Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Originally posted by Terno View Post
    ei ei ei.... unohda. ei ne kestä vakionakaan...
    Näistä Dieselaskien kestävyyksistä on kyllä tällä foorumilla väännetty kättä aika useaan otteeseen, että varmasti löytyy kyllä spekulointia.

    EDIT:

    Mikä muuten mahtaa olla tuossa omassa faceliftissä, kun kylmänä käyntiin laittaessa, jos ajovalot on kytketty automaattiasentoon, niin ei meinaa xenonit syttyä laakista.
    Polttimot tuonne on vaihdettu hiljattain, mutta ballastitko tuolla oikkuilee.

    Jännitehäviöö en ole huomannut oli kierrokset mitkä tahansa, ajossa valot päällä ~14.2v
    Last edited by McBeast; 06-10-2011, 08:32. Reason: Lisäystä
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Ovlov
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 171
      • Tre/Jvi

      Originally posted by peto2 View Post
      helpoimmin varmaan pääsee käsiksi cd-vaihtajan liittimen pinniin 3, valkoinen/harmaa/keltainen 0,35mm² johto :think

      Tuo on helppo paikka, mutta TÄSTÄ KUVASTA saa sellaisen käsityksen, että ison OBC:n kanssa cd-vaihtaja on kiinni I-väylässä, joten se ei ole suoraan yhteydessä K-väylään. Tämä on toki omaa päättelyäni tuosta kuvasta eli jos joku tietää varmaksi sanoa, että onnistuu cd-vaihtajan pistokkeesta, niin viestiä tänne.
      E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

      Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by Jucke View Post
        Ok, kiitos tiedoista. Koodit on nollattu monta kertaa n. puolen vuoden aikana ja samat tulee aina takaisin, ja tyhjäkäyntiä käy kuitenkin pientä tärinää lukuunottamatta nätisti eli tuo IMM voisi mennä seuraavaksi vaihtoon siis.
        Uusi maf löytyy muuten halvimmalla melkeinpä bosch car servicestä. Omien tutkimusten mukaan ei saa ulkomailtakaan halvemmalla eikä ole paha raha.

        Lambdojen lämmitykset sun täytyy saada kuntoon, niin kauan kun ne ei toimi voi noita seoskoodeja tulla ihan miten sattuu. Inpalla katsomaan livedatasta lambdojen käytöstä jne jne niin osaava selvittää vaihtaako maffin vai lähteekö muulle linjalle ensin. Maffeja noista kuitenkin menee tyyliin 150-200tkm välein.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          Originally posted by McBeast View Post
          Mikä muuten mahtaa olla tuossa omassa faceliftissä, kun kylmänä käyntiin laittaessa, jos ajovalot on kytketty automaattiasentoon, niin ei meinaa xenonit syttyä laakista.
          Polttimot tuonne on vaihdettu hiljattain, mutta ballastitko tuolla oikkuilee.

          Jännitehäviöö en ole huomannut oli kierrokset mitkä tahansa, ajossa valot päällä ~14.2v
          Minkälaiset polttimot? Mulla ainakin halpikset aiheutti juuri tota.

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Originally posted by sonikk View Post
            Minkälaiset polttimot? Mulla ainakin halpikset aiheutti juuri tota.
            En tiedä, kun edellinen omistaja on nuo laittanut. Tosin värisävy noissa on muutenkin vähän mitä sattuu.

            Mitkäs tuonne kannattaisi laittaa?
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              No esim noi mitkä mulla on myynnissä.

              Merkkipolttimot ainakin pelittää ja laadukkaat tarvikkeet, paha sanoa tarkemmin.

              Comment

              • Jucke
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 518
                • Keski-suomi

                Originally posted by Cell View Post
                Uusi maf löytyy muuten halvimmalla melkeinpä bosch car servicestä. Omien tutkimusten mukaan ei saa ulkomailtakaan halvemmalla eikä ole paha raha.

                Lambdojen lämmitykset sun täytyy saada kuntoon, niin kauan kun ne ei toimi voi noita seoskoodeja tulla ihan miten sattuu. Inpalla katsomaan livedatasta lambdojen käytöstä jne jne niin osaava selvittää vaihtaako maffin vai lähteekö muulle linjalle ensin. Maffeja noista kuitenkin menee tyyliin 150-200tkm välein.
                Saako halvemmalla kuin esim. tuolta: http://www.ebay.de/itm/LUFTMASSENMES...item3cb9dddf2a?

                Autocom:in "livedatan" mukaan lambdat toimi minun käsityksen mukaan normaalisti. Mittarissa 240tkm joten imm:kin voisi olla vaihtokunnossa...
                E34 ///M5 3.8 '93,
                ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Jucke View Post
                  Saako halvemmalla kuin esim. tuolta: http://www.ebay.de/itm/LUFTMASSENMES...item3cb9dddf2a?

                  Autocom:in "livedatan" mukaan lambdat toimi minun käsityksen mukaan normaalisti. Mittarissa 240tkm joten imm:kin voisi olla vaihtokunnossa...
                  Oli se muistaakseni jonkun euron halvempi, eikä tartte maksaa posteja jos kävelee liikkeeseen.

                  edit: vai olikohan samaa luokkaa. Soita ja kysy. Takuu helpompi jos tulee tarvetta, sattuipa itselle kohdalle nimittäin maffi joka kesti 2kk.
                  Last edited by Cell; 06-10-2011, 15:06.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Nenkka
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 102
                    • Seinäjoki

                    Tänään sano oman e39 vaihdelaatikko sopimuksensa irti,eli jos jollain ylimääräisenä järkihintaan niin pistäkää yv:tä. Malli on siis 523i.
                    -e39 523i M-sport
                    -Tesla Model S

                    Comment

                    • Jucke
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 518
                      • Keski-suomi

                      Originally posted by Cell View Post
                      Oli se muistaakseni jonkun euron halvempi, eikä tartte maksaa posteja jos kävelee liikkeeseen.

                      edit: vai olikohan samaa luokkaa. Soita ja kysy. Takuu helpompi jos tulee tarvetta, sattuipa itselle kohdalle nimittäin maffi joka kesti 2kk.
                      Ok, jos on samaa tasoa niin sitten ilman muuta suomesta. Kiitokset vinkistä!
                      Jos joku tietää hyvän inpallisen koodinlukijan tästä jämsän lähimaastosta niin saa suositella myös
                      E34 ///M5 3.8 '93,
                      ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16404
                        • Leppävirta

                        Originally posted by Nenkka View Post
                        Tänään sano oman e39 vaihdelaatikko sopimuksensa irti,eli jos jollain ylimääräisenä järkihintaan niin pistäkää yv:tä. Malli on siis 523i.
                        Automaatti vaiko manuaali..? Ja varmaan kannattanee tehdä ostoilmoitus ostopuolelle.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E32 Diamantscwharz 750iL '94

                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Korpraali
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 524
                          • Turku

                          Taas alkoi nämä "kylmänilman" ongelmat. Elikkäs kun käyynistää kylmänä, niin joskus kierrokset nousee yli 1500 kierrokseen sekunniksi pariksi. Mistä tämä johtuu? Ei varmaan kovin kiva ole kovilla pakkasilla

                          Vaihdettua on jo se IMM:n jälkeinen kuminen haitarimutka, separaattori letkuineen ja kohta vaihdan vanoksen tiivisteen ja venttiilikopan tiivisteen. Mitä vielä kannattaa tutkia? Kaasuläppäkin puhdistettu. :think

                          Auto on E39 -96 M52B28
                          Last edited by Korpraali; 07-10-2011, 19:21.
                          BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                          Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                          Comment

                          • peto2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 8270
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Ovlov View Post
                            Tuo on helppo paikka, mutta TÄSTÄ KUVASTA saa sellaisen käsityksen, että ison OBC:n kanssa cd-vaihtaja on kiinni I-väylässä, joten se ei ole suoraan yhteydessä K-väylään. Tämä on toki omaa päättelyäni tuosta kuvasta eli jos joku tietää varmaksi sanoa, että onnistuu cd-vaihtajan pistokkeesta, niin viestiä tänne.
                            en tiedä tuosta kuvasta mutta katoin wds:stä, tämmösen kuvan jossa X939 on I/K-bus rima siellä hansikaslokeron takana.

                            mitä tuota selailin niin I ja K bus ovat yksi ja sama asia, I-Bus esiintyy IKE-mittariston kanssa ja K-Bus KOM-mittariston kanssa. Tästä lisää.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6023
                              • Sipoo

                              Moi, nyt olisi haksuessa tuohon E39 535iA uusi kuumafilmi ilmamassa mittari. Eli auto on vm99. Kysymys kuuluukin, onko tämä varmasti alkuperäisosa, kuten ilmoitus antaa ymmärtää..? Himottaa ebay:stä katsella, kun maksaapi suomen maalla jokusen verran tämmöset.

                              EDIT: Niin ja pitäisi taakse ylätukivarret vaihtaa, eli voisko joku lyhyesti kertoa tästä aiheesta? Pitääkö tuon osan toinen pää jotenkin prässätä paikalleen vai mitä ihmettä, kun on tuon näköinen..

                              EDIT2: Aah, kun siinä on vain tuo "holkkiosa" paikallaan jo valmiiks ja kuvasta toinen puoli ei näy?
                              Last edited by kmn; 07-10-2011, 18:25.

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • ^Henkk4
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 430
                                • Raahe

                                Terse!

                                Mikähän vois olla, kun jouduin tuossa yksi päivä jarruttamaan aika rivakkaasti yhden auton ajaessa eteeni ja syy oli hänen ja tästä syystä abs valo syttyi, mutta auton sammutettua valo ei enään palanut, mutta seuraavana päivänä, kun töihin olin lähdössä niin valo taas paloi ja samalla myös luistonesto valo oli syttynyt ja sammutin auton, mutta ei vaikutusta :think .. No ajoin töihin ja työpäivän päätteksi lähdössä kotiin ja taas mikään valo ei palanut eli ok. Mutta missä voisi olla vika jos sattuu toistumaan. Kiitos vastauksista

                                -Henkka-
                                e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

                                Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
                                Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
                                Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
                                Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
                                Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
                                Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
                                Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
                                Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
                                Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
                                Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎