Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6023
    • Sipoo

    Originally posted by Jakuza View Post
    Itse ainakin olen koodannut ajovaloautomatiikan pois käytöstä lcm 2 boxista.

    edit. Ja tässä palo päiväajovalot vaan auton ollessa käynnissä.
    Eikös tuo oo jossain ruotsivehkeissä yleistäkin? :think

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      Originally posted by kmn View Post
      Eikös tuo oo jossain ruotsivehkeissä yleistäkin? :think
      Ainakii mun ruotsinvehkeessä oli noin.

      Comment

      • jeepster
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 127
        • uusimaa

        Noin niinkuin mielenkiinnosta? Onko valoautomatiikkaan erilaisia vaihtoehtoja?
        Itsellä virtalukko vaikuttaa vain valoasennossa, eli on näin:

        valokatkaisija 0 - valot pois
        valokatkaisija parkkiasennossa - parkit palaa
        valokatkaisija valoasennossa, virrat pois - valot pois
        valokatkaisija valoasennossa, virrat radioasennossa - parkit
        valokatkaisija valoasennossa, virrat päällä - ajovalot

        Suomiautona tuo mulle myytiin

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by jeepster View Post
          Onko valoautomatiikkaan erilaisia vaihtoehtoja?
          Kyllä. Noin se minun entisessäkin toimi, eli ihan normaalia.

          Comment

          • Kiwes
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 707
            • JKL

            Originally posted by Juize View Post
            Kyllä vilkut saa koodattua vilauttelemaan vaikkei hälyä olisikkaan. Jos ei muuten niin koodaa autoon hälyn, vaikkei sitä siinä olekkaan. Sen tuosta kyllä kyllä saa riesaks, että vika koodeja luettaessa valittaa hälyn ledillä johtokatkosta.
            Mulla ei toistaseks oo vikakoodia puskenu tuosta ledistä ( vuoden verran vilkutellu vilkut ja ei ole hälyä autossa ) joten kai noissakin eroja on ?

            Originally posted by öpel View Post
            Inpa piuha? Se ei varmaan ole sama asia kuin nuo yleiset OBD-adapterit?


            PS. ei minullakaan valot vilku lukittaessa/avatessa.
            Inpalle oma johto, pinnit eri järjestuksessä kun monessa muussa. (ainakin tuo erona, mutta voi olla jotain muutakin. Korjatkoon joku jos menee pahasti metsään)
            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
            INPA, BMW Scanner 1.4.0

            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 876
              • Keski-Suomi und Sawo

              Originally posted by jeepster View Post
              Noin niinkuin mielenkiinnosta? Onko valoautomatiikkaan erilaisia vaihtoehtoja?
              Itsellä virtalukko vaikuttaa vain valoasennossa, eli on näin:

              valokatkaisija 0 - valot pois
              valokatkaisija parkkiasennossa - parkit palaa
              valokatkaisija valoasennossa, virrat pois - valot pois
              valokatkaisija valoasennossa, virrat radioasennossa - parkit
              valokatkaisija valoasennossa, virrat päällä - ajovalot

              Suomiautona tuo mulle myytiin
              Sotketaan vielä hieman, omassa toimii näin:

              Valokatkaisija 0 - Ajovalot syttyy virrat päällä sekä käynnissä. (Pitkiä eikä sumuvaloja saa päälle)
              Valokatkaisija parkkiasennossa - Parkit syttyy siitä huolimatta missä asennossa virrat on
              Valokatkaisija valoasennossa - Ajovalot syttyy vasta virrat päällä sekä käynnissä. (Pitkät ja sumarit toimii. Valot sammuu kun virrat pois).

              Ja omassa autossa ei päässyt tuonne LCM:n sisälle, vuosimalli -96.

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • Kiwes
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 707
                • JKL

                Originally posted by Magirus View Post
                Ja omassa autossa ei päässyt tuonne LCM:n sisälle, vuosimalli -96.
                Kummasta töpselistä kokeilit mennä sisään tuohon ? kuskin polven vierestä vai pellin alta pyöreästä.

                Pellin alta pyöreästä liittimestä pääsee, mutta uudemman mallin OBD-2 liittimestä ei. Joten ei mitään hajua oliko hyötyä tästäkään postauksesta

                Eipä muuten ole mitään tietoa onko autossa edes OBD-2 ? (sigun autossa molemmat)
                Last edited by Kiwes; 27-01-2012, 11:03. Reason: tarkennusta
                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by Kiwes View Post
                  Eipä muuten ole mitään tietoa onko autossa edes OBD-2 ? (sigun autossa molemmat)
                  Eipä oo 96 autossa kuin 1 pistoke.
                  Olli.

                  Comment

                  • Jakuza
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 516
                    • Brisbane

                    Originally posted by Magirus View Post
                    Ja omassa autossa ei päässyt tuonne LCM:n sisälle, vuosimalli -96.
                    Millä softalla? Itekkää en päässy BMW scannerilla, mutta NCS:llä koodaus onnistui normaalisti. Vuosimalli tais olla -97.

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      Originally posted by Juize View Post
                      Kyllä vilkut saa koodattua vilauttelemaan vaikkei hälyä olisikkaan. Jos ei muuten niin koodaa autoon hälyn, vaikkei sitä siinä olekkaan. Sen tuosta kyllä kyllä saa riesaks, että vika koodeja luettaessa valittaa hälyn ledillä johtokatkosta.
                      Juu, näin kävi mullakin kun koodasin vilkut ja "dwa":n aktiivisiksi.Vm:2001 autoon.
                      Tuohon ei taida olla mitään kikkaa olemassa?Toki ei tuosta nyt suurta haittaa ole.
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Kuuluuko automaatti-ilmastoinnissa olla se lämpäanturin imuri molemmilla puolin ohjauspanelissa?

                        Eli kuuluuko sen vänkärin puoleisen imeäkkään?

                        Muutamassa purkuaosan kuvassa näkyy alaviistosta että siellä reiän takana olisi ihan eri maisemat kuski/vänkäri?
                        Olli.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Rocla View Post
                          Kuuluuko automaatti-ilmastoinnissa olla se lämpäanturin imuri molemmilla puolin ohjauspanelissa?

                          Eli kuuluuko sen vänkärin puoleisen imeäkkään?

                          Muutamassa purkuaosan kuvassa näkyy alaviistosta että siellä reiän takana olisi ihan eri maisemat kuski/vänkäri?
                          Ei kuulu, toisella puolella on vain koristeritilä.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Ei kuulu, toisella puolella on vain koristeritilä.
                            Kiitos, eli yksi oletettu vika vähempänä.

                            Piti hätä ratakaisuna vääntää huurteenpoisto läppä käsin auki ja jättää moottori pois, oli juminut pikkuisen raolleen, niin eipä paljoa lasi sulanut.

                            Onko tosi, että huurteenpoisto kytkettynä keskikonsolin takasuulakkeisiin pitää mennä täysi hönkä? INPA näytti että se läppä avataan 100% kun huurteenpoisto kytkeentyy. Ja avautuu se oikeastikin, mutta on kovin tehoton se lasille tuleva ilma jos on takasuulakkeet jätetty auki... Tuskin saa koodattua toimimaan eritavalla?
                            Olli.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by kmn View Post
                              Joo, täällä 2 vuotta takana. Ei tule kardaanin tukilaakerista, tai laakerista ylipäätään varmasti. Tänään huomasin, että kun pysähtyi valoihin, niin kohta liikkeelle lähdettäessä enää vinkunaa ei kuulunutkaan, kun taas saattoi yhtäkkiä alkaa kesken ajon..
                              Tänään meni pitkästä aikaa kivi jarrukilven väliin (jännä kokemus kunnes taas muistin mistä tuo ääni johtuu, aluksi kuulosti siltä kuin joku moottorin hihnapyörä olisi hajonnut...). Sitä kun kuuntelin usean kilometrin ajan 20-100km/h nopeuksissa , niin ei senkään äänen korkeus/vaihtelunopeus muutu loogisesti auton nopeuden mukaan. Eli kyllä tuo meidän vinkuminen voisi olla pyöränlaakerin tai jarrulevyn/kilven aiheuttama.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • kmn
                                Moderator
                                • May 2009
                                • 6023
                                • Sipoo

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Tänään meni pitkästä aikaa kivi jarrukilven väliin (jännä kokemus kunnes taas muistin mistä tuo ääni johtuu, aluksi kuulosti siltä kuin joku moottorin hihnapyörä olisi hajonnut...). Sitä kun kuuntelin usean kilometrin ajan 20-100km/h nopeuksissa , niin ei senkään äänen korkeus/vaihtelunopeus muutu loogisesti auton nopeuden mukaan. Eli kyllä tuo meidän vinkuminen voisi olla pyöränlaakerin tai jarrulevyn/kilven aiheuttama.
                                Jooh, täällä ei ole siitä kyse.. Samasta vinkunasta on internetti turvoksissa juttua ja ei ole tullut selville mitä kyse.. Itse auto vaihtoi tänään omistajaa. Takapenkillä istuin tänään itse ja yritin vähän kuunnella, mistä tuo voisi tulla.. Ei mitään hajua!

                                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                                --
                                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎