Originally posted by tunika
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
eipä ollut vika tässä
pitää koittaa katsella ne piuhat vielä sinne antennin vahvistimelle kunhan ehtii:think
Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
|Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä
Ei ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
-
Tuplalasisten ja normaalilasisten ovet on täysin samanlaiset niin E38:ssa, kuin myös E39:ssä. Ainut ero on lasin tiivisteissä ja nostomekanismin moottorissa.Originally posted by Muurahainen View PostOnkos tuplalasillisissa erilaiset oven karmitkin?
Aika paksut on ainakin e38 kohdalla.
EDIT: Lisäksi kaksikerroslasin alareunassa on tunnistin, jota lukeva sensori on oven yläreunassa ovipahvin takana. Tuo sensori kertoo korimoduulille, että lasi on ylhäällä, eikä normaalia tehokkaampi nostimen moottori näin pääse kuormittamaan korimoduulia. Jos haluaa päivittää autoonsa tuplalasit, niin ne toimivat kyllä ilmankin tuota tunnistinta.Last edited by kaol; 24-09-2011, 14:15.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Onko ideoita mistä tuo 530d vuotaa öljyä koneen vasemmalta puolelta(kuskin puolelta). Lohkon kylki ylös asti märkä ja ei sinne oikein niin hyvin purkamatta näe että mistä öljy mahtaa tulla, onkohan siellä joku yleisempi paikka mistä nämä alkaa vuotamaan?E61 535d -04
Comment
-
Originally posted by AnttiR View PostOnko ideoita mistä tuo 530d vuotaa öljyä koneen vasemmalta puolelta(kuskin puolelta). Lohkon kylki ylös asti märkä ja ei sinne oikein niin hyvin purkamatta näe että mistä öljy mahtaa tulla, onkohan siellä joku yleisempi paikka mistä nämä alkaa vuotamaan?Jos ei tuosta kannesta, niin ehkä sitten jalasta :thinkOriginally posted by AnttiRTässä vaiheessa sitten tallin vaihto ja ajattelin vielä öljyt vaihtaa. Vanhat öljyt pois ja tietysti oli 36mm hylsy hukassa ja jakarilla suodatinkoteloa auki ja se mutteri siitä päältä murtui irti
No uudet öljyt ilman uutta suodatinta.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Se kansi on jo vaihdettu ja kasattu tällä kertaa oikeaan momenttiinOriginally posted by schwarze View PostJos ei tuosta kannesta, niin ehkä sitten jalasta :think
uuden tiivisteen kanssa. Vuoti jo ennen kun tuo särkyi.
Mutta sieltä suodatinjalan juuresta se taitaa vuotaa, täytyy sinne vaihtaa uusi tiiviste näin alkuun. Tiivisteetkin löytyi läheltä
Last edited by AnttiR; 24-09-2011, 19:57.E61 535d -04
Comment
-
Hyvä hommaOriginally posted by AnttiR View PostSe kansi on jo vaihdettu ja kasattu tällä kertaa oikeaan momenttiin
uuden tiivisteen kanssa. Vuoti jo ennen kun tuo särkyi.
Mutta sieltä suodatinjalan juuresta se taitaa vuotaa, täytyy sinne vaihtaa uusi tiiviste näin alkuun. Tiivisteetkin löytyi läheltä
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Onko kellään kokemusta e39 sedanin takakontista, että mahtuuko minkä kokoset rattaat, vai täytyykö suosiolla katsoa farkkumalleja? Vaunujen mitat 100x60x42. Ei vaan miellytä itseä tuo farmari, vaan sedani ehdottomasti hankintalistalle mikäli sinne saa nuo rattaat mahtumaan ilman sen suurempia sovitteluja?e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
näin äkkiseltään voisin sanoa, että mahtuu.. yllättävän tilava kontti.Originally posted by Kwame View PostOnko kellään kokemusta e39 sedanin takakontista, että mahtuuko minkä kokoset rattaat, vai täytyykö suosiolla katsoa farkkumalleja? Vaunujen mitat 100x60x42. Ei vaan miellytä itseä tuo farmari, vaan sedani ehdottomasti hankintalistalle mikäli sinne saa nuo rattaat mahtumaan ilman sen suurempia sovitteluja?e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic
Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic
Comment
-
Tässä näin vesipumppurevohkaa suunnitellessa äkkäsin, että konehuoneesta kuuluu lintumainen sirkutus...
Ja löysinkin tälle äänelle täsmäävän videon:
Ääni on samallainen ja kuuluu samalta kohdalta voimakkaimmin mitä videossa. Kyseessä on siis ilmeisesti tiensä päähän tullut hihnapyörä.
Kysyisinkin siis, että minkä tämä pyörä on, missä se sijaitsee ja mitä se maksaa? Jos samalla vaihdan moniurahihnan niin mitä noista rullista tulee yleensäkin ottaa huomioon ja vaihtaa? Tämä aihe ei ole vahvimpiani.E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
Näin oon kuullu, mutta varmaa tietoa olis vielä kiva saadaOriginally posted by ^Henkk4 View Postnäin äkkiseltään voisin sanoa, että mahtuu.. yllättävän tilava kontti.
Ei ittee pienimuotonen rattainen purkaminen haittais, mutta muija ei välttämättä innostu jos joutuu jokakerta ottaan osaa irti että saa rattaat konttiin.
e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
kaverilla lapsi, ja e39 m5 ja kyllä mun mielestä ihan rattaita kuljettanut ilman pulttien aukomisia.Originally posted by Kwame View PostNäin oon kuullu, mutta varmaa tietoa olis vielä kiva saada
Ei ittee pienimuotonen rattainen purkaminen haittais, mutta muija ei välttämättä innostu jos joutuu jokakerta ottaan osaa irti että saa rattaat konttiin. 
e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic
Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic
Comment
-
Irrotin yhen mutterin sisälokarista, missä on se johdoille menevä holkki. Kömysin autonalle katsomaan, niin sen sai vaihdettua ilman sisälokarin irroitusta. Oli kyllä yllättävän vittumainen askarrella sinne rakoseen sitä, kun kuravettä tuli naamalle koko ajanOriginally posted by baier4ever View PostJos en ihan väärin muista niin pitää irroittaa...
E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
Kokeile heiluuko viskotuuletin? Itellä heilu lähes pari senttiä ropellin ulkoreunasta mitattuna ja välyshän oli siis vesipumpussa. Piti kyllä mielenkiintoista ääntelyä, ulisi, krohisi ja välillä kunnolla rouskutti. Oli yks rullakin hieman karkean tuntuinen, vaihdoin tänään siis pumpun(ja termarin), rullat ja kiristinpyörän sekä remmit.Originally posted by Rios View PostTässä näin vesipumppurevohkaa suunnitellessa äkkäsin, että konehuoneesta kuuluu lintumainen sirkutus...
Ja löysinkin tälle äänelle täsmäävän videon:
Ääni on samallainen ja kuuluu samalta kohdalta voimakkaimmin mitä videossa. Kyseessä on siis ilmeisesti tiensä päähän tullut hihnapyörä.
Kysyisinkin siis, että minkä tämä pyörä on, missä se sijaitsee ja mitä se maksaa? Jos samalla vaihdan moniurahihnan niin mitä noista rullista tulee yleensäkin ottaa huomioon ja vaihtaa? Tämä aihe ei ole vahvimpiani.
Tuossapa näkee millasia rullia siellä on:
Comment
-
Originally posted by ^Henkk4 View Postkaverilla lapsi, ja e39 m5 ja kyllä mun mielestä ihan rattaita kuljettanut ilman pulttien aukomisia.
Asia kunnossa, tänks
e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
Comment