Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiR
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 819
    • Jyväskylä

    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Elikkä, taas pari tyhmää kysymystä..
    530d ja orkkis kellollinen webasto. Sieltä ajotietokoneen valikosta kun näppäilee "Heat on" ja "Vent off", niin webasto lähtee päälle. Kun avaimet on lukossa vielä tässä vaiheessa, voi puhaltimen nopeutta säädellä. Kun taas avaimet nykäsee pois, niin tuntuu puhaltavan aina jollain tietyllä nopeudella, normia?

    Samoten en oo keksiny miten niihin "Timer 1" ja "Timer 2" kohtiin saa kellon ajat laitettua..
    Piti käydä ihan omasta autosta kokeilemassa tuo Timer homma, eli siis kun valitset sieltä valikosta ensin vaikka Timer 1 niin sen jälkeen painat oikealta SET nappia, ja kun olet asettanut haluamasi ajan niin painat uudelleen SET nappia ja näin on webasto ajastettu!
    Ja tuota puhallinta en ole ikinä tarvinnut säätää kun webasto on päällä, mutta hatara muistikuva on että paneeli herää henkiin kun painaa vaan puhallinta isommalle tai pienemmälle? Mutta tuo on siis ihan muistin varainen juttu, voin olla väärässäkin.

    Suosittelen muuten ostamaan suomen kielisen ohjekirjan autoon jos ei ole jo? Sieltä löytyy noihinkin vastaukset. Itsekkin ihmettelin ajotietokoneen käyttöä pitkään ennen kun tajusin kaivaa manuaalin hansikaslokerosta
    E61 535d -04

    Comment

    • garud
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 34
      • Helsinki

      E39 keittämisen syy oli paskaks menny vesipumppu... jännä korjaamo se eka oli ku tuollaista ei huomattu.

      Comment

      • tunika
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 808
        • Seinäjoki

        Originally posted by Thuppu View Post
        Onko alipaineletkut kiinni?
        Nyt sitten uudemman kerran menty alipaineletkut läpi ja löytyi toinenkin irrallinen letku
        Mutta nyt vetää hienosti ja kelpaa taas
        e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
        e39 530da touring -01
        ------------------------------- Duo Osmo
        Smart fortwo coupe -00 ex
        mb 190 2.5-16 -89 ex
        e36 328I sedan -95 ex
        e36 318Is coupe -93 ex

        Comment

        • Rise
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 213
          • Jyväskylä

          Mistähän voisi johtua naksuva ääni jarruttaessa (523iA)? Tulee aika selvästi etujarrujen luota ja on aivan kuin jokin jousi puristuisi kasaan ja sitten jarrun irti päästäessä narahtaa taas. Jarrupaloissa ainakin reilusti pintaa vielä. Jarrut vinkuvat myös jonkin verran, joten voisiko selittyä kuivuudesta tjms?

          En tiedä liittyykö samaan asiaan, mutta kuoppiin tms. epätasaisuuksiin ajaessa eturenkaiden luota "särähtää". Mikähän sitä voisi saada aikaan?
          Ex
          F11 530d m-sport
          E46 325i cabriolet m-sport
          E39 540iA m-sport
          E39 523iA
          E46 316i

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Riippuu siitä että mikä siellä vikisee. Eihän vaan vikinä kuulu hihnasta, jolloin vika löytyy mahdollisesti väsähtäneestä kiristimestä ja kuluneesta hihnasta.
            Niinno, kun siihen kytkimeen ruiskii öljyä, niin hiljenee.

            Olin menossa jo kokeilemaan ostamalla uuden hihnan, mut kokeilin tuota kytkintä voidella, niin hiljeni. Pitäis kattoo tarkemmin ajan kanssa, jos joskus vaan ehtisi, kun on niin paljo muitakin projekteja ja ja, muita huoltokohteita tässäkin autossa...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • anttiboy
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 258
              • Alajärvi

              Jeah! Alkaa 530da:n -99 tehojen hävikkiin syy löytymään...



              Kuvassa oleva letku numero 6 siis oli revennyt takaa ja siellä oli sormen mentävä reikä.. Kyselisinkin, että saako tuota letkua ostettua jostain halvemmalla vai joutuuko hakemaan oikein marmorilta?
              Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
              Ex: Porsche 911 "GT3RS"
              Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
              Ex: E71 X6 40d Titangrau
              EX: F07 530d Carbonschwarz
              Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
              Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
              Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
              Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
              Ex: E38 730d Biarritzblau
              Ex: E65 730d White
              Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
              Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
              Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
              Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2171
                • Himas

                Kysy sieltä marmorilta, ei varmaan paljoa maksa. Ainakin bensavehkeen haitarikumi maksoi hurjat 15e.
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • anttiboy
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 258
                  • Alajärvi

                  Originally posted by mikron View Post
                  Kysy sieltä marmorilta, ei varmaan paljoa maksa. Ainakin bensavehkeen haitarikumi maksoi hurjat 15e.
                  Kyl se vaan maksoi KL-varaosilla komeat 79€, luulis tommosen rupisen letkun saavan halvemmallakin, joten en vielä tilannut.
                  Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                  Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                  Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                  Ex: E71 X6 40d Titangrau
                  EX: F07 530d Carbonschwarz
                  Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                  Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                  Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                  Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                  Ex: E38 730d Biarritzblau
                  Ex: E65 730d White
                  Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                  Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                  Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                  Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2171
                    • Himas

                    Originally posted by anttiboy View Post
                    Kyl se vaan maksoi KL-varaosilla komeat 79€, luulis tommosen rupisen letkun saavan halvemmallakin, joten en vielä tilannut.
                    Edelleenkin, siellä marmorilla se voi olla halvempi. Ei nyt 70%, mutta kuitenkin.
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by mikron View Post
                      Edelleenkin, siellä marmorilla se voi olla halvempi. Ei nyt 70%, mutta kuitenkin.
                      Ei se sen halvempi juuri ole, tuo ahtoputki on paljon kalliimpi osa kuin tuo bensamallin haitariletku

                      Comment

                      • Xhaust
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 43
                        • Oulu

                        Minkähän mallinen laturi mahtaa olla kyseisessä autossa: E39 523i sedan -98 ensirekisteröity 12.1997. Myyty uutena Ruotsiin.

                        Noita latureitahan on ilmeisesti ainakin kolmen mallisia. Tuo tarra on tuossa laturin kyljessä vielä niin hankalasti, ettei sitä pysty lukemaan purkamatta ilmansuodattimenkoteloa tieltä.
                        Mercedes-Benz S 500L -03

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Originally posted by Xhaust View Post
                          Minkähän mallinen laturi mahtaa olla kyseisessä autossa: E39 523i sedan -98 ensirekisteröity 12.1997. Myyty uutena Ruotsiin.

                          Noita latureitahan on ilmeisesti ainakin kolmen mallisia. Tuo tarra on tuossa laturin kyljessä vielä niin hankalasti, ettei sitä pysty lukemaan purkamatta ilmansuodattimenkoteloa tieltä.
                          No siinä menee 3min kun purat sen kotelon pois tieltä.

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8094
                            • Willähde

                            Originally posted by jukkae View Post
                            No siinä menee 3min kun purat sen kotelon pois tieltä.
                            Ja siellähän voi olla mitä vaa
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • Korpraali
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 524
                              • Turku

                              Nyt alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tuo kolmeysi :think . Eli tuntuu vaan jotenkin "laiskalta", kun vaikka ajaa kakkosella tai kolmosella, ja laittaa kaasun pohjaan että kierrokset ovat siinä kahden ja puolentonnin kohdilla, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei lähde mihinkään. Mutta yläkierroksilla alkaa menemään.

                              Nyt olen vaihtanut siihen jo separaattorin letkuineen ja nokka-akselin asentotunnistimet (alkuperäinen). Vanhassa tunnistimessa olikin johto hinkautunut melkein poikki. Mutta kun on ensimmäinen tällainen auto, niin ei ole kyllä mihin verratakkaan. :think . Mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia?

                              Ja kone on tuo 2.8 litrainen M52B28 vuosimallia -96.
                              E: Jajuu, vikakoddia ei anna.
                              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                              Comment

                              • jariwelho
                                Newbiemmer
                                • Jul 2005
                                • 27
                                • Espoo

                                Originally posted by Korpraali View Post
                                Nyt alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tuo kolmeysi :think . Eli tuntuu vaan jotenkin "laiskalta", kun vaikka ajaa kakkosella tai kolmosella, ja laittaa kaasun pohjaan että kierrokset ovat siinä kahden ja puolentonnin kohdilla, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei lähde mihinkään. Mutta yläkierroksilla alkaa menemään.

                                Nyt olen vaihtanut siihen jo separaattorin letkuineen ja nokka-akselin asentotunnistimet (alkuperäinen). Vanhassa tunnistimessa olikin johto hinkautunut melkein poikki. Mutta kun on ensimmäinen tällainen auto, niin ei ole kyllä mihin verratakkaan. :think . Mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia?

                                Ja kone on tuo 2.8 litrainen M52B28 vuosimallia -96.
                                E: Jajuu, vikakoddia ei anna.
                                Sama vika oli itselläkin -> Ei aktiivisia vikakoodeja sanoivat Konalassa -> Lohjalla taas löyty kampiakselin tunnistimen vikakoodi -> uusi tunnistin marmoritiskiltä niin johan löyty liikettä vanhaan. Ja konehan on tuo sama kuin myös vuosimalli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎