Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones\\
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 90
    • Lahti

    Originally posted by zener View Post
    Löytyy se sieltä hanskalokeron sulakeboksista. Enpä taas kuollaksenikaan muista mikä se oli, vaikka itseltänikin tuon otin pois. Ja taisin myös BMW masterillekkin vastata samasta aiheesta aikasemmin.
    Toinen vasemmalta on lampunpesurille.
    e91 320da

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10088
      • KVLA

      Originally posted by mikron View Post
      Löytyikös lampunpesurille erikseen sulaketta? Ei kuluis niin paljoa pissapojannestettä jos sais lampunpesurit pois pelistä.
      Näitä lampunpesureita kannatta kuitenkin satunnaisesti pyöräyttää.Saatta vanhemmat moottori/pumppuyhdistelmät käytön puutteesta muuten jumittua.Ja pääsee sitten katsastukseen vaihtamaan uuden pumpun.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Näitä lampunpesureita kannatta kuitenkin satunnaisesti pyöräyttää.Saatta vanhemmat moottori/pumppuyhdistelmät käytön puutteesta muuten jumittua.Ja pääsee sitten katsastukseen vaihtamaan uuden pumpun.
        Kesäksi on kiva ottaa pois toiminnasta, ettei sottaa autoa. Talveksi sitten taas kiinni.

        Tekee vikakoodin tuo sulakkeen puuttuminen, mahtaako OBD testissä näkyä?

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Kesäksi on kiva ottaa pois toiminnasta, ettei sottaa autoa. Talveksi sitten taas kiinni.

          Tekee vikakoodin tuo sulakkeen puuttuminen, mahtaako OBD testissä näkyä?
          Vikakoodi on korimodulilla, ei näy OBD-testissä. Eipä tuo ainakaan omalla kohdalla ole katsuria vaivannut, kun olen sanonut tilapäisesti disabloineeni valopesurit.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14513
            • Oulu

            Meneekö tuo öljytason-anturi rikki sillä tavalla ettei ilmota ollenkaan, jos öljyt on vajaana? Vai kuinka paljon tuossa E39 M52:ssa kestää öljyt olla vähissä ennenku älähtää?
            Last edited by zener; 17-05-2012, 16:01.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by zener View Post
              Meneekö tuo öljytason-anturi rikki sillä tavalla ettei ilmota ollenkaan, jos öljyt on vajaana? Vai kuinka paljon tuossa E39 M52:ssa kestää öljyt olla vähissä ennenku älähtää?
              Mulla TU koneessa ei ilmoittanut vaikka laskin öljyt pois. Teki myös ilmoituksia vaikka öljyt ylärajassa.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Mistä muuten tietää, että tuo öljytasonanturi on oikeasti rikki? Inpalla kun olen lukenut vikakoodeja omasta seiskasta ja veljen e39:stä, niin molemmat antavat satunnaisia vikakoodeja öljytasonanturista, vaikka seiskan kohdalla on tullut todettua, että se varmasti toimii. Aika monista muistakin autoista, mistä olen vikakoodeja lukenut, tahtoo tuo öljytasonanturi helposti antaa vikakoodin.

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Mistä muuten tietää, että tuo öljytasonanturi on oikeasti rikki? Inpalla kun olen lukenut vikakoodeja omasta seiskasta ja veljen e39:stä, niin molemmat antavat satunnaisia vikakoodeja öljytasonanturista, vaikka seiskan kohdalla on tullut todettua, että se varmasti toimii. Aika monista muistakin autoista, mistä olen vikakoodeja lukenut, tahtoo tuo öljytasonanturi helposti antaa vikakoodin.
                  Minulla taasen ei tule vikakoodia vaikka se toimii ihan kuun asennon mukaan

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14513
                    • Oulu

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Mulla TU koneessa ei ilmoittanut vaikka laskin öljyt pois. Teki myös ilmoituksia vaikka öljyt ylärajassa.
                    Mjoo, katselin tuossa öljyjä koneesta vähän tarkemmin, kun tuo tikku on kastunut kummasti vain toiselta reunalta... Noh, eihän siellä öljyä oikeen ollut. Meni n. 1,5l. Öljypaineetki on noussu ihan normaalisti. Vähän vaan itseä hirvittää tuo vajaus.

                    Checkki ei oo missään vaiheessa huudellu, että öljyt ois vähissä. Kun taas ex. E34 525i ilmotteli vähyydestä hetiku meni alle puolen välin asteikon välillä.

                    Noh, josko viikonlopun aikaan sais öljyt vaihdeltua ja samalla käyttäs tuon puhdistuslitkun koneessa. Sen jälkeen vois seurata öljynkulutusta tarkemmin.
                    Last edited by zener; 17-05-2012, 16:31.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Fastpiksu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 1571
                      • Kajaani-Paltamo

                      Itellä on ollu aina tapana pyöräyttää tikkua kun öljyt katsoo, niin näkyy molemmin puolin.

                      Vaihdoin tuossa 530d:hen sen polttoainesuodattimelta korkeapainepumpulle tulevan letkun, ja käytin EGR-venttiilin irti. Se alumiiniventtiili oli ihan törkeen karstanen, ja imusarjan aukon seinämillä näytti olevan joku 3mm paksu karstakerros!?

                      En uskaltanu sille mitään tehdä muuta kuin imuroida varovasti irtoavat muruset, mutta miten nuo kannattasi (vai kannattaako) putsata?

                      Miten EGR tulpataan pois käytöstä? Mietin että onnistuuko se vaan sen ohkasen letkun tukkimalla. Autolla on 270tkm ajettu ja on ohjelmoitu.
                      Chevrolet Express van
                      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                      E36 325i group F

                      Ex:
                      e34 525i
                      e34 525tds "superturbo"
                      e39 530d M-Sport

                      Comment

                      • [Are]
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 23
                        • Haukipudas

                        Hätävilkut

                        Nonii, elikkä tarttis kiperästi apua ja hyviä neuvoja. Omasta 528i touring -97 on hätävilkut hukassa. Edellinen omistaja on vaihtanut hätävilkkujen kytkimen, mutta ei vaikutusta. Nyt sitten purettiin keskikonsoli, ja alettiin mittaileen, niin ei tule virtaakaan kytkimelle. Joten onko kellään tietoa/ hyvää neuvoa mistä alkaa vikaa ettimään?
                        -97 vuojen 528iA toukka :think

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Originally posted by Fastpiksu View Post
                          En uskaltanu sille mitään tehdä muuta kuin imuroida varovasti irtoavat muruset, mutta miten nuo kannattasi (vai kannattaako) putsata?

                          Miten EGR tulpataan pois käytöstä? Mietin että onnistuuko se vaan sen ohkasen letkun tukkimalla. Autolla on 270tkm ajettu ja on ohjelmoitu.
                          Mäkin putsasin sitä samalla vähän, kun vaihdoin reilu vuosi sitten hehkut. Ei oikeastaan ite imusarja ollu kauhean paskanen, lähinnä sen egr:n ympäristö. Siitä kaavin moskat pois vaan ja putsasin muutenkin venttiilin yms.
                          Kait se kannattais tulpata, mutta auto kait lämpenee vähä hitaammin sen jälkeen? Ite jätin toimimaan, ei oo iso homma kuitenkaan putsata tuota venttiiliä silloin tällöin, ja kun muistaa polkee kohtuu usein kaasu pohjassa, niin sehän putsaa hyvin imusarjaa. Ja mustaa tulee, vaikkei oo ohjelmaakaan (kait ) On toi niin laiska ettei voi olla.
                          Last edited by Bmw Dreamer; 17-05-2012, 17:58.
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • opTA
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 924
                            • Suomi

                            Originally posted by [Are] View Post
                            ..Edellinen omistaja on vaihtanut hätävilkkujen kytkimen, mutta ei vaikutusta. Nyt sitten purettiin keskikonsoli, ja alettiin mittaileen, niin ei tule virtaakaan kytkimelle. Joten onko kellään tietoa/ hyvää neuvoa mistä alkaa vikaa ettimään?
                            Katso onko sulake palanut/poistettu ja unohdettu laittaa uusi/oikean kokoinen tms... jos nämä ei auta, mittaa tuleeko hätävilkun sulakekohtaan virtaa, jos tulee niin taulun ja katkaisimen välillä johto poikki.

                            Comment

                            • [Are]
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 23
                              • Haukipudas

                              Originally posted by opTA View Post
                              Katso onko sulake palanut/poistettu ja unohdettu laittaa uusi/oikean kokoinen tms... jos nämä ei auta, mittaa tuleeko hätävilkun sulakekohtaan virtaa, jos tulee niin taulun ja katkaisimen välillä johto poikki.
                              Minkä sulakkeen takana hätävilkut on? Kun sulakekaavio on saksaksi, ja englannikielisestä kaaviosta sitä en löydä..
                              -97 vuojen 528iA toukka :think

                              Comment

                              • VonSinner
                                Banned
                                • Apr 2012
                                • 818
                                • Estonia - Таллин

                                Mulla E39 530D sellainen ongelma että keskuslukko ei toimi ja sähköikkunat ei aukea ollenkaan, katselin kaikki sulakkeet ja ne on kunnossa. Mistäs kannattaisi alkaa vikaa etsimään? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎