Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1839
    • Kotona/Poissa

    Originally posted by garud View Post
    Tässä alkaa pikku hiljaa palamaan moottorin lisäks omat käämit .
    Eli viime pe tuli autokorjaamolta josta alkuperäinen syy keittämiseen löytyi:
    Vesi ei kiertänyt joten vaihdettiin vesipumppu ja termari.

    Tämän jälkeen kaikki lähti toimimaan hyvin eikä ongelmia löytynyt. Nyt aamulla kun raahauduin töihin, niin helsingin aamuruuhkissa alko lämmöt taas nousemaan. Merkkivalo ei alkanut palamaan, mutta erittäin lähelle päästiin. Lämmöt taas tippuivat kun sai autolle kierroksia 3tonnin paikkeille ja nopeus nousi 50 paikkeille...

    Flekti lähtee vaihtoon tässä vkl aikana koska se ei pyöri, olisiko jotain muitakin syitä mahdolliseen spedeilyyn?
    Oletko tarkistanut pitääkö paisarin korkki painetta vai onko sen painerajaventtiili rikki? Jos korkki on rikki, vedet tulee ulos heti kun kone lämpenee kunnolla.

    Omassa E39:ssa oli vastaava vika. Yksinkertainen tapa testata korkin pitävyys on puristella ylävesiletkua ja kuunnella kuuluuko korkista ilman puhinaa. Jos ilma puhisee joka letkun puristuksella, ja letku menee helposti kasaan, ei korkki pidä yhtään painetta. Helpointa tämä on testata viileästä koneesta, ei polta turhaan sormiaan

    Kunnossa olevan korkin pitäisi tietääkseni kyllä pitää letkun puristeluista tuleva paine sisällään ilman mitään korkista kuuluvaa puhinaa.

    Itselläni sattui olemaan ylimääräinen korkki joka piti paineen. Korkin vaihdon jälkeen veden heittelyt loppuivat.
    Last edited by Havis; 19-08-2011, 07:04.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • betsi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 36
      • Tornio, Lappi

      Saapiikos e39:n takakontin työkaluboksin kiinnikettä ihan erillisenä osana vai pitääkö koko laatikko ostaa kerralla? Ja mikäköhän mahtaa olla sen kiinnikkeen osanumero, jos sitä saisi erikseen? Kierteet menny kiinnikkeestä niin luukku ei pysy kiinni.
      BMW E46 318i -99
      BMW E60 530d -04 (avokin kulkine)

      Ex:
      BMW E39 523 -96
      BMW E34 520 -95

      Opel Vectra 1.6 -96
      Renault Clio 1.4 -92

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by betsi View Post
        Saapiikos e39:n takakontin työkaluboksin kiinnikettä ihan erillisenä osana vai pitääkö koko laatikko ostaa kerralla? Ja mikäköhän mahtaa olla sen kiinnikkeen osanumero, jos sitä saisi erikseen? Kierteet menny kiinnikkeestä niin luukku ei pysy kiinni.
        Katso tuosta linkin kuvasta itse, mitä kiinnikettä tarkoitat ja alempaa vastaava osanumero. Ilmeisesti tarkoitat osaa 2 tai 3.

        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7457
          • Oulu

          Originally posted by kaol View Post
          Katso tuosta linkin kuvasta itse, mitä kiinnikettä tarkoitat ja alempaa vastaava osanumero. Ilmeisesti tarkoitat osaa 2 tai 3.

          http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=05&lang=en
          Ton ruuvin eli osan nro 2 ostin joskus kun vanha katkes keskeltä ja eipä menny kuin pari vuotta tms. niin katkes se uusikin. Molemmat kerennyt korjata jo poraamalla reikä päästä ja ruuvi siihen. Eihän siitä nyt hyvä tule korjaamalla mutta pysyy kiinni kuitenkin toi työkalulaatikko. Surkeaa laatua oleva osa.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Ton ruuvin eli osan nro 2 ostin joskus kun vanha katkes keskeltä ja eipä menny kuin pari vuotta tms. niin katkes se uusikin. Molemmat kerennyt korjata jo poraamalla reikä päästä ja ruuvi siihen. Eihän siitä nyt hyvä tule korjaamalla mutta pysyy kiinni kuitenkin toi työkalulaatikko. Surkeaa laatua oleva osa.
            Minullakin katkesi, tilasin uuden, mutta korjasin sitä ennen jo vanhan. Sattumalta korjaus onnistui niin hyvin, että en ole uutta viitsinyt asentaa. Taisi olla hyvä tuuri sen reiän poraamisen suhteen. 3mm jenkaruuvilla kiinnitin kappaleet, ruuvin pää sisäpuolelle, joten ulkoa ei näy kuin 2mm reikä. Taitaa olla jo 4-5 vuotta tuosta korjauksesta.
            E39 528iA

            Comment

            • Sandelin
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 47
              • Tuusula

              Eli originaalisoittimeen liittyvä kysymys. Soittimen taakse tulee sellainen musta piuha, jossa on 90ast. mutkalla oleva metallinen pää, ja siinä lukee "amp". Onko tuo joku antennivahvistimen vai minkä piuha?
              Soitin mallia kasetti.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16516
                • Asikkala

                523i -97 m52, vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti ? Tuplamassa.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14513
                  • Oulu

                  Originally posted by jr66 View Post
                  523i -97 m52, vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti ? Tuplamassa.
                  105nm ja kehottaa käyttään uusia pultteja. Autodata siis.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16516
                    • Asikkala

                    Originally posted by zener View Post
                    105nm ja kehottaa käyttään uusia pultteja. Autodata siis.
                    Kiitos.

                    Comment

                    • JCi
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 67
                      • -

                      Käsijarru pitäisi saada kiristettyä, etsin tuolta pyöränpultista sitä ratasta josta kengät säädetään, mutta en löytänyt. Missä "kellonajassa" sen pitäisi olla?

                      Lisäksi yritin irroittaa jarrulevyn että näkisi kunnolla tuon mekanismin, mutta tuntui olevan niin jumissa, ettei millään irti. Onko tuohon vielä jokin juju, muutakuin satula ja se yksi kuusiokolo irti siitä päältä?

                      Comment

                      • Aslakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 359
                        • Kuusamo

                        Osaisiko kukaan sanoa mihin nuo kuvan vikakoodit viittaa? Autossa en huomaa mitään isompaa vikaa kylläkään. Voisko rekisterikilven led-valot aiheuttaa tuon, antaa mittaristoon kyllä herjan ja valot värisee meljo voimakkaasti?
                        Attached Files
                        E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                        Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                        Comment

                        • tunika
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 808
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by JCi View Post
                          Lisäksi yritin irroittaa jarrulevyn että näkisi kunnolla tuon mekanismin, mutta tuntui olevan niin jumissa, ettei millään irti. Onko tuohon vielä jokin juju, muutakuin satula ja se yksi kuusiokolo irti siitä päältä?
                          Ei muutakun se kuusiokolo irti ja sitten pitäis lähteä. Vähän lämpöä ja koputtelua niin lähtee.
                          e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
                          e39 530da touring -01
                          ------------------------------- Duo Osmo
                          Smart fortwo coupe -00 ex
                          mb 190 2.5-16 -89 ex
                          e36 328I sedan -95 ex
                          e36 318Is coupe -93 ex

                          Comment

                          • jms-btcf
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 696
                            • Tampere

                            Originally posted by tunika View Post
                            Ei muutakun se kuusiokolo irti ja sitten pitäis lähteä. Vähän lämpöä ja koputtelua niin lähtee.
                            Jos käkkärin kengät haroo vastaan niin voi olla ettei lähde ihan "koputtelemalla" - ulosvetäjällä sitten kuitenkin viimeistään. Eli taitaa olla nyt "muna vai kana"-keissi päällä - säätöpyörää ei löydy jotta saisi kiristettyä, mutta levy ei liioin lähde poiskaan (jotta voisi etsiä sen säätöpyörän) kun käkkärin kengät on kuitenkin sen verran kireällä

                            JCi: Se säätöpyörä on muistaakseni mahdollista olla joko kello "noin" 4:ssä tai 8:ssa.
                            e61 535d

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4927
                              • Kotka

                              Originally posted by tunika View Post
                              Ei muutakun se kuusiokolo irti ja sitten pitäis lähteä. Vähän lämpöä ja koputtelua niin lähtee.
                              Ei mitään lämpöä tarvitse. Kuusiokolo irti ja rengas takaisin mutta jättää kiristämättä, siis pultit kääntää sormivoimalla paikoilleen. Peruutat autolla ja kunnon jorrutus, pamaus kuuluu ja levy irti navasta
                              Toimii kuin junan klosetti!
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Jh5xx
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 496
                                • Kiuruvesi

                                Originally posted by JCi View Post
                                Käsijarru pitäisi saada kiristettyä, etsin tuolta pyöränpultista sitä ratasta josta kengät säädetään, mutta en löytänyt. Missä "kellonajassa" sen pitäisi olla?

                                Lisäksi yritin irroittaa jarrulevyn että näkisi kunnolla tuon mekanismin, mutta tuntui olevan niin jumissa, ettei millään irti. Onko tuohon vielä jokin juju, muutakuin satula ja se yksi kuusiokolo irti siitä päältä?
                                Jos haluat näkyviin jarrukengät niin ei muutakun satula irti ja sen jälkeen kuusiopultti pois ja vasaraa vähän rumpuun niin kyllä lähtee!! hitaasti pyörittelemällä katsot taskulampulla pultin reiästä niin varmasti löydät sen kiristimen! voi olla nimittäin aika jarrupölyssä niin ei näy kunnolla!
                                kellon aikaa en muista mut muistelisin et kello 3.
                                korjatkaa joku jos olin väärässä!!!
                                E70 X5 LCI
                                - P-Sawo Connection -
                                - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                                -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                                Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                                Ex: E91 318d
                                Ex: E61 525d toukka
                                Ex: E46 330d sedan
                                Ex: E46 328 Coupe
                                Ex: E39 530d Sedan

                                Ex: E39 525i Sedan
                                Ex: E39 523i Toukka
                                + Useita ex kikottimia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎