Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiR
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 819
    • Jyväskylä

    Mikäs on varaosanumero sille polttoainesuodattimen jalalle? 530d siis kyseessä ja se on semmosella ruuvattavalla suodattimella. Realoem:stä en äkkiseltään löytänyt:think
    E61 535d -04

    Comment

    • Wiljami
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 27
      • Lapua

      Originally posted by AnttiR View Post
      Mikäs on varaosanumero sille polttoainesuodattimen jalalle? 530d siis kyseessä ja se on semmosella ruuvattavalla suodattimella. Realoem:stä en äkkiseltään löytänyt:think
      Taitaa olla tuo osa nro 1. tulee vissiin suodatin mukana?

      Comment

      • AnttiR
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 819
        • Jyväskylä

        Kiitoksia! Ymmärsin tuosta kuvasta että tuo 1. on pelkkä suodatin mutta hinnasta päätellen siinä tulee koko jalka
        E61 535d -04

        Comment

        • Jucke
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 518
          • Keski-suomi

          Osaako joku sanoa et minne letkun nro 9 toisen pään kuuluisi mennä?

          E34 ///M5 3.8 '93,
          ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

          Comment

          • aripaa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 520
            • Kuhmo

            Originally posted by Jucke View Post
            Osaako joku sanoa et minne letkun nro 9 toisen pään kuuluisi mennä?

            Ei tässä mitään kuvaa näy , mutta arvataan onko imusarja kyseessä?

            Imusarjan takakanteen menee ainakin yksi letku nro 9
            Ext. bmw:t
            e28 518i -87
            e34 518i -92
            e39 540ia sedan 7/98
            e39 540ia sedan 9/98
            e39 540ia tour. 12/98
            E34 525i Touring 7/92

            Vikakoodien lukua/nollausta.

            e39 540 ia sedan 7/96

            Comment

            • Jucke
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 518
              • Keski-suomi

              Originally posted by aripaa View Post
              Ei tässä mitään kuvaa näy , mutta arvataan onko imusarja kyseessä?

              Imusarjan takakanteen menee ainakin yksi letku nro 9
              Oho, joku meni pieleen aiemmassa viestissä mutta imusarja oli tosiaan kyseessä, jokohan näkyisi?:


              Imuvuotojen metsästys käynnissä. Vaihdoin nuo imusarjan päätyjen tiivisteet
              ja huohotusventtiilin (tuo letku nro. 9 oli irti) mutta eipä tuntunut olevan suurempaa vaikutusta.
              Oireita: lievä tärinä ja kierrosten vaeltaminen tyhjäkäynnillä etenkin kylmällä koneella, huomaa paremmin kun ilmastointi on pois päältä.
              Samoin kylmänä kun polkaisee kaasua niin kierrosten laskiessa takaisin meinaa sammua. Täyskiihdytyksessä tuntuu että on vetoja hukassa ja vaihdot hieman nykäiseviä, vertailukohtaa ei tosin ole.
              Autocom:in antamia vikakoodeja (ja k.o. laitteen hienot suomennokset...)
              28 & 29 additiivinen seoksen säätö, ryhmä 1 & 2, säätöraja saavutettu
              26 & 27 multiplikat seoksen säätö r 1 & 2, säätöraja saavutettu
              5 & 6 lambdatunnistimen lämmitin ennen kat. r. 1 & 2
              + edellisellä kerralla vielä 33, imunokka-akselin säätö, ryhmä 1 mutta viime nollauksen jälkeen tuota ei tullut.
              Mistä seuraavaksi vikaa jahtaamaan?
              Ja tietysti moottorin merkkivalo palaa.
              E34 ///M5 3.8 '93,
              ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                Noi kaks ensimmäistä koodia kertoo että jossain kohtaa soosi on menny tosi rikkaalle tai tosi laihalle. Ja molemmissa lohkoissa. Nuo tulee esim. kun bensa loppuu ajossa tjs. Jos seoksessa ei ole ollut ongelmia niin sitten on lambdat menossa. Nollaa nuo ja tarkkaile tilannetta, jonkinajan päästä uudestaan. Jos säätövara olisi loppu jatkuvasti kun ajat niin auto kävisi todella huonosti, eli johonkin satunnaiseen häikkään viittaa, ei noista paljoa saa irti. IMM voi aiheuttaa tuollaista, eli jos nuo koodit tulee kokoajan nollauksen jälkeen uusistaan ja auto käy edes jollainlailla nätisti, niin IMM syyniin.

                Comment

                • Jucke
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 518
                  • Keski-suomi

                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Noi kaks ensimmäistä koodia kertoo että jossain kohtaa soosi on menny tosi rikkaalle tai tosi laihalle. Ja molemmissa lohkoissa. Nuo tulee esim. kun bensa loppuu ajossa tjs. Jos seoksessa ei ole ollut ongelmia niin sitten on lambdat menossa. Nollaa nuo ja tarkkaile tilannetta, jonkinajan päästä uudestaan. Jos säätövara olisi loppu jatkuvasti kun ajat niin auto kävisi todella huonosti, eli johonkin satunnaiseen häikkään viittaa, ei noista paljoa saa irti. IMM voi aiheuttaa tuollaista, eli jos nuo koodit tulee kokoajan nollauksen jälkeen uusistaan ja auto käy edes jollainlailla nätisti, niin IMM syyniin.
                  Ok, kiitos tiedoista. Koodit on nollattu monta kertaa n. puolen vuoden aikana ja samat tulee aina takaisin, ja tyhjäkäyntiä käy kuitenkin pientä tärinää lukuunottamatta nätisti eli tuo IMM voisi mennä seuraavaksi vaihtoon siis.
                  E34 ///M5 3.8 '93,
                  ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                  Comment

                  • Behemoth
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 561

                    Mikäs E39:ssä vikana, kun ei "kongi" kumahda, kun ajotietokone ilmoittaa jostakin? Onkohan tuo pistetty jostakin mykäksi...:think

                    Toinen mikä askarruttaa on xenonit, jotka ei sammu valokytkimestä vaan palavat jatkuvasti, kun auto käynnissä.
                    E66 730Ld LCI

                    ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                    Comment

                    • tikkku
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 146
                      • Pieksämäki

                      itseäni taas ärsyttää kun ne ei syty kuin katkasiasta.. saatana vanhassa sierrassakin lähtee automaattisesti päälle valot niin miks ei tuon hintasessa merikontissa sitten ole saatu tälläistä "hienoutta" rakennettua..

                      noh asiasta porkkanaan! tuli tuossa e39 ostaessa joskus vuosi sitten tingattua kun "kardaani ravistaa" kiihdyttäessä.. aika monen sepän kanssa sitä tutkittiin ja koeajelttiin (itekkijn olen asentaja ammatiltani) "kardaani, joo kartaani ravistaa" en vaivautunu kun kun niin paskamainen tehdä (laiskuutta).. tuli vaihdeltua tuossa poikittais tukivarsi taakse vko loppuna kun oli väljä.. kappas kun hävis ravistelu

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8974
                        • Kellokoski

                        Originally posted by tikkku View Post
                        itseäni taas ärsyttää kun ne ei syty kuin katkasiasta.. saatana vanhassa sierrassakin lähtee automaattisesti päälle valot niin miks ei tuon hintasessa merikontissa sitten ole saatu tälläistä "hienoutta" rakennettua..
                        Jos se sun merikonttis ei ole jeesuksen vanha niin siihen saapi moisen ominaisuuden koodattua
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • mijuko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 951
                          • ۩□□۩

                          Originally posted by Behemoth View Post
                          Mikäs E39:ssä vikana, kun ei "kongi" kumahda, kun ajotietokone ilmoittaa jostakin? Onkohan tuo pistetty jostakin mykäksi...:think

                          Toinen mikä askarruttaa on xenonit, jotka ei sammu valokytkimestä vaan palavat jatkuvasti, kun auto käynnissä.
                          Kokeile "gong test" salavalikosta

                          Nuo äänimerkkilaitteet taitaa olla pedalien yläpuolella?:think
                          Onkos tuokin koodaus hommia..
                          Last edited by mijuko; 05-10-2011, 22:14. Reason: lisäys

                          Comment

                          • vileeni
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 34
                            • Suomi

                            Yrittäny etsiä (vaan ei löydä) jotain tietoo, että kuin tuollasen ´99 530 dieselin steptronic-laatikko kestää lastuttamista? Kuinkas muuten sen keston kanssa?

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              Originally posted by vileeni View Post
                              Yrittäny etsiä (vaan ei löydä) jotain tietoo, että kuin tuollasen ´99 530 dieselin steptronic-laatikko kestää lastuttamista? Kuinkas muuten sen keston kanssa?
                              ei ei ei.... unohda. ei ne kestä vakionakaan...

                              Comment

                              • Magirus
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 876
                                • Keski-Suomi und Sawo

                                Originally posted by Behemoth View Post
                                Mikäs E39:ssä vikana, kun ei "kongi" kumahda, kun ajotietokone ilmoittaa jostakin? Onkohan tuo pistetty jostakin mykäksi...:think

                                Toinen mikä askarruttaa on xenonit, jotka ei sammu valokytkimestä vaan palavat jatkuvasti, kun auto käynnissä.
                                Mulla on sama homma tuossa prefacelift E39. Auto on ruotsin tuonti joten lienee siinä syypää. Eikä saa koodattua ainakaan mun LCM:stä tätä ominaisuutta pois.

                                Toisaalta, ite pidän tuota ajovaloautomatiikkaa parempana. Nykysin tulee ajeltua päivisin "päivävalot" päällä eli katkasija parkkiasenossa ja annelit pelkästään loistaa.

                                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                                O: E24 osasia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎