E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Jos tyhjäkäynniltä nykäisee tuon johdon irti niin pari sekunttia kierrokset käy alempana ja sen jälkeen toimii ihan normaalisti.

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5417
      • Oulu

      Originally posted by Antsah View Post
      Jos tyhjäkäynniltä nykäisee tuon johdon irti niin pari sekunttia kierrokset käy alempana ja sen jälkeen toimii ihan normaalisti.
      Tuo ainakin viittaisi siihen että MAF on kunnossa :think Ei sun kyllä varmaan auta kun käydä lukemassa vikakoodit, ja jos ne ei anna suoranaista vikaa (toki siellä näkyy tieto muistissa kun olet nykäissyt johdon irti), niin livedataa seuraamalla viimeistään asiantunteva kaveri osaa sanoa onko MAF viallinen vai ei.

      Tuntuuko auto sitten mopolta alakierroksilla vai mistä tuli mieleen että siinä voisi olla vikaa?

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Alakierroksilla tosiaan tuntuu taas puutuneelta. Tuntuu välissä, että alakierroksilla kun painaa kaasun pohjaan niin ei pysy liikennevirran mukana ennen kuin kierrokset nousee yli 3 tonnin.

        Vikakoodia tuosta maffista ei ole. Paitsi tietenkin kun on irroteltu tuota maffin liitintä. Pitänee vielä Inpalla katella noita livedatan arvoja.

        Comment

        • AnttiR
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 819
          • Jyväskylä

          Mitkäs polttimot on m-sport puskurin sumareissa?
          E61 535d -04

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16435
            • Leppävirta

            Originally posted by anttir View Post
            mitkäs polttimot on m-sport puskurin sumareissa?
            h7 ..
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              Ei, vaan HB4.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16435
                • Leppävirta

                Originally posted by Clavurion View Post
                Ei, vaan HB4.
                Käh. Niin ollii Sori
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7468
                  • Oulu

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Teimpä salavalikon kautta maf-testinkin. Maffi kytkettynä tulee 2 ja 3 vaihteella rajottimen pinnassa 54-56l/h. Maffin johto irti saan yli 60-62l/h lukemia. Eli taitaa olla selvä tapaus?
                  Mä sain joskus peräkärry perässä kakkosella 59,2l/h ja ilmankin meni enemmän kuin noi sun arvot MAF:in kans. Luulis että sulla pitäis mennä vähintään tuo mun maksimi, tai enemmänkin kun on M54 vs. mun M52TU.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Mä sain joskus peräkärry perässä kakkosella 59,2l/h ja ilmankin meni enemmän kuin noi sun arvot MAF:in kans. Luulis että sulla pitäis mennä vähintään tuo mun maksimi, tai enemmänkin kun on M54 vs. mun M52TU.
                    Joo, ei tuo minustakaan ihan normaalilta vaikuta, että tulee parempaa tulosta johto irti

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Kumpaan suuntaan toimii oven manuaali avaus, jos akku loppu? Pitääkö nostaa kahvaa? Potilas touring ja vm 00, joten ei lukkopesää muualla kuin kuskin ovessa. 100% tietoa kiitos, koska eilen jo kaveri kokeili auki saaha, mutta kumpaankaan suuntaan ei tuntunut "helposti" menevän, joten nytten pitäisi saaha varmuus kumpaan se kääntyy!
                      Yllätänkö sut, jos kerron, että lukko aukeaa siihen suuntaan, kun lukkopesää käännetään normaalissakin avauksessa?
                      Eli VASTAPÄIVÄÄN ja tasan 90 astetta.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1625
                        • Dallas

                        Kärsiikö näihin rakentaa saattovalot sumareihin hyppyvirralla, vai tarviiko diodia väliin ettei iki-ihanat moduulit mee sekasin?

                        vm.97 on pirssi.
                        Last edited by Hebbu ///M3; 06-09-2011, 22:34.
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                          Kärsiikö näihin rakentaa saattovalot sumareihin hyppyvirralla, vai tarviiko diodia väliin ettei iki-ihanat moduulit mee sekasin?
                          Onko sinulla E39, jossa ei ole saattovaloja vakiona?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1625
                            • Dallas

                            jos ne saa päälle silleen että ennenku virrat laittaa radioasentoon, vetää pitkien viiksestä, niin ei mitään tapahdu. Ja tarkotus olis ne valot laittaa pelaamaan kaukosäätimestä, vai syttyykö ne vakiona siitäkin?

                            vai oliko se että radioasennossa piti vetäistä.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8279
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Onko sinulla E39, jossa ei ole saattovaloja vakiona?
                              hmm.. ihan kuin rivienvälissä lukisi että ovat vakiona? kuinkas saattotoiminto aktivoidaan?
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Alkupään E39:ssä noita ei ole vakiona. LCM coding index 17 eteenpäin, eli jostain -98 saattovalot on vakiona. Eli LCM:n vaihtamalla saa vanhemmassakin toimimaan. Sieltä saa myös valittua, miten pitkään toimivat ja mitä valoja käytetään saattovaloina. Aktivointi heti virtojen katkaisun jälkeen pitkien viikseä vetämällä.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X