Tuollaiset vikakoodit INPA näytti. Nollaamisen jälkeenkin jää tuo yksi. Ilmeisesti vaatisi ohjainkortin korjausta tai vaihtoa?
Outoa hommassa oli että kun kaivoin webaston esiin niin imuputkesta tuli käryä ja lämmitin oli selvästi lämmin pinnasta.
Puhallin ei kuitenkaan missään välissä pyörähtänyt.
Tuollaiset vikakoodit INPA näytti. Nollaamisen jälkeenkin jää tuo yksi. Ilmeisesti vaatisi ohjainkortin korjausta tai vaihtoa?
Outoa hommassa oli että kun kaivoin webaston esiin niin imuputkesta tuli käryä ja lämmitin oli selvästi lämmin pinnasta.
Puhallin ei kuitenkaan missään välissä pyörähtänyt.
Lämpöanturi ohjainkortilla vaihtoon ja vesipumppu uusiksi.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Kokeillaas täältäkin villejä ideoita:
Potilaana 530d -01.
Akku tyhjenee totaalisesti yön aikana kun weba (tehtaan oma) on ajastuksella.
Ylimääräistä virtahävikkiä ei ole. (Ei ole mitattu, kun ajastus tärähtää käyntiin)
Konttin survoin myös uuden 105ah AGM akun, joten joku sielä imee niin perkuleesti virtaa.
Edit. Webasto ei siis lähde ollenkaan käyntiin, edes ajossa.
(PS. Jos jollain on engalnninkielisiä dateneita e39:iin, ilmottautukoon, että INPAlla pääsee testailemaan. ISTA/D ei ainakaan anna vikakoodeja webastosta, ja tuo Saksa ei taivu kovin hyvin)
Kokeillaas täältäkin villejä ideoita:
Potilaana 530d -01.
Akku tyhjenee totaalisesti yön aikana kun weba (tehtaan oma) on ajastuksella.
Ylimääräistä virtahävikkiä ei ole. (Ei ole mitattu, kun ajastus tärähtää käyntiin)
Konttin survoin myös uuden 105ah AGM akun, joten joku sielä imee niin perkuleesti virtaa.
Edit. Webasto ei siis lähde ollenkaan käyntiin, edes ajossa.
(PS. Jos jollain on engalnninkielisiä dateneita e39:iin, ilmottautukoon, että INPAlla pääsee testailemaan. ISTA/D ei ainakaan anna vikakoodeja webastosta, ja tuo Saksa ei taivu kovin hyvin)
Tyhjeneekö akku jos webasto ei ole ajastuksella? Kun sitä virtaa noin paljon menee, niin mittaamalla lienee melko helppo paikallistaa mikä sen vie.
Ei auta datenien vaihto tuohon kielihommaan. Muutenkin e39 kyllä on hyvin useissa INPA:n versioissa englanniksi, joten helpoimmalla pääset kun kokeilet toista INPA:a.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tyhjeneekö akku jos webasto ei ole ajastuksella? Kun sitä virtaa noin paljon menee, niin mittaamalla lienee melko helppo paikallistaa mikä sen vie.
Ei auta datenien vaihto tuohon kielihommaan. Muutenkin e39 kyllä on hyvin useissa INPA:n versioissa englanniksi, joten helpoimmalla pääset kun kokeilet toista INPA:a.
Enpä vielä virtoja päässyt mittaamaan, mutta toinen kysymys:
Weba ei toimi, koska lämpötila näyttää 125 astetta.
Lämpöanturi on ilmeisesti ohjainkortissa, mutta saako tohon komponentteja jostain, vai pitääkö tyytyä näihin korjauspalveluihin?
(Kolvi pysyy kyllä kädessä)
Enpä vielä virtoja päässyt mittaamaan, mutta toinen kysymys:
Weba ei toimi, koska lämpötila näyttää 125 astetta.
Lämpöanturi on ilmeisesti ohjainkortissa, mutta saako tohon komponentteja jostain, vai pitääkö tyytyä näihin korjauspalveluihin?
(Kolvi pysyy kyllä kädessä)
Saa sinne tilattua sen anturin. En nyt ulkoa muista speksejä, mutta eiköhän ne tältä foorumilta löydy.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Nyt ennakoivasti akun tyhjenemiseen:
Weban lämmitys (Tai lämmitysyritys) kun tärähtää päälle, lähtee sisäpuhallin huutamaan lähes täysillä.
Luultavammin tämä syö akun kokonaan tuon puolen tunnin aikana.
Webaston lämpöanturi kun näyttää 125C, aiheuttaako tämä tuon puhalluksen täysillä huutamisen?
Kuuluuko puhalluksen mennä kuin kovalle lämmityksessä?
Entä kuuluuko ilmastoinnin paneelin mennä päälle, vai hoitaako se hommansa "pimeänä"?
Nyt ennakoivasti akun tyhjenemiseen:
Weban lämmitys (Tai lämmitysyritys) kun tärähtää päälle, lähtee sisäpuhallin huutamaan lähes täysillä.
Luultavammin tämä syö akun kokonaan tuon puolen tunnin aikana.
Webaston lämpöanturi kun näyttää 125C, aiheuttaako tämä tuon puhalluksen täysillä huutamisen?
Kuuluuko puhalluksen mennä kuin kovalle lämmityksessä?
Entä kuuluuko ilmastoinnin paneelin mennä päälle, vai hoitaako se hommansa "pimeänä"?
En usko että sisäpuhallin nyt ihan lähes täysille pitäs mennä missään tapauksessa. Mulla pysyy paneeli pimeenä. Auto 520d ja tehdaswebasto ilm jälkiasennus kakella
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Nyt ennakoivasti akun tyhjenemiseen:
Weban lämmitys (Tai lämmitysyritys) kun tärähtää päälle, lähtee sisäpuhallin huutamaan lähes täysillä.
Luultavammin tämä syö akun kokonaan tuon puolen tunnin aikana.
Webaston lämpöanturi kun näyttää 125C, aiheuttaako tämä tuon puhalluksen täysillä huutamisen?
Kuuluuko puhalluksen mennä kuin kovalle lämmityksessä?
Entä kuuluuko ilmastoinnin paneelin mennä päälle, vai hoitaako se hommansa "pimeänä"?
Webaston lämpöanturi on selkeesti sökö. Olen tullut siihen päätelmään että webasto lämmittäessään, puhallin sekä lämmönsäädöt on ne mitkä edellisen kerran olleet virrat päällä. Jos AUTO asennossa niin silloin puhallin nopeus alkaa voimistumaan kun vesi lämpenee. Rajalämpö on 40 astetta, siittä ylöspäin puhallin vaan lisää kierroksia. Jos 125 asteen lämpö ilmoitetaan IHKAlle niin melko varmasti alkaa lämmittämään sisätiloja maksimaalisesti, todellinen vedenlämpö on 0-40 astetta.
Tee kokeilu, laita ennen auton sammutusta lämmönpyynti 32 asteeseen ja puhallin nopeus kolme palikkaa. Mitä noilla arvoilla tapahtuu?
Omassa nuo ovat osoittautuneet toimivimmaksi, E39 -02 automaatti-ilmastoinnilla.
Paneeli taitaa mennä pimeeksi, jos siihen ei kosketa lämmityksen alun jälkeen ollenkaan. Pimentyminen kuiteskin on ihan suunniteltu. Ei ole vika.
Laitetaanpa omaki tappelu tänne. Webasto kokonaan uusi. E38 omalla vanhalla kortilla. Akku uusi. Ajossa tuntuu toimivan ja pöhisee. Vieressä kun kuuntelee niin välillä kuulostaa että hieman röpeltäen polttaa. Esilämmityksellä pääosin polttaa hetken ja sitten sammuu. Muutaman kerran on saanut ihan reilusti 20min+ poltettua. Ei keitä tms.
Diagnostiikka kaapelin tilasin, että pääsee näkemään mitä koodia löytyy. Mutta oisko sitä ennen täällä ideoita?
Comment