Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14526
    • Oulu

    Originally posted by kaol View Post
    Ja syyläri menee vaihtoon yleensä vuoden sisällä paisarin+tiivisteen vaihdon jälkeen.
    Joo, ja ku syyläri maksaa tämän verran: http://www.ebay.de/itm/Wasserkuhler-...item3cda90fa98

    Omassa 528iA:ssa tuommonen kesti ainakin vuoden hyvin mitä auto mulla oli.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      Noita syyläreitä tuossa katselin, niin näkyy olevan sopivuus ilmastoinnilla ja ilman!? Siis onko noissa syyläreissä vahvuuksissa joku ero?

      Kuten tuossa, ei ilmastoituun: http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdyt...021731725.html
      Last edited by janke; 26-01-2014, 20:06.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • vilikeri
        BTCF Member
        • May 2011
        • 38
        • Oulu

        Sattuuko kukaan tietämään passaako pelekääjän puolelta takaulkokahva eteen, jäi tuossa pakkasten aikana kahava käteen
        Lähtihän se s..tana, lapasesta

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by vilikeri View Post
          Sattuuko kukaan tietämään passaako pelekääjän puolelta takaulkokahva eteen, jäi tuossa pakkasten aikana kahava käteen
          Sama kahva edessä ja takana, jos autossa on alkuperäinen kaukokeskuslukko, eikä etuovessa tällöin ole lukonreikää.

          Originally posted by janke View Post
          Noita syyläreitä tuossa katselin, niin näkyy olevan sopivuus ilmastoinnilla ja ilman!? Siis onko noissa syyläreissä vahvuuksissa joku ero?

          Kuten tuossa, ei ilmastoituun: http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdyt...021731725.html
          Ainut ero on siinä, että ei-ilmastoituun tarkoitetussa syylärissä ei ole paikkaa ilmastoinnin flektin lämpötunnistimelle. Ilmastoituihin autoihin tarkoitetuissa syyläreissä on yleensä mukana kierretulppa tuon tunnistimen reiässä, jolloin ko. syyläriä voi käyttää myös ilmastoimattomassa autossa.
          Last edited by kaol; 26-01-2014, 20:13.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • vilikeri
            BTCF Member
            • May 2011
            • 38
            • Oulu

            Originally posted by kaol View Post
            Sama kahva edessä ja takana, jos autossa on alkuperäinen kaukokeskuslukko, eikä etuovessa tällöin ole lukonreikää.
            Ja kiitokset vikkelästä vastauksesta, realoem antaa eri osanumeron kahvoille, joten ei viitsinyt mennä arvalla ostamaan kolarikamppeesta kahvaa
            Lähtihän se s..tana, lapasesta

            Comment

            • JP58
              Newbiemmer
              • Dec 2011
              • 16
              • Oulu

              Voisiko joku kertoa, mitä eroa on (jos on) Siemensin ilmamassamittareilla 5WK96050Z ja 5WK9605? Siis jälkimmäisestä puuttuu kaksi viimeistä merkkiä. Itsellä on rikkinäinen 5WK96050Z.:think

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Originally posted by kaol View Post

                Ainut ero on siinä, että ei-ilmastoituun tarkoitetussa syylärissä ei ole paikkaa ilmastoinnin flektin lämpötunnistimelle. Ilmastoituihin autoihin tarkoitetuissa syyläreissä on yleensä mukana kierretulppa tuon tunnistimen reiässä, jolloin ko. syyläriä voi käyttää myös ilmastoimattomassa autossa.
                Kiitos! Tuossa ilmeisesti on sen paikka:think


                Ja Tuossa, vaikka tarkoitettu ei ilmastoituun?http://media2.mister-auto.com/bolk/j...-c011236-1.jpg
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • toNmbbA
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2009
                  • 2330
                  • Espoo

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Avainmuisti pelleilee. Kokeile toisella avaimella tai koodaa avainmuisti pois käytöstä.
                  Kuinkas tämä tapahtuu? :think Pikaisella googletuksella en löytänyt vastausta.

                  Autossa ei siis ole sähköisiä penkkejä eikä ratin säätöä jos tämä nyt jotenkin siihen liittyy? :think

                  Ja siis 5/99 valmistunut vessa kyseessä.
                  Last edited by toNmbbA; 26-01-2014, 23:38.
                  Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                  Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by toNmbbA View Post
                    Kuinkas tämä tapahtuu? :think Pikaisella googletuksella en löytänyt vastausta.

                    Autossa ei siis ole sähköisiä penkkejä eikä ratin säätöä jos tämä nyt jotenkin siihen liittyy? :think

                    Ja siis 5/99 valmistunut vessa kyseessä.
                    Kokeilitko toisella avaimella? Jos autossa ei ole muistipenkkejä yms niin silloin se muistaa esim. lämppärin ja radion säädöt. Piuhan päässä pitää tehdä tuo koodaus.

                    Edit: Ei kovin harvinaista avainmuistin sekoaminen http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155470

                    Tuolla mitä kaikkea saa koodattua http://www.m5board.com/vbulletin/m5-...g-options.html
                    Last edited by Bmw Master; 27-01-2014, 04:40.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Mikähän helkkari tuossa sigun E39:ssä on kun se ei suostu puhaltamaan lämmintä n. 1500-1700 kierroksen paikkeilla? Tyhjäkäynnillä ja sport-asennossa (kierrosten ollessa yli 2000 rpm) lämmintä tulee oikein erittäin hyvin. Katsoin salavalikosta auton lämpöjä ja ne olivat siinä 89-94C. Mielenkiintoista oli se, että tyhjäkäynnillä ja korkeammilla kierroksillä lämmöt olivat n. 90C, ja tuossa 1600 rpm kohdalla 93C.

                      Ongelmat alkoivat kun korjasin webaston. Ilmattu on kyllä kunnolla. Webasto myös kävi koko 50km matkan.

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Mikähän helkkari tuossa sigun E39:ssä on kun se ei suostu puhaltamaan lämmintä n. 1500-1700 kierroksen paikkeilla? Tyhjäkäynnillä ja sport-asennossa (kierrosten ollessa yli 2000 rpm) lämmintä tulee oikein erittäin hyvin. Katsoin salavalikosta auton lämpöjä ja ne olivat siinä 89-94C. Mielenkiintoista oli se, että tyhjäkäynnillä ja korkeammilla kierroksillä lämmöt olivat n. 90C, ja tuossa 1600 rpm kohdalla 93C.

                        Ongelmat alkoivat kun korjasin webaston. Ilmattu on kyllä kunnolla. Webasto myös kävi koko 50km matkan.
                        Vikadiagnoosi on edennyt siinä määrin, että ennen paluumatkan aloitusta, nyppäsin webaston sulakkeen irti. Nyt kaikki viat sitten korjaantuivat. Lämmintä tulee kabiiniin kierrosluvusta huolimatta. Ei tosiaan ollut ilmauksessa vika.

                        Seuraava kysymys on sitten se, että miten helvetissä tuo webasto sekoittaa tuon auton vesikierron niin totaalisesti? Kaikki letkut ja kiertovesipumppu tuli asennettua oikeinpäin, kun webaston pumppua vaihdoin. Nyt kuitenkin sitten webastosta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Lisäksi webasto pöhisee koko ajan, oli koneen lämpötila mikä tahansa. Toisin sanoen normaalissa käyntilämpötilassakin pöhisee, eikä sammu ollenkaan.

                        Vielä mystisemmäksi ongelma meni paluumatkan päätyttyä, kun otin avaimen virtalukosta ja ihmettelin, miksi sisäilmapuhallin jäi päälle, vaikka ilmastoinnin paneelistakin virrat katkesivat. Jouduin irroittamaan akun navan, jotta ei enää tehnyt tuota.

                        Vikakoodeja ei pumpun vaihdon jälkeen enää esiinny.

                        Voiko vika olla viallisessa webaston piirikortissa, joka nyt sekoittaa koko muun auton toiminnan? :think

                        EDIT: Tosiaan kaikki ongelmat alkoivat webaston pumpun vaihdon jäljiltä. Sitä ennen webasto oli jonkin aikaa pois pelistä, koska pumppu ei toiminut, mutta eipä se toisaalta aiheuttanut autolle mitään ongelmia.
                        Last edited by Ramzez; 27-01-2014, 13:55.

                        Comment

                        • Tenojono
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 1753
                          • Pohjanmaa

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Kokeilitko toisella avaimella? Jos autossa ei ole muistipenkkejä yms niin silloin se muistaa esim. lämppärin ja radion säädöt. Piuhan päässä pitää tehdä tuo koodaus.

                          Edit: Ei kovin harvinaista avainmuistin sekoaminen http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155470

                          Tuolla mitä kaikkea saa koodattua http://www.m5board.com/vbulletin/m5-...g-options.html
                          Voitko heittää linkin mistä sai niitä edullisia lasin pyyhkijöitä.
                          Ps sakemannit on näköjää tuunailleet omiinsa e60 varret.
                          Työmatkat: E46 preface 323 4d
                          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                          Comment

                          • Maki1
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 149
                            • Kuopio



                            Tuosta ainakin noita rungottomia good raineja. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen.

                            Minkäslainen homma on sovitella e39 uudet helmat paikoilleen? Kuskin puolelle pitäs laittaa kun tahtoo olla aika mätä.
                            Atm:

                            E61 530d Black Sapphire Metallic
                            Ex:

                            Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                            E32 740iaL Sterlingsilber
                            E36 323 Touring
                            E39 523 Touring
                            Farkku Omega Ekotekki
                            Farkku Omega 2,5Td
                            BMW
                            E32 730i Alpinweiß II
                            Honda Accord
                            Sunny N13
                            Mazda 323 1.3 "50hp"

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              öö... pitäiskö ehjästä paisarin korkista saada puhellettua ilmaa läpi sekä imaistua? Tässä tuota juuri ihmettelen, että pitääkö taas käydä hakemassa uusi!?
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5076
                                • Paimio

                                Originally posted by janke View Post
                                öö... pitäiskö ehjästä paisarin korkista saada puhellettua ilmaa läpi sekä imaistua? Tässä tuota juuri ihmettelen, että pitääkö taas käydä hakemassa uusi!?
                                Ei kait sentään...pystyykö ihminen ihan riittävän kovasti puhaltamaan? En ole kylläkään kokeillut, mutta paineistettu järjestelmähän tuo on joten kovasti saa puhkua...
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎