkkä pulssi?Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
Comment