Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne530d
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 21
    • Hamina

    Originally posted by Janne530d View Post
    Terve vaan kaikille.
    Tuli hankittua tollanen 530d touring vm.2000.
    Ja vaihdoin siihen motonetin pyöränlaakerin eteen.
    Vaihdosta noin 1,5vk ja nyt pitää jo ääntä.
    Onko muilla vastaavia kokemuksia?

    Sitten mistä olette hankkineet noita led-rekisterikilvenvaloja?
    Omasta on toisesta pohja ihan mätä.

    Ja etupää kolisee silleen vaimeasti hitaasti ajettaessa.
    Väljää oli reaktiotangoissa ja ne vaihdoin.
    Mutta se ei auttanut ongelmaan.
    Ja käsin ei tunnu pyörästä mitään välystä.
    Onko näissä kuin heikot iskarin yläpäät?:think
    Nyt on vaihdettu takuuseen uusi laakeri motonetistä.
    Katotaa kauan tuo kestää.
    Jos menee yhtä nopeasti kuin tuo edellinen niin pyydän rahat takaisin.
    Ei ole minun vika jos ne myyvät paskaa laakeria.
    Eli toista kertaa en kyllä osta sieltä ainakaan laakeria omaan autoon.
    Enkä suosittele kellee muullekaan.
    Uudessa laakerissa tuntui selvästi pientä takertelua/jumistusta kun sitä pyöritti käsissä.

    Comment

    • Tuonela
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 368
      • Tampere

      Originally posted by Sekottaja View Post
      Oiskos minkälainen homma päivittää tuollaiset ajovalot jotka syttyvät valoisuuden mukaan? Siis sellainen valokatkaisija jossa on se Auto asento. Tuskin menee suoraan valokatkaisijan vaihtamalla? Autossa on kyllä sadetunnistin mutta onkos kaikissa sadetunnistimissa sitä valoisuusanturia? Kun tarkoitus olis sumareitten paikalle puskuriin laittaa päiväajovalot niin olis saanu hienosti pelaamaan tuon systeemin tuommoisella katkaisijalla.
      Joko on sumarit vaihtunut päiväajovaloihin? Itse mietin juuri samaa, sumarin lasi rikki ja ajattelin päivittää turhien sumareiden tilalle pyöreät päiväajovalot.

      Valokatkaisimessa on automaattiasento (530iA -02), nyt autossa ei pala mikään valo aut. asennossa valoisaan aikaan, ajovalot syttyy vasta pimeässä. Pitäisi varmaan koodata? Ja olisiko jollain tarkempia neuvoja miten noi päiväajovalot pitäisi kytkeä???

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        Originally posted by Tuonela View Post
        Joko on sumarit vaihtunut päiväajovaloihin? Itse mietin juuri samaa, sumarin lasi rikki ja ajattelin päivittää turhien sumareiden tilalle pyöreät päiväajovalot.

        Valokatkaisimessa on automaattiasento (530iA -02), nyt autossa ei pala mikään valo aut. asennossa valoisaan aikaan, ajovalot syttyy vasta pimeässä. Pitäisi varmaan koodata? Ja olisiko jollain tarkempia neuvoja miten noi päiväajovalot pitäisi kytkeä???

        Pitää koodata.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • deemu79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 453
          • Helsinki

          Originally posted by MGT View Post
          onkos kellää kokemuksia 540ia:n korkeasta joutokäynnistä? Eli moottori jättää kierroksen n. 1400rpm eikä tunnu millään niitä laskevan. Aikaisemmin auto ei tykännyt lähteä kunnolla käymään ja kävi huonosti sekä epätasaisesti, silloin kaasu ei myöskään vastannut ja mittaristoon tuli teksti engine file control. Onko kellekkää sattunut vastaavaa tai sattunut kuulemaan mistä mahtaa kyse olla? Moottori on siis 4,4l ja vanhempaa painosta.
          Kannattaa tsekata koko huohotusjärjestelmä.
          sigpic
          328i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • JiiP
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1734
            • Tampere

            Mitä porukka mieltä. Autosta M54B30 (200tkm) laturirempan yhteydessä paljon rojua jo irti niin kannattaako jakopäähän koskea?
            Official member of BTCF-Sauna Team
            E46 316i -03
            Ex:
            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by JiiP View Post
              kannattaako jakopäähän koskea?
              Ei.




              ..

              Comment

              • MGT
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 360
                • Mynämäki-

                Originally posted by deemu79 View Post
                Kannattaa tsekata koko huohotusjärjestelmä.
                tul imusarjaan kurkattu ni ol aikas öljyne sisält ja ku näis kert huohottimis o ns. Tyyppivikaa ni luulen et vaihtaa sinne uudet osat. Autol ajettu reilu 200tkm eikä aikaisemmi ol sinne koskettu. Samalla sit uusii kaik imusarjan tiivisteet.

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  Originally posted by Janne530d View Post
                  Nyt on vaihdettu takuuseen uusi laakeri motonetistä.
                  Katotaa kauan tuo kestää.
                  Jos menee yhtä nopeasti kuin tuo edellinen niin pyydän rahat takaisin.
                  Ei ole minun vika jos ne myyvät paskaa laakeria.
                  Eli toista kertaa en kyllä osta sieltä ainakaan laakeria omaan autoon.
                  Enkä suosittele kellee muullekaan.
                  Uudessa laakerissa tuntui selvästi pientä takertelua/jumistusta kun sitä pyöritti käsissä.
                  ja vielä menit ja laitoit uuden kiinalaakerin. Mikäs siinä jos tykkää vaihdella laakereita kuukauden välein kun menee väljäksi jos ei jo abs-valo syty heti tai huomaat rengasta laittaessa että pulttijako heittää ym.. Todellakin pitäisi jo kaikille olla selvää että jättäkää ne stanan gsp:t ynnämuut mapcot sinne motonettiin sen verran näistä jo ollu puhetta.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by Tome View Post
                    Todellakin pitäisi jo kaikille olla selvää että jättäkää ne stanan gsp:t ynnämuut mapcot sinne motonettiin sen verran näistä jo ollu puhetta.
                    Tärkeintä on tarkistaa, että noissa laakereissa on tarpeeksi vaseliinia oikeassa paikassa - ihan samoin, kuin alustan uusissa nivelissäkin.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • keke87
                      Newbiemmer
                      • May 2012
                      • 1
                      • -

                      Pitääkö e39 syttyä keltanen ja punanen öljyvalo vai onko joku vikanan kun aikasemmin ei ole muistaakseni syttynyt? siis käynistäessä

                      Comment

                      • Stafety
                        Newbiemmer
                        • Oct 2010
                        • 13
                        • Helsinki

                        Mikähän mahtaa olla vialla kun soittimen vaihdon jälkeen on auton sähköt alkaneet välillä temppuilla, eli soitin ei lähde aina päälle autoa käynistäessä, ja kun soitin ei lähde päälle niin ei toimi myöskään penkin lämmittimet eikä töötti. Myös jarruvalot palavat silloin koko ajan?

                        Auto on siis e39 523 -99.

                        Comment

                        • Janne530d
                          Newbiemmer
                          • Apr 2012
                          • 21
                          • Hamina

                          Niin laitoin. Koska sillä laakerilla on takuu.
                          Ja jos nyt ei kestä niin marssin toiseen liikkeeseen hakemaan laakeria.
                          Saa nähdä mitä ne sanoo kun alan pyytää rahoja takaisin.

                          Originally posted by Tome View Post
                          ja vielä menit ja laitoit uuden kiinalaakerin. Mikäs siinä jos tykkää vaihdella laakereita kuukauden välein kun menee väljäksi jos ei jo abs-valo syty heti tai huomaat rengasta laittaessa että pulttijako heittää ym.. Todellakin pitäisi jo kaikille olla selvää että jättäkää ne stanan gsp:t ynnämuut mapcot sinne motonettiin sen verran näistä jo ollu puhetta.

                          Comment

                          • Janne530d
                            Newbiemmer
                            • Apr 2012
                            • 21
                            • Hamina

                            Originally posted by kaol View Post
                            Tärkeintä on tarkistaa, että noissa laakereissa on tarpeeksi vaseliinia oikeassa paikassa - ihan samoin, kuin alustan uusissa nivelissäkin.
                            Minä en ala ainakaan purkamaan mitään pakettilaakeria auki.
                            Jos eivät osaa laittaa tarpeeksi rasvaa sinne niin eipä se minun vika ole
                            jos se hajoaa.
                            Mutta kuten sanoin niin kokeilen vielä tämän yhden kerran tuota "halpaa".
                            Ja sen jälkeen toiseen kauppaan tilaamaan osia.

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Ei se sun vika olekkaan, mutta ongelma se on vain sulle

                              Originally posted by Janne530d View Post
                              Minä en ala ainakaan purkamaan mitään pakettilaakeria auki.
                              Jos eivät osaa laittaa tarpeeksi rasvaa sinne niin eipä se minun vika ole
                              jos se hajoaa.
                              Eipä niissä yleensä mitään varsinaista purkamista olekkaan, sen kun vain ottaa sisäkehän irti ja kurkkaa sisään.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • mie
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2007
                                • 218

                                Originally posted by kaol View Post
                                Eipä niissä yleensä mitään varsinaista purkamista olekkaan, sen kun vain ottaa sisäkehän irti ja kurkkaa sisään.
                                En ainakaan suosittelis sulle enkä kellekkään muulleekkaan että menis purkamaan e39 laakeria, ainakaan jos meinaa vielä laittaa sen paikalleen. Et ilmeisesti oo nähny koskaan e39 pyörän laakeria.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎